Autoon on vaihdettu virtalukko kokonaan itse! ilmeisesti vaihto onnistui koska onnistuin autolla ajamaan normaalisti ei mitään ongelmaa ja auto on nyt tallissa.
eräs asia kuitenkin vaivaa koska autossa on ilmeisesti jollain periaatteella toimiva murtosuoja? laatikko on 722,3 tai 722,5 (Automaatti)
vaihdevalitsimelle tulee siis sähköjohto sekä 2 vaijeria
toinen vaijeri tulee jarrupolkimelta ja siirtää linkkua (jarruvalot toimii) ja toinen ilmeisesti virtalukolta joka on siis yhteydessä tuohon laatikon lukkomekanismiin ilmeisesti tämän vaijerin pitäisi liikahtaa silloin kun virrat ovat päällä? mutta minä olen kokeillut vaijerin kiristää virtalukon päästä ja ottaa kokonaan pois, vaikuttaa että kyseisessä vaijerissa tai vaijerin kytkemisessä virtalukkoon on jotain hämärää en kiinnittänyt huomiota tähän asiaan kasattaessa mutta kierteen puolesta meni paikalleen mietin että uupuukohan sieltä jotain?
mekanismi toimii siis silloin kun meisselillä vetää vaijeria noin 5-10mm taaksepäin jolloin vaihdelatisin ei ole lukossa ja antaa kytkeä vaihteet. ja autolla voi ajaa
kyse siis tästä

itselle vastaus:
akku siis ladattu vaihteeksi!
Alan operoimaan seuraavaksi näillä ohjeilla tuota

No niin pakkilukko säädetty N asento ja säätää melkeen niin tiukkaan ku menee ohjeessa oli 0,2mm niin alko pelaamaan=)
tässä ei ilmeisesti ole tuolla virtalukon vaijerilla ole mitään tekemistä se ilmeisesti riittää ku se on paikallaan. ainoastaan sitte ku väkisillä yritetään murtaa niin se vaijeri kiristyy ja laittaa laatikon parkkilukkoon...