Mercedes G 460 300GD -87
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Mercedes G 460 300GD -87
Alkasin pieneen projektiin vähä pitää kiirettä jos meinaa talven liukkaille päästä , kuitenkin runko näyttää hyvältä jarru osaa tulossa putket, levyt kengät joten ensiviikolla jarrupuoli on kasassa .
Sitten alkaa koripuoli siinä pientä puhallusta ja hitsausta.
Photobucket,issa kuvia. ja jos löytyy hyllystä jollain osaa niin saa tarjota koska suomesta ei paljoa kohtuu hintaan löydy .
Jarruu@gmail.com
http://s5.photobucket.com/albums/y190/j ... 0projekti/
Sitten alkaa koripuoli siinä pientä puhallusta ja hitsausta.
Photobucket,issa kuvia. ja jos löytyy hyllystä jollain osaa niin saa tarjota koska suomesta ei paljoa kohtuu hintaan löydy .
Jarruu@gmail.com
http://s5.photobucket.com/albums/y190/j ... 0projekti/
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Mitkäs ja mistäs nuo levikkeet on?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Tuonne noukalle on menossa tuo 617a ja mietin että kummanko laitan pumpuksi turbon vai vaparin tai jonkun valmiiksi laitetun , sekä miten tuosta turbon pumpustä säädetään syöttöä kun ohjeita ja pumppuja on niin monta mallia . Moottoriin tulee cooleri ja alkuperäisen kokoinen turbo aluksi .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
http://s5.photobucket.com/albums/y190/j ... va0248.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
http://s5.photobucket.com/albums/y190/j ... va0248.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Mukava nähdä, kun laitetaan vanhaa kunnon OM617 konetta noin siistiin iskuun Pumpuista sen verran, että uudemmasta vaparin pumpusta ja vanhemmasta vaparin MW pumpusta saa ulos suunnilleen saman verran. Turbon MW pumpusta sitten saa enemmän, kun siinä on eri säädin. Tuosta turbon pumpusta saa 58 kuutiomilliä ulos. Mynädieselistä saat avun näiden pumppujen säätöön. Sitten, jos elementtejä vaihtaa niin uudempi vaparin pumppu on oikea valinta. Vakiopumpuista eniten soppaa saa tuosta turbon pumpusta. Ei kannata kuunnella joidenkin pumppupajojen höpinöitä, että turbon pumppua ei voi säätää vaan suosiolla soittaa MYNÄDIESELIIN
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Mercedes G 460 300GD -87
[quote="jjruutiainen"]Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
MORO
Itsellä samanlainen projekti menossa, tosin malli W463. Osien hankinta on tosiaan työlästä. Mistä kaupoista olet osia hankkinut?
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
MORO
Itsellä samanlainen projekti menossa, tosin malli W463. Osien hankinta on tosiaan työlästä. Mistä kaupoista olet osia hankkinut?
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Moi
Suurin osa hankittu Ebay,n kautta ympäri maailmaa ja osa löytyy myös motonetista , koneen osat otin koneistamolta koska sieltä saa kuitenkin aika varmasti hyvää tavaraa.
Nyt on kori tallissa kunhan innostus tulee oikein päälle niin alkaan tekemään .
Suurin osa hankittu Ebay,n kautta ympäri maailmaa ja osa löytyy myös motonetista , koneen osat otin koneistamolta koska sieltä saa kuitenkin aika varmasti hyvää tavaraa.
Nyt on kori tallissa kunhan innostus tulee oikein päälle niin alkaan tekemään .
trucker kirjoitti:jjruutiainen kirjoitti:Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
MORO
Itsellä samanlainen projekti menossa, tosin malli W463. Osien hankinta on tosiaan työlästä. Mistä kaupoista olet osia hankkinut?
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Nyt jo saanut korin hitsattua ja massattua , jos ensi viikolla rungon päälle ja etupään peltien kimppuun. Mistä löytyisi lokasuojan reunoihin pieniä kumi levikkeitä eli sellaista tiiviste mallia jota laitetaan suoraan pellin reunaan levikkeen leveys noin 10-30mm.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Pientä eristystä ja pari uutta kuvaa.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Hyvältä näyttää ja homma näyttää etenevän suorastaan vauhdilla, ainaki joihinki muihin Gee-projekteihin verrattuna Kerros muute et mistä tuo nosturi on peräsi, minkä varassa kori on?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Yritys olisi vielä kesälle tai ainakin loppu kesälle mutta saa nähä , työ vaan haittaa harrastuksia kun välillä kolmivuoro + viikonloput ...
Tuo saksi nosturi on Mp huolto nostin laitoin vähä avuksi kun hitsaili helmoja sai tarpeeksi ylös , hyvin nousi kun otettu ilma sylinteri pois ja etukuormaajan hyd sylinteri sekä 1300barin paineilma pumppu.
Ristus kun etulokasuojatkin pitää tehdä 80% uudestaan kun ei malta ostaa uusia...
Tuo saksi nosturi on Mp huolto nostin laitoin vähä avuksi kun hitsaili helmoja sai tarpeeksi ylös , hyvin nousi kun otettu ilma sylinteri pois ja etukuormaajan hyd sylinteri sekä 1300barin paineilma pumppu.
Ristus kun etulokasuojatkin pitää tehdä 80% uudestaan kun ei malta ostaa uusia...
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Venynyt projekti mutta tekeillä vielä .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Auto leimattu ja ajokunnossa , nyt vaan pitäisi saada ainakin 100 lisä hevosta.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Taas aikaa kulunut ja G ee on saanut uutta ilmettä .
Vielä etupuskurin asennus ja jousitukseen automatiikkaa.
Vielä etupuskurin asennus ja jousitukseen automatiikkaa.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Täytyy myöntää, että eräs siisteimmän näköisiä G-malleja mitä olen nähnyt
Varsin passeli omalle silmälle, joten taitaa näiden suhteen maku olla sama
Varsin passeli omalle silmälle, joten taitaa näiden suhteen maku olla sama
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Tuli kans laitettua Gee, onko se korin pohjassa oleva äänieriste alkuperäinen? Aika hankala se olis sinne jälkeenpäin ollut laittaa, kun se on sielä korin ja rungon välissä ja konehuoneesta katsoen aika alkuperäisen näköinen muutenkin. Täytyy lukea ja katsoa kuvat joskus ajan kanssa
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Niin se tosi kovassa oleva vahva kerros taitaa olla alkuperäinen onneksi kori oli niiltäkohdin ok joten jätin sinne .S202 kirjoitti:Tuli kans laitettua Gee, onko se korin pohjassa oleva äänieriste alkuperäinen? Aika hankala se olis sinne jälkeenpäin ollut laittaa, kun se on sielä korin ja rungon välissä ja konehuoneesta katsoen aika alkuperäisen näköinen muutenkin. Täytyy lukea ja katsoa kuvat joskus ajan kanssa
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Niin siis kokolailla auton keskellä oleva sellainen villamainen n.15mm paksu eriste? Pohjassahan on muuten sama pvc-massa mitä muissakin aikakauden mersuissa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes G 460 300GD -87
Kyllä se on käsittääkseni alkuperäinen.
Toi pohjassa oleva massa on hauskaa tavaraa, massat säilyy mut pelti häipyy
Toi pohjassa oleva massa on hauskaa tavaraa, massat säilyy mut pelti häipyy
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110