W211 automaatti toimii oudosti
W211 automaatti toimii oudosti
Potilaana ´04 220cdi jonka 5-vaihteinen laatikko toimii hieman oudosti;
Liikkeelle lähtiessä, vaikka olisi pakkoykkönen päällä, tuntuu selkeä nytkähdus, aivan kuin vaihde vaihtuisi. Kakkoselle vaihtaa kuitenkin kun kepistä liikauttaa.
Ruuhka-ajossa kun on paljon lähtöjä ja jarrutuksia, tuntuu ettei vaihde vapaudu pysähdyttäessä vaan voimansiirto täristää puolisen sekuntia ennen pysähtymistä.
Sisälle kabiiniin alkaa kuulumaan hetki käynnistyksen jälkeen "kurina"(en oikein osaa kuvailla tarkemmin) joka seuraa moottorin kierroksia ja katoaa kun ajetaan pidempää matkaa.
Itseasiassa, jokainen näistä oireista katoaa kun ajetaan pidempi matka. Vain tuo ruuhka-ajon tärinä tulee aina takaisin, liikkeellelähdön nytkäys ei _välttämättä_ palaa enää saman ajomatkan aikana ja kurinakin kuuluu vain uudelleenkäynnistyksen jälkeen jos auton on hetkisen seissyt.
Kylmänä ja kuumana toiminta on suunnilleen samanlaista. Toisinaan kylmänä nytkäyttää kakkosen päälle hieman kovemmin.
Lootalla/autolla ajettu 210tkm, öljyt huuhdeltu, kyb ja liittimen tiiviste vaihdettu 4tkm sitten jonka jälkeen loota toimi pari-kolme tonnia kuin unelma.
Kuulostaako turbiinin ongelmalta vai glykolituholta? Autossa näyttää olevan Behrin syylari.
Kiitän avusta.
Liikkeelle lähtiessä, vaikka olisi pakkoykkönen päällä, tuntuu selkeä nytkähdus, aivan kuin vaihde vaihtuisi. Kakkoselle vaihtaa kuitenkin kun kepistä liikauttaa.
Ruuhka-ajossa kun on paljon lähtöjä ja jarrutuksia, tuntuu ettei vaihde vapaudu pysähdyttäessä vaan voimansiirto täristää puolisen sekuntia ennen pysähtymistä.
Sisälle kabiiniin alkaa kuulumaan hetki käynnistyksen jälkeen "kurina"(en oikein osaa kuvailla tarkemmin) joka seuraa moottorin kierroksia ja katoaa kun ajetaan pidempää matkaa.
Itseasiassa, jokainen näistä oireista katoaa kun ajetaan pidempi matka. Vain tuo ruuhka-ajon tärinä tulee aina takaisin, liikkeellelähdön nytkäys ei _välttämättä_ palaa enää saman ajomatkan aikana ja kurinakin kuuluu vain uudelleenkäynnistyksen jälkeen jos auton on hetkisen seissyt.
Kylmänä ja kuumana toiminta on suunnilleen samanlaista. Toisinaan kylmänä nytkäyttää kakkosen päälle hieman kovemmin.
Lootalla/autolla ajettu 210tkm, öljyt huuhdeltu, kyb ja liittimen tiiviste vaihdettu 4tkm sitten jonka jälkeen loota toimi pari-kolme tonnia kuin unelma.
Kuulostaako turbiinin ongelmalta vai glykolituholta? Autossa näyttää olevan Behrin syylari.
Kiitän avusta.
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Öljymäärä tarkastettu? Jos se vuotaa öljyä johonkin, ainakaan vaihteet ei kytkeydy oikein jos oljypumppu imee ilmaa..
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Suritettiinko laatikon adaotaation nollaus starilla. Tuon remontin jälkeen.ceedi kirjoitti:Potilaana ´04 220cdi jonka 5-vaihteinen laatikko toimii hieman oudosti;
Liikkeelle lähtiessä, vaikka olisi pakkoykkönen päällä, tuntuu selkeä nytkähdus, aivan kuin vaihde vaihtuisi. Kakkoselle vaihtaa kuitenkin kun kepistä liikauttaa.
Ruuhka-ajossa kun on paljon lähtöjä ja jarrutuksia, tuntuu ettei vaihde vapaudu pysähdyttäessä vaan voimansiirto täristää puolisen sekuntia ennen pysähtymistä.
Sisälle kabiiniin alkaa kuulumaan hetki käynnistyksen jälkeen "kurina"(en oikein osaa kuvailla tarkemmin) joka seuraa moottorin kierroksia ja katoaa kun ajetaan pidempää matkaa.
Itseasiassa, jokainen näistä oireista katoaa kun ajetaan pidempi matka. Vain tuo ruuhka-ajon tärinä tulee aina takaisin, liikkeellelähdön nytkäys ei _välttämättä_ palaa enää saman ajomatkan aikana ja kurinakin kuuluu vain uudelleenkäynnistyksen jälkeen jos auton on hetkisen seissyt.
Kylmänä ja kuumana toiminta on suunnilleen samanlaista. Toisinaan kylmänä nytkäyttää kakkosen päälle hieman kovemmin.
Lootalla/autolla ajettu 210tkm, öljyt huuhdeltu, kyb ja liittimen tiiviste vaihdettu 4tkm sitten jonka jälkeen loota toimi pari-kolme tonnia kuin unelma.
Kuulostaako turbiinin ongelmalta vai glykolituholta? Autossa näyttää olevan Behrin syylari.
Kiitän avusta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Kiitokset vastauksista.
Uskoisin öljymäärän olevan oikean sillä vuotoa ei ole näkyvissä missään ja laatikko toimi pari viikkoa/tuhatta km kuin unelma, vaihtoja ei edes huomannut. Huono käytös alkoi oikeastaan sen jälkeen kun lumisateessa matelin ruuhkassa ja huomasin tuon pysähtymiseen liittyvän värinän, sen jälkeen nuo liikkeellelähdötkin alkoivat satunnaisesti nytkähtämään.
Useimmiten loota toimii kuitenkin täysin normaalisti, joskin tuntuu välillä että viittäkymppiä voisi ajaa mieluummin kolmosella 1700rpm kuin nelosella 1100rpm.. tähän tarvittaisiin vissiin kuitenkin useampi vaihde
Tosin, äsken kotiin ajaessani loota toimi hienosti eikä äännellyt ylimääräisiä.. Kummallinen laite.
Sen verran huomasin päivällä jotta tuo ääni ei ala välittömästi moottorin käynnistyksen jälkeen vaan muutaman sekunnin kuluttua.
Adaptaatiosta en osaa sanoa, miten se tapahtuu?
Uskoisin öljymäärän olevan oikean sillä vuotoa ei ole näkyvissä missään ja laatikko toimi pari viikkoa/tuhatta km kuin unelma, vaihtoja ei edes huomannut. Huono käytös alkoi oikeastaan sen jälkeen kun lumisateessa matelin ruuhkassa ja huomasin tuon pysähtymiseen liittyvän värinän, sen jälkeen nuo liikkeellelähdötkin alkoivat satunnaisesti nytkähtämään.
Useimmiten loota toimii kuitenkin täysin normaalisti, joskin tuntuu välillä että viittäkymppiä voisi ajaa mieluummin kolmosella 1700rpm kuin nelosella 1100rpm.. tähän tarvittaisiin vissiin kuitenkin useampi vaihde
Tosin, äsken kotiin ajaessani loota toimi hienosti eikä äännellyt ylimääräisiä.. Kummallinen laite.
Sen verran huomasin päivällä jotta tuo ääni ei ala välittömästi moottorin käynnistyksen jälkeen vaan muutaman sekunnin kuluttua.
Adaptaatiosta en osaa sanoa, miten se tapahtuu?
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Star testerillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Aivanarska10 kirjoitti:Star testerillä
Järvenpään seuduilta jos joku haluaa tarjota auttavaa kättä niin saa laittaa viestiä..
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Ei vielä tarkistettu, otanpa työn alle huomenna.jonttu_ kirjoitti:Tcu varmaan katottu?
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Kaveille vaihdettiin johdin levy ja oireet oli toi vaihteen päälle kytkeytymisen paukahdus....tosin yksi vaihde päällä kokoajan.
Katsopa se tcu öljyttömyys ja sitten onkin suoraan johdin levyn vaihdon aika koska ei sinne muuta enää jää jäljelle.
toki testeri kertoo jotain .....
Katsopa se tcu öljyttömyys ja sitten onkin suoraan johdin levyn vaihdon aika koska ei sinne muuta enää jää jäljelle.
toki testeri kertoo jotain .....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Ja se laatikon nollaus ei onnistu muutaku staarilla,mulla kokeiltiin autocomilla ja sillä ei ollu mitään vaikutusta.
Star
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Jos laatikko vikatilassa ei nollaus onnistu..se hyväksyy vain sen kun aski ja joka paikka on jees sille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Jos auto kiertää yli 2000rpm niin ei ole vikatilassa laatikko.atlas kirjoitti:Jos laatikko vikatilassa ei nollaus onnistu..se hyväksyy vain sen kun aski ja joka paikka on jees sille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Jep mutta toi yksilö johon vaihdettiin johdin levy ei vaihtanut mitään kuin kakkosella meni mutta kiersi tappiin ja ei antanut adaaptio tehdä ennenkuin vaihtoi johdin levyn...minustakin outoa mutta näin oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Eikö stari näyttänyt mitään vikaaatlas kirjoitti:Jep mutta toi yksilö johon vaihdettiin johdin levy ei vaihtanut mitään kuin kakkosella meni mutta kiersi tappiin ja ei antanut adaaptio tehdä ennenkuin vaihtoi johdin levyn...minustakin outoa mutta näin oli.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Tämä omani ei vikatilaan ole mennyt(eikä toivottavasti menekään) vaan tänäänkin on toiminut moitteitta.
Yritän saada motivaatiota lootaboksin tarkistukseen.
Voiko kardaanin nivelet aiheuttaa tutinaa joka tuntuu epätasapainoiselta renkaalta?
Autossa on ihka uudet renkaat joista yhdessä oli runkovika uudesta asti ja viikon verran uuden pyöreän renkaan asennuksen jälkeen auto kulki suunnilleen tutisematta mutta tänään se taas alkoi.
Tutina on sellaista joka tietyllä nopeudella katoaa vain tullakseen aaltoilevana takaisin..
Yritän saada motivaatiota lootaboksin tarkistukseen.
Voiko kardaanin nivelet aiheuttaa tutinaa joka tuntuu epätasapainoiselta renkaalta?
Autossa on ihka uudet renkaat joista yhdessä oli runkovika uudesta asti ja viikon verran uuden pyöreän renkaan asennuksen jälkeen auto kulki suunnilleen tutisematta mutta tänään se taas alkoi.
Tutina on sellaista joka tietyllä nopeudella katoaa vain tullakseen aaltoilevana takaisin..
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Tarkista vaihdelaatikon tukikumi ja rätti nivelet.ceedi kirjoitti:Tämä omani ei vikatilaan ole mennyt(eikä toivottavasti menekään) vaan tänäänkin on toiminut moitteitta.
Yritän saada motivaatiota lootaboksin tarkistukseen.
Voiko kardaanin nivelet aiheuttaa tutinaa joka tuntuu epätasapainoiselta renkaalta?
Autossa on ihka uudet renkaat joista yhdessä oli runkovika uudesta asti ja viikon verran uuden pyöreän renkaan asennuksen jälkeen auto kulki suunnilleen tutisematta mutta tänään se taas alkoi.
Tutina on sellaista joka tietyllä nopeudella katoaa vain tullakseen aaltoilevana takaisin..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Näytti se solenoidi vikaa eli solenoidi vastukset oli samoja ja heti välähti että ei ole kontaktia johdin levyltä ja siksi solkku vikaa ehdotti...starilla tutkittiin...tosin amatöörit.arska10 kirjoitti:Eikö stari näyttänyt mitään vikaaatlas kirjoitti:Jep mutta toi yksilö johon vaihdettiin johdin levy ei vaihtanut mitään kuin kakkosella meni mutta kiersi tappiin ja ei antanut adaaptio tehdä ennenkuin vaihtoi johdin levyn...minustakin outoa mutta näin oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Vaihteiston vikatila ilmenee niin että vain kakkonen ja pakki toimii. Kierroksia se ei rajoita.arska10 kirjoitti:Jos auto kiertää yli 2000rpm niin ei ole vikatilassa laatikko.atlas kirjoitti:Jos laatikko vikatilassa ei nollaus onnistu..se hyväksyy vain sen kun aski ja joka paikka on jees sille.
wiimax.fi
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Löytyy kaksi hieman erilaista häiriötilannekäyttöä starin mukaan, mekaanis-hydraulinen tai sähköinen.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Turbiinivialta kuulostais, turbiinin lukitus toimii väärin kun nytkäisee, eikä kytkeydy kunnolla pois kun täristää hetken paikallaan. Syitähän voi olla monia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Palataanpas tähän taas.
Tutinat hävisivät uusilla renkailla, mieletön ero ajomukavuudessa nykyisten nastakumien hyväksi kun vertaan edellisiin kitkoihin(okei, meteli lisääntyi). Vaikka uudet ne olivat nekin.
Tuo laatikon outo toiminta on jatkunut edelleen, TCU:ta en ole vieläkään päässyt irroittamaan kun ei mukamas ole aikaa... Tästä herääkin kysymys, tarvitseeko tuon irroittamisessa huomioida jotain? Meneekö jokin sekaisin, tuleeko vikakoodeja jos sen vaan irroittaa?
Mieleeni tuli myös venttiilikoneiston kuluneisuus, voiko turbiinilukon ohjauksen venttiilistö olla sen verran kulunut että se tällaisen toiminnan aiheuttaisi?
Venttiilikoneisto on hieman helpompi vaihtaa kuin turbiini ja niitä näyttää Saksasta saavan viidensadan nurkilla rempattuna.
Tätä ajatusta puolustaa se, että tuo nytkähdys tuntuu jotakuinkin vain silloin kun liikkeelle lähdetään ns. normaalin liikenteen mukana.
Jos lähtö on reippaampi, nytkähdystä ei tunnu. Ja jos liikkeelle lähtö on mallia pappa niin eipä se silloinkaan nytkähdä.
Kaikki vaihteet vaihtuvat hyvin nopeudesta riippumatta.
Tutinat hävisivät uusilla renkailla, mieletön ero ajomukavuudessa nykyisten nastakumien hyväksi kun vertaan edellisiin kitkoihin(okei, meteli lisääntyi). Vaikka uudet ne olivat nekin.
Tuo laatikon outo toiminta on jatkunut edelleen, TCU:ta en ole vieläkään päässyt irroittamaan kun ei mukamas ole aikaa... Tästä herääkin kysymys, tarvitseeko tuon irroittamisessa huomioida jotain? Meneekö jokin sekaisin, tuleeko vikakoodeja jos sen vaan irroittaa?
Mieleeni tuli myös venttiilikoneiston kuluneisuus, voiko turbiinilukon ohjauksen venttiilistö olla sen verran kulunut että se tällaisen toiminnan aiheuttaisi?
Venttiilikoneisto on hieman helpompi vaihtaa kuin turbiini ja niitä näyttää Saksasta saavan viidensadan nurkilla rempattuna.
Tätä ajatusta puolustaa se, että tuo nytkähdys tuntuu jotakuinkin vain silloin kun liikkeelle lähdetään ns. normaalin liikenteen mukana.
Jos lähtö on reippaampi, nytkähdystä ei tunnu. Ja jos liikkeelle lähtö on mallia pappa niin eipä se silloinkaan nytkähdä.
Kaikki vaihteet vaihtuvat hyvin nopeudesta riippumatta.
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Jatkumoa tälle.
TCU tuli tarkistettua, kuivana oli pysynyt.
Öljymäärä tsekattu Starilla, oli oikea eikä värikään ollut kamala, hieman syvemmän punainen kuin tuore purkista otettu. EI vikakoodeja.
Loota on toiminut viimeisen viitisentoista tuhatta suunnilleen samalla tavalla, välillä ääntäen, välillä nytkähtäen, toisinaan taas ei. Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
C-moodilla tuon nytkäyksen saa helpoimmin aikaan, liikkeelle lähtiessä kone kiertää n. 2500rpm ja nytkäys tuntuu voimakkaammin, ikään kuin vaihde loksahtaisi silmään. Turbiinilukko aiheuttanee tämän?
Vaikka en vielä venttiilikoneistoa vaihtaisi, niin silti haluaisin tietää jotta mistä tunnistan oikean koneiston?
Saksan tomaattikorjaamoilla on myynnissä montaa eri tuotetta mutta niissä on maininta eri osanumeroista.
Omaani en vielä ole avannut jotta näkisin stanssauksen joten siinä mielessä tämä lienee vähän pölhö kysymys.. Saako sen jotenkin esim. vin-koodilla tietää?
TCU tuli tarkistettua, kuivana oli pysynyt.
Öljymäärä tsekattu Starilla, oli oikea eikä värikään ollut kamala, hieman syvemmän punainen kuin tuore purkista otettu. EI vikakoodeja.
Loota on toiminut viimeisen viitisentoista tuhatta suunnilleen samalla tavalla, välillä ääntäen, välillä nytkähtäen, toisinaan taas ei. Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
C-moodilla tuon nytkäyksen saa helpoimmin aikaan, liikkeelle lähtiessä kone kiertää n. 2500rpm ja nytkäys tuntuu voimakkaammin, ikään kuin vaihde loksahtaisi silmään. Turbiinilukko aiheuttanee tämän?
Vaikka en vielä venttiilikoneistoa vaihtaisi, niin silti haluaisin tietää jotta mistä tunnistan oikean koneiston?
Saksan tomaattikorjaamoilla on myynnissä montaa eri tuotetta mutta niissä on maininta eri osanumeroista.
Omaani en vielä ole avannut jotta näkisin stanssauksen joten siinä mielessä tämä lienee vähän pölhö kysymys.. Saako sen jotenkin esim. vin-koodilla tietää?
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Millainen tuo laatikosta kuuluva ääni on? Minullakin esiintynyt välillä jotain kummallista kurinaa ja taas joskus naputtavaa ääntä joka myötäilee kierroslukua. Esiintyykö naputusta sinulla? Äänet saattavat ilmetä kaupunkiajossa, mutta maantieajossa niitä ei ilmene. Äänet alkavat yhtäkkiä ja loppuvat samaan tapaan kuin seinään. Laatikon vaihtamisessa samoja piirteitä itselläkin!
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Ääni on "kurisevaa ulinaa", vähän kuin kuolevasta öljypumpusta(aikoinaan Hydramaticin punpu piti samaa ääntä lootan hajotessa..) lähtisi mutta se tosiaan tulee ja menee. Ja myötäilee myös kierroslukua.
Useimmin ääni kuuluu lämpimänä seisonnan jälkeen mutta häviää hetkisen kuluttua, kylmällä laatikolla sitä ei koskaan kuulu, eikä myöskään maantieajossa.
Mielenkiintoista on myös se, että kun ääntä kuuluu, loota toimii täydellisen oikein.
Naputtavia ääniä en ole kuullut muualta kuin pakoputken kannakkeesta joka on murtunut taka-akselin kohdilta putkesta irti ja kitkuttaa ja kolisee tärinässä. Tuokin tarttis hitsata..
Useimmin ääni kuuluu lämpimänä seisonnan jälkeen mutta häviää hetkisen kuluttua, kylmällä laatikolla sitä ei koskaan kuulu, eikä myöskään maantieajossa.
Mielenkiintoista on myös se, että kun ääntä kuuluu, loota toimii täydellisen oikein.
Naputtavia ääniä en ole kuullut muualta kuin pakoputken kannakkeesta joka on murtunut taka-akselin kohdilta putkesta irti ja kitkuttaa ja kolisee tärinässä. Tuokin tarttis hitsata..
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Arskan mainitsema laatikon tukikumi. Entinen auto teki tätä samaa ja tukikumin vaihdolla hävisi. Nykyisessä oli vähän sinnepäin oleva ääni ja ne loppui moottorin tukikumien vaihdolla, toki laatikon kumi vaihdettiin ensin.ceedi kirjoitti:Potilaana ´04 220cdi jonka 5-vaihteinen laatikko toimii hieman oudosti;
Ruuhka-ajossa kun on paljon lähtöjä ja jarrutuksia, tuntuu ettei vaihde vapaudu pysähdyttäessä vaan voimansiirto täristää puolisen sekuntia ennen pysähtymistä.
Sisälle kabiiniin alkaa kuulumaan hetki käynnistyksen jälkeen "kurina"(en oikein osaa kuvailla tarkemmin) joka seuraa moottorin kierroksia ja katoaa kun ajetaan pidempää matkaa.
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Olet vaihtanut liittimen tiivisteen?
Se on silikonia ja niiden yhteis hinta on tuplat uuteen pistokkeeseen nähden jossa on silikoniset jo valmiina?
Jos ei ole kuumankestävät tiivisteet niin ne kovettuvat ja alkavat vuotamaan.
Se on silikonia ja niiden yhteis hinta on tuplat uuteen pistokkeeseen nähden jossa on silikoniset jo valmiina?
Jos ei ole kuumankestävät tiivisteet niin ne kovettuvat ja alkavat vuotamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Laatikon tukikumi jäi epähuomiossa talvella tarkastamatta, sen tarkistan vielä tänään.
Pistoke vaihdettiin huuhtelun yhteydessä tiivisteineen. Osat tulivat KL-Varaosista joten lienevät oikeasta materiaalista.
Tuo öljy lienee käypäistä lootaan?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... oneuvo=298" onclick="window.open(this.href);return false;
Pistoke vaihdettiin huuhtelun yhteydessä tiivisteineen. Osat tulivat KL-Varaosista joten lienevät oikeasta materiaalista.
Tuo öljy lienee käypäistä lootaan?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... oneuvo=298" onclick="window.open(this.href);return false;
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Onko äänelle löytynyt selitystä? Itsellä katosi suurin osa tärinöistä ja nypytyksestä uusilla tukikumeilla, mutta noin 50km vaihdon jälkeen alkoi kuulua juuri mainitsemaasi kurinaa. Ääntä voisi kuvailla myös jonkinsortin lorinaksi, ei pysy samana jos sen saa paikalla kuulumaan. Joskus sen taajuus ikäänkuin nousee ja laskee. Olen pohtinut omassa tapauksessa myös sisätilan kennoa tai esimerkiksi laturia, mutta ääntä on vaikea tai liki mahdoton kuulla konehuoneessa. Voisiko laatikon öljypumppu tai turbiini ääntää, millainen ääni tälläisissä tapauksissa esiintyisi (laatikko on toiminut suhteellisen mallikkaasti)?
Re: W211 automaatti toimii oudosti
Eipä ole vielä lopullista vastausta löytynyt.
Tukikumit on tarkistettu, ehjiä ovat joskin hieman painuneita ja ne vaihtuvat heti kun saan auton nosturille.
Epäilykset kohdistuvat eniten venttiiilikoneiston suuntaan.
Tukikumit on tarkistettu, ehjiä ovat joskin hieman painuneita ja ne vaihtuvat heti kun saan auton nosturille.
Epäilykset kohdistuvat eniten venttiiilikoneiston suuntaan.