Huimia lukuja Tuikku cdi koneista kaivaa.
Rengasäänet tuli kyllä yllätyksenä. Ei tullut katsottua mitkä renkaat koeajo autossa oli alla. Nastat siellä oli mutta merkistä ei havaintoa.
Ajettavuudessa tuli huomattava parannus. Ohjaus on kevyempi ja tarkempi.
Ja jos olisi tiennyt kuinka paljon toi 220 päivitys tuo autoon eloa, niin olisin ilman muuta softannut vanhan eemelin 220.
Mukava ohitella ja auto vastaa kaasuun.
S212 olisi ollut kiva, mutta ei siihen ihan vielä pelimerkit riittänyt. Vaikka tämä ihan "ok" auto onkin, niin monesta asiasta huomaa että nyt ollaan C -sarjassa eikä kalliimmassa E -sarjassa.
Kaikella tavalla pitää tuoda ilmi, että eikö nyt ollut varaa E -sarjaan.
Esim penkkien osittainen sähkösäätö, jossa kallistus on kuitenkin nupilla. Tai takapenkkiläisille ei ole pistoketta laturille.
Aluksi prefaceliftin kojelauta hirvitti, mutta navi commandin kanssa se ei näytäkkään enää niin hirveältä. Kaikkeen tottuu, kun pelimerkit ratkaisee.
Xenonit tuntuu huonommilta tässä kuin W211, johtuukohan polttimoista?
Projektorin lasi näyttää ehkä vähän sumealta, mutta voiko se sumeta käytössä? W211 minulla oli Osramin NightBrakerit ja valokuvio oli hyvä että tarkka.
Lisäksi tässä on ihan perinteiset jarrut, eikä sähköjarruja. Onko facelifteissä sähköjarrut?
Holdia ja W211 parempaa ajonvakautusta jää kaipaamaan, varsinkin talvella.
Kannattaako veholta kysyä Commandin päivitystä? Tuntuu hitaalta käyttää; muuttuuko käytettävyys päivityksellä?
Karttoja tuskin päivitän, koska sikahintaista vs googlemaps.
En nyt tiedä noiden jarrujen nimikkeitä, mutta tässä S204 on ihan perus "kattila" konehuoneen puolella, kun W211 ei tuollaista ollut, vaan jotenki sähköllä sääteli ja toimi.
Onko facelift 204:ssakin vakiona penkin selkänojan säätö manuaalisesti (meillä on muistipenkit, niin en tiedä)?
Ja kyllähän tuossa faceliftissä ainakin mielestäni on "hold"-toiminto.
Kaikin puolin fiksu auto kyllä ollut tuo 2012 S204 näin reilun puolen vuoden kokemuksella, vaikken sillä päivittäin ajakaan. Itse en kyllä laadun/tuntuman perusteella sanoisi meidän ceemeliä E-mallia halvemmaksi, vaan ainoastaan pienemmäksi (itsellä käyttöautona 2012 S212, molemmat melko samoilla metreilläkin).
W204 Faceliftissä on hold toiminto. Onhan se C neekerimpi malli toden totta. Ainakin tuo preface tuntuu perusvarustettuna todellakin siltä. Meteli on se mistä huomaa seuraavana ja tämän jälkeen maantiellä ajettavuus. E on isompi ja tietty vakaampi. Muutoin olin kyllä tuohon S204 faceliftinä tyytyväinen kun varusteltu oli mutta se meteli nasta renkailla, Ihan sietämättömältä välillä tuntui..
Ja kyllähän se näin menee että jos ostat halvemman version niin jostakin se täytyy olla poissa. Sen näkee jo perusvarusteista ja se on tehty mersun ostajalle selväksi
Ai muuttuuko rengasmelu sietämättömäksi?
Tuossa on alla huonot kitkat ja huomenna ajattelin nastat laittaa.
Toki W211 oli selkeä ero nastojen ja kesärenkaiden välillä.
Eukon Hyundai i20 taas kuvailisin rengasmelua nastoilla sietämättömäksi
Eikai tämä niin huono voi olla..?
Itsellä on molemmissa autoissa kiinalaiset nastarenkaat. Toisessa etuakselilla 225/40/18 Bridgestone ja takana samankokoiset Kumhot. Toisessa edessä ja takana 225/45/17 Linglongit. Molemmilla melu on vähintäänkin siedettävä mielestäni ja kesärenkailla tuntui jopa pahemmalta.
Varmaan on renkaissakin eroja mutta mulla alla oli pirelli nasta 17" tuumaisena joka oli ainakin häiritsevän meluisa. Nykyisessä conti Kitka ja ollaan täysin eri äänimaailmassa. Autokaijuttimista puhelimeen puhuttaesaa, vasta puhuja kysyy missä olet kun auton meteli ei kuulu läpi..
Mersun ja monen muunkin auton kohdalla, pitää/kannattaa tutkia TM rengastestejä. Niissä on arvioitu myös rengasmelu
Jotkut nastat ovat jopa hiljaisemmat , kuin sporttiset kesä kummit
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Mites toi polttoaineen täyttöluukussa oleva ylivuotoletku?
Pesin auton, niin oli täynnä vettä toi luukku.
Takapyörän takana oleva letku oli alhaalta tukossa.
Mutta yläpäässä on jokin lukko?
Sellainen joustava kuminen.
Miksi siellä on tommonen? Vesi ei pääse pois.
Mielestäni rengasäänet ovat varsin maltilliset , niin kesä- kuin nastarenkaillakin... mutta sehän riippuu siitokin mitenkä kukin asian kokee... minulla on 16" nastat, joten ne mahtanevat olla 17" hiljaisemmat.... keskustelu onnistuu takapenkille ihan normaalilla puheella, nopeudesta riippumatta, mikä ei todellakaan ole nykyautoissa itsestäänselvyys.
ps.myös meillä on i20 ja ne rengasäänet on jotain todella hirveää
Tämä yksilö ollut jo lähemmäs vuoden myynnissä. Onko joku tutustunut tarkemmin ko. yksilöön? Hinta tuntuisi olevan hyvinkin kohtuullinen: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7578731" onclick="window.open(this.href);return false;
naikkolas kirjoitti:Tämä yksilö ollut jo lähemmäs vuoden myynnissä. Onko joku tutustunut tarkemmin ko. yksilöön? Hinta tuntuisi olevan hyvinkin kohtuullinen: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7578731" onclick="window.open(this.href);return false;
naikkolas kirjoitti:Tämä yksilö ollut jo lähemmäs vuoden myynnissä. Onko joku tutustunut tarkemmin ko. yksilöön? Hinta tuntuisi olevan hyvinkin kohtuullinen: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7578731" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin puolet uusista autoista kuitenkin ostetaan vielä manuaalivaihteisena ja manuaalia pidetään oman käsityksen mukaan vähän varmatoimisempina yleisesti. Kaipa se voi kuitenkin jäädyttää kaupan, mutta ihmetyttää silti ettei vuoteen ole mennyt kaupaksi.
naikkolas kirjoitti:Tämä yksilö ollut jo lähemmäs vuoden myynnissä. Onko joku tutustunut tarkemmin ko. yksilöön? Hinta tuntuisi olevan hyvinkin kohtuullinen: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7578731" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin puolet uusista autoista kuitenkin ostetaan vielä manuaalivaihteisena ja manuaalia pidetään oman käsityksen mukaan vähän varmatoimisempina yleisesti. Kaipa se voi kuitenkin jäädyttää kaupan, mutta ihmetyttää silti ettei vuoteen ole mennyt kaupaksi.
Nätti peli kyllä sinulla. Pyyntihinta kiinnostaa?
Yhden manuaali mersun omistaneena ei ole kyllä ikinä paluuta manuaaliin.
Mielestäni manuaali loota pilaa tuon auton niinkuin kaikki muutkin mersut Mersuista ei kuitenkaan varmaan puolia myydä manuaaleina?
Aina ei voi ymmärtää liikkeiden hinnoitteluperusteita, ensin mainittu on vähemmän ajettu jälkituontifarmari paljon paremmilla varusteilla. Jälkimmäinen on enemmän ajettu Suomi-sedan lähes perusvarusteilla. Ilmoituksissa (Laakkosen tapaan) ei ole varusteita juurikaan listattu, mutta rekisteri-/valmistenumeroilla näkee ison eron autoissa. Voihin noissa tietysti olla jotain merkittävää eroa kunnossa tai huoltohistoriassa, mutta ensin mainittu kiinnostaisi ainakin itseäni ihan ilman kuviakin mikäli omaa hankintaa ei olisi vielä tehtynä.
Joo, välillä tuntuu kyllä hatusta vedetyiltä hinnat. Toki joskus toinen voi olla moottoriteiden kiveniskemämagneetti ja toinen maaseudulla ajeltu helmi. Ihmetytti tuota omaakin ostaessa, kun hintaero melkein kolme kertaa enemmän ajettuun (24t vs. 60t) karvalakkiin oli vain pari tonnia Tuosta enemmän ajetusta puuttui kuitenkin AMG-paketti, nahkapenkit ja navi.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Tunnistako kojelaudasta jos autossa on Thermotronic ilmastointi? Takapenkiltä sen tunnistaa heti koska keskikonsolissa on lämmönsäätimet. Puhutaan facelifit mallista.
Kuvista ei tuota takaosaa kunnolla näe ja myynti ilmoitukset on hyvin puutteellisia. Monessa autossa ei ole rekisterikilpiä minkä mukaan varusteet voisi tarkistaa.
Kiitos!
Tuostahan se selviää. Thermotronic taitaa olla enemmän tuontiautojen juttuja. Mukavuutta tuo toisi lisää mutta hyvin taitaa pärjätä ilmankin.
Harmittaa kun myyjät eivät viitsi nähdä vaivaa ja ilmoittaa varusteita kunnolla. Vai onkohan se niin että suurinta osaa ostajista ei kiinnosta kun vuosimalli ja kilometrit.
Jsj75 kirjoitti:Kiitos!
Thermotronic taitaa olla enemmän tuontiautojen juttuja. Mukavuutta tuo toisi lisää mutta hyvin taitaa pärjätä ilmankin.
Pärjää ilmankin, mutta tottakai parempi, jos on. Voin myydä Thermotronicilla olevan 2012:sen, jos se on kiikarissa.
Pidemmän päälle se alkaa harmittaa neekerimallin ratin takana. Kokemusta on... Kyseessä on kuitenkin kapitalismin keulakuva, stuttgartilainen kolmisakarainen tähti, niin turhaa näitä on manuaalina hämmentää tai saada jännetupintulehdusta takaluukkua kiinni kiskoessa.