7-gtronic turbiinivika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
janneja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 21.05.2009 18:17

Re: 7-gtronic turbiinivika?

Viesti Kirjoittaja janneja »

JOE kirjoitti:Huoltofirmasta sanoivat, ettei täyttöaukkoa ole laatikon sivussakaan vaan täyttö tehdään pohjasta.

Jotta saa lisäaineen laatikkoon pitää laittaa myös uusi öljy, johon lisäaine on jo sekoitettu valmiiksi.

Näinkö tämä toimii?
Kolmas öljynvaihto kuukauden sisään...pitäis jo sitten olla melko puhdasta laatikon sisällä.
Tarvinneeko sinne nyt kaikkia öljyjä vaihtaa, jos tuorehkot ovat?
Pumppaa pienen öljymäärän kanssa ne litkut sinne ja löysää ylimääräset pois oikeanlämpösenä
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 7-gtronic turbiinivika?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

janneja kirjoitti:
JOE kirjoitti:Huoltofirmasta sanoivat, ettei täyttöaukkoa ole laatikon sivussakaan vaan täyttö tehdään pohjasta.

Jotta saa lisäaineen laatikkoon pitää laittaa myös uusi öljy, johon lisäaine on jo sekoitettu valmiiksi.

Näinkö tämä toimii?
Kolmas öljynvaihto kuukauden sisään...pitäis jo sitten olla melko puhdasta laatikon sisällä.
Tarvinneeko sinne nyt kaikkia öljyjä vaihtaa, jos tuorehkot ovat?
Pumppaa pienen öljymäärän kanssa ne litkut sinne ja löysää ylimääräset pois oikeanlämpösenä
Eikai tuo muutama öljylitra ole enään ongelma,jos ei sillä lisäaineella korjaannu niin uusii sitten turbiinin kun tarpeeksi vaivaa,ei se hajoa jos ei glykolit ole käynyt turbiinissa kuten mulla aikoinaan E-320CDI:ssä glykoli tuhos turbiinin kitkapinnat ja liikut loppu kokonaan.Glykoli ongelma oli korjattu 6000km aikaisemmin ja tehdas maksoi muka 50 prosenttia
muttei turbiinin säilyminen enään kuulemma johtunut siitä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: 7-gtronic turbiinivika?

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Moi!

Mulla 350 CGI W219 noin 135 tkm ajettu.

Automaatti vaihtaa alle satasen nopeuksissa pehmeästi, äänettömästi, ei nyi, ei pidä mitään ylimääräistä ääntä vaan kaikki toimii kuten pitää.

Sitävastoin tasaisella tiellä vaikkapa moottoritiellä kun nopeus nousee sanotaan yli 110 km/h niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua, ei väliä onko vakionopeudensäädin päällä vai ei. Auto ikäänkuin kiihdyttää 0,1 sekuntia ja heti lopettaa. Tarkkaan kun katsoo niin kierroskulumittari nousee aivan aavistuksen.

MItäs ajattelisitte oireiden syyksi?
Vastaa Viestiin