S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

Nyt oltais hyviä neuvoja vailla.

Autona on siis S202 220 CDI -99 automaatilla. Ajettu n:478 000

Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle. Sen jälkeen auto on lyönyt kovassa kiihdytyksessä EPC:valon päälle. Olisikohan jollakin tietoa mistä tällainen voisi johtua?

Sitten seuraavaan vikaan, joka on aika yleinen eli rauhallisesti kiihdyttäessä rajoittaa kierrokset siihen 3000rp/m Olisiko siihen mitään "pikku" vinkkejä?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei piiku vinnkejä staarin piuhan päähän ja mittailemaan livedataa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tunnistaakos ja rajoittaako tehoa jos cdi menee yliahdolle..vai mikä heittää sen vikatilaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

arska10 kirjoitti:Ei piiku vinnkejä staarin piuhan päähän ja mittailemaan livedataa.
Niin vähä epäilinki. Sattuiskohan jollaki olla tietoa onko täälä etelä-pohjanmaalla päin jollaki staria
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

atlas kirjoitti:Tunnistaakos ja rajoittaako tehoa jos cdi menee yliahdolle..vai mikä heittää sen vikatilaan?
En ole saanut selvyyttä asiaan kun nämä muut vikakoodin lukulaitteet ei oikeen sano mitää ihmeempää...
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

Uutta tietoa.
Joo elikkäs auto toimii kylmänä ihan moitteetta mutta lämmettyään alkaa taas vikatilojen ilmestymiset.

Nyt tarttis apuja löytää joku jolla olisi tuo *:ri.
Pohjanmaan ja Etelä-pohjanmaan alueilla tai edes lähistöllä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;

Etsipä tuolta star testerin omistaja
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

Noniin starrin päässä käyty ja vikakoodiksi antoi joko rail putken päässä oleva paineensäätö venttiili, paineen tunnistin tai korkeapaine pumppu. Nyt pitäisi vain aloittaa vian tarkempi etsintä
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

No joo asiaa tutkittu huollossa kaikki vikakoodien mukaiset asiat tarkistettu eli
-Rail paineensäädin ja -tunnistin
-Korkeapainepumppu
-Letkut ja liittimet
-Johdot ja liittimet
-Suuttimet
Mutta vikaa ei löytynyt vaikka onkin olemassa.
Sanoivat olevansa itsekkin ihan ulalla koko viasta.
Auto vaan ei saa kiihdytettäessä tarpeeksi polttoainetta.
Onko kellään mitään ideaa tai tietoa mitä vois ikokeilla?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tuikku kirjoitti:
ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.
johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimissa liikaa vuotoa paluupuolelle tai korkeapainepumppu kulunut, ei tuota riittävästi.
wiimax.fi
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

dealer kirjoitti:Suuttimissa liikaa vuotoa paluupuolelle tai korkeapainepumppu kulunut, ei tuota riittävästi.
Suuttimet ja korkeapainepumppu katsottu ja testattu.
Tänään tarkisteltu asiaa ajan kanssa ja kiihdytettäessä näköjään imaisee suodattimelta naftan loppuun,
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MiHe kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.
johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?
Tuossa autossa on hukkaporttiahdin.
Järjestelmällä ei ole työkaluja korjata suuremman ahtimen mukaan tuomaa viivettä ahtopaineessa.
Jälkeenjääminen vaan todetaan ja mikäli se ei pysy haarukassa => vikatila.
Kun suuttimet vielä vuotaa paluupuolelle, niin polttoaine ja -paine pyrkii loppumaan korostaen tilannetta.
Polttoaineen loppumiselle on näissä alkupään autoissa vaan yksi anturi, se paineanturi, joka on railputken päässä.
Hyvin usein järjestelmä tulkitsee tämän polttoaineen riittämättömyystilanteen vaan polttoaineen loppumiseksi, ei siitä tilanteesta tule mitään herjaa.
Diagnostiikka on vielä sen verran puutteellinen alkupään järjestelmissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ToniL-N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 14:19

Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy

Viesti Kirjoittaja ToniL-N »

tuikku kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.
johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?
Tuossa autossa on hukkaporttiahdin.
Järjestelmällä ei ole työkaluja korjata suuremman ahtimen mukaan tuomaa viivettä ahtopaineessa.
Jälkeenjääminen vaan todetaan ja mikäli se ei pysy haarukassa => vikatila.
Kun suuttimet vielä vuotaa paluupuolelle, niin polttoaine ja -paine pyrkii loppumaan korostaen tilannetta.
Polttoaineen loppumiselle on näissä alkupään autoissa vaan yksi anturi, se paineanturi, joka on railputken päässä.
Hyvin usein järjestelmä tulkitsee tämän polttoaineen riittämättömyystilanteen vaan polttoaineen loppumiseksi, ei siitä tilanteesta tule mitään herjaa.
Diagnostiikka on vielä sen verran puutteellinen alkupään järjestelmissä.
Kiitoksia vastauksista. Uus vakio turbo tilattu jospa toimis sen jälkeen.
On nää sähköset vehkeet tarkkoja
Vastaa Viestiin