W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tupla
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

HannuS kirjoitti:
Matti_L kirjoitti: Minkälaisia kokemuksia Teillä on erilaisten välittäjien käytöstä? Jos ei itse ehdi eikä jaksa lähteä Saksaan.
Eihän siellä nyt paikanpäällä sen ihmeempää vaivaa tarvitse nähdä. Etukäteen voit kerätä haluamasi autot Mobilen tai Autoscoutin sivulle ja sieltä osoite Googlen mapsiin ja talteen sinne. Tätä minä teen yleensä 1kk ajan, mutta toki vähempikin riittää. Sitten katsot autojen lähistöltä lentokentän jonne lennät. Viikko sillä reissulla menee. Tilaan lentolipun sunnuntai-iltaan Yleensä soittelen edellisen viikon to-pe autojen myyjille ja varaan ajan liikkeisiin seuraavan viikon alkuun jolloin sanon tulevani paikalle. Samalla kysyn VIN numeron jos antavat, jos eivät niin ehtii sen sieltäkin autosta katsoa. Samalla kysyn mahdollisuudet autoByhnelle elikkä nosturipaikalle ja testerin käytölle. Joskus olen soitellut edelliselle omistajallekin, mutta siihen pitää osata puhelinsaksaa jonkin verran. VIN numero tarvitaan kun soittaa Suomen VEHO:lle tarkistaaksesi huoltokirjan "asiat".
Kauppa syntyy yleensä maanantaina -keskiviikkona. Liikkeen myyjä hoitaa siirtokilpiasiat yleensö 100€:lla Siitä sitten ajamalla suomeen tai Travemunde helsinki lauttaan johoin pääsee keskiviikko-iltana klo 23-01. Matkalla menee torstaipäivä laivalla. Perjantai aamuna olet Helsingissä, siitä jonnekin halpaan reksiteröintikatsastus paikkaan. Iltapäivällä on punaiset laput autossa veropäätöksen odotus ja matka voi alkaa. Jos haluat autoon KASKO:n jo Saksassa niin sekin onnistuu soittamalla omaan vakuutusyhtiöösi tänne Suomeen. Rahat voit siirtää myyjän pankkitilille EU- euromaksuna paikanpäältä. Siinä tulee ehkä 2 päivän viive. Käteisellä viivettä ei ole. Tarkistat vain pankistasi etukäteen että tarvittavat asetukset tililläsi ovat kunnossa. Ei se sen kummempaa hommaa ole.

Onko se toisaan näin monimutkaista?? :)
Itse kyllä selaan netistä vaihtoehtoja ja ostan lennon aamukoneeseen ja ehdin aamupäivänaikana käydä läpi sopivat (2-3 autoa) ja ostaa auton, tosin yleensä jo ensimmäinen tulee ostettuja jos se on ilmoituksen mukainen . Aiemmin sai vielä kilvet hommattua iltapäivällä Saksasta ja sitten suunnaksi Travemunde. Samanailtana laivaan ja 26-tunnin päästä Suomessa.EI siis edes yöpymistä Saksassa . Nyt joutuu yöpymään, sillä kilpien saannin takia, mutta voihan siinä maistella Saksan oluita .
Ihan niillä Saksan kilvellä (joissa on Greencard) voi ajaa auton kotiin saakka. Tulliin ilmoitus netissä ja sitten saa tarrakilvet katsastusasemalta. Autoveroilmoituksen teko netissä ja sitten on aikaa hoitaa rekisteröintikatsastus kahden viikon sisään , sillä se tarrakilvet ovat voimassa autoveropäätöksen maksupäivään saakka .
Nykyisellään rahat voi maksaa käteisellä tai sitten IBAN tilisiirrolla(ihankuin tavallinen maksu ) , joka kestää sen yhden pankkipäivän
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itse teen niin, etten viitsi mitään kilpiä seuraavaan päivään odotella vaan maksan auton etukäteen ja pyydän liikettä rekisteröimään auton valmiiksi. :) Mutta joo. Siitähän se riippuu mistä ja mitä on ostamassa.

...

W211:sta taisi olla sitten joku Bluetec-mallikin saatavilla. Jos näitä mallimerkintöjä kerran pelkäsi.

...

Ja jos vaimolle riittäisi C-malli, voisi W203 facelift olla vielä luotettavampi käyttöauto?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti:Itse teen niin, etten viitsi mitään kilpiä seuraavaan päivään odotella vaan maksan auton etukäteen ja pyydän liikettä rekisteröimään auton valmiiksi. :) Mutta joo. Siitähän se riippuu mistä ja mitä on ostamassa.
Ja paikallisesta kilpikonttorista: jostain ei vaan saa kilpiä jos ei ole itse paikalla (ja pitää vielä esittää kotipaikkatodistuskin)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

tj86430 kirjoitti: Ja paikallisesta kilpikonttorista: jostain ei vaan saa kilpiä jos ei ole itse paikalla (ja pitää vielä esittää kotipaikkatodistuskin)
Joo hyvä pointti. Sulla taisi olla siellä Itä-Saksassa vielä DDR:n aikaisia simputuskäytäntöjä. :)

Ja kun on itse konttorilla rekisteröimässä niin saatetaan vaatia saksalaista pankkitiliäkin. Käytännöt vaihtelevat.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

Nykyään ei tarvita tarrakilpiä. Niillä Saksan kilvillä voi ajaa, niin kauan, kuin verot on maksettu. Riittää siis, että on jotkut kilvet.
Niille kilville saa suomalaisen vakuutuksen ja tullin ajoluvan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

simosami kirjoitti:Nykyään ei tarvita tarrakilpiä. Niillä Saksan kilvillä voi ajaa, niin kauan, kuin verot on maksettu. Riittää siis, että on jotkut kilvet.
Niille kilville saa suomalaisen vakuutuksen ja tullin ajoluvan.
Kilvet tulee olla voimassa, millä kilvillä ajaa. Saksan kilvet ovat voimassa yleensä sen 5 päivää tai 2 viikkoa, joten ei sen jälkeen niillä voi enää ajaa.
Vaikka olisi liikennevakuutus. Eihän Suomessakaan voi ajaa autolla jossa ei ole voimassa olevia kilpiä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

sportsman kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
Matti_L kirjoitti: Minkälaisia kokemuksia Teillä on erilaisten välittäjien käytöstä? Jos ei itse ehdi eikä jaksa lähteä Saksaan.
Eihän siellä nyt paikanpäällä sen ihmeempää vaivaa tarvitse nähdä. Etukäteen voit kerätä haluamasi autot Mobilen tai Autoscoutin sivulle ja sieltä osoite Googlen mapsiin ja talteen sinne. Tätä minä teen yleensä 1kk ajan, mutta toki vähempikin riittää. Sitten katsot autojen lähistöltä lentokentän jonne lennät. Viikko sillä reissulla menee. Tilaan lentolipun sunnuntai-iltaan Yleensä soittelen edellisen viikon to-pe autojen myyjille ja varaan ajan liikkeisiin seuraavan viikon alkuun jolloin sanon tulevani paikalle. Samalla kysyn VIN numeron jos antavat, jos eivät niin ehtii sen sieltäkin autosta katsoa. Samalla kysyn mahdollisuudet autoByhnelle elikkä nosturipaikalle ja testerin käytölle. Joskus olen soitellut edelliselle omistajallekin, mutta siihen pitää osata puhelinsaksaa jonkin verran. VIN numero tarvitaan kun soittaa Suomen VEHO:lle tarkistaaksesi huoltokirjan "asiat".
Kauppa syntyy yleensä maanantaina -keskiviikkona. Liikkeen myyjä hoitaa siirtokilpiasiat yleensö 100€:lla Siitä sitten ajamalla suomeen tai Travemunde helsinki lauttaan johoin pääsee keskiviikko-iltana klo 23-01. Matkalla menee torstaipäivä laivalla. Perjantai aamuna olet Helsingissä, siitä jonnekin halpaan reksiteröintikatsastus paikkaan. Iltapäivällä on punaiset laput autossa veropäätöksen odotus ja matka voi alkaa. Jos haluat autoon KASKO:n jo Saksassa niin sekin onnistuu soittamalla omaan vakuutusyhtiöösi tänne Suomeen. Rahat voit siirtää myyjän pankkitilille EU- euromaksuna paikanpäältä. Siinä tulee ehkä 2 päivän viive. Käteisellä viivettä ei ole. Tarkistat vain pankistasi etukäteen että tarvittavat asetukset tililläsi ovat kunnossa. Ei se sen kummempaa hommaa ole.

Onko se toisaan näin monimutkaista?? :)
Itse kyllä selaan netistä vaihtoehtoja ja ostan lennon aamukoneeseen ja ehdin aamupäivänaikana käydä läpi sopivat (2-3 autoa) ja ostaa auton, tosin yleensä jo ensimmäinen tulee ostettuja jos se on ilmoituksen mukainen . Aiemmin sai vielä kilvet hommattua iltapäivällä Saksasta ja sitten suunnaksi Travemunde. Samanailtana laivaan ja 26-tunnin päästä Suomessa.EI siis edes yöpymistä Saksassa . Nyt joutuu yöpymään, sillä kilpien saannin takia, mutta voihan siinä maistella Saksan oluita .
Ihan niillä Saksan kilvellä (joissa on Greencard) voi ajaa auton kotiin saakka. Tulliin ilmoitus netissä ja sitten saa tarrakilvet katsastusasemalta. Autoveroilmoituksen teko netissä ja sitten on aikaa hoitaa rekisteröintikatsastus kahden viikon sisään , sillä se tarrakilvet ovat voimassa autoveropäätöksen maksupäivään saakka .
Nykyisellään rahat voi maksaa käteisellä tai sitten IBAN tilisiirrolla(ihankuin tavallinen maksu ) , joka kestää sen yhden pankkipäivän
Sehän riippuu auton hintatasosta. Noita 5-10k autoja kyllä pitää aika tarkkaan tutkia, varsinkin jos itselle ostaa ja kyllä kalliimmissakin koeajo ja kolarivauriot on pakko tutkia, ettei tule yllätyksiä. Sitäkin on sattunut että autoliikkeessä ei ole vapaata myyjää, jos vain marssii ilmoittamatta sisään. Siksi pitää varata myyjältä aika, tai ainakin soittaa ja kysyä liikkeen tilanne. Joisakin liikkeissä, varsinkin ketjuissa, joilla on useita kauppoja eri kaupungeissa on ystävällisiä asiakaspalvelija myyjiä, jotka selvittelee jos jostakin muusta heidän liikkeestä löytyy vaatimuksiin sopivia autoja. Näin varsinkin silloin , jos juuri se auto jota on tullut etsimään on mennyt kaupaksi. Pyrin itse varomaan niitä autoja jotka ovat pitkään myynnissä. Niissä on silloin jokin ongelma ja ne ei kelpaa kenellekään ainakaan pyydetyllä hintatasolla. Siksi seuraan tilannetta tuon kuukauden etukäteen. Turkkilaisten ja muiden pien kauppojen ja yksityisten kanssa tahtoo mennä aikaa. Sieltä sitten kyllä löytää edullisiakin, mutta ilmoitus netissä on usein mitä sattuu. Löytyy lommoja ja maalivikoja, risaa sisustaa, toimimattomia ikkunan nostimia, öljyvuotoja, ruostuneita alustoja, airbagista jäljellä vain kuoret ja vaikka mitä, mutta toisaalta tinkiminen auttaa niiden kanssa . Tuo on kyllä hyvä jos ei tarvi edes punasia tarrakilpiä enään Suomessa. Sekin maksaa yli 20€.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Noita siirtokilpiä ihmettilin jokuaika sitten, mutta auton pitää siis olla ETA-alueen rekisterissä, että niitä ei tarvitse. Useassa maassa auto kyllä poistetaan rekisteristä, kun se viedään maasta, joten eiköhän useimmissa tapauksissa niitä tarrakilpiä edelleen tarvita.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Mites W212-sarjalainen, tämmöinen tingittynä 25000 euroon:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8003710" onclick="window.open(this.href);return false;
W212-sarjahan nousi viime vuonna Saksan katsastusasemien vikatilastojen vähävikaisimmaksi autoksi.Viimeksi moista tapahtunut Mercedes-Benzille W124-sarjan aikoihin.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

Kannataisko hetken vielä 212 koria ootella? Kohts markkinat täynnä sitä kun ihmiset siirtyy 213 koriin...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kaippa ne hinnat vähän tippuu lähitulevaisuudessa. Paljon parempi auto w212 on mitä w211. No jos vertaa nelosdieseliä niin onhan se 646 varmempi ainakin jakopään osalta mitä 651, mutta kyllä joku w211 270cdi:llä tuntuu joltain kuorma-autolta vertaa tuohon omaan lastutettuun kakssataseen. Ja ihan omista havainnoista puhun, tuntuu tuo 211 jotenkin tosi oudolta ja ahtaalta kun 212:seen vertaa, penkki on ihmeen ylhäällä ja kummallinen ajoasento, jarrupoljin ihmeellisen tuntuinen(sbc) jne.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja RH »

S202 kirjoitti: Ja ihan omista havainnoista puhun, tuntuu tuo 211 jotenkin tosi oudolta ja ahtaalta kun 212:seen vertaa, penkki on ihmeen ylhäällä ja kummallinen ajoasento, jarrupoljin ihmeellisen tuntuinen(sbc) jne.
Ei ole myöskään tarkoitus väitellä, vaan myös omia havaintoja. Eli onko noita sellaisiakin, missä ei jakkaran korkeutta saa säädettyä? Itse ainakin tykkään (vaikka reippaasti yli 180 olenkin) istua mieluummin vähän ylempänä. Pehva maata viistäen mielestäni ajetaan vain urheiluautoja. Ajoasentohan on 211:ssa ainakin meikäläiselle mitä parhain. Ratti, polkimet, istuin: kaikki oikealla etäisyydellä (tai säädettävissä siten) toisistaan. Ja mitenkään en ole jarrujen poljintuntumaan koskaan kiinnittänyt SBC-jarrujen osalta mitään huomiota, että poikkeaisi erityisesti muista autoista.
Kunhan siis tässä kummastelen, en myöskään väitä että vanhempi malli olisi parempi, vain koska itsellä taas sellainen sattuu olemaan :eh: .
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja taky »

RH kirjoitti:
S202 kirjoitti:Ja mitenkään en ole jarrujen poljintuntumaan koskaan kiinnittänyt SBC-jarrujen osalta mitään huomiota, että poikkeaisi erityisesti muista autoista.
Kun liikennevaloihin jarruttelee hissukseen tai käyttää SBC H:ta - hillholderiko se nyt on - niin välillä jarrupolkimessa tuntuu tärinää/värinää.

W246:ssa ja S205:ssa ei vastaavaa ainakaan tuntunut, mutta S211 onkin nelisen sataa tonnia ajettu, kun em vain muutaman kympin ajettuina menivät kiertoon niin km vaikutus jää nyt arvoitukseksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:Nykyään ei tarvita tarrakilpiä. Niillä Saksan kilvillä voi ajaa, niin kauan, kuin verot on maksettu. Riittää siis, että on jotkut kilvet.
Niille kilville saa suomalaisen vakuutuksen ja tullin ajoluvan.
Kilvet tulee olla voimassa, millä kilvillä ajaa. Saksan kilvet ovat voimassa yleensä sen 5 päivää tai 2 viikkoa, joten ei sen jälkeen niillä voi enää ajaa.
Vaikka olisi liikennevakuutus. Eihän Suomessakaan voi ajaa autolla jossa ei ole voimassa olevia kilpiä.
Tässä on monilla väärin ymmärrystä. Olen tavannut muitakin ammatikseen maahantuovia, jotka ei tiedä tätä.
Sen takia korjasin tämän kohdan. En ala tämän enempää väittelemään.
Olen itse toki tehnyt näin, mutta se ei varmasti riitä?
Lyhyesti: Tulli ei VAADI tarrakilpiä. Kysyttäessä sanoo vaan ympäripyöreästi, että ETA-rekisteröinti pitää olla voimassa. Onko vai ei, jää omalle vastuulle. Kukaan ei tarkista. Riittää siis, että maahantuonti proseduuri on käynnissä. Eli rekisteröinti Suomeen on jo käynnissä.

Eli jos siis tarkoitat Saksan kilpien päädyssä olevaa päivämäärää, niin se on vain Saksan poliisia varten. Kertoo että auto on myyty ulkomaille ja liikennevakuutus voimassa olo aikaa on kilvissä näkyvään päivään saakka. Siihen asti on aikaa poistua maasta.

Tarkennan vielä:
Saksan siirtokilvet (keltainen, vain Saksan sisällä), tai
Saksan vientikilvet (punainen, saa ajaa myös muissa maissa).

Olen aina ottanut liikennevakuutuksen ja kaskon Suomesta, heti oston tehtyäni. Siihen tarvitaan alustan numero. Olen hankkinut yleensä aina ns. punaiset kilvet.
Ja niillä autossa jo kiinni olevilla kilvillä olen saanut tullin ajoluvan Suomessa. En muista ongelmia olleen.
Tarrakilvet olivat joskus muinoin tullin/trafin kiusan tekoa, jolle ei ole/ollut EU:ssa perusteita, vaan vapaan kaupan este. Luulen, että sen takia tulli pitää suun supussa.

http://www.trafi.fi/autoilu/auton_hanki ... ahantuonti" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä vielä tarkennusta
Keltaiset siirtokilvet
Punaiset vientikilvet
Tässä on selitetty, että se päivämäärä oikealla on Saksan liikennevakuutuksen loppumispäivä. Itse kilvet on voimassa 12 kk


https://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennz ... tschland)#

Googkelin käännös:
Kansainvälinen lyhytaikainen luvat, joilla on punainen reunus oikealla puolella ovat hyväksynnät siirtoa varten ulkomaille. Ajankohta, punainen raita oikealla puolella ei osoita voimassaoloajan rekisterikilpi ja siihen liittyvä ajoneuvorekisteritietojen, aina kahdentoista kuukauden, mutta viimeinen voimassaolopäivä voimassa Saksassa vakuutusturva. Ajoneuvo on suoritettu loppuun mennessä tiettynä päivänä ja ulkomailla annettiin Saksan teillä enää liikuttaa sitten. Ulkomailla osittain kuljettaa ajoneuvoja, joissa vanhentunut puhua numero, koska siellä sitten uusi vakuutus on pyydetty vuodeksi. Aluksi voimassaolopäivä annettiin vain kuukausi punainen numero, myöhemmin muutettiin päivittäin tarkka osoitus.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

simosami kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:Nykyään ei tarvita tarrakilpiä. Niillä Saksan kilvillä voi ajaa, niin kauan, kuin verot on maksettu. Riittää siis, että on jotkut kilvet.
Niille kilville saa suomalaisen vakuutuksen ja tullin ajoluvan.
Kilvet tulee olla voimassa, millä kilvillä ajaa. Saksan kilvet ovat voimassa yleensä sen 5 päivää tai 2 viikkoa, joten ei sen jälkeen niillä voi enää ajaa.
Vaikka olisi liikennevakuutus. Eihän Suomessakaan voi ajaa autolla jossa ei ole voimassa olevia kilpiä.
Tässä on monilla väärin ymmärrystä. Olen tavannut muitakin ammatikseen maahantuovia, jotka ei tiedä tätä.
Sen takia korjasin tämän kohdan. En ala tämän enempää väittelemään.
Olen itse toki tehnyt näin, mutta se ei varmasti riitä?
Lyhyesti: Tulli ei VAADI tarrakilpiä. Kysyttäessä sanoo vaan ympäripyöreästi, että ETA-rekisteröinti pitää olla voimassa. Onko vai ei, jää omalle vastuulle. Kukaan ei tarkista. Riittää siis, että maahantuonti proseduuri on käynnissä. Eli rekisteröinti Suomeen on jo käynnissä.

Eli jos siis tarkoitat Saksan kilpien päädyssä olevaa päivämäärää, niin se on vain Saksan poliisia varten. Kertoo että auto on myyty ulkomaille ja liikennevakuutus voimassa olo aikaa on kilvissä näkyvään päivään saakka. Siihen asti on aikaa poistua maasta.

Tarkennan vielä:
Saksan siirtokilvet (keltainen, vain Saksan sisällä), tai
Saksan vientikilvet (punainen, saa ajaa myös muissa maissa).

Olen aina ottanut liikennevakuutuksen ja kaskon Suomesta, heti oston tehtyäni. Siihen tarvitaan alustan numero. Olen hankkinut yleensä aina ns. punaiset kilvet.
Ja niillä autossa jo kiinni olevilla kilvillä olen saanut tullin ajoluvan Suomessa. En muista ongelmia olleen.
Tarrakilvet olivat joskus muinoin tullin/trafin kiusan tekoa, jolle ei ole/ollut EU:ssa perusteita, vaan vapaan kaupan este. Luulen, että sen takia tulli pitää suun supussa.

http://www.trafi.fi/autoilu/auton_hanki ... ahantuonti" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä vielä tarkennusta
Keltaiset siirtokilvet
Punaiset vientikilvet
Tässä on selitetty, että se päivämäärä oikealla on Saksan liikennevakuutuksen loppumispäivä. Itse kilvet on voimassa 12 kk


https://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennz ... tschland)#

Googkelin käännös:
Kansainvälinen lyhytaikainen luvat, joilla on punainen reunus oikealla puolella ovat hyväksynnät siirtoa varten ulkomaille. Ajankohta, punainen raita oikealla puolella ei osoita voimassaoloajan rekisterikilpi ja siihen liittyvä ajoneuvorekisteritietojen, aina kahdentoista kuukauden, mutta viimeinen voimassaolopäivä voimassa Saksassa vakuutusturva. Ajoneuvo on suoritettu loppuun mennessä tiettynä päivänä ja ulkomailla annettiin Saksan teillä enää liikuttaa sitten. Ulkomailla osittain kuljettaa ajoneuvoja, joissa vanhentunut puhua numero, koska siellä sitten uusi vakuutus on pyydetty vuodeksi. Aluksi voimassaolopäivä annettiin vain kuukausi punainen numero, myöhemmin muutettiin päivittäin tarkka osoitus.

Ehkä hyvä huomata se, kun Saksan kilvistä loppuu käyttöaika , niin loppuu myös rekisterissä olo. Suomeksi vielä, auto ei ole enää minkään maan rekisterissä, jolloin sillä ei voi laillisesti ajaa.... Ei Suomen tulli valvo asiaa vaan poliisi...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:Nykyään ei tarvita tarrakilpiä. Niillä Saksan kilvillä voi ajaa, niin kauan, kuin verot on maksettu. Riittää siis, että on jotkut kilvet.
Niille kilville saa suomalaisen vakuutuksen ja tullin ajoluvan.
Kilvet tulee olla voimassa, millä kilvillä ajaa. Saksan kilvet ovat voimassa yleensä sen 5 päivää tai 2 viikkoa, joten ei sen jälkeen niillä voi enää ajaa.
Vaikka olisi liikennevakuutus. Eihän Suomessakaan voi ajaa autolla jossa ei ole voimassa olevia kilpiä.
Tässä on monilla väärin ymmärrystä. Olen tavannut muitakin ammatikseen maahantuovia, jotka ei tiedä tätä.
Sen takia korjasin tämän kohdan. En ala tämän enempää väittelemään.
Olen itse toki tehnyt näin, mutta se ei varmasti riitä?
Lyhyesti: Tulli ei VAADI tarrakilpiä. Kysyttäessä sanoo vaan ympäripyöreästi, että ETA-rekisteröinti pitää olla voimassa. Onko vai ei, jää omalle vastuulle. Kukaan ei tarkista. Riittää siis, että maahantuonti proseduuri on käynnissä. Eli rekisteröinti Suomeen on jo käynnissä.

Eli jos siis tarkoitat Saksan kilpien päädyssä olevaa päivämäärää, niin se on vain Saksan poliisia varten. Kertoo että auto on myyty ulkomaille ja liikennevakuutus voimassa olo aikaa on kilvissä näkyvään päivään saakka. Siihen asti on aikaa poistua maasta.

Tarkennan vielä:
Saksan siirtokilvet (keltainen, vain Saksan sisällä), tai
Saksan vientikilvet (punainen, saa ajaa myös muissa maissa).

Olen aina ottanut liikennevakuutuksen ja kaskon Suomesta, heti oston tehtyäni. Siihen tarvitaan alustan numero. Olen hankkinut yleensä aina ns. punaiset kilvet.
Ja niillä autossa jo kiinni olevilla kilvillä olen saanut tullin ajoluvan Suomessa. En muista ongelmia olleen.
Tarrakilvet olivat joskus muinoin tullin/trafin kiusan tekoa, jolle ei ole/ollut EU:ssa perusteita, vaan vapaan kaupan este. Luulen, että sen takia tulli pitää suun supussa.

http://www.trafi.fi/autoilu/auton_hanki ... ahantuonti" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä vielä tarkennusta
Keltaiset siirtokilvet
Punaiset vientikilvet
Tässä on selitetty, että se päivämäärä oikealla on Saksan liikennevakuutuksen loppumispäivä. Itse kilvet on voimassa 12 kk


https://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennz ... tschland)#

Googkelin käännös:
Kansainvälinen lyhytaikainen luvat, joilla on punainen reunus oikealla puolella ovat hyväksynnät siirtoa varten ulkomaille. Ajankohta, punainen raita oikealla puolella ei osoita voimassaoloajan rekisterikilpi ja siihen liittyvä ajoneuvorekisteritietojen, aina kahdentoista kuukauden, mutta viimeinen voimassaolopäivä voimassa Saksassa vakuutusturva. Ajoneuvo on suoritettu loppuun mennessä tiettynä päivänä ja ulkomailla annettiin Saksan teillä enää liikuttaa sitten. Ulkomailla osittain kuljettaa ajoneuvoja, joissa vanhentunut puhua numero, koska siellä sitten uusi vakuutus on pyydetty vuodeksi. Aluksi voimassaolopäivä annettiin vain kuukausi punainen numero, myöhemmin muutettiin päivittäin tarkka osoitus.

Ehkä hyvä huomata se, kun Saksan kilvistä loppuu käyttöaika , niin loppuu myös rekisterissä olo. Suomeksi vielä, auto ei ole enää minkään maan rekisterissä, jolloin sillä ei voi laillisesti ajaa.... Ei Suomen tulli valvo asiaa vaan poliisi...
En tiedä voiko englanninkieliseen luottaa yhtään sen paremmin kuin saksankieliseen, mutta:
The date on the red strip on the right hand side does not show the expiration date of the plate; instead it shows the expiration date of the vehicle insurance. After this date the vehicle must have left Germany.
Das Datum auf dem roten Streifen am rechten Rand bezeichnet nicht die Gültigkeitsdauer der Kennzeichen und des zugehörigen Fahrzeugbriefes, die immer zwölf Monate betragen, sondern das Ablaufdatum des in Deutschland gültigen Versicherungsschutzes.
Kyllä tää nyt ainakin wikipediassa on sekä englanniksi että saksaksi harvinaisen selvästi sanottu olevan eri tavalla kuin sportsmanin tulkinta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

. Ei Suomen tulli valvo asiaa vaan poliisi...
Tästä vielä. Tämä pitää paikkaansa.
Takavuosina kävi ilmi, että nämä tuontiautojen "rekisteröinnit" oli vain tullin ruutuvihkossa, josta poliisi sai tietoja vain virka-aikana 8-16. Ei ollut pääsyä iltaisin tai viikonloppuna. Sen takia autossa piti olla mukana käsin kirjoitettu tullin ajolupa. Eli auto ei ollut itseasiassa virallisesti rekisterissä.
Luulen, että vieläkin asia on pitkälti samansuuntainen. Tosin ilmoitus tehdään nykyisin netissä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Olen jo hieman pudonnut kärryiltä missä mennään tämän ketjun osalta ja mikä lie ristiriidassa kirjoittamani mukaan , mutta

Keltapäisiä kilvet on kyllä tarkoitettu Saksan sisäiseen auton siirtoon. Nyt niihin saa myös ns greencard-vakuutusta, jonka ainakin liikennevakuutus osa on voimassa myös useissa muissakin maissa. Rekisteritoimiston virkailijalle on riittänyt, kun olen kertonut ajavani auton Travemundeen , jossa laiva Suomeen lähtee.
Saksassa auto myydään rekisteristä poistettuna, joten tilapäiskilpiä varten on rekisteröidään ja auton omistajan tiedot laitetaan siihen pieneen punaiseen pahvilappuun.
Autossa pitää olla nykyisin myös katsastus voimassa , että tilapäiskilvet voi saada. Joissain paikoissa vaaditaan myös dokumentti,mistä selviää omistajan kotiosoite sekä auto pitää olla ostetttu rekisteripaikan toimialueelta.
Keltapäisiä kilpiä haettaessa pitää nykyään olla auto jo ostettu ja auton rekisteripaperit mukana.

Punapäiset kilvet on käsittääkseni ns Saksan vientikilvet,joihin saa myös pidemmän käyttöajan ja vakuutuksen kuin noihin keltapäisiin .
Punapäisissä lienee samat säännöt,mutta lisäksi pitää maksaa käyttömaksu sekä rekisteritoimiston virkailija käy tarkastamassa auton valmistenumeron.

Mutta on hyvä huomioida , että Saksa koostuu edelleen osavaltioista ja eri rekisteritoimistoissa on hyvinkin erilaiset käytännöt samoissa aisoissa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:mikä lie ristiriidassa kirjoittamani mukaan
Minusta sinä sanoit, että kelta- ja punapäisten _kilpien_ voimassoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä

Wikipedia taas sanoo, että niihin Saksassa otetun _vakuutuksen_ voimassaoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä, ja itse _kilvet_ käyvät 12kk
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:mikä lie ristiriidassa kirjoittamani mukaan
Minusta sinä sanoit, että kelta- ja punapäisten _kilpien_ voimassoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä

Wikipedia taas sanoo, että niihin Saksassa otetun _vakuutuksen_ voimassaoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä, ja itse _kilvet_ käyvät 12kk
No, kun poliisi pysäyttää tai ajat kolarin, niin tuo wikipedia lienee hyvä peruste miksi ajaa ilman rekisteröintiä .. :)
Miten kilvet voivat käydä 12 kuukautta jos niiden päissä on merkitty viimeinen käyttöpäivä ... : :?:
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:mikä lie ristiriidassa kirjoittamani mukaan
Minusta sinä sanoit, että kelta- ja punapäisten _kilpien_ voimassoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä

Wikipedia taas sanoo, että niihin Saksassa otetun _vakuutuksen_ voimassaoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä, ja itse _kilvet_ käyvät 12kk
No, kun poliisi pysäyttää tai ajat kolarin, niin tuo wikipedia lienee hyvä peruste miksi ajaa ilman rekisteröintiä .. :)
Miten kilvet voivat käydä 12 kuukautta jos niiden päissä on merkitty viimeinen käyttöpäivä ... : :?:
Niin, missä on sanottu, että niiden päässä on _kilpien_ viimeinen käyttöpäivä? Nyt on esitetty yksi (olkoonkin hieman epäluottettava) lähde, jonka mukaan niiden päissä on _vakuutuksen_ viimeinen voimassaolopäivä. Onko sinulla joku lähde, joka osoittaa toisin?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ihan oikeasti pitäisi siis vielä todistaa jotain wikipediaa tai taikauskoa vastaan ?
No katos vaikka keltapäisten kilpien rekisteriotetta, tosin se on jo vanha, sillä se on helmikuulta 2016 ?
Oikeassa yläreunassa on sellaisia sanoja kuin temporay ja sitten on vielä H Gult bis:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Motti M »

Minulla on popcornit varattuna, tätä vääntöä on kutkuttava seurata. Jokohan kohta ratkeaa tämä sivujuonne. Kolari kortti näytetty!
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:mikä lie ristiriidassa kirjoittamani mukaan
Minusta sinä sanoit, että kelta- ja punapäisten _kilpien_ voimassoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä

Wikipedia taas sanoo, että niihin Saksassa otetun _vakuutuksen_ voimassaoloaika loppuu niihin merkittynä päivänä, ja itse _kilvet_ käyvät 12kk
No, kun poliisi pysäyttää tai ajat kolarin, niin tuo wikipedia lienee hyvä peruste miksi ajaa ilman rekisteröintiä .. :)
Miten kilvet voivat käydä 12 kuukautta jos niiden päissä on merkitty viimeinen käyttöpäivä ... : :?:
Niin, missä on sanottu, että niiden päässä on _kilpien_ viimeinen käyttöpäivä? Nyt on esitetty yksi (olkoonkin hieman epäluottettava) lähde, jonka mukaan niiden päissä on _vakuutuksen_ viimeinen voimassaolopäivä. Onko sinulla joku lähde, joka osoittaa toisin?
Kun täällä oli puhetta näiden kilpien käymisestä Saksan ulkopuolella, en malta olematta laittaa vielä tämmöistä linkkiä

http://www.alenius.de/rekisterointi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja lainaus vielä, niin ehkä selviää kaikille. End of story?

"Vientikilvet min. 15 päivää n. 200 € sisältäen käyttöveron vähintään 30 päivää, myös 15 päivän kilvistä. Vero on maksettava verottajalle tai peritään saksalaiselta pankkitililtä.

Rekisteritoimistojen yhteydessä olevat kilpipajat eivät saa myydä pidempiaikaisia vakuutuksia. Yli 3 kk kilvet on tilattava etukäteen. Autossa on oltava katsastus, TÜV + AU voimassa koko vientirekisteröinnin ajan.

Vakuutuksesta saadaan vihreä kirjanen = Internationaler Zulassungsschein. Hinnat vaihtelevat paikkakunnittain.

Ajoneuvo on poistettava rekisteristä rekisteritoimistossa Stassenverkehrsamt / Kfz-Zulassungstelle.

Mukana on oltava: vakuutuksen voimassaolokortti, jonka saa alueilla olevista kilpipajoista, ajoneuvon alkuperäinen rekisteriote Zulassungsbescheinigung Teil I ja II ja todistus vakuutuksesta poistosta = merkintä pikkuosassa, Zulassungsbescheinigung I , passi, katsastustodistus TÜV, pakokaasupäästötodistus AU-Bescheinigung. Auto on esitettävä viranomaiselle runkonumeron tarkistusta varten nykyisin pistokoemaisesti paikkakunnasta riippuen.

Vientirekisteröinnin voi hoitaa autokauppias tai välittäjä ostajan nimiin valtakirjalla. Usen tarvitaan ostajan alkuperäinen passi.

Rekisteröintiä ei tarvita, jos auto lähetetään Suomeen rekkakuljetuksena, myyjä tai edellinen omistaja hoitaa rekisteristä poiston. Samalla päättyy edellisen omistajan liikennevakuutus.

Ns. keltapäiset Saksan siirtokilvet = Kurzzeitkennzeichen, 5 päivää voimassa Saksassa, maksavat n. 100 €. Otettaessa green card-vakuutus - grüne Karte, saa näillä kilvillä ajaa myös EU-maissa - omalla vastuulla - joitakin poikkeuksia on, esim Hollanti. Tanskassa viime vuosina ei ongelmia ole esiintynyt. Ruotsissa on varauduttava tarkistukseen.

Siirtokilpiä tehtäessä tarvitaan alkuperäinen rekistriotteen pikkuosa, Zulassungsbescheinigung Teil I. Katsastuksen on oltava voimassa. Rekisteröinti on tehtävä myyjän paikkakunnan rekisteritoimistossa.

Rekisteröinti on mahdollista aamupäivisin - aukioloajat vahtelevat paikkakunnista riippuen 07.30 - klo 11.30 / 13.00, torstaisin usein klo 18.00 asti. Lauantaisin ovat toimistot yleisesti suljettu. Virastoilla on omat nettisivunsa, sivuilta voi tarkistaa hinnat ja aukioloajat ym. Rekisteröintiin on varattava pari tuntia aikaa. Paluumatkaa varten kannattaa ottaa Suomesta Kasko-vakuutus.

Vaatimuksenmukaisuustodistus on tilattava erikseen, se on usein jo auton mukana. COC Bescheinigung//EWG Übereinstimmung - Vaatimuksenmukaisuustodistuksen saa Suomessa helpoiten tilaamalla TÜV Nord myös ao. maahantuojalta, Saksassa TÜV, hinta n. 120 €. Hakemukseen tarvitaan rekisteriotteen kopio."
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

S202 kirjoitti:Kaippa ne hinnat vähän tippuu lähitulevaisuudessa. Paljon parempi auto w212 on mitä w211. No jos vertaa nelosdieseliä niin onhan se 646 varmempi ainakin jakopään osalta mitä 651, mutta kyllä joku w211 270cdi:llä tuntuu joltain kuorma-autolta vertaa tuohon omaan lastutettuun kakssataseen. Ja ihan omista havainnoista puhun, tuntuu tuo 211 jotenkin tosi oudolta ja ahtaalta kun 212:seen vertaa, penkki on ihmeen ylhäällä ja kummallinen ajoasento, jarrupoljin ihmeellisen tuntuinen(sbc) jne.
Ketjun alottaja olikin harkitsemassa W221 Faceliftiä, missä ei moisia jarruja ole. Itse pidän myös enemmän 211 ulkonäöstä , sisustuksesta, ja ajoasennosta vs. 212 . Lisäksi en huolisi autoa, missä jakopäätä pyörittää yksirivinen ketju moottorin väärässä päässä, siis R4:ssa

V6 :ssa olisi tuplaketju, mutta se on , niin pitkä, että venyy myös 300 000tkm vaihtokuntoon. Lisäksi siinä on emmän vikoja, ja veroja.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja ruf »

Ostin viikko sitten kirkon entisen s211 facelift 200cdi:n. Ajettu reilu 130tkm. Sisältä, päältä, alta ja ajolleen kuin uusi. Avantgarde ja ei ihmeempiä varusteita. Halpa.
M-B E200cdi -07
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja RH »

ruf kirjoitti:Ostin viikko sitten kirkon entisen s211 facelift 200cdi:n. Ajettu reilu 130tkm. Sisältä, päältä, alta ja ajolleen kuin uusi. Avantgarde ja ei ihmeempiä varusteita. Halpa.
Vaikken nyt osaa arvata, mitä halpa tarkoittaa, niin kun todennäköisesti puhe on kuitenkin vain tonneista sinne tai tänne, voinee tuosta edellä esittämästäsi päätellä, että parasta vastinetta rahalle.
Hyvää matkaa! :thumbup:
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja ruf »

RH kirjoitti:
ruf kirjoitti:Ostin viikko sitten kirkon entisen s211 facelift 200cdi:n. Ajettu reilu 130tkm. Sisältä, päältä, alta ja ajolleen kuin uusi. Avantgarde ja ei ihmeempiä varusteita. Halpa.
Vaikken nyt osaa arvata, mitä halpa tarkoittaa, niin kun todennäköisesti puhe on kuitenkin vain tonneista sinne tai tänne, voinee tuosta edellä esittämästäsi päätellä, että parasta vastinetta rahalle.
Hyvää matkaa! :thumbup:
Jos auto on kunnoltaan kuin uusi ja mersu, niin 11ke on halpa. Parista muustakin autosta olen joskus sanonut, että tällä ajan niin kauan kuin kohtuu remontilla liikkuu. Tällä nykyisellä se taitaa pitää jo paikkansa, hankala on enään luotettavaa kayttöautoa parantaa.
M-B E200cdi -07
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja RH »

ruf kirjoitti:
RH kirjoitti:
ruf kirjoitti:Ostin viikko sitten kirkon entisen s211 facelift 200cdi:n. Ajettu reilu 130tkm. Sisältä, päältä, alta ja ajolleen kuin uusi. Avantgarde ja ei ihmeempiä varusteita. Halpa.
Vaikken nyt osaa arvata, mitä halpa tarkoittaa, niin kun todennäköisesti puhe on kuitenkin vain tonneista sinne tai tänne, voinee tuosta edellä esittämästäsi päätellä, että parasta vastinetta rahalle.
Hyvää matkaa! :thumbup:
Jos auto on kunnoltaan kuin uusi ja mersu, niin 11ke on halpa.
Jotain tämän suuntaista uumoilinkin, oma arvaukseni halpaasi koskien osui 10-15 väliin. Sait sen siis siitä alareunasta vieläpä. 8)
Taatusti hintansa arvoinen ostos. :wave:
Vastaa Viestiin