W211 SBC vika jälleen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Ja tämä sinun vaivasi ei välttämättä liity niihin polkaisuihin mitenkään, se on jopa hyvin todennäköistä, niitä voi siis tarvittaessa, jos kaikki edellytykset täyttyy, niin lisätäkkin.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Kyseessähän on kallis osa, olen pahoillani puolestasi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tuikku kirjoitti:.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Luultavasti näin mitä Tuikku sanoo. Aika penaalista että edesmennyt vika estää systeemin käytön VARSINKIN jos se on ollut niinkin arkinen vika kuin jarruputken katkeaminen/vuoto. (no toisaalta sen systeemin oma aivologiikka voi olla niin monimutkainen että sen ymmärtää vain saksalainen insinööri joka sen on ohjelmoinut :crazy: )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja lekssa »

tuikku kirjoitti:.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Ja tämä sinun vaivasi ei välttämättä liity niihin polkaisuihin mitenkään, se on jopa hyvin todennäköistä, niitä voi siis tarvittaessa, jos kaikki edellytykset täyttyy, niin lisätäkkin.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Kyseessähän on kallis osa, olen pahoillani puolestasi.
Kiitos pahoittelusta :cry:

Mitenhän pystyisköhän, jos ebaysta tilais käytetyn boxin ja vaihtais sen "äly" osan tuohon miun boxiin?
Jos numerosarjat täsmää tarviiko mitään ohjelmointeja vai riittääkö pelkkä ilmaus?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eipä taida ilman kikkailua onnistua tuo kun on sidottu vin-numeroon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja lekssa »

arska10 kirjoitti:Eipä taida ilman kikkailua onnistua tuo kun on sidottu vin-numeroon
Aivan
Taitaa siis olla helpoin vaihtaa koko yksikkö ja laittaa vanha verkonpainoksi.
Tarviikos kikkailla mitään jos koko yksikön vaihtaa saman numeroiseen tai sit epc:n ehdottamaan toiseen numeroon?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos se tulee suraan tehtaalta niin ei pitäisi tehdä mitään on valmiiksi koodattu. Voi olla, että starilla pitää nollata vika koodit
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja koyama »

tuikku kirjoitti:.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
eli laskuri ei lähde laskemaan uudelleen nollauksen jälkeen :!: Vaikka se olisi merkkiliikkeen tekemä päivitys :?:
Mitä tuolle laskurille tapahtuu?
Minulla on neljä :?: :?: :?: :?: rivissä.Mitähän se tuollainen tarkoittaa?Löytyykö muilta kys.merkkejä :?: Onko tuo laite jotenkin väärin roplattu?
Auto huollettu saksan merkkiliikkeessä 2002-2009.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuossa lekssan ongelmayksikössähän ei siis nyt ole kyse tuosta pumpun sylkilaskurista, vaan muihin parametreihin perustuvassa 'huoltokynnyksen' ylityksestä (näin olen ymmärtänyt).

Eikö se sylkilaskuri laske joka tapauksessa, tai no tehdäänhän siinä resetoinnissa jotain muutakin kuin sanotaan että ole nolla, en tiedä voidanko se jättää tilaan missä syklejä ei kertyisi.

Nuo sun kysymysmerkit on kummallisia, onko varmasti oikea parametri mitä katsot, tai olisiko nyt sitten et tuolle on tehty 'jotain'? Parametrihan oli 'DJ_GetBrLive' tms...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja lekssa »

arska10 kirjoitti:Jos se tulee suraan tehtaalta niin ei pitäisi tehdä mitään on valmiiksi koodattu. Voi olla, että starilla pitää nollata vika koodit
Ebaysta käytettyjä oon kahtonut. Pitää ensin kuitenkin kysyy kuluttaja asiamieheltä miten kannattaa edetä.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja koyama »

MiHe kirjoitti:Tuossa lekssan ongelmayksikössähän ei siis nyt ole kyse tuosta pumpun sylkilaskurista, vaan muihin parametreihin perustuvassa 'huoltokynnyksen' ylityksestä (näin olen ymmärtänyt).

Eikö se sylkilaskuri laske joka tapauksessa, tai no tehdäänhän siinä resetoinnissa jotain muutakin kuin sanotaan että ole nolla, en tiedä voidanko se jättää tilaan missä syklejä ei kertyisi.

Nuo sun kysymysmerkit on kummallisia, onko varmasti oikea parametri mitä katsot, tai olisiko nyt sitten et tuolle on tehty 'jotain'? Parametrihan oli 'DJ_GetBrLive' tms...
Tuttu katsoi starilla.On tuttua hommaa hänelle. :D
Muistaakseni näytöllä vasemmassa yläkulmassa kyssäreitä näytti
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onko tähän C235A vikakoodiin muuta vaihtoehtoa kuin uuden sbc yksikön vaihto, takuu ei taida tulla kysymykseen 02vm ja 511tkm ajetun auton kohdalla?
Mites käytetyt meneekö kuinka helpolla paikalleen, pelkällä ohjainalaitesovituksella
Onko tässä vikakoodissa kyse venttiili lohkojen kulumisesta, vaiko raja arvot tulleet vastaan?
Vai mistä tuo vikakoodi tulee?

Yksi mersu odottaa katsastukseen menoa ja siinä on juurikin tuo vikakoodi päällä.
Ongelma siinäkin alkoi katkenneesta jarruputkesta.

* Developer modessa tuon saa poistettua, mutta enpä taida kokeilla sitä kun ei ole oma auto. (DJ_Ventil...)
Vai onko muut poistaneet tuon ja ajelevat nyt jarrullisella autolla ilman vikakoodia, taikka sitten eivät ole enää täällä kertomassa onko niitä jarruja..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja acparma »

joskami kirjoitti:Onko tähän C235A vikakoodiin muuta vaihtoehtoa kuin uuden sbc yksikön vaihto, takuu ei taida tulla kysymykseen 02vm ja 511tkm ajetun auton kohdalla?
Mites käytetyt meneekö kuinka helpolla paikalleen, pelkällä ohjainalaitesovituksella
Onko tässä vikakoodissa kyse venttiili lohkojen kulumisesta, vaiko raja arvot tulleet vastaan?
Vai mistä tuo vikakoodi tulee?

Yksi mersu odottaa katsastukseen menoa ja siinä on juurikin tuo vikakoodi päällä.
Ongelma siinäkin alkoi katkenneesta jarruputkesta.

* Developer modessa tuon saa poistettua, mutta enpä taida kokeilla sitä kun ei ole oma auto. (DJ_Ventil...)
Vai onko muut poistaneet tuon ja ajelevat nyt jarrullisella autolla ilman vikakoodia, taikka sitten eivät ole enää täällä kertomassa onko niitä jarruja..
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.

Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
W124 300 E -87 Aut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.

Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.

Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
Harvinaista tai ei mutta jos putkessa on vuoto ja systeemi "herkistää" jarruja säännöllisesti niin ei se kauaa kestä kun nestepinnasta tulee varoitus...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
Harvinaista tai ei mutta jos putkessa on vuoto ja systeemi "herkistää" jarruja säännöllisesti niin ei se kauaa kestä kun nestepinnasta tulee varoitus...
Niin kauan tai vähän aikaa suhteelinen käsite :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minulla ei ole mitään sanottavaa mutta kirjoitan tähän kun haluan sanoa sen viimeisen sanan, jos ymmärrät(te) mitä tarkoitan. :roll:

(ei näköjään ihan helpolla mene perille vaikka en olettanutkaan että ihan kaikki olisi pointtia ymmärtänyt).
Viimeksi muokannut DBFI, To 20.03.2014 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:Minulla ei ole mitään sanottavaa mutta kirjoitan tähän kun haluan sanoa sen viimeisen sanan, jos ymmärrät(te) mitä tarkoitan. :roll:
Hyvä kun sen itse kerrtoo ;)
Noin sen ole oletanutkin olevan :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja kari v »

DBFI kirjoitti:
acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.

Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.
:thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

MiHe kirjoitti:
DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.
Kyllä noita on onnistuneesti tullut nollattua, niin että toimii vielä tänäpäiväkin :thumbup: Toki jos siellä on "oikeaa" vikaa, niin tulee sama vikakoodi heti tai hetken päästä uudestaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.
Kyllä noita on onnistuneesti tullut nollattua, niin että toimii vielä tänäpäiväkin :thumbup: Toki jos siellä on "oikeaa" vikaa, niin tulee sama vikakoodi heti tai hetken päästä uudestaan.
Näiten ja muutamien muitakin muutaman ulkomaan "harastajan" kanssa kehitelty yhteisesti

mutta ihan kaikkea ei voi suositella koodit kyllä lähtee mutta jos vika on mekaaninen/hydraulinen niin se on ja pysyy,
pahimillaan vaarantta myös sen vika kodoin näkymisen estäneen seuraavan kerran kun auto satuu tulemaan samaan vaikapa risteykeseen

eli koodja kun poistelee niin pitää mielessä
että ei poista niitä "väkisin"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Moro, omassa sbc herjaillut koodia c2359 mikä on se paha koodi. Nyt herjaa välillä punaista ja rämiseekin jo sen verran että kai tuo hyvä olisi nyt vaihtaa kun kelitki on mukavat. Mistä tuollainen kannattaa hommata tai korjauttaa? Mikään uskomaton kiire ei ole kun toinen auto käytössä..

Tarkempi vika oli muuten että liian pitkä käyntiaika siihen että paineakku täynnä ja välillä herjas myös paineakkua, mikä taisi johtua tuosta täyttöajasta..

Netistä nopsaan katoin että vuoden takuulla olevan kunnostetun saa hintaan 560€ kotio, uusi 760€ plus postit, purkuautosta 350€ toimintatakuulla.
Viimeksi muokannut pakinen, Ke 11.05.2016 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Kysytään nyt vielä että vaikuttaako pikkuakku tuon toimintaan? Laitoin akun lataukseen ja sbc alko pöriseen...pirun verkkaisesti mutta kuitenkin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pakinen kirjoitti:Kysytään nyt vielä että vaikuttaako pikkuakku tuon toimintaan? Laitoin akun lataukseen ja sbc alko pöriseen...pirun verkkaisesti mutta kuitenkin
pikku akku on SBC:en vara akkuna eli jos siinä on vikaa niin kyllä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Kirjotetaan tännekkin nyt vielä miten sbc jarrujen kanssa kävi.

Auto w211 320cdi vuodelta 2003
Ajettu 476 000 Km
Tuontiauto, saksassa huollettu mersulla, suomessa ei virallisessa huollossa
Leimat huolloista ja nesteistä löytyy
Alkuperäinen pumppu, valmistenumeron mukaan
Pumppu herjasi brake serviceä yllä olevalla koodilla jonkin aikaa ja sit lopetti pyörimisen kokonaan
Hinasin auton Veholle
Mersu maksoi koko pumpun ja työt. Kyllä kelpaa
ceedi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 26.10.2016 22:04

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja ceedi »

Auto W211 220cdi vm. 2004, ajettu 219000.
Tuontiauto Saksasta, täydellinen huoltohistoria virallisessa huollossa leimoineen.
SBC alkoi pärisemään viimeisen parin kuukauden ajan enemmän ja enemmän, täys jaruremppa putkistoineen, nesteineen ja satuloineen tehtiin mutta ei vaikutusta pärinän/korinan määrään, melkeinpä vain huononi. Korina oli todella kovaäänistä ja kesti aamulla noin 12sek ja korahti noin puolen minuutin välein uudelleen muutaman sekunnin.
Viikko sitten herjasi "Service brake, visit workshop!", koodina c235e.
Ajoin Veholle, ottivat tutkintaan ja totesivat että SBC on risa, tehdas maksaa uuden purkin vaihdon.
Nyt autossa on uusi purkki eivätkä jarrut ole koskaan näin hyvältä tuntuneet.
Kyllä vaan kelpaa, monella muulla merkillä on jälkimarkkinoinnilla opettelemista..
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja koyama »

ceedi kirjoitti:Auto W211 220cdi vm. 2004, ajettu 219000.
Tuontiauto Saksasta, täydellinen huoltohistoria virallisessa huollossa leimoineen.
SBC alkoi pärisemään viimeisen parin kuukauden ajan enemmän ja enemmän, täys jaruremppa putkistoineen, nesteineen ja satuloineen tehtiin mutta ei vaikutusta pärinän/korinan määrään, melkeinpä vain huononi. Korina oli todella kovaäänistä ja kesti aamulla noin 12sek ja korahti noin puolen minuutin välein uudelleen muutaman sekunnin.
Viikko sitten herjasi "Service brake, visit workshop!", koodina c235e.
Ajoin Veholle, ottivat tutkintaan ja totesivat että SBC on risa, tehdas maksaa uuden purkin vaihdon.
Nyt autossa on uusi purkki eivätkä jarrut ole koskaan näin hyvältä tuntuneet.
Kyllä vaan kelpaa, monella muulla merkillä on jälkimarkkinoinnilla opettelemista..
Laitahan kuitista kuva niin nähdään mihin liikkeeseen kannattaa viedä auto sbc ongelmien yllättäessä :?:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 SBC vika jälleen

Viesti Kirjoittaja koyama »

pakinen kirjoitti:Kirjotetaan tännekkin nyt vielä miten sbc jarrujen kanssa kävi.

Auto w211 320cdi vuodelta 2003
Ajettu 476 000 Km
Tuontiauto, saksassa huollettu mersulla, suomessa ei virallisessa huollossa
Leimat huolloista ja nesteistä löytyy
Alkuperäinen pumppu, valmistenumeron mukaan
Pumppu herjasi brake serviceä yllä olevalla koodilla jonkin aikaa ja sit lopetti pyörimisen kokonaan
Hinasin auton Veholle
Mersu maksoi koko pumpun ja työt. Kyllä kelpaa
Laita kuitista kuva.
Hyvä juttu jos suomessa on peräti kaksi liikettä jotka kerjää saksan maalta uuden yksikön takuuseen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin