312D Turbo ongelma? APUA!!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
eemeli270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.01.2016 10:40

312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja eemeli270 »

Terve! 312D Sprintteriin vaihdettiin om606 turbo. Mutta kysymys kuuluu, mihin turbon kellolta se pieni alipaineletku pitää laittaa??? 2.9 alkuperäisessä turbossa sehän menee turbon kylkeen. Neuvoja kiitos!
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja etrade »

Sprintteri saatu käyntiin?

Pitää ottaa esimerkiksi vanhasta garretista painetoiminen kello ja laittaa se om606 KKK turboon.
eemeli270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.01.2016 10:40

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja eemeli270 »

Sprintter toimii todella hienosti ja lähtee käyntiin hienosti. Polttoaineputkien o renkaat oli pilalla, kun ei käynnistynyt. Eli se alipaineletku laitetaan mistä mihin???
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja etrade »

Se pitää muuttaa painetoimiseksi kuten alkuperäinen Garret eli kellon vaihto.
eemeli270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.01.2016 10:40

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja eemeli270 »

Kello vaihdettu. Otin sen 2.9 Sprintterin turbosta, mutta tosta om606 turbosta puuttuu nippa?? Mihin laitan kellolta tulevan alipaineletku toisen pään??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei nyt jaksa muistaa onko tuollaisiakin ollut, mutta 2,9 Sprinterissä alipaineletku alkuperäisestä ahtimen kellosta menee ilmansuodatinkotelon alla olevaan ahtopaineensäätimeen eikä turbon kylkeen :eh:
wiimax.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja etrade »

eemeli270 kirjoitti: Mihin laitan kellolta tulevan paineletku toisen pään??
Se on kai vapaa valinta. Missä sitä painetta on... olisko siinä map anturin luona painetta jos haaroittais...
dealer kirjoitti:Ei nyt jaksa muistaa onko tuollaisiakin ollut, mutta 2,9 Sprinterissä alipaineletku alkuperäisestä ahtimen kellosta menee ilmansuodatinkotelon alla olevaan ahtopaineensäätimeen eikä turbon kylkeen :eh:
E290 taitaa olla noin, mutta niissä eri ECU kun Sprinteris?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 312D Turbo ongelma? APUA!!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Väykyssä on alipaineohjattu hukkaportin kello, työkoneissa kuten sprinter on painetoiminen joka saa ohjauksen orkkis turbon kompurapesästä.
Mulla on haarotettu ahtopaine t-haaralla siitä ahtoputken ja map-anturin välisestä ohuesta kumiletkusta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin