W211 SBC vika jälleen
Re: W211 SBC vika jälleen
.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Ja tämä sinun vaivasi ei välttämättä liity niihin polkaisuihin mitenkään, se on jopa hyvin todennäköistä, niitä voi siis tarvittaessa, jos kaikki edellytykset täyttyy, niin lisätäkkin.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Kyseessähän on kallis osa, olen pahoillani puolestasi.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Ja tämä sinun vaivasi ei välttämättä liity niihin polkaisuihin mitenkään, se on jopa hyvin todennäköistä, niitä voi siis tarvittaessa, jos kaikki edellytykset täyttyy, niin lisätäkkin.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Kyseessähän on kallis osa, olen pahoillani puolestasi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 SBC vika jälleen
Luultavasti näin mitä Tuikku sanoo. Aika penaalista että edesmennyt vika estää systeemin käytön VARSINKIN jos se on ollut niinkin arkinen vika kuin jarruputken katkeaminen/vuoto. (no toisaalta sen systeemin oma aivologiikka voi olla niin monimutkainen että sen ymmärtää vain saksalainen insinööri joka sen on ohjelmoinut )tuikku kirjoitti:.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 SBC vika jälleen
Kiitos pahoittelustatuikku kirjoitti:.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Ja tämä sinun vaivasi ei välttämättä liity niihin polkaisuihin mitenkään, se on jopa hyvin todennäköistä, niitä voi siis tarvittaessa, jos kaikki edellytykset täyttyy, niin lisätäkkin.
Tämä sinun ongelmasi liittyy tilanteeseen, jossa yksikkö itse havaitsee itsetestauksessa, tai toiminnassaan puutteen, jonka perusteella se ilmoittaa "huoltokynnyksen" ylittyneen, syy voi olla vaikka tapahtunut toimintahäiriö, joka ei nyt "toistaiseksi" vaivaa enää, mutta poikkeustilanne on ohjainlaitteen ohjelmassa määritelty huoltokynnyksen ylittäväksi ja silloin herjasta ei pääse nyt käytännössä eroon kun vaihtamalla ohjaimen (osan) uuteen, tai pakottamalla kaikki herjat pois.
Kyseessähän on kallis osa, olen pahoillani puolestasi.
Mitenhän pystyisköhän, jos ebaysta tilais käytetyn boxin ja vaihtais sen "äly" osan tuohon miun boxiin?
Jos numerosarjat täsmää tarviiko mitään ohjelmointeja vai riittääkö pelkkä ilmaus?
Re: W211 SBC vika jälleen
Eipä taida ilman kikkailua onnistua tuo kun on sidottu vin-numeroon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 SBC vika jälleen
Aivanarska10 kirjoitti:Eipä taida ilman kikkailua onnistua tuo kun on sidottu vin-numeroon
Taitaa siis olla helpoin vaihtaa koko yksikkö ja laittaa vanha verkonpainoksi.
Tarviikos kikkailla mitään jos koko yksikön vaihtaa saman numeroiseen tai sit epc:n ehdottamaan toiseen numeroon?
Re: W211 SBC vika jälleen
Jos se tulee suraan tehtaalta niin ei pitäisi tehdä mitään on valmiiksi koodattu. Voi olla, että starilla pitää nollata vika koodit
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 SBC vika jälleen
eli laskuri ei lähde laskemaan uudelleen nollauksen jälkeen Vaikka se olisi merkkiliikkeen tekemä päivitystuikku kirjoitti:.
Hankaluus on nyt siinä, että se jarruyksikkö ei ole mikään "tavallinen" osa jarruissa.
Siinä on "järki" itsessään.
Siksi sitä ei vaan voi nollata ja kertoa että ala laskemaan alusta, kun siihen ei ole järjestetty, ohjelmoitu sellaista kunnollista mahdollisuutta.
Mitä tuolle laskurille tapahtuu?
Minulla on neljä rivissä.Mitähän se tuollainen tarkoittaa?Löytyykö muilta kys.merkkejä Onko tuo laite jotenkin väärin roplattu?
Auto huollettu saksan merkkiliikkeessä 2002-2009.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 SBC vika jälleen
Tuossa lekssan ongelmayksikössähän ei siis nyt ole kyse tuosta pumpun sylkilaskurista, vaan muihin parametreihin perustuvassa 'huoltokynnyksen' ylityksestä (näin olen ymmärtänyt).
Eikö se sylkilaskuri laske joka tapauksessa, tai no tehdäänhän siinä resetoinnissa jotain muutakin kuin sanotaan että ole nolla, en tiedä voidanko se jättää tilaan missä syklejä ei kertyisi.
Nuo sun kysymysmerkit on kummallisia, onko varmasti oikea parametri mitä katsot, tai olisiko nyt sitten et tuolle on tehty 'jotain'? Parametrihan oli 'DJ_GetBrLive' tms...
Eikö se sylkilaskuri laske joka tapauksessa, tai no tehdäänhän siinä resetoinnissa jotain muutakin kuin sanotaan että ole nolla, en tiedä voidanko se jättää tilaan missä syklejä ei kertyisi.
Nuo sun kysymysmerkit on kummallisia, onko varmasti oikea parametri mitä katsot, tai olisiko nyt sitten et tuolle on tehty 'jotain'? Parametrihan oli 'DJ_GetBrLive' tms...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 SBC vika jälleen
Ebaysta käytettyjä oon kahtonut. Pitää ensin kuitenkin kysyy kuluttaja asiamieheltä miten kannattaa edetä.arska10 kirjoitti:Jos se tulee suraan tehtaalta niin ei pitäisi tehdä mitään on valmiiksi koodattu. Voi olla, että starilla pitää nollata vika koodit
Re: W211 SBC vika jälleen
Tuttu katsoi starilla.On tuttua hommaa hänelle.MiHe kirjoitti:Tuossa lekssan ongelmayksikössähän ei siis nyt ole kyse tuosta pumpun sylkilaskurista, vaan muihin parametreihin perustuvassa 'huoltokynnyksen' ylityksestä (näin olen ymmärtänyt).
Eikö se sylkilaskuri laske joka tapauksessa, tai no tehdäänhän siinä resetoinnissa jotain muutakin kuin sanotaan että ole nolla, en tiedä voidanko se jättää tilaan missä syklejä ei kertyisi.
Nuo sun kysymysmerkit on kummallisia, onko varmasti oikea parametri mitä katsot, tai olisiko nyt sitten et tuolle on tehty 'jotain'? Parametrihan oli 'DJ_GetBrLive' tms...
Muistaakseni näytöllä vasemmassa yläkulmassa kyssäreitä näytti
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 SBC vika jälleen
Onko tähän C235A vikakoodiin muuta vaihtoehtoa kuin uuden sbc yksikön vaihto, takuu ei taida tulla kysymykseen 02vm ja 511tkm ajetun auton kohdalla?
Mites käytetyt meneekö kuinka helpolla paikalleen, pelkällä ohjainalaitesovituksella
Onko tässä vikakoodissa kyse venttiili lohkojen kulumisesta, vaiko raja arvot tulleet vastaan?
Vai mistä tuo vikakoodi tulee?
Yksi mersu odottaa katsastukseen menoa ja siinä on juurikin tuo vikakoodi päällä.
Ongelma siinäkin alkoi katkenneesta jarruputkesta.
* Developer modessa tuon saa poistettua, mutta enpä taida kokeilla sitä kun ei ole oma auto. (DJ_Ventil...)
Vai onko muut poistaneet tuon ja ajelevat nyt jarrullisella autolla ilman vikakoodia, taikka sitten eivät ole enää täällä kertomassa onko niitä jarruja..
Mites käytetyt meneekö kuinka helpolla paikalleen, pelkällä ohjainalaitesovituksella
Onko tässä vikakoodissa kyse venttiili lohkojen kulumisesta, vaiko raja arvot tulleet vastaan?
Vai mistä tuo vikakoodi tulee?
Yksi mersu odottaa katsastukseen menoa ja siinä on juurikin tuo vikakoodi päällä.
Ongelma siinäkin alkoi katkenneesta jarruputkesta.
* Developer modessa tuon saa poistettua, mutta enpä taida kokeilla sitä kun ei ole oma auto. (DJ_Ventil...)
Vai onko muut poistaneet tuon ja ajelevat nyt jarrullisella autolla ilman vikakoodia, taikka sitten eivät ole enää täällä kertomassa onko niitä jarruja..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W211 SBC vika jälleen
C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
Re: W211 SBC vika jälleen
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.joskami kirjoitti:Onko tähän C235A vikakoodiin muuta vaihtoehtoa kuin uuden sbc yksikön vaihto, takuu ei taida tulla kysymykseen 02vm ja 511tkm ajetun auton kohdalla?
Mites käytetyt meneekö kuinka helpolla paikalleen, pelkällä ohjainalaitesovituksella
Onko tässä vikakoodissa kyse venttiili lohkojen kulumisesta, vaiko raja arvot tulleet vastaan?
Vai mistä tuo vikakoodi tulee?
Yksi mersu odottaa katsastukseen menoa ja siinä on juurikin tuo vikakoodi päällä.
Ongelma siinäkin alkoi katkenneesta jarruputkesta.
* Developer modessa tuon saa poistettua, mutta enpä taida kokeilla sitä kun ei ole oma auto. (DJ_Ventil...)
Vai onko muut poistaneet tuon ja ajelevat nyt jarrullisella autolla ilman vikakoodia, taikka sitten eivät ole enää täällä kertomassa onko niitä jarruja..
Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W211 SBC vika jälleen
Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.
Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SBC vika jälleen
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,DBFI kirjoitti:Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.
Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 SBC vika jälleen
Harvinaista tai ei mutta jos putkessa on vuoto ja systeemi "herkistää" jarruja säännöllisesti niin ei se kauaa kestä kun nestepinnasta tulee varoitus...CDI203 kirjoitti:
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SBC vika jälleen
Niin kauan tai vähän aikaa suhteelinen käsiteDBFI kirjoitti:Harvinaista tai ei mutta jos putkessa on vuoto ja systeemi "herkistää" jarruja säännöllisesti niin ei se kauaa kestä kun nestepinnasta tulee varoitus...CDI203 kirjoitti:
Kuvaillun kaltainen ei ole edes mitenkään harvinaista,
aika iso vuoto saa olla ennekuin se ilmenne muuten kuin kehotuksena siirtyä korjaamolle
kunnes sitten on vuotanut itsensä kuiviin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 SBC vika jälleen
Minulla ei ole mitään sanottavaa mutta kirjoitan tähän kun haluan sanoa sen viimeisen sanan, jos ymmärrät(te) mitä tarkoitan.
(ei näköjään ihan helpolla mene perille vaikka en olettanutkaan että ihan kaikki olisi pointtia ymmärtänyt).
(ei näköjään ihan helpolla mene perille vaikka en olettanutkaan että ihan kaikki olisi pointtia ymmärtänyt).
Viimeksi muokannut DBFI, To 20.03.2014 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SBC vika jälleen
Hyvä kun sen itse kerrtooDBFI kirjoitti:Minulla ei ole mitään sanottavaa mutta kirjoitan tähän kun haluan sanoa sen viimeisen sanan, jos ymmärrät(te) mitä tarkoitan.
Noin sen ole oletanutkin olevan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 SBC vika jälleen
DBFI kirjoitti:Hyvä pointti, vuodot ja ilmavaivat voivat antaa hydrauliikan kulumiseen liittyviä vikakoodeja kun SBC-yksikön sisäinen diagnoosi olettaa ympäristön olevan kunnossa (en ole seurannut aiempaa kirjoitteluasi, sieltä varmaan löytyisi lisää taustaa). Yllä mainituilla vikakoodeilla kannattaa se hydrauliikkayksikkö hylätä vasta kun mainitsemasi tarkistukset on tehty.acparma kirjoitti:
Isännän W211:een tuli sama vika katkenneen jarruputken vuoksi. Putki korjattiin mutta vikakoodi jäi ja tämän takia korjaamon mukaan olisi yksikkö pitänyt vaihtaa. Pari päivää autoa käytettiin kauppakassina vikakoodit päällä kunnes yhtäkkiä auto poistui vikatilasta ja on toiminut nyt hyvin kaksi vuotta tämän taphtuman jälkeen. Onneksi ei heti ostettu uutta yksikköä.
Olen kirjoitellut tästä asiasta ennemminkin täällä foorumilla.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 SBC vika jälleen
Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 SBC vika jälleen
Kyllä noita on onnistuneesti tullut nollattua, niin että toimii vielä tänäpäiväkin Toki jos siellä on "oikeaa" vikaa, niin tulee sama vikakoodi heti tai hetken päästä uudestaan.MiHe kirjoitti:Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SBC vika jälleen
Näiten ja muutamien muitakin muutaman ulkomaan "harastajan" kanssa kehitelty yhteisestisonikki kirjoitti:Kyllä noita on onnistuneesti tullut nollattua, niin että toimii vielä tänäpäiväkin Toki jos siellä on "oikeaa" vikaa, niin tulee sama vikakoodi heti tai hetken päästä uudestaan.MiHe kirjoitti:Vanhaa threadia mutta täytyy nyt päivitellä infoo tuolta rapakon takaiselta foorumilta, siellä joku väittää onnistuneensa nollaamaan C235C and C235A kooditkin... mietityttää vain että missähän kunnossa yksikkö oikeasti on vai oliko kyseessä juuri 'väliaikainen' tila miksi koodit poistuivat. Luulisi laskureiden naksuttavan takaisin aika nopeasti jos mekaaninen vika.DBFI kirjoitti:C235A, C235C ja C235E viittaavat hydrauliikkayksikköön ja vaativat osien vaihtoa.
mutta ihan kaikkea ei voi suositella koodit kyllä lähtee mutta jos vika on mekaaninen/hydraulinen niin se on ja pysyy,
pahimillaan vaarantta myös sen vika kodoin näkymisen estäneen seuraavan kerran kun auto satuu tulemaan samaan vaikapa risteykeseen
eli koodja kun poistelee niin pitää mielessä
että ei poista niitä "väkisin"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 SBC vika jälleen
Moro, omassa sbc herjaillut koodia c2359 mikä on se paha koodi. Nyt herjaa välillä punaista ja rämiseekin jo sen verran että kai tuo hyvä olisi nyt vaihtaa kun kelitki on mukavat. Mistä tuollainen kannattaa hommata tai korjauttaa? Mikään uskomaton kiire ei ole kun toinen auto käytössä..
Tarkempi vika oli muuten että liian pitkä käyntiaika siihen että paineakku täynnä ja välillä herjas myös paineakkua, mikä taisi johtua tuosta täyttöajasta..
Netistä nopsaan katoin että vuoden takuulla olevan kunnostetun saa hintaan 560€ kotio, uusi 760€ plus postit, purkuautosta 350€ toimintatakuulla.
Tarkempi vika oli muuten että liian pitkä käyntiaika siihen että paineakku täynnä ja välillä herjas myös paineakkua, mikä taisi johtua tuosta täyttöajasta..
Netistä nopsaan katoin että vuoden takuulla olevan kunnostetun saa hintaan 560€ kotio, uusi 760€ plus postit, purkuautosta 350€ toimintatakuulla.
Viimeksi muokannut pakinen, Ke 11.05.2016 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 SBC vika jälleen
Kysytään nyt vielä että vaikuttaako pikkuakku tuon toimintaan? Laitoin akun lataukseen ja sbc alko pöriseen...pirun verkkaisesti mutta kuitenkin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SBC vika jälleen
pikku akku on SBC:en vara akkuna eli jos siinä on vikaa niin kylläpakinen kirjoitti:Kysytään nyt vielä että vaikuttaako pikkuakku tuon toimintaan? Laitoin akun lataukseen ja sbc alko pöriseen...pirun verkkaisesti mutta kuitenkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 SBC vika jälleen
Kirjotetaan tännekkin nyt vielä miten sbc jarrujen kanssa kävi.
Auto w211 320cdi vuodelta 2003
Ajettu 476 000 Km
Tuontiauto, saksassa huollettu mersulla, suomessa ei virallisessa huollossa
Leimat huolloista ja nesteistä löytyy
Alkuperäinen pumppu, valmistenumeron mukaan
Pumppu herjasi brake serviceä yllä olevalla koodilla jonkin aikaa ja sit lopetti pyörimisen kokonaan
Hinasin auton Veholle
Mersu maksoi koko pumpun ja työt. Kyllä kelpaa
Auto w211 320cdi vuodelta 2003
Ajettu 476 000 Km
Tuontiauto, saksassa huollettu mersulla, suomessa ei virallisessa huollossa
Leimat huolloista ja nesteistä löytyy
Alkuperäinen pumppu, valmistenumeron mukaan
Pumppu herjasi brake serviceä yllä olevalla koodilla jonkin aikaa ja sit lopetti pyörimisen kokonaan
Hinasin auton Veholle
Mersu maksoi koko pumpun ja työt. Kyllä kelpaa
Re: W211 SBC vika jälleen
Auto W211 220cdi vm. 2004, ajettu 219000.
Tuontiauto Saksasta, täydellinen huoltohistoria virallisessa huollossa leimoineen.
SBC alkoi pärisemään viimeisen parin kuukauden ajan enemmän ja enemmän, täys jaruremppa putkistoineen, nesteineen ja satuloineen tehtiin mutta ei vaikutusta pärinän/korinan määrään, melkeinpä vain huononi. Korina oli todella kovaäänistä ja kesti aamulla noin 12sek ja korahti noin puolen minuutin välein uudelleen muutaman sekunnin.
Viikko sitten herjasi "Service brake, visit workshop!", koodina c235e.
Ajoin Veholle, ottivat tutkintaan ja totesivat että SBC on risa, tehdas maksaa uuden purkin vaihdon.
Nyt autossa on uusi purkki eivätkä jarrut ole koskaan näin hyvältä tuntuneet.
Kyllä vaan kelpaa, monella muulla merkillä on jälkimarkkinoinnilla opettelemista..
Tuontiauto Saksasta, täydellinen huoltohistoria virallisessa huollossa leimoineen.
SBC alkoi pärisemään viimeisen parin kuukauden ajan enemmän ja enemmän, täys jaruremppa putkistoineen, nesteineen ja satuloineen tehtiin mutta ei vaikutusta pärinän/korinan määrään, melkeinpä vain huononi. Korina oli todella kovaäänistä ja kesti aamulla noin 12sek ja korahti noin puolen minuutin välein uudelleen muutaman sekunnin.
Viikko sitten herjasi "Service brake, visit workshop!", koodina c235e.
Ajoin Veholle, ottivat tutkintaan ja totesivat että SBC on risa, tehdas maksaa uuden purkin vaihdon.
Nyt autossa on uusi purkki eivätkä jarrut ole koskaan näin hyvältä tuntuneet.
Kyllä vaan kelpaa, monella muulla merkillä on jälkimarkkinoinnilla opettelemista..
Re: W211 SBC vika jälleen
Laitahan kuitista kuva niin nähdään mihin liikkeeseen kannattaa viedä auto sbc ongelmien yllättäessäceedi kirjoitti:Auto W211 220cdi vm. 2004, ajettu 219000.
Tuontiauto Saksasta, täydellinen huoltohistoria virallisessa huollossa leimoineen.
SBC alkoi pärisemään viimeisen parin kuukauden ajan enemmän ja enemmän, täys jaruremppa putkistoineen, nesteineen ja satuloineen tehtiin mutta ei vaikutusta pärinän/korinan määrään, melkeinpä vain huononi. Korina oli todella kovaäänistä ja kesti aamulla noin 12sek ja korahti noin puolen minuutin välein uudelleen muutaman sekunnin.
Viikko sitten herjasi "Service brake, visit workshop!", koodina c235e.
Ajoin Veholle, ottivat tutkintaan ja totesivat että SBC on risa, tehdas maksaa uuden purkin vaihdon.
Nyt autossa on uusi purkki eivätkä jarrut ole koskaan näin hyvältä tuntuneet.
Kyllä vaan kelpaa, monella muulla merkillä on jälkimarkkinoinnilla opettelemista..
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 SBC vika jälleen
Laita kuitista kuva.pakinen kirjoitti:Kirjotetaan tännekkin nyt vielä miten sbc jarrujen kanssa kävi.
Auto w211 320cdi vuodelta 2003
Ajettu 476 000 Km
Tuontiauto, saksassa huollettu mersulla, suomessa ei virallisessa huollossa
Leimat huolloista ja nesteistä löytyy
Alkuperäinen pumppu, valmistenumeron mukaan
Pumppu herjasi brake serviceä yllä olevalla koodilla jonkin aikaa ja sit lopetti pyörimisen kokonaan
Hinasin auton Veholle
Mersu maksoi koko pumpun ja työt. Kyllä kelpaa
Hyvä juttu jos suomessa on peräti kaksi liikettä jotka kerjää saksan maalta uuden yksikön takuuseen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex