W 210 polttoainejärjestelmä
W 210 polttoainejärjestelmä
Mitä osasia W 210 E270 CDI Mersun polttoainejärjestelmässä on tankin ja ruiskutussuuttimen välissä?
Mitkä näistä osista on normaaleissa huolloissa vaihdettavia ja kuinka usein pitäisi vaihtaa?
Mitkä näistä osista on normaaleissa huolloissa vaihdettavia ja kuinka usein pitäisi vaihtaa?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Huollosa vaihdetavia osia suodatin konehuonessasalla_ kirjoitti:Mitä osasia W 210 E270 CDI Mersun polttoainejärjestelmässä on tankin ja ruiskutussuuttimen välissä?
Mitkä näistä osista on normaaleissa huolloissa vaihdettavia ja kuinka usein pitäisi vaihtaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Korkeapainepumppu ilmeisestikin siinä koneen etupäässä, sylinterinkannen edessä? Imeekö itse tankilta asti vai onko jokin siirtopumppukin olemassa? Jos on, niin onko mekaaninen vai sähköinen, mikä sijainti?
Onko järjestelmässä vain yksi suodatin, siinä imusarjan yhteydessä? Miten vaihtaminen noin niin kuin käytännössä menee ja mitä tarvitsee osiksi?
Onko järjestelmässä vain yksi suodatin, siinä imusarjan yhteydessä? Miten vaihtaminen noin niin kuin käytännössä menee ja mitä tarvitsee osiksi?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Koneessa mekaaninen siirtopumppu ja joissakin on sähköinen pumppu apuna kaiketi tankin lähellä.
Onko nyt vikaa jossakin vai?
Onko nyt vikaa jossakin vai?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
W210 niin ei sähköistä pumppua, mekaaninen imevä siirtopumppu tupakkiaskin kokoinen siinä ylhäällä lohkon etuosassa (nokka pyörittää). Siitä tulee letku isommalle kolmiomaiselle korkeapainepumpulle mikä myös koneen edessä moniurahihnan yläpuolella. Googlehaulla tulee ihan hyvähköjä kuvia
https://www.google.fi/search?q=OM612+fu ... hZUv-XM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/search?q=OM612+fu ... hZUv-XM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Ok! Koska auto minulle täysin vieras joutuu sitä tällaisia yksinkertaisiakin asioita kysymään, jotta asiat alkaisivat selviämään. Sijaitseeko polttoaineen suodatin siis ennen näitä kumpaakin pumppua?MiHe kirjoitti:W210 niin ei sähköistä pumppua, mekaaninen imevä siirtopumppu tupakkiaskin kokoinen siinä ylhäällä lohkon etuosassa (nokka pyörittää). Siitä tulee letku isommalle kolmiomaiselle korkeapainepumpulle mikä myös koneen edessä moniurahihnan yläpuolella.
Varmasti löytyy, kunhan vaan tietää mitä hakee. Toisaalta taas jos jo kovin tarkkaan tietäisi, niin ei kuvia varmaan enää tarvitsisikaan? Nyt kun ongelma on siinä, että kaikenlaista on yritetty kuuklailla, mutta pääsääntöisesti on vain löytynyt materiaalia joka ei ole joko omasta autosta tai sitten omassa autossa asiaa ei ole vain toteutettu sillä tavalla...Googlehaulla tulee ihan hyvähköjä kuvia
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Jos polttoaineen suodattimen vaihtaa itse, niin millaiset varaosat siihen tarvitsee ja millaiset työkalut? Suodatin käsittääkseni sellainen "irtonainen paperisuodatin"? Tuleeko siihen suodattimen oston yhteydessä tarvittavat tiivisteet ja tarvikkeet mitä vaihdossa tarvitsee? Kun vaihdetaan, niin pitääkö tuo suodattimen kotelo jotenkin etukäteen täyttää polttoaineella? Mitä niksejä tuossa vaihdossa on, eli lähinnä mitä ei ehdottomasti saisi tehdä?
Jos polttoaine järjestelmällä on taipumus "jäätyä", niin mikä olisi sellainen kriittinen piste minne järjestelmässä voisi sitä vettä kertyä haitallisessa määrin? Voisiko olettaa niin, että jos polttoaineen suodattimen vaihtaa, olisi suurimmat vesimäärät poistettu järjestelmästä? Onko tuo takaluukussa oleva (jos se nyt on sedanissa siellä takaselkänojan ja takaluukun verhoilulevyn välisessä tilassa) polttoainetankki herkkä kondensoimaan kosteutta? Miten tankissa olevan kosteuden saisi poistettua helpoimmin?
Jos polttoaine järjestelmällä on taipumus "jäätyä", niin mikä olisi sellainen kriittinen piste minne järjestelmässä voisi sitä vettä kertyä haitallisessa määrin? Voisiko olettaa niin, että jos polttoaineen suodattimen vaihtaa, olisi suurimmat vesimäärät poistettu järjestelmästä? Onko tuo takaluukussa oleva (jos se nyt on sedanissa siellä takaselkänojan ja takaluukun verhoilulevyn välisessä tilassa) polttoainetankki herkkä kondensoimaan kosteutta? Miten tankissa olevan kosteuden saisi poistettua helpoimmin?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Lienee siinä moottorin takapäässä keskellä oleva muovinen pönikkä mihin menee pa-letkutkin. Senkun pyöräyttää kannen auki, pitäis lähteä ihan käsivoimin ja irrottaa 3kpl torxeja että saa purkin käsiin, tyhjää ja putsaa sen ja laittaa takasin kiinni. Uusi suodatin ja täyttää esim liqui molyn diesel purgella sen tyhjän tilan tai ihan tavan dieselillä ja kansi kiinni. Varovasti pitää liikuttaa kantta jos letkut kiinni siinä edelleen.
Saattaa kestää tavallista kauemmin starttaus että saa ilmat pois välistä että elä ihmettele..
Eipä näissä kosteutta kerry pahemmin ellei sitten aina ajele 5L tankissa.. sinne suodattimen koteloon se vesi kai eniten meinaa kertyä.
Saattaa kestää tavallista kauemmin starttaus että saa ilmat pois välistä että elä ihmettele..
Eipä näissä kosteutta kerry pahemmin ellei sitten aina ajele 5L tankissa.. sinne suodattimen koteloon se vesi kai eniten meinaa kertyä.
W210 E320cdi
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Mistä kannattaisi polttoaineen suodatin hankkia? Mielestäni olin näkevinäni esim. tuolla Motonetissä - onko se riittävän laadukas?
Sitten oli jokin KL-varaosa ja oliko jokin toinenkin... onko heidän osat enemmän ns. alkuperäisosia vai onko ihan juuri "mersun omia osia"?
Tuleeko suodatinpaketin mukana tarvittavat lisäosat (tiivisteet, ...)? Mitä pitäisi olla mukana?
Jos suodatin ei aukea käsipelin, onko sen avaamiseen niksejä? Onko tähän jokin tietty avain olemassa?
Sitten oli jokin KL-varaosa ja oliko jokin toinenkin... onko heidän osat enemmän ns. alkuperäisosia vai onko ihan juuri "mersun omia osia"?
Tuleeko suodatinpaketin mukana tarvittavat lisäosat (tiivisteet, ...)? Mitä pitäisi olla mukana?
Jos suodatin ei aukea käsipelin, onko sen avaamiseen niksejä? Onko tähän jokin tietty avain olemassa?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
KL-varaosat tai ihan motonet. Eiköhän tuo ole aika sama mistä hankkii. Tiivisteet tulee mukana ja sitä kantta ei oikein muuten voi kiriä kuin käsin. Jos nyt ei jostain syystä millään aukea käsin niin voihan siihen laittaa hihnamallisen öljynsuodatinavaimen ja vääntää sillä.salla_ kirjoitti:Mistä kannattaisi polttoaineen suodatin hankkia? Mielestäni olin näkevinäni esim. tuolla Motonetissä - onko se riittävän laadukas?
Sitten oli jokin KL-varaosa ja oliko jokin toinenkin... onko heidän osat enemmän ns. alkuperäisosia vai onko ihan juuri "mersun omia osia"?
Tuleeko suodatinpaketin mukana tarvittavat lisäosat (tiivisteet, ...)? Mitä pitäisi olla mukana?
Jos suodatin ei aukea käsipelin, onko sen avaamiseen niksejä? Onko tähän jokin tietty avain olemassa?
W210 E320cdi
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Mitä ainetta tuo liqui moly on ja miksi sitä pitäisi käyttää?simoks kirjoitti:Uusi suodatin ja täyttää esim liqui molyn diesel purgella sen tyhjän tilan tai ihan tavan dieselillä ja kansi kiinni.
Mikä tähän on syynä? Onko jostain syystä letkut tai kannen liitos jostain syystä herkkä murumaan/taittumaan/vahingoittumaan vai mitä?Varovasti pitää liikuttaa kantta jos letkut kiinni siinä edelleen.
Tuo kuulostaa tutulta. Pisimmillään on ollut lähes viikon ajanSaattaa kestää tavallista kauemmin starttaus että saa ilmat pois välistä että elä ihmettele..


Ilmeisesti kuitenkin common rail on vähän parempi (tehokkaampi/nopeampi) ilmat poistamaan kun joku vanha suorasuihkutteinen rivipumppu? Joskus on ensin ilmattu pumpulta raottamalla putkea ja kun ei ole auttanut, niin on joutunut avaamaan vielä suuttimenkin liitintä. Eihän se pumppu mitään suutinta jaksa avata kun putket olivat ilmaa täynnä

Oireet ovat sellaiset, että jos > +0 °C niin lähtee käyntiin ihan normaalisti ensimmäisellä starttauksella. Jos on noin 0...-5 °C niin lähtee lohkolämmittimellä käyntiin 2...3 starttauksella. Jos on < -10 °C niin ei lähde käyntiin kirveelläkään, ei sitten millään. Tuntuu kun olisi aivan kuollutEipä näissä kosteutta kerry pahemmin ellei sitten aina ajele 5L tankissa.. sinne suodattimen koteloon se vesi kai eniten meinaa kertyä.

Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Kokeiles föönillä lämmittää korkeapainepummppua kun tarpeeksi kylmä ........jolloin ei lähde käyntiin mutta älä lämmitä tällöin lohkossa.
Eli lähteekös tällöin käyntiin?
Eli lähteekös tällöin käyntiin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Kiitos neuvosta, täytyy kokeilla tätä jos ja kun pakkaset taas kiristyy tulevaksi viikonlopuksi.atlas kirjoitti:Kokeiles föönillä lämmittää korkeapainepummppua kun tarpeeksi kylmä ...
Pitääkö olla fööni vai kelpaako kuumailmapuhallin? Kuinka kauan ja kuinka lämpimäksi pumppu pitäisi saada? Todellakin siis vain korkeapainepumppua, eli ei kannata siirtopumppua lämmittää samalla? Voiko lämmittää liikaa (jokin kumi/muoviosa/tiiviste joka ei tykkää) - tosin onhan se varmaan melkoisen kuuma ihan itsestäänkin muutaman tunnin jatkuvan ajon jälkeen...

Eli siis ei lohkolämmitintä?...jolloin ei lähde käyntiin mutta älä lämmitä tällöin lohkossa.
Hieman ihmetyttää neuvo, joten on pakko kysyä, että mitä tämä toimenpide muuttaa/auttaa, miksi lähtisi käyntiin juuri korkeapainepumppua lämmittämällä?
Informoin jos pääsen tilanteeseen jossa pitää toimia näin.Eli lähteekös tällöin käyntiin?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Aivan kumpi...fööni tai kuumapuhallin.....älä pidä tällöin lohkolämmitintä päällä koska nyt todetaan ajaako lohkolämmitin pumpun kuumaksi ja käynnistyykö.
Normi keino ja todetaan korkeapaine pumpun kunto...
Jos hehkuttaa normisti niin kallistuu ja todetaan toi pumpun kunto tällöin.
Ei tulikuumaksi...joku käden lämpöiseksi mutta niin että koko pumppu olisi lämmin...sisältäkin.
Normi keino ja todetaan korkeapaine pumpun kunto...
Jos hehkuttaa normisti niin kallistuu ja todetaan toi pumpun kunto tällöin.
Ei tulikuumaksi...joku käden lämpöiseksi mutta niin että koko pumppu olisi lämmin...sisältäkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Yhtenä syynä voipi myös olla jonkin suuttimen ohivuoto. Ongelma toki sama, rail-putkessa liian alhainen paine.
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Nyt on seuraavaa tietoa kokeiluista. Yöllä ollut pakkasta muutama aste ja päivisin muutaman asteen verran plussalla. Lämmitin korkeapainepumppua noin 20 min sisätilanlämmittimellä, lohkolämmitin ei ollut päällä. Yritin startata ja kone oli "aivan kuollut". Akku nyt uusi ja startti pyörittää konetta reippaasti. Ei lupaa, ei mitään - lähes parikymmentä starttaus yritystä ja "täysin kuollut". Olin jo sitä mieltä, ettei enää koskaan taida lähteäkään tulille. Sitten pari päivää myöhemmin melkein identtisesti lämpötiloja ja lohkolämmitin päällä noin tunnin. Starttasin, ensimmäinen kerta ei mitään ja ajattelin jo lopettaa. Kokeilin kuitenkin toisen kerran ja konehan lähti käyntiin. Että tällaisia kokemuksia tällä kertaa... Enpä oikein tiedä, miten pitäisi jatkaa?atlas kirjoitti:Kokeiles föönillä lämmittää korkeapainepummppua kun tarpeeksi kylmä ........jolloin ei lähde käyntiin mutta älä lämmitä tällöin lohkossa.
Eli lähteekös tällöin käyntiin?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Missä tämä näkyisi? Näkyykö ohivuoto jotenkin polttoaineen kulutuksessa? Tarkoitatko, että ohivuoto olisi sitä, että suutin ei sulkeudu kunnolla vaan jää "pissaamaan"?hentar kirjoitti:Yhtenä syynä voipi myös olla jonkin suuttimen ohivuoto.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Ei voi tiettä mitä kirjoitaja tuolla ohivuodolla tarkoitti muttasalla_ kirjoitti:Missä tämä näkyisi? Näkyykö ohivuoto jotenkin polttoaineen kulutuksessa? Tarkoitatko, että ohivuoto olisi sitä, että suutin ei sulkeudu kunnolla vaan jää "pissaamaan"?hentar kirjoitti:Yhtenä syynä voipi myös olla jonkin suuttimen ohivuoto.
tarkista että suutimet ei vuoda paluu puolelle
ainkin tuo lämmitys testin tulos sopisi siihen
helppo tehdä ja kuvaliset ohjeet ainkin tuolla mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W 210 polttoainejärjestelmä
Ei, vaan ohivuoto = ylenpalttinen vuoto paluulinjaan (suuttimien päältä lähtevä).salla_ kirjoitti:Missä tämä näkyisi? Näkyykö ohivuoto jotenkin polttoaineen kulutuksessa? Tarkoitatko, että ohivuoto olisi sitä, että suutin ei sulkeudu kunnolla vaan jää "pissaamaan"?hentar kirjoitti:Yhtenä syynä voipi myös olla jonkin suuttimen ohivuoto.
Saa mitattua laittamalla läpinäkyvät putket paluulinjan nippojen tilalle, käytä hakua, löytyy ohje...
Jos suutin vuotaa sylinteriin, on hyvin äkkiä männässä reikä.
Saattaa tunnistaa huonosta käynnistä/ äänestä etenkin vedättäessä.
Sattuu näitäkin välillä paljon ajetuissa...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 210 polttoainejärjestelmä
3sylinteri ok (uusisuutin)


Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
