270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tenhon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 10.01.2011 12:25
Paikkakunta: Kymijoen mutkassa

270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tenhon »

Että tällainen juttu, 2002 W210 väyrysfarkku 270 CDI kone. Ajettu n.350 tkm. Normaalilähtö liikkeelle on lämpimästä tallista, ei mitään ongelmaa. Kun seisoo ulkona yön yli niin tarvii pikkupakkasellakin eberin apua käynnistyäkseen. Nollakeli suunnilleen riittää. Auto hehkuttaa n 3-4 kertaa kauemmin kuin lämpimässä, muttei käynnisty. Ei lupaakkaan. Eberin kun laittaa päälle niin 5 min suunnilleen riittää käynnistymiseen. Kovemmalla pakkasella enempi, n. 10 min.
Onko hehkuissa tuttkimisen paikka? Jos se on hehkun rele, niin missähän se on? Akku on kunnossa kyllä, jännitemittauksen mukaan siis. Startti pyörittää hyvin. Ajan myös pidempiä matkoja 90 - 150 km silloin tällöin. Mistä pitäisi aloittaa?
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Hehkuissa vois olla vika. Toki voi olla muuallakin. Suosittelisin käyttämään starin päässä niin ei tarvitse arpoa.
w203 270Cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tenhon kirjoitti:Että tällainen juttu, 2002 W210 väyrysfarkku 270 CDI kone. Ajettu n.350 tkm. Normaalilähtö liikkeelle on lämpimästä tallista, ei mitään ongelmaa. Kun seisoo ulkona yön yli niin tarvii pikkupakkasellakin eberin apua käynnistyäkseen. Nollakeli suunnilleen riittää. Auto hehkuttaa n 3-4 kertaa kauemmin kuin lämpimässä, muttei käynnisty. Ei lupaakkaan. Eberin kun laittaa päälle niin 5 min suunnilleen riittää käynnistymiseen. Kovemmalla pakkasella enempi, n. 10 min.
Onko hehkuissa tuttkimisen paikka? Jos se on hehkun rele, niin missähän se on? Akku on kunnossa kyllä, jännitemittauksen mukaan siis. Startti pyörittää hyvin. Ajan myös pidempiä matkoja 90 - 150 km silloin tällöin. Mistä pitäisi aloittaa?
Suuttimissa liikaa vuotoa paluu puolelle

lähtee käymään vaikka ilman hekuja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18104
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuten jo edellä kerrottu, hehkuongelmasta ei ole kyse vaan railpaine ei nouse ---> suuttimia tarkistamaan.
wiimax.fi
Avatar
tenhon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 10.01.2011 12:25
Paikkakunta: Kymijoen mutkassa

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tenhon »

Kiitos vastauksista, täytynee ruveta niitä suuttimia tutkimaan.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Samanlainen ongelma -02 200 CDI:ssä: Jos on nollan alapuolella ulkolämpötila, ei käynnisty.

Akku ja hehkut OK. Pakkasta jos on, niin 5min lohkolämmittimen päässä riittää ja starttaa normaalisti, vaikkei järjen mukaan ole ehtinyt lämpenemään juuri yhtään! Voiko railpaineeseen vaikuttaa pieni lämpötilan muutos noin radikaalisti?

Auto on maalla eikä Stareja ole ihan lähettyvillä, mutta itseasiassa dealerin pulju on lähin, joten sinne luultavasti tulee mentyä! Ihmetyttää vaan tuo selkeä pakkasraja tässä tapauksessa. Plussa-asteilla käynnistyy ihan normaalisti, mutta jos astekin pakkasta, ei lähde.

Kyseessä on muuten ainakin 3 vuotta ollut vika, jota ei ole korjattu, koska auto on käytännössä aina lämmitystolpan lähellä. Eikös mahdollinen suutinvika vain pahene hoitamattomana?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

egyptian kirjoitti:Samanlainen ongelma -02 200 CDI:ssä: Jos on nollan alapuolella ulkolämpötila, ei käynnisty.

Akku ja hehkut OK. Pakkasta jos on, niin 5min lohkolämmittimen päässä riittää ja starttaa normaalisti, vaikkei järjen mukaan ole ehtinyt lämpenemään juuri yhtään! Voiko railpaineeseen vaikuttaa pieni lämpötilan muutos noin radikaalisti?

Auto on maalla eikä Stareja ole ihan lähettyvillä, mutta itseasiassa dealerin pulju on lähin, joten sinne luultavasti tulee mentyä! Ihmetyttää vaan tuo selkeä pakkasraja tässä tapauksessa. Plussa-asteilla käynnistyy ihan normaalisti, mutta jos astekin pakkasta, ei lähde.

Kyseessä on muuten ainakin 3 vuotta ollut vika, jota ei ole korjattu, koska auto on käytännössä aina lämmitystolpan lähellä. Eikös mahdollinen suutinvika vain pahene hoitamattomana?
Tarkista suutimien palupuolen vuoto
kuvaliset ohjeet ainakin tuolla mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja egyptian »

CDI203 kirjoitti: Tarkista suutimien palupuolen vuoto
kuvaliset ohjeet ainakin tuolla mese fi
Kiitos, löysin ohjeet helposti mese.fi:stä :thumbup:
Oma autohan ei ole kyseessä, eli laitetaan vinkki eteenpäin ja tosiaan voi olla että Lintoselle auto kulkeutuu.
udolf
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 23.01.2015 18:43

Re: 270 CDI:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja udolf »

Mitenhän omassa 270cdissä, taivasalta lähtee aina käyntiin. roikasta tai webastolla hörähtää vain ja sen jälkee minuuttin sahaamisella lähtee :crazy:
Vastaa Viestiin