W210 E50 AMG -97
W210 E50 AMG -97
Eli aikalailla vuosi sitten taloon saapui otsikon mukainen verme. Piti aloitella tämä topikki jo silloin, mutta päässyt vähän unohtumaan. Projekti kuitenkin vielä käynnissä, eli parempi nyt aloitella kuin ei milloinkaan. Kun puhutaan W210 E50 AMGstä, niin kyseessähän alkaa olla harvinaisuus, jonka hinnat ei nykyisestään varmaankaan tipu. Saksassa hinnat alkavat nousta ja Suomessakin näitä on harvakseltaan myynnissä. Ja kun ottaa huomioon Väyrysten kadon luonnontieteellisistä syistä, on käsissä melkoinen kultakimpale. Tämä antaakin lisämotivaatiota kunnostaa parhaat päivänsä nähnyt Muskelimersu.
Auto on ehtinyt ikänsä mukaisesti näkemään paljon maailmaa, kirjaimellisesti. Auto on alunperin Saksaan myyty ja kulkeutunut sitten ainakin nykyisten tietojen mukaan Viron kautta Suomeen, jossa se on nyt neljännellä omistajalla. Mittarissa kohtuulliset 220tkm. Kiertopalkinnoksihan tätä siis voisi luonnehtia, mutta mitään teiniräpellyksiä autoon ei ole tehty, vaan tehdyt muutokset on tehty maulla auton persoonallisuutta ja alkuperäisyyttä kunnioittaen. Auto pidetty todella nätissä kunnossa ja huoltoja on tehty. Alkuperäiset AMG Monoblockitkin (8x18, 9x18) on ymmärretty säilyttää. Kori on ikäisekseen ja korimallin huomioiden erittäin hyvässä lyönnissä, muutama pieni kupla on parissa paikkaa. Takaluukku ehkä pahin ja se on menossa seuraavaksi maalaukseen. Tummennetut lasit, Facelift-takavalot ja KW:n alusta ovat oikeastaan ainoat muutokset, joita silmämääräisesti huomaa, jälkimmäinen mielestäni aika kovaa valuuttaa kun ratin takana istuu. Epäilisin, että alustageometriaa on hionut joku asiasta perillä oleva, koska auto istuu mutkissa tiessä kuin liimattu. Se johdannosta, mutta jotain aivan varmasti jäi sanomatta, eli kysymyksiä autoon liittyen saa enemmänkin esittää tai niitä voi seuraavissa kirjoituksissa sitten ilmetä enemmän. Myös jos joku auton edellisistä omistajista tämän lukee, otan mielelläni infoa vastaan auton historiasta.
Autohan on ladattu täyteen sen ajan herkuista, jotka kattoluukkua lukuunottamatta toimii kuin rasvattu. Toki esimerkiksi alkuperäinen soitin ja puhelintelakka on jäänyt matkan varrelle.
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
313 CHARGING STATION FOR CELL PHONE
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
431 3-POINT SEAT BELT REAR CENTER
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
586A LEATHER EMERALD
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
655 SPORTS CHASSIS WITH L.A.WHLS, 5-HOLE
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
957 AMG - ENGENEERING PACKAGE
957 *1 210____ 19960726 AMG - ENGENEERING PACKAGE
957 *2 722.6__ 19960119 AMG SPORT PACKAGE EXTERIOR
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Z98 PAINTWORK OUTSIDE SAMPLE CARD
Auton tullessa pihaan siitä kyllä huokui se, että se on jäänyt turhakkeeksi, joten ensimmäisenä täytyi alkaa piristämään auton ulkonäköä vanhaan loistoonsa, otetaan tämäkin kirjaimellisena.
Ensimmäisenä hommana oli pikkupesu ja auton umpioiden ehostaminen vesihiomalla ja päälle myllytämällä. Maitolaseista muuttui siis uudenveroiset parin tunnin hinkkaamisen jälkeen.
Auto kävi myös Detailing-rummun läpi ja se sai 2-step kiillotuksen + FussoCoat vahan.
Sisustaakin tuli entrattua...
Tämän jälkeen olikin siirtyminen ja perehtyminen auton teknisiin vikoihin, jotka aiheuttivatkin loppujen lopuksi ensimmäiset päänvaivat. Auton tullessa ABS-valo paloi ja edellinen omistaja epäili ABS-anturivikaa, johon itse kokemuksen pohjalta en luottanut, se olisi ollut liian helppo. Viaksi pitkän etsinnän pohjalta selvisi rikkinäinen jarrupainekytkin ja esivarauspumppu. Osiahan ei meinannut saada mistään. Jarrupainekytkimen hinnaksi Boschin hinnastosta selvisi n.800e, joka meinasi laittaa jalat alta ja sitä ei kaikenlisäksi edes enää valmistettu ja esivarauspumppuakaan ei meinannut mistään saada, olihan näitä osia käytetty vain 90-luvun alun jättimoottoreilla varustetuissa Mersuissa. Onneksi löytyi varaosa-auto, josta molemmat osat saatiin halvalla hankittua. Tästä prosessista voisi enemmänkin kirjoittaa, mutta en jaksa.
Autossa oli jo muutaman vuoden pitkäksi päässyt leima ja nyt se oli vihdoin leimakunnossa. Auto sai pitkästä seisonnasta huolimatta inssiltä täysin terveen paperit kehujen kera.
Myös hämäävät E55-merkit tuli vaihdettua sellaisiin kuin tässä autossa pitääkin.
Tuoreella leimalla sai sitten ensimmäistä kertaa kunnolla tuntea, minkälaista AMG:n kutitettelema V8-voima on. Monenlaista mersua ja muutakin merkkiä on tullut tyyrättyä, mutta kokemus oli mersumiehenä lähinnä kylmät väreet nostattava. Ehkä moottoriakin isompi seikka on ilmapiiri ja se tatsi minkä autoon saa ajoasennosta lähtien. "Muskelimersu" onkin varmaan paras sana kuvaamaan kyseistä tuotetta. Samanlaista tunnetta ei normaali nokivasarassa ole. Autossa oli edelleen paljon tehtävää, mutta ajelu vei sitten hiukan sitä ruuvausmotivaatiota. Ilman toimivaa ilmastointia ja kattoluukkua kesä oli silti kiva, olihan ny kuitenki aurinkolasit.
Kesän loputtua ja syksyn saapuessa sitten taas auto teki temput, joilla olis voinu olla vähä suuremmat mittakaavat mitä loppupeleissä olikaan. Oireet alkoi ennen talviteloille siirtämistä. Auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä humpaten ja testerin kautta sain selville sytytyskatkoja muutamalta pytyltä. Ajattelin oikoen, että kyseessä on vain huonot tulpat, joita en ollut ehtinyt vielä vaihtelemaan. Kävin hakemassa uudet tulpat, öljyt ja suodattimet ja aloin suorittamaan huoltoa. Tulpat vaihdoin ensimmäisenä ja vika ei muuttunut mihinkään suuntaan. Öljyt oli tarkoitus vaihtaa ja seuraavaksi ja onneksi tuli kurkistettua öljykorkin alle. Näky olikin sitten seuraava jalat löysäksi laittava, lähinnä muovimuruahan siellä oli. Ainakin yksi laahari oli päässyt täysin mujuksi. Pelit samantien seis ja soittoa Seinäjoen Moottorihiomolle, paras luovuttaa AMG:n tekele ammattilaisten käsiin eikä itse alkaa sen kummemmin säätämään. Vikahan oli ilmeisen vakava, koska vaarana oli öljysihdin tukkeutuminen. Auto pajalle, moottori pöydälle ja tilanne olikin niin läheltäpiti kuin olla ja voi. Kuvat kertokoon:
Öljysihti oli lähes pintaansa asti täynnä murua ja ihmelteltiin lähinnä, miten öljynpaineet on vielä pysynyt. Jos tätä ei olisi tajunnut tarkistaa, niin öljyt vaihdettuani olisi kasi heittänyt viimeiset hengenvedot kivenheiton päähän hallista. Muutakin oli: Ketju venynyt pilalle ja laahareita oli muruina yhteensä kolme. Myös toinen pakonokka oli hypännyt hampaan verran. Tutkiskellessani netin palstoja, niin tätä on ollut M119 muillakin, joten jonkinlaiseksi tyyppiviaksihan tätä voi luonnehtia. Uusi jakopääsetti ketjuineen laahareineen kiristimineen tilaukseen, halpa oli (200e brittien eBaysta FebiBilstein), myös yläpään tiivisteet tietenkin tilaukseen + muu tarvittava. Muuten moottori vaikutti todella hyväkuntoiselta ja mitään vakavempaa vauriota ei siis ehtinyt sattumaan. Ajamisen onneksi ymmärsin lopettaa heti kun huomasin, että nyt ei ole kaikki ok.
Pitkä tuli tekstistä, toivottavasti pysyitte kiinnostuneina loppuun asti. Auto odottaa tällä hetkellä nippuun laittamista ja kesän kruisailuja. Ainakin moottori on entistä ehompi. Jatketaan tästä...
E: Kesän lopussa tuli haettua hyvin pitkälti samalla tekniikalla oleva lähes kokonainen W210 E420 varaosa-auto, joka tuli purettua atomeiksi. Aika kattava varaosavarastokin harvinaisineen osineen siis löytyy. Näiden pohjalta pitäisi alkaa ehostamaan kattoluukku ja ilmastointi + muut pisteosat elävien kirjoihin. Mutta kaikki ajallaan kuhan saadaan auto siihen pisteeseen..
EE: Päivitystä paranneltu pitkin iltaa, pahoittelut siitä.
Auto on ehtinyt ikänsä mukaisesti näkemään paljon maailmaa, kirjaimellisesti. Auto on alunperin Saksaan myyty ja kulkeutunut sitten ainakin nykyisten tietojen mukaan Viron kautta Suomeen, jossa se on nyt neljännellä omistajalla. Mittarissa kohtuulliset 220tkm. Kiertopalkinnoksihan tätä siis voisi luonnehtia, mutta mitään teiniräpellyksiä autoon ei ole tehty, vaan tehdyt muutokset on tehty maulla auton persoonallisuutta ja alkuperäisyyttä kunnioittaen. Auto pidetty todella nätissä kunnossa ja huoltoja on tehty. Alkuperäiset AMG Monoblockitkin (8x18, 9x18) on ymmärretty säilyttää. Kori on ikäisekseen ja korimallin huomioiden erittäin hyvässä lyönnissä, muutama pieni kupla on parissa paikkaa. Takaluukku ehkä pahin ja se on menossa seuraavaksi maalaukseen. Tummennetut lasit, Facelift-takavalot ja KW:n alusta ovat oikeastaan ainoat muutokset, joita silmämääräisesti huomaa, jälkimmäinen mielestäni aika kovaa valuuttaa kun ratin takana istuu. Epäilisin, että alustageometriaa on hionut joku asiasta perillä oleva, koska auto istuu mutkissa tiessä kuin liimattu. Se johdannosta, mutta jotain aivan varmasti jäi sanomatta, eli kysymyksiä autoon liittyen saa enemmänkin esittää tai niitä voi seuraavissa kirjoituksissa sitten ilmetä enemmän. Myös jos joku auton edellisistä omistajista tämän lukee, otan mielelläni infoa vastaan auton historiasta.
Autohan on ladattu täyteen sen ajan herkuista, jotka kattoluukkua lukuunottamatta toimii kuin rasvattu. Toki esimerkiksi alkuperäinen soitin ja puhelintelakka on jäänyt matkan varrelle.
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
313 CHARGING STATION FOR CELL PHONE
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
431 3-POINT SEAT BELT REAR CENTER
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
586A LEATHER EMERALD
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
655 SPORTS CHASSIS WITH L.A.WHLS, 5-HOLE
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
957 AMG - ENGENEERING PACKAGE
957 *1 210____ 19960726 AMG - ENGENEERING PACKAGE
957 *2 722.6__ 19960119 AMG SPORT PACKAGE EXTERIOR
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Z98 PAINTWORK OUTSIDE SAMPLE CARD
Auton tullessa pihaan siitä kyllä huokui se, että se on jäänyt turhakkeeksi, joten ensimmäisenä täytyi alkaa piristämään auton ulkonäköä vanhaan loistoonsa, otetaan tämäkin kirjaimellisena.
Ensimmäisenä hommana oli pikkupesu ja auton umpioiden ehostaminen vesihiomalla ja päälle myllytämällä. Maitolaseista muuttui siis uudenveroiset parin tunnin hinkkaamisen jälkeen.
Auto kävi myös Detailing-rummun läpi ja se sai 2-step kiillotuksen + FussoCoat vahan.
Sisustaakin tuli entrattua...
Tämän jälkeen olikin siirtyminen ja perehtyminen auton teknisiin vikoihin, jotka aiheuttivatkin loppujen lopuksi ensimmäiset päänvaivat. Auton tullessa ABS-valo paloi ja edellinen omistaja epäili ABS-anturivikaa, johon itse kokemuksen pohjalta en luottanut, se olisi ollut liian helppo. Viaksi pitkän etsinnän pohjalta selvisi rikkinäinen jarrupainekytkin ja esivarauspumppu. Osiahan ei meinannut saada mistään. Jarrupainekytkimen hinnaksi Boschin hinnastosta selvisi n.800e, joka meinasi laittaa jalat alta ja sitä ei kaikenlisäksi edes enää valmistettu ja esivarauspumppuakaan ei meinannut mistään saada, olihan näitä osia käytetty vain 90-luvun alun jättimoottoreilla varustetuissa Mersuissa. Onneksi löytyi varaosa-auto, josta molemmat osat saatiin halvalla hankittua. Tästä prosessista voisi enemmänkin kirjoittaa, mutta en jaksa.
Autossa oli jo muutaman vuoden pitkäksi päässyt leima ja nyt se oli vihdoin leimakunnossa. Auto sai pitkästä seisonnasta huolimatta inssiltä täysin terveen paperit kehujen kera.
Myös hämäävät E55-merkit tuli vaihdettua sellaisiin kuin tässä autossa pitääkin.
Tuoreella leimalla sai sitten ensimmäistä kertaa kunnolla tuntea, minkälaista AMG:n kutitettelema V8-voima on. Monenlaista mersua ja muutakin merkkiä on tullut tyyrättyä, mutta kokemus oli mersumiehenä lähinnä kylmät väreet nostattava. Ehkä moottoriakin isompi seikka on ilmapiiri ja se tatsi minkä autoon saa ajoasennosta lähtien. "Muskelimersu" onkin varmaan paras sana kuvaamaan kyseistä tuotetta. Samanlaista tunnetta ei normaali nokivasarassa ole. Autossa oli edelleen paljon tehtävää, mutta ajelu vei sitten hiukan sitä ruuvausmotivaatiota. Ilman toimivaa ilmastointia ja kattoluukkua kesä oli silti kiva, olihan ny kuitenki aurinkolasit.
Kesän loputtua ja syksyn saapuessa sitten taas auto teki temput, joilla olis voinu olla vähä suuremmat mittakaavat mitä loppupeleissä olikaan. Oireet alkoi ennen talviteloille siirtämistä. Auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä humpaten ja testerin kautta sain selville sytytyskatkoja muutamalta pytyltä. Ajattelin oikoen, että kyseessä on vain huonot tulpat, joita en ollut ehtinyt vielä vaihtelemaan. Kävin hakemassa uudet tulpat, öljyt ja suodattimet ja aloin suorittamaan huoltoa. Tulpat vaihdoin ensimmäisenä ja vika ei muuttunut mihinkään suuntaan. Öljyt oli tarkoitus vaihtaa ja seuraavaksi ja onneksi tuli kurkistettua öljykorkin alle. Näky olikin sitten seuraava jalat löysäksi laittava, lähinnä muovimuruahan siellä oli. Ainakin yksi laahari oli päässyt täysin mujuksi. Pelit samantien seis ja soittoa Seinäjoen Moottorihiomolle, paras luovuttaa AMG:n tekele ammattilaisten käsiin eikä itse alkaa sen kummemmin säätämään. Vikahan oli ilmeisen vakava, koska vaarana oli öljysihdin tukkeutuminen. Auto pajalle, moottori pöydälle ja tilanne olikin niin läheltäpiti kuin olla ja voi. Kuvat kertokoon:
Öljysihti oli lähes pintaansa asti täynnä murua ja ihmelteltiin lähinnä, miten öljynpaineet on vielä pysynyt. Jos tätä ei olisi tajunnut tarkistaa, niin öljyt vaihdettuani olisi kasi heittänyt viimeiset hengenvedot kivenheiton päähän hallista. Muutakin oli: Ketju venynyt pilalle ja laahareita oli muruina yhteensä kolme. Myös toinen pakonokka oli hypännyt hampaan verran. Tutkiskellessani netin palstoja, niin tätä on ollut M119 muillakin, joten jonkinlaiseksi tyyppiviaksihan tätä voi luonnehtia. Uusi jakopääsetti ketjuineen laahareineen kiristimineen tilaukseen, halpa oli (200e brittien eBaysta FebiBilstein), myös yläpään tiivisteet tietenkin tilaukseen + muu tarvittava. Muuten moottori vaikutti todella hyväkuntoiselta ja mitään vakavempaa vauriota ei siis ehtinyt sattumaan. Ajamisen onneksi ymmärsin lopettaa heti kun huomasin, että nyt ei ole kaikki ok.
Pitkä tuli tekstistä, toivottavasti pysyitte kiinnostuneina loppuun asti. Auto odottaa tällä hetkellä nippuun laittamista ja kesän kruisailuja. Ainakin moottori on entistä ehompi. Jatketaan tästä...
E: Kesän lopussa tuli haettua hyvin pitkälti samalla tekniikalla oleva lähes kokonainen W210 E420 varaosa-auto, joka tuli purettua atomeiksi. Aika kattava varaosavarastokin harvinaisineen osineen siis löytyy. Näiden pohjalta pitäisi alkaa ehostamaan kattoluukku ja ilmastointi + muut pisteosat elävien kirjoihin. Mutta kaikki ajallaan kuhan saadaan auto siihen pisteeseen..
EE: Päivitystä paranneltu pitkin iltaa, pahoittelut siitä.
Viimeksi muokannut julB, La 04.03.2017 19:28. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: E50 AMG -97
Hyvä homma. Paikalliset saabistit kun laittaa viinaa, niin ne tietää avata öljypohjan.
Re: E50 AMG -97
Mielenkiintoinen juttu! E 50 on jäänyt vähän välimalliksi 55:n suhteen, sille ei ehtinyt muodostua samanlaista sädekehää mm. lyhyen tuotantoajan takia. 2960 kappaleen tuotannolla se on kuitenkin Portugalin E 200 D -mallia lukuunottamatta vähiten valmistettu porrasperäinen 210.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W210 E50 AMG -97
Hieno auto. Kyllä se AMG Mersu vaan on kustannustehokkain härveli jos haluaa voimaa ja varusteita ja auton jolla liikennöidä arjessa. Kvaeri muuten möi tuollasen E50:sen Kuopioon jokunen viikko sitten.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E50 AMG -97
Näin vanhana väykkymiehenä laittaa tipan M*lkun päähän nuo kuvat pestynä ja vahattuna. Mun mielestä tämmönen on aivan helvetin hieno auto. Mukava nähdä että pidät huolta tästä
W210 E320cdi
Re: W210 E50 AMG -97
Tossa on vain jotain niin hienoa ja erilaista verrattuna normaaliin Väyryseen, vaikkakaan suuria muutoksiahan tossa ei ulkonäöllisesti ole. Mustana tää pääsee ainaki mun mielestä selkeesti parhaasti oikeuksiinsa.simoks kirjoitti:Näin vanhana väykkymiehenä laittaa tipan M*lkun päähän nuo kuvat pestynä ja vahattuna. Mun mielestä tämmönen on aivan helvetin hieno auto. Mukava nähdä että pidät huolta tästä
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Juurikin näin Pääsee tuo AMG malli oikeuksiinsa verrattuna normaaliin.julB kirjoitti:Tossa on vain jotain niin hienoa ja erilaista verrattuna normaaliin Väyryseen, vaikkakaan suuria muutoksiahan tossa ei ulkonäöllisesti ole. Mustana tää pääsee ainaki mun mielestä selkeesti parhaasti oikeuksiinsa.simoks kirjoitti:Näin vanhana väykkymiehenä laittaa tipan M*lkun päähän nuo kuvat pestynä ja vahattuna. Mun mielestä tämmönen on aivan helvetin hieno auto. Mukava nähdä että pidät huolta tästä
W210 E320cdi
Re: W210 E50 AMG -97
Hiukan yksityiskohtaisempia photoja Detailinkitouhuista seuraavassa:
Tosiaan kuvat lähes vuoden takaa eli autoon tullut muutoksia jonkinverran tämän jälkeen. Aika vähän jäi kuvia operaatioista otettua, mutta tässä nyt lähinnä kiillotettuna koko komeus esillä.
Tosiaan kuvat lähes vuoden takaa eli autoon tullut muutoksia jonkinverran tämän jälkeen. Aika vähän jäi kuvia operaatioista otettua, mutta tässä nyt lähinnä kiillotettuna koko komeus esillä.
Viimeksi muokannut julB, To 16.03.2017 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Komea peli kyllä tuo sinun E50 (väri ) Tuo hiukan nostaa itsellä hikeä pintaan että mitenkähän nuo laahaimet..?? Nooh täytyy tarkkailla tilannetta jos sais kesän rauhassa cruisailla.... Pientä puuhaa olisi omassa pelissäkin (mm kattoluukku)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E50 AMG
W202 C280
-pienellä hiilijalanjäljellä-
W202 C280
-pienellä hiilijalanjäljellä-
Re: W210 E50 AMG -97
Ketjulaaharit olleet vissiin ongelmana tässä moottorissa ja suosittelen ehdottomasti kurkkaamaan öljykorkin alle/ottamaan ainakin venttiilikopan kannet irti. Itellä tosiaan kans kattoluukku jumittaa ja pitäis se tarkistaa kunhan auto pajalta pääsee takasin kotiin.Pirkka3 kirjoitti:Komea peli kyllä tuo sinun E50 (väri ) Tuo hiukan nostaa itsellä hikeä pintaan että mitenkähän nuo laahaimet..?? Nooh täytyy tarkkailla tilannetta jos sais kesän rauhassa cruisailla.... Pientä puuhaa olisi omassa pelissäkin (mm kattoluukku)
Joo oon tuon bongannut nettiautossa aiemmin, kun tämän omankin myyntiä olen alkanut suunnittelemaan kesän saapuessa. Hieno auto ja ei sunkaan väri todellakaan hassumpi
Viimeksi muokannut julB, Ke 15.03.2017 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Seinäjoen Moottorihiomolta kaikui kuvien kera tietoa, että kannet ja nokat ovat löytäneet paikkansa ja auto alkaisi olla entistä lähempänä nippua. Loput kasailut ja käyntiin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Onko tätä laahari ongelmaa ollut kaikissa M119 vai vain AMG malleissa?julB kirjoitti:Ketjulaaharit olleet vissiin ongelmana tässä moottorissa ja suosittelen ehdottomasti kurkkaamaan öljykorkin alle/ottamaan ainakin venttiilikopan kannet irti. Itellä tosiaan kans kattoluukku jumittaa ja pitäis se tarkistaa kunhan auto pajalta pääsee takasin kotiin.Pirkka3 kirjoitti:Komea peli kyllä tuo sinun E50 (väri ) Tuo hiukan nostaa itsellä hikeä pintaan että mitenkähän nuo laahaimet..?? Nooh täytyy tarkkailla tilannetta jos sais kesän rauhassa cruisailla.... Pientä puuhaa olisi omassa pelissäkin (mm kattoluukku)
Joo oon tuon bongannut nettiautossa aiemmin, kun tämän omankin myyntiä olen alkanut suunnittelemaan kesän saapuessa. Hieno auto ja ei sunkaan väri todellakaan hassumpi
W124 300 E -87 Aut.
Re: W210 E50 AMG -97
E420 ja E50 ainakin mihin törmännyt. E420 kuitenkin käsittääkseni öljykorkki eri paikassa niin toista laaharia ei pääse tutkailemaan, voi toki korjata jos oon väärässä.acparma kirjoitti:Onko tätä laahari ongelmaa ollut kaikissa M119 vai vain AMG malleissa?julB kirjoitti:Ketjulaaharit olleet vissiin ongelmana tässä moottorissa ja suosittelen ehdottomasti kurkkaamaan öljykorkin alle/ottamaan ainakin venttiilikopan kannet irti. Itellä tosiaan kans kattoluukku jumittaa ja pitäis se tarkistaa kunhan auto pajalta pääsee takasin kotiin.Pirkka3 kirjoitti:Komea peli kyllä tuo sinun E50 (väri ) Tuo hiukan nostaa itsellä hikeä pintaan että mitenkähän nuo laahaimet..?? Nooh täytyy tarkkailla tilannetta jos sais kesän rauhassa cruisailla.... Pientä puuhaa olisi omassa pelissäkin (mm kattoluukku)
Joo oon tuon bongannut nettiautossa aiemmin, kun tämän omankin myyntiä olen alkanut suunnittelemaan kesän saapuessa. Hieno auto ja ei sunkaan väri todellakaan hassumpi
Viimeksi muokannut julB, Ke 15.03.2017 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Hieno auto ja kiitos kuvista
Käsityönä kasatussa moottorissa on sitä jotain.
Käsityönä kasatussa moottorissa on sitä jotain.
Re: W210 E50 AMG -97
Onhan se helkutin kaunis moottoriegyptian kirjoitti:Hieno auto ja kiitos kuvista
Käsityönä kasatussa moottorissa on sitä jotain.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Jep, tuo on hieno moottori. Mitkä ketjuohjaimet oli murusina? Missä kunnossa muut olivat?
Re: W210 E50 AMG -97
Tuosta päällimmäisestä ei ainakaan ollut enää mitään jäljellä ja yksi pitempi oli kanssa mennyttä. Pakonokka tosiaan oli päässyt hyppäämään hampaan verran.Efraim kirjoitti:Jep, tuo on hieno moottori. Mitkä ketjuohjaimet oli murusina? Missä kunnossa muut olivat?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Nuo ohjurit on kai kaikkien m119 moottoreiden ongelma. Täytyisi omankin koneen kunto tarkistaa ennenkuin ottaa liikenteeseen. Öljypohjan jos käyttää irti niin sieltä helpoiten näkee onko muovimurua.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w204 C300 CDI 4-matic -13
Re: W210 E50 AMG -97
Noniin auto saatu pajalta ja täytyy ensi viikolla antaa hellyyttä pesuhetkien ja myllytyksen parissa. Kone käy kuin uutena vuonna -97 ja aivan toisenlainen tuntuma tuli remontin jälkeen. Hieno on auto..
Kyssäriä sitten automaattiaskiin liittyen. 722.627 sähköloota siis kyseessä ja laatikkohan on käsittääkseni oppiva-arvoinen? Laatikko ei nimittäin oikein vaihda vaihteita varsinkaan täyskaasulla ja aggressiivisessa ajossa aivan normaalisti, normaaliajossa ei mitään ongelmaa. Varsinkin kolmosen ja nelosen vaihto täyskaasulla tuntuisi olevan vaikeaa ja samalla alkaa rajoittamaan moottorin tehoja, myös kickdown on välillä hukassa. Mitä enemmän ajoi, sitä paremmin tuntui pykälät löytyvän ja varsinkin hiukan kaasua höllätessä. Lunta alkoi sataa ja keli on mitä on, niin täytyy koeajoja suorittaa enemmän kelien parantuessa. Sähköt ovat tosiaa olleet irti ja todennäkösesti hukannut oppineet arvonsa vai mitä?
Kyssäriä sitten automaattiaskiin liittyen. 722.627 sähköloota siis kyseessä ja laatikkohan on käsittääkseni oppiva-arvoinen? Laatikko ei nimittäin oikein vaihda vaihteita varsinkaan täyskaasulla ja aggressiivisessa ajossa aivan normaalisti, normaaliajossa ei mitään ongelmaa. Varsinkin kolmosen ja nelosen vaihto täyskaasulla tuntuisi olevan vaikeaa ja samalla alkaa rajoittamaan moottorin tehoja, myös kickdown on välillä hukassa. Mitä enemmän ajoi, sitä paremmin tuntui pykälät löytyvän ja varsinkin hiukan kaasua höllätessä. Lunta alkoi sataa ja keli on mitä on, niin täytyy koeajoja suorittaa enemmän kelien parantuessa. Sähköt ovat tosiaa olleet irti ja todennäkösesti hukannut oppineet arvonsa vai mitä?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Jos ne adaptaatiot nollaa niin se vaikuttaa enemmänkin rauhallisessa ajossa, huomaa kun vaihde vaihtuu vähän huonosti, nykäisee vähän jne. Vaikutus ei ole tosin ole mitenkään hirveän iso. Laatikon öljymäärä kannattaa tarkistaa, ja sen ohjainboksin, eikö väyrysessä just menny herkästi öljy johtoja pitkin sinne boksiin?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W210 E50 AMG -97
Täytynee vaihdattaa öljyt huuhtelemalla ja tarkistaa tuo boksi. Pajalla lisäsivät öljyä laatikkoon, kun oli alarajassa, joten voi olla tuosta johtuvaa. Täytyy eräälle spesialistille viedä ja kattoa mitä saa selville.S202 kirjoitti:Jos ne adaptaatiot nollaa niin se vaikuttaa enemmänkin rauhallisessa ajossa, huomaa kun vaihde vaihtuu vähän huonosti, nykäisee vähän jne. Vaikutus ei ole tosin ole mitenkään hirveän iso. Laatikon öljymäärä kannattaa tarkistaa, ja sen ohjainboksin, eikö väyrysessä just menny herkästi öljy johtoja pitkin sinne boksiin?
Ennen remonttia loodan toiminnan kanssa ei minkäänlaista ongelmaa, että täytyy koittaa heittää pikkulenkkiä, kun kelit sallii. MBKoskiselta jo kyselin ja antoivat muutaman tipsin laatikon opetukseen, niin täytyy samalla koittaa
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Tänään olikin touhun täyteinen päivä ja tuli Megapaavo epäkeskotettua ja vahailtua. Hiukan hölmöä nyt taas lisäillä aiheeseen liittyen kuvia, mutta nuo edelliset olivatkin melkoista flashbäkkiä . Nyt kuitenkin enemmän kuvia työvaiheista.
Autohan oli melko raakileen näköinen, kun oli seissyt pitkästi koko lopputalven korjaamon pihassa, niin pitihän maalipintaa taas elvyttää ja antaa mustan puhua puolestaan
Ensin kunnon kinnaspesu vahvemmalla pesuaineella ja vanteiden sekä pakoputkenpään pesu.
Sitten epäkeskoa kouraan ja musta kiiltämään.
-Koneena Autohoitokaupan PT-DA21
-Tahnana Schollin S17
-Laikkana Schollin Navy Blue spider
Molemmissa lokareissa melkoiset jäljet remontin ja muun jäljiltä, jotka lähtivät pois tiehensä yhdellä vedolla. Tosi tyytyväinen kyllä täytyy olla komboon jota käytin:
Koko auto tuli vedettyä joka paikasta ja koko ilta meni. Koko homman kruunasi FussoCoat ja auto takaisin halliin.
Leima pitäis käydä hakemas ens viikolla kuhan nyt kerkeää.
Autohan oli melko raakileen näköinen, kun oli seissyt pitkästi koko lopputalven korjaamon pihassa, niin pitihän maalipintaa taas elvyttää ja antaa mustan puhua puolestaan
Ensin kunnon kinnaspesu vahvemmalla pesuaineella ja vanteiden sekä pakoputkenpään pesu.
Sitten epäkeskoa kouraan ja musta kiiltämään.
-Koneena Autohoitokaupan PT-DA21
-Tahnana Schollin S17
-Laikkana Schollin Navy Blue spider
Molemmissa lokareissa melkoiset jäljet remontin ja muun jäljiltä, jotka lähtivät pois tiehensä yhdellä vedolla. Tosi tyytyväinen kyllä täytyy olla komboon jota käytin:
Koko auto tuli vedettyä joka paikasta ja koko ilta meni. Koko homman kruunasi FussoCoat ja auto takaisin halliin.
Leima pitäis käydä hakemas ens viikolla kuhan nyt kerkeää.
Viimeksi muokannut julB, To 23.03.2017 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W210 E50 AMG -97
Mitenkäs sama tahna käyttäytyy epäkeskottomassa myllyssä? Tuleeko kuinka paljon pahempaa jälkeä pintaan ? . Vai pitääkö itsekin suosiolla hankkia kesäksi epäkeskomylly, oman s211 pinta on sen verran karussa kunnossa.
Re: W210 E50 AMG -97
Suoravetokoneessa on se ongelma, että se tekee ns. hologrammia eli työstöjälkeä pintaan, joka on paljon hirveämmän näköistä auringon paisteessa ainakin omaan silmään kuin ihan normaali pesunaarmu. Täten vaatii usein 2 tai jopa 3-step kiilloituksen, jonka kanssa saa sitten painia koko päivän. Hyvä epäkeskokone ehdottomasti parempi vaihtoehto, niin pääsee huomattavasti helpommalla. Schollin tahnoja on monenlaisia ja esim. Motonetin verkkokaupassa melko hyvät tuoteselosteet tahnoihin liittyen. S17 ja S20 parhaita vaihtoehtoja varmaan epäkeskokoneelle keskikarkean laikan kera. Tahnat kuitenki melko universaaleja tuotteita, että toimii kyllä molempien kanssa riippuen tietysti laikan karkeudesta ja siitä mitä työltään haluaa.Juuttijunior kirjoitti:Mitenkäs sama tahna käyttäytyy epäkeskottomassa myllyssä? Tuleeko kuinka paljon pahempaa jälkeä pintaan ? . Vai pitääkö itsekin suosiolla hankkia kesäksi epäkeskomylly, oman s211 pinta on sen verran karussa kunnossa.
211 orkkismaalipinta on tunnetusti mersumaisen kova. Vaatii yleensä suhteellisen karkean laikan ja karkean aineen, että saa naarmut tiehensä. Tietenkin oikein naarmuiselle tehdaspinnalle kaikista paras olisi suoravetokone ja sen perään epäkeskolla hologrammin poisto. Kyseinen Paavohan on joskus ylimaalattu, joten pinnan kovuus ei enää tehdastasolla ole. Se helpotti melko paljon..
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Mitkä renkaat tässä on alla? Itselläni edessä jo aika kuluneet (sisäreunasta sileät) SportContact 2:set ja vetelee aika järkyttävästi urissa. Pyöränkulmat kunnossa ja uudet renkaat on tulossa joten jospa niillä asettuisi.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E50 AMG -97
Vähä vääränlainen rengastus tässäkin, koska hyllyssä sattui olemaan uusia Delinten kumeja 245/40 sarjan verran. Eli edessä ja takana tommoset vaikkakin eri levyyset vanteet onkin. Auto menee kuitenkin kuin juna ja on erittäin hyvä ajaa suuremmissakin nopeuksissa. Ei vetele.Oktopuss kirjoitti:Mitkä renkaat tässä on alla? Itselläni edessä jo aika kuluneet (sisäreunasta sileät) SportContact 2:set ja vetelee aika järkyttävästi urissa. Pyöränkulmat kunnossa ja uudet renkaat on tulossa joten jospa niillä asettuisi.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Eli herätellääs tämäkin topikki henkiin.
Elikkäs pieni motivaation puute on tämän suhteen kevään ja alkukesän aikana ollut ja yksinkertaisesti sekin että ei ole vain ole ehtinyt tämän parissa touhuta. Oman käyttiksenki kanssa tässä saanut painia ja laitella niin harrastelut on nyt jäänyt + työt + muut kiireet.
Hankintojakin on kuitenkin tässä välissä vahingossa tehty autoon. Paikallisen Käyttöauton rompetorilta tuli haettua täysin nauruhintaan (50e) kultaa eli alkuperäinen uusi W210 takaluukku, joka on tehtaan pohjamaaleissa. Nykyinenhän on lähinnä eilinen, eli tuli tarpeeseen . Ja mistäpä tälläisen nykyään löytää?
Auto seissyt lämpimässä hallissa ja hallipölyn saattelemana kävin eilen toteamassa, että akku tupaten tyhjä. Yöksi lataukseen ja tänään V8 tulille. Huomenna auto palaa takaisin pajalle, koska venttiilikopan tiiviste on hiukan huonosti asettunut ja se käydään laittamassa tiiviiksi. Lisäksi auton vikatilatakkuilu pitäisi saada loppumaan, että saataisiin kaikki tehotkin tästä irti.
Pientä laitettavaa on nyt jäänyt rästiin ja kasaan pientä listaa tänne muistiin niin ei pääse unohtumaan:
-Kardaanin keskikannatin
-Kattoluukku jumissa ja täytyisi tutkia mikä vaivaa
-Lootaöljyt vaihtoon
-Ilmastoinnin täyttö ja apulaitteiden toimivuuden tarkastus
-Pohjan tarkastus
-Katsastus
--->Myyntiin.
Elikkäs pieni motivaation puute on tämän suhteen kevään ja alkukesän aikana ollut ja yksinkertaisesti sekin että ei ole vain ole ehtinyt tämän parissa touhuta. Oman käyttiksenki kanssa tässä saanut painia ja laitella niin harrastelut on nyt jäänyt + työt + muut kiireet.
Hankintojakin on kuitenkin tässä välissä vahingossa tehty autoon. Paikallisen Käyttöauton rompetorilta tuli haettua täysin nauruhintaan (50e) kultaa eli alkuperäinen uusi W210 takaluukku, joka on tehtaan pohjamaaleissa. Nykyinenhän on lähinnä eilinen, eli tuli tarpeeseen . Ja mistäpä tälläisen nykyään löytää?
Auto seissyt lämpimässä hallissa ja hallipölyn saattelemana kävin eilen toteamassa, että akku tupaten tyhjä. Yöksi lataukseen ja tänään V8 tulille. Huomenna auto palaa takaisin pajalle, koska venttiilikopan tiiviste on hiukan huonosti asettunut ja se käydään laittamassa tiiviiksi. Lisäksi auton vikatilatakkuilu pitäisi saada loppumaan, että saataisiin kaikki tehotkin tästä irti.
Pientä laitettavaa on nyt jäänyt rästiin ja kasaan pientä listaa tänne muistiin niin ei pääse unohtumaan:
-Kardaanin keskikannatin
-Kattoluukku jumissa ja täytyisi tutkia mikä vaivaa
-Lootaöljyt vaihtoon
-Ilmastoinnin täyttö ja apulaitteiden toimivuuden tarkastus
-Pohjan tarkastus
-Katsastus
--->Myyntiin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Vika paikallistettiin vialliseen nakutusanturiin, eli nyt ei rajoita tehoja. Silti laatikko vaatii vielä uudet öljyt.julB kirjoitti:Noniin auto saatu pajalta ja täytyy ensi viikolla antaa hellyyttä pesuhetkien ja myllytyksen parissa. Kone käy kuin uutena vuonna -97 ja aivan toisenlainen tuntuma tuli remontin jälkeen. Hieno on auto..
Kyssäriä sitten automaattiaskiin liittyen. 722.627 sähköloota siis kyseessä ja laatikkohan on käsittääkseni oppiva-arvoinen? Laatikko ei nimittäin oikein vaihda vaihteita varsinkaan täyskaasulla ja aggressiivisessa ajossa aivan normaalisti, normaaliajossa ei mitään ongelmaa. Varsinkin kolmosen ja nelosen vaihto täyskaasulla tuntuisi olevan vaikeaa ja samalla alkaa rajoittamaan moottorin tehoja, myös kickdown on välillä hukassa. Mitä enemmän ajoi, sitä paremmin tuntui pykälät löytyvän ja varsinkin hiukan kaasua höllätessä. Lunta alkoi sataa ja keli on mitä on, niin täytyy koeajoja suorittaa enemmän kelien parantuessa. Sähköt ovat tosiaa olleet irti ja todennäkösesti hukannut oppineet arvonsa vai mitä?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W210 E50 AMG -97
Harkitte vielä myyntiä, nämä kun päätyy äkkiä huonoon käsiin ja 3v päästä tämä on purussa osiin Tai sitten ettiä joku joka ymmärtää ja osaa pitää kunnossa.
W210 E320cdi
Re: W210 E50 AMG -97
Totta puhut kun toteaa nykysen tilanteen ylipäätänsä Väyrysten kanssa: paalikamaa pikku hiljaa. Varsinki kun tämmönen jo alunperin harvinainen auto on käsissä aika hyvässä kunnossa, niin ei saisi hukata pois. Tilanne on vaan vähän sellainen, että pitäisi ainakin kokeeksi laittaa pörssin puolelle. Jos vain mahdollista niin ehdottomasti asiasta ymmärtävät ostajat ovat etusijalla, kenties joku tältä foorumilta?simoks kirjoitti:Harkitte vielä myyntiä, nämä kun päätyy äkkiä huonoon käsiin ja 3v päästä tämä on purussa osiin Tai sitten ettiä joku joka ymmärtää ja osaa pitää kunnossa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11