Nyt on hiljattain kevään tullessa mietityttänyt se ajatus, että kun etupyöränkaarissa on ruostetta, niin jos ruostekorjauksen yhteydessä samalla hiukan levittäisi kaaria
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
No joo, ehkäpä menee noinkin, katsoo nyt sitten miten asettuvat.Koskinen kirjoitti:En varmaan ainakaan itse lähtisi leventämään kaaria, jos ei meinaa mitään leveämpää vannetta laittaa. On muuten vähän harvinaisemmat nuo EVO II vanteet
En viittinyt rueta kikkailemaan vaan otin suoraan alkuperäisosan, toimivuus ainakin taattu.. Kuulemma noiden hinnat nousseet hiljattain, aiemmin jotain tyyliin 150 €/kpl.S202 kirjoitti:Vinkiksi että ei kannata tilata mitään 300€ lukkosylintereitä, purkaamolta tai foorumilta ehjä ja sarjoittaa sen sopivaksi
Kuulostaa ihan hyvältä, saa nähdä miltä tuo tuntuu ajaa noilla + uusilla EVO-vanteilla.Goodyear announces its new summer tyre, the Eagle F1 Asymmetric 3: the Ultra-High Performance tyre that delivers shorter braking distance on dry & wet roads helping drivers to stay in control and ready to enjoy the journey. With proven Eagle family test wins and OE track record, it is Goodyear’s premium offering for outstanding braking performance, responsive handling and control in both dry and wet conditions.
A key feature is the active braking technology increasing the contact surface and grip when braking, which allows for a shorter braking distance. Additionally, the new grip booster compound ensures increased grip during braking and handling and adhesive resin for stickiness delivers strong grip for shorter braking and performance handling on wet and dry roads. The new reinforced construction technology allows for steering precision and durability by delivering a stronger lightweight construction improving handling, cornering performance, tread wear and fuel efficiency.
Significant efforts went into optimising the tyre for outstanding safety and performance. More than 36.000 engineering hours went into the development of the tyre, including over 5.000 tests, 1.200 tests on the road and 3.800 on five test locations in five countries, covering a total of 330,000 km.
Joo, ei valitettavasti ole itsellä tiloja eikä työkaluja tuohon, eikä kyllä oikein aikaakaan.Timo L. kirjoitti:Sinulla ei taida olla paikkaa missä itse korjata? Nythän on kyllä hyvät kelit korjata vaikka taivasalla. Tuo puhallinmoottorin vaihto oli ensimmäinen korjaustyö mitä Mersuihin koskaan tein. Itse asiassa helppo ja mukava homma, pelkkää ruuvien ja listojen irroitusta ja asennusta. Kolmossarjalaisessa vaikein homma taitaa olla tuulilasin alareunan kumitiivisteen asennus tiivisteuraan, siinä meinaa mennä äkkinäiseltä hermot. Harmi kun muuttivat sitä rakennetta. Tsekkaile samalla akun alta ja kaukaloista ruosteenalut ja ota kiinni.
Höyrystimen kenno juurikin oli rikki. 1248300758, Partacuksella tarjouksessa 515,47€ ja töitä menee kuulemma koko työpäivä vaihtaessa (kojelauta mm. pitää purkaa jotta kennoon pääsee käsiksi).Nozki kirjoitti:Kumpi ilmastoinnin kennoista oli rikki? Ei kai se kenno niin kovin kallis ole, mutta jos on kyseessä höyrystinkenno, niin sen vaihdattaminen ei ole aivan halpaa, kun työtä on niin paljon. Lauhduttimen vaihtaminen ei taida olla kovin kummoinen temppu ammattilaiselle tehdä noin niin kuin ajan kulumisen puolesta.
Kyllä kai tän ikäiseen autoon aina kuuluu sisäilmasuodatin, jos on myös ilmastointi? Ei mullakaan mitään 305 -koodia ole, mutta sisäilmansuodatin on. Mulla siis manuaali-ilmastointi koodilla 586, ja auton vuosimalli samoin -94. Toisaalta mun isän autossa sitten taas on ilmastointi samalla 586 -koodilla ja lisäksi toi 305, mutta se on vuotta vanhempi rassi.
No, katselin meinbenz.de -hintalistoja, ja 1.6.1994 hinnastossa samoin kuin 10.5.1993 hinnastossa todetaan, että raitisilmasuodatin sisältyy manuaali-ilmastoituihin malleihin. Mutta automaatti-ilmastoinnin kohdalla ei vastaavaa huomautusta ollut. Voisko se ihan todesta pitää paikkansa, että jos otti halvemman ilmastoinnin, niin siihen sai ilmaiseksi raitisilmasuodattimen, kun taas valitsemalla muutenkin kalliimman ilmastointilaitteen, siis automaattisen, saa maksaa lisää vielä suodattimestakin? En osaa sanoa, mutta kuulostaisi vähintäänkin erikoiselta.
Mutta eikö tässä tapauksessa kaiken järjen mukaan sopiva moottori pitäisi olla tuon vuosimallin mukainen, automaatti-ilmastoituun ja sisäilmansuodattimella varustettuun autoon tarkoitettu? Niitäkö ei saa enää?
Jonkinlaista joo.. En ole kuitenkaan yhteiskuluja laskenut, ihan syystäkin. Heittämällä arvio on, että auton hankintahintaan nähden on tullut kolminkertainen määrä kunnossapitokuluja tämän 2,5 vuoden aikana.. Entinen omistaja laiminlöi kunnossapitoa ja siitä johtuen vikakierre ollut päällä. Tietysti auto vanhenee ja kuluu koko ajan käytössä joten siitäkin johtuvia vikoja on tullut lisää. Toki kun viimesen päälle entisöi/laittaa ilman kikkailuja niin siihen saa menemään rahaa. Onhan tuossa jonkun verran tehty parannuksia esim. audiopuoleen ja kohta sitten vanteisiin/renkaisiinkin. Niihin ei tietysti paljoa ole mennyt verrattuna korjailuihin.cuuno kirjoitti:pidätkö auton korjauksista ja huolloista kulu kirjanpitoa
Just, huonompi tuuri siis... Mulle muistaakseni tarjottiin samaa hommaa korjaamolta arviolla 2...2,5 päivää työtä, että oikeastaan tuo yksi päivä on sellainen, että saa hommaa tehdä aika ripeään tahtiin. Kyllä sen varmaan siinä ajassa tekee, jos vaan tosi hyvin tietää, mitä on tekemässä, eikä aikaa siis kulu seuraavan työvaiheen miettimiseen. Omaan autooni sen kyllä sitten lopulta vaihdoin itse, ja mulla siihen meni aikaa vaikka kuinka paljon, mutta toisaalta siinä samalla kun kerran olin hommiin ryhtynyt, niin lisäsin sitten äänieristystäkin. Ei sitä kovin paljoa tarvinnut lisää purkaa äänierityksen takia kuitenkaan. Kaikkein eniten kun se oli levällään, niin näytti tämmöiseltä...W124_E300DT kirjoitti: ...
Höyrystimen kenno juurikin oli rikki. 1248300758, Partacuksella tarjouksessa 515,47€ ja töitä menee kuulemma koko työpäivä vaihtaessa (kojelauta mm. pitää purkaa jotta kennoon pääsee käsiksi).
...
Joo juuri näin! Turha ostaa kalliilla Mersun paketissa olevaa osaa, jonka saa halvemmalla erilaisessa paketissa. Behrin tekemiä todennäköisesti kuitenkin ne alkuperäisetkin ovat. Ja ehdottomasti lämmityskenno samalla uusiksi, sillä se ei ole enää työn puolesta minkäänlainen lisävaiva tässä yhteydessä.Timo L. kirjoitti:Lämppärin kenno vaihtoon sit samalla vaika ei olisi vielä rikki. Orkkis maksoi KL:ssa noin satasen. Samoin Behrin höyrystimen kenno manuaali-ilmastoituun alle 200 e KL:ssa. Tein rempan sedaniin viime syksynä.
Hyvä huomio, täytyypä tämä homma kans ottaa varaukseen tähän.Nozki kirjoitti:Joo juuri näin! Turha ostaa kalliilla Mersun paketissa olevaa osaa, jonka saa halvemmalla erilaisessa paketissa. Behrin tekemiä todennäköisesti kuitenkin ne alkuperäisetkin ovat. Ja ehdottomasti lämmityskenno samalla uusiksi, sillä se ei ole enää työn puolesta minkäänlainen lisävaiva tässä yhteydessä.Timo L. kirjoitti:Lämppärin kenno vaihtoon sit samalla vaika ei olisi vielä rikki. Orkkis maksoi KL:ssa noin satasen. Samoin Behrin höyrystimen kenno manuaali-ilmastoituun alle 200 e KL:ssa. Tein rempan sedaniin viime syksynä.