Huohotinjärjestelmä
Huohotinjärjestelmä
Mun piti vetää kansista huohotinletkut suoraan auton alle tilapäisenä ratkaisuna ennen öljynkerääjäkotelon ja liitoslaippojen tekoa putsarin ja kompuran välille.
Kysymys kuuluu: mitä katsastuksessa pidetään auton pohjasta pilkottavista venäläisistä kumisista puutarhaletkuista, jotka tupruttavat ilmoille esteettä selvästi havaittavaa kansien öljysumupilveä? M117:stahan myös kampikammion tuuletus tapahtuu venakoppien kautta.
Kysymys kuuluu: mitä katsastuksessa pidetään auton pohjasta pilkottavista venäläisistä kumisista puutarhaletkuista, jotka tupruttavat ilmoille esteettä selvästi havaittavaa kansien öljysumupilveä? M117:stahan myös kampikammion tuuletus tapahtuu venakoppien kautta.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Riikosella väittivät että öljyää turbon ja välijäähdyttimen. Minulla kyllä niin tekikin suoraan remontin jälkeen, mutta kohta voisi harkita letkun laittamista imupuolelle kun sisäänajo on suoritettu. (jos kone ei enää huohota niin paljon, tai ainakaan niin paljon öljyä)Pepekyy kirjoitti:Samaan aiheeseen liittyen, miksi letkua ei laiteta ahtimen imupuolelle, niin kuin vakio vehkeissa. Onko noista huohotin kaasuista sitten niin paljon haittaa ahtimelle, coolerille, tai tehoille? Vai mikä on syy
Parempihan se olisi että käryt saisi imettyä koneen sisälle eikä ne tulisi edes vahingossa matkustamoon, kuten minulla kävi aluksi kun huohotusputki oli liian lyhyt. Toistaalta siihen voisi rakentaa/ostaa öljynkerääjän ja laittaa paluupuolen vaikka turbon öljypaluuletkun rinnalle tms ja huohotushöyryt turbon imupuolelle niin höyryt ja öljyt menisivät oikeisiin paikkoihin. Itse en ole vielä kerinnyt/jaksanut tuollaisia asennella kun vedin huohotusputkenpään muovipurkkiin ja purkin vapaavirtaussuodattimen lähelle, joka imee enimmät höyryt sisäänsä. Mahdolliset öljyt jäävät purkkiin.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
No jauhetaan nyt sitten koko tarina eli alkuperäinen konstruktio oli toteutettu alimitoitetulla paperisuodattimella ja huohotinhöyryt ohjattu suodattimen ja kompuran väliseen liitokseen. Paperisuodatin kuristi ilmanottoa niin rajusti, että öljyä hävisi koneesta 1,5l/1000km huohotuksen kautta. Öljyä voi kaataa coolerista ja paineputkista ulos. Seuraava konstruktio oli paperisuodattimen korvaaminen twisterillä ja huohotinhöyryjen kerääjän asentaminen. Käytin seuraavaa kerääjäsäiliötä (oikeanpuoleinen):

Ohjasin molempien kansien huohotinletkut kerääjäsäiliöön ja kerääjäsäiliöstä auton alle. Kerääjäsäiliö kuristi huohotinjärjestelmää niin pahasti, että kun runttasin pedaalin pohjaan motarilla öljytikku lensi paineella kiinni konepellin eristeeseen sojottamaan ja moottoriöljyä suihkusi konehuone täyteen. Lisäksi öljysumua tuprusi niin paljon poistoletkusta, että tuoksut kabiinissa olivat kuin Warren perässä ajellessa. Pikakorjauksena lukitsin öljytikun nippusiteellä.
Koneen terveyden vuoksi vedin paksut letkut tilapäisesti suoraan kansista auton alle. Tarkoitus on talven seisontakauden aikana rakentaa konehuoneeseen oikein mitoitettu öljynkerääjä, josta on paluuletku öljypohjaan ja paineenpoisto huohotinletkulla kompuran ja Twisterin väliin.
Auto pitäisi vain käyttää vuosikatsastuksessa marraskuun loppuun mennessä ja olisi kiva tietää mitä inssit mahtavat tykätä nykyisestä viritelmästä.
Niin ja kuten tuosta öljytikun käyttäytymisestä voi päätellä, kampikammion tuuletus tapahtuu myös venakoppien kautta M117:sta. Tarkistin asian Rollelta, jonka mukaan alakerrasta on kanava kansiin.

Ohjasin molempien kansien huohotinletkut kerääjäsäiliöön ja kerääjäsäiliöstä auton alle. Kerääjäsäiliö kuristi huohotinjärjestelmää niin pahasti, että kun runttasin pedaalin pohjaan motarilla öljytikku lensi paineella kiinni konepellin eristeeseen sojottamaan ja moottoriöljyä suihkusi konehuone täyteen. Lisäksi öljysumua tuprusi niin paljon poistoletkusta, että tuoksut kabiinissa olivat kuin Warren perässä ajellessa. Pikakorjauksena lukitsin öljytikun nippusiteellä.
Koneen terveyden vuoksi vedin paksut letkut tilapäisesti suoraan kansista auton alle. Tarkoitus on talven seisontakauden aikana rakentaa konehuoneeseen oikein mitoitettu öljynkerääjä, josta on paluuletku öljypohjaan ja paineenpoisto huohotinletkulla kompuran ja Twisterin väliin.
Auto pitäisi vain käyttää vuosikatsastuksessa marraskuun loppuun mennessä ja olisi kiva tietää mitä inssit mahtavat tykätä nykyisestä viritelmästä.
Niin ja kuten tuosta öljytikun käyttäytymisestä voi päätellä, kampikammion tuuletus tapahtuu myös venakoppien kautta M117:sta. Tarkistin asian Rollelta, jonka mukaan alakerrasta on kanava kansiin.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Ja mihinkäs meinasit sen kompuran öljynerottimen saada mahtumaan konehuoneessa, jonne ei enää paljon käsi mahdu väliin? Blazespeediltä saa mittojen mukaan teetettyä alumiinista matalan öljynerotinkotelon ilmanputsarin paikalle siedettävään hintaan. Sisälle tulee ns. labyrintti ja tosiaan öljynpoisto suoraan letkulla öljypohjaan.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
kyllä mulla meni läpi vaikka tenavatähdessä huohotin olikin suoraan maahan.. ja vielä kaiken lisäksi puhalsi reilusti..(männärenkaita poikki). kovilla (-35-40c)pakkasilla imusarja jäätyi sisäpuolelta kun kosteat huurut meni ilmanputsarista sisään.. aika kauan vikaa hain kun se ilmeni kesken talven...mutta löytypä hähäää.....
huohotin putki v...uun putsarista ja pelaa... syyksi on todennäköisemmin nyt paljastunut jumittunut tyhjäkäyntimoottori... ei ime lainkaan huohottimesta joka menee tyhjäkäyntimoottorille...ennen samaisessa putkessa on ollut aika kova alipaine...

Olen katsastanut kulkuvälinettä jo 3 vuotta ulkoilmahuohotuksella, tuuman letkusta hönkii hän vaihteiston kannatinpalkin kohdille, letkut selvästi näkyvillä ja havaittavissa höyryämistä pohjan alla koneen käydessä...Inssi tuumi että "oot tainnut tehdä sen kuukauden ekoteon, ei taida enää tervata kaasutinta??"
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Mainiota mainiota. Uskallan siis lähteä kokeilemaan onneani oilonin kanssa. Kiitokset vastanneille.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990