Ei sekään vielä mitään, mutta että kampiakseli ei pyöri ja kuitenkinJuhaP kirjoitti:Kiitti kuvasta !
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu.
* rail paine 240 bar
Ei sekään vielä mitään, mutta että kampiakseli ei pyöri ja kuitenkinJuhaP kirjoitti:Kiitti kuvasta !
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu.
* rail paine 240 bar
Mitäs varten tuossa vetolevyn kehällä olevat neliskanttiset reiät ovat? Eihän vaan se p-asennon lukko tarraa noihin kiinni? Jos näin on, niin p-asennon väärä käyttö (kytkeminen auton liikkuessa tai liian jyrkässä mäessä) varmaan auttaa vetolevyn rikkoontumisessa? Tämä siis täysin tuota rakennetta tuntemattoman arvaus... Viisaammat taas varmaan valistaaE200kompressor kirjoitti:JuhaP kirjoitti:
Kotitallissa kampiakselin ja nokka-akselin synkronointivika löydettiin heti kun star oli autossa kiinni. Noh, jos nokka-akselin anturi ja synkronointirengas on kunnossa ja kampiakselin asennontunnistinkin on vaihdettu korjaamolla ja ketju ei ole poikki, niin mikä osa on liikkunut ?
Kunhan nyt saa tuon osan vaihdettua niin sitten ollaan ainakin lähempänä maalia .
Se vetolevy nimenomaan todennäköisesti on hajonnut repeytyen irti esim. keskiosastaan.
Syynä voi olla väärä keskilinja vaihteiston/moottorin välillä, puuttuvat ohjaintapit, viallinen vetolevy, turbiinin tasapainotusongelma, viallinen turbiini. Jonka seurauksena siis kampiakselin tunnistinkehä on liikkunut väärään asentoon ja startilla pyöritettäessä startti pyörittää vetolevyn hammaskehää ja turbiinia mutta keskiosastaan irronnut vetolevy ei pyöritä moottoria.
Vaihtoehtoja on paljon ja omasta autosta (TDCI Ford) en osaa sanoa siitäkään tarkempaa ennenkuin saan osat nippuun ja kilometrejä alle. Mitään näkyvää syytä ei tuossa Fordissa ollut.
Tuossa kuvassa siis hajonnut Mercedeksen vetolevy, sekin haljenneena kuten sinullakin.
Eiköhän niistä lueta kampiakselin asentoa, kun yksi reikä on vielä paljon muita pidempi kertoen "nollakohdan".tahtoomersun kirjoitti: Mitäs varten tuossa vetolevyn kehällä olevat neliskanttiset reiät ovat? Eihän vaan se p-asennon lukko tarraa noihin kiinni?
Hyvä, että vika löytyi, mutta mksi ammattilaiset eivät löydä tällaista epäsynkkavikaa?JuhaP kirjoitti:Ainut löydetty todellinen vika on että vetolevyn keskiö on repeytynyt irti kampiakselin pulttikehän (8 pulttia) ulkopuolelta, jolloin vetolevyn ulkokehällä oleva kampiakselin tunnistinkehä on siirtynyt ja ECU ruiskuttaa kampiakselin asentoanturilta saamansa väärän tiedon perusteella polttoaineen täysin väärään aikaan.
Onko tuossa sitten käynyt huonon tuurin lottovoitto, että on sattunut olemaan juuri testihetkellä tilapäisesti synkassa ?JuhaP kirjoitti:Tätä ECU:n rikkonaisuutta tuki se että Porvoon korjaamo jäädytti ECU:n, ilmeisti pakastimessa ja kylmäaineella, jolloin auto lähti käyntiin ja toimi muutaman minuutin ajon kunnolla. Todellisuudessa ECU oli ehjä tai ainakin niin minä uskon.
Mikä tuon jäädytyksen osuus tässä oli ja oliko sillä mitään merkitystä, varmaan jää arvoitukseksi.
JuhaP kirjoitti: Oikeastihan ne oli synkassa, mutta kun se levy oli siirtynyt niin ECU käsitti että ovat epäsynkassa.
Tätä ECU:n rikkonaisuutta tuki se että Porvoon korjaamo jäädytti ECU:n, ilmeisti pakastimessa ja kylmäaineella, jolloin auto lähti käyntiin ja toimi muutaman minuutin ajon kunnolla. Todellisuudessa ECU oli ehjä tai ainakin niin minä uskon.
Mikä tuon jäädytyksen osuus tässä oli ja oliko sillä mitään merkitystä, varmaan jää arvoitukseksi.
Täällä lähti eilen pa-järjestelmä alipainepumpulla ilmattuna käyntiin, noin kolme kierrosta ehti startilla pyörähtää, sammui ja toisella starttauksella jäi käyntiin.JuhaP kirjoitti:Tuon näköinen vetolevy sieltä löytyi. Vaihdon jälkeen auto lähti laakista tulille
Nyt on "yhteenvedon" paikka......
Tässä vaiheessa suuret kiitokset kaikille hengessä mukana olleille ! Erityisesti Eetu ja PepeKyy, olette mahtavia
Juha