w124 200e

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jimite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 23.07.2015 20:27

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja jimite »

Se on näköjään unohtunu kokonaan eli on 90vm ruisku eli eikös se oo 8 venttiilinen
jimite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 23.07.2015 20:27

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja jimite »

Ja tässä tosiaan kilometrejä jo 400tkm
jimite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 23.07.2015 20:27

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja jimite »

Ja taas uutta vikaa elikkä kiereokset nousee ku laittaa auton käyntiin sinne 1500 paikkeille ja vähän ku antaa lisää kieroksia ni ei sen jälkeen enää laske alle 2000 yhtäkään ilmavuotoa en oo löytäny
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Maunuko mit zwei linke hände kurkkasi Etzoldin raamattua ja siellä todettiin, että tyhjäkäynnin perusasetus tulisi tsekata...,kun tyhjäkäynnin kierrokset ovat pielessä.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tarkista, että kaasuläppä menee täysin kiinni jousen voimalla tyhjäkäynnillä ja että vivustossa ei ole klappia eikä turhia kulumia (yleissuomea, ei savoa).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jimite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 23.07.2015 20:27

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja jimite »

Tais vika löytyä kaikkeen nykäsin yj releen irti ja auto käyntiin tyhjäkäynti 1000 pintaan ja antaa polokia lapun lattiaan ihan ongelmitta eli varmaan uus rele jostain kateltava
jimite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 23.07.2015 20:27

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja jimite »

Nyt oon uus rele ja sen puoleen kunnossa mutta, Tyhjäkäynti on 1500 menossa ja laskee ku nykäsee ruiskun etupuolelta liittimen onkose nyt se potentiometri siinä ja sillon laskee kierrokset liittimen ku tökkää takasi nii kierrokset käy taas korkialla ja sitte putoaa sinne 800 paikkeile. Mikähän siinä vois sitte olla hätänä
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: w124 200e

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Tutki kaasuläppä kytkimen toiminta että ecu varmasti tietää että pitää olla tyhjäkäyntiseoksilla.
Imusarjaan tulee kaasuläpältä kytkimen johto jossa 3 napaa. KAKSI pitää yhdistää kun kaasuun ei kosketa ja toiset kaksi kun kaasu täysillä eli läppä kokonaan auki. Yleismittarilla homma hoituu ja auton ei tarvitse olla käynnissä.
Haulla löydät tarkemmat ohjeet.
Vastaa Viestiin