S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Nyt oltais hyviä neuvoja vailla.
Autona on siis S202 220 CDI -99 automaatilla. Ajettu n:478 000
Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle. Sen jälkeen auto on lyönyt kovassa kiihdytyksessä EPC:valon päälle. Olisikohan jollakin tietoa mistä tällainen voisi johtua?
Sitten seuraavaan vikaan, joka on aika yleinen eli rauhallisesti kiihdyttäessä rajoittaa kierrokset siihen 3000rp/m Olisiko siihen mitään "pikku" vinkkejä?
Autona on siis S202 220 CDI -99 automaatilla. Ajettu n:478 000
Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle. Sen jälkeen auto on lyönyt kovassa kiihdytyksessä EPC:valon päälle. Olisikohan jollakin tietoa mistä tällainen voisi johtua?
Sitten seuraavaan vikaan, joka on aika yleinen eli rauhallisesti kiihdyttäessä rajoittaa kierrokset siihen 3000rp/m Olisiko siihen mitään "pikku" vinkkejä?
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Ei piiku vinnkejä staarin piuhan päähän ja mittailemaan livedataa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Tunnistaakos ja rajoittaako tehoa jos cdi menee yliahdolle..vai mikä heittää sen vikatilaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Niin vähä epäilinki. Sattuiskohan jollaki olla tietoa onko täälä etelä-pohjanmaalla päin jollaki stariaarska10 kirjoitti:Ei piiku vinnkejä staarin piuhan päähän ja mittailemaan livedataa.
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
En ole saanut selvyyttä asiaan kun nämä muut vikakoodin lukulaitteet ei oikeen sano mitää ihmeempää...atlas kirjoitti:Tunnistaakos ja rajoittaako tehoa jos cdi menee yliahdolle..vai mikä heittää sen vikatilaan?
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Uutta tietoa.
Joo elikkäs auto toimii kylmänä ihan moitteetta mutta lämmettyään alkaa taas vikatilojen ilmestymiset.
Nyt tarttis apuja löytää joku jolla olisi tuo *:ri.
Pohjanmaan ja Etelä-pohjanmaan alueilla tai edes lähistöllä?
Joo elikkäs auto toimii kylmänä ihan moitteetta mutta lämmettyään alkaa taas vikatilojen ilmestymiset.
Nyt tarttis apuja löytää joku jolla olisi tuo *:ri.
Pohjanmaan ja Etelä-pohjanmaan alueilla tai edes lähistöllä?
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
Etsipä tuolta star testerin omistaja
Etsipä tuolta star testerin omistaja
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Noniin starrin päässä käyty ja vikakoodiksi antoi joko rail putken päässä oleva paineensäätö venttiili, paineen tunnistin tai korkeapaine pumppu. Nyt pitäisi vain aloittaa vian tarkempi etsintä
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
No joo asiaa tutkittu huollossa kaikki vikakoodien mukaiset asiat tarkistettu eli
-Rail paineensäädin ja -tunnistin
-Korkeapainepumppu
-Letkut ja liittimet
-Johdot ja liittimet
-Suuttimet
Mutta vikaa ei löytynyt vaikka onkin olemassa.
Sanoivat olevansa itsekkin ihan ulalla koko viasta.
Auto vaan ei saa kiihdytettäessä tarpeeksi polttoainetta.
Onko kellään mitään ideaa tai tietoa mitä vois ikokeilla?
-Rail paineensäädin ja -tunnistin
-Korkeapainepumppu
-Letkut ja liittimet
-Johdot ja liittimet
-Suuttimet
Mutta vikaa ei löytynyt vaikka onkin olemassa.
Sanoivat olevansa itsekkin ihan ulalla koko viasta.
Auto vaan ei saa kiihdytettäessä tarpeeksi polttoainetta.
Onko kellään mitään ideaa tai tietoa mitä vois ikokeilla?
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?tuikku kirjoitti:Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Suuttimissa liikaa vuotoa paluupuolelle tai korkeapainepumppu kulunut, ei tuota riittävästi.
wiimax.fi
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Suuttimet ja korkeapainepumppu katsottu ja testattu.dealer kirjoitti:Suuttimissa liikaa vuotoa paluupuolelle tai korkeapainepumppu kulunut, ei tuota riittävästi.
Tänään tarkisteltu asiaa ajan kanssa ja kiihdytettäessä näköjään imaisee suodattimelta naftan loppuun,
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Tuossa autossa on hukkaporttiahdin.MiHe kirjoitti:johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?tuikku kirjoitti:Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Järjestelmällä ei ole työkaluja korjata suuremman ahtimen mukaan tuomaa viivettä ahtopaineessa.
Jälkeenjääminen vaan todetaan ja mikäli se ei pysy haarukassa => vikatila.
Kun suuttimet vielä vuotaa paluupuolelle, niin polttoaine ja -paine pyrkii loppumaan korostaen tilannetta.
Polttoaineen loppumiselle on näissä alkupään autoissa vaan yksi anturi, se paineanturi, joka on railputken päässä.
Hyvin usein järjestelmä tulkitsee tämän polttoaineen riittämättömyystilanteen vaan polttoaineen loppumiseksi, ei siitä tilanteesta tule mitään herjaa.
Diagnostiikka on vielä sen verran puutteellinen alkupään järjestelmissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S202 220 cdi -99 automaatti EPC:valo syttyy
Kiitoksia vastauksista. Uus vakio turbo tilattu jospa toimis sen jälkeen.tuikku kirjoitti:Tuossa autossa on hukkaporttiahdin.MiHe kirjoitti:johtuukos tuo ihan vain siitä että nyt turbon ohjaus ei ole samassa skaalassa? PERIAATTEESSA kun systeemi on takaisinkytketty painetiedosta (ajattelen nyt järjestelmää vain yleisellä tasolla), pitäisi paineensäädön mennä oikein vaikka itse ahdon tuottokapasiteetti olisikin suurempi, säätöpiiri vain pienentää ohjausta vastaavasti... vai onko softassa jotain raja-arvotarkasteluja, jotka eivät enää täsmää? Vai tuleeko systeemiin vain overshootteja mitkä luonnollisesti triggaavat virheen väärästä paineesta?tuikku kirjoitti:Esittämäsi kysymys on vastaus esittämääsi kysymykseen.ToniL-N kirjoitti:... Elikkäs alkuperäis turbo vihelsi pelin poikki, jonka seurauksena tilalle vaihdettiin samankaltaisesta moottorista (sprintterin moottori) hieman suurempi turbo tilalle ...
Järjestelmällä ei ole työkaluja korjata suuremman ahtimen mukaan tuomaa viivettä ahtopaineessa.
Jälkeenjääminen vaan todetaan ja mikäli se ei pysy haarukassa => vikatila.
Kun suuttimet vielä vuotaa paluupuolelle, niin polttoaine ja -paine pyrkii loppumaan korostaen tilannetta.
Polttoaineen loppumiselle on näissä alkupään autoissa vaan yksi anturi, se paineanturi, joka on railputken päässä.
Hyvin usein järjestelmä tulkitsee tämän polttoaineen riittämättömyystilanteen vaan polttoaineen loppumiseksi, ei siitä tilanteesta tule mitään herjaa.
Diagnostiikka on vielä sen verran puutteellinen alkupään järjestelmissä.
On nää sähköset vehkeet tarkkoja