Moro
Osaiskohan täällä porukka auttaa ja kertoa mikä mahtais olla mesessä vikana. Ongelmahan on että jos lyö kaasun suoraan pohjaan kierrokset jää noin 3000 pintaan mutta kun painaa tasaisesti kiertää ihan kunnolla loppuun asti. Auto oli seisonut kolme vuotta ennen minulle tuloa ja vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi ja löpösuodatin. Yj-releen päältä oli palanut toinen sulake ja sai sahata käyntiin ihan urakalla eikä kiertänyt kunnolla nyt muuten pelaa paitsi tämä mystinen kiertämis ongelma.
jimite kirjoitti:Eipä ollut aineilla mitään vaikutusta voiskohan olla joku anturi vika tai jtn?
Epäilisin sähkövikaa. Hapettuneet liitokset johtavat huonosti jos olleenkaan sähköä. Kannattanee tarkistaa myöskaasuvivuston jouheva liikkuvuus ja rasvailla samalla. Kuinkas muuten ilmansuodattimen laita?
jimite kirjoitti:Ilmansuodatin on uusi voiskohan olla vika ilmamassamittarissa tai kaasuläpän asentotunnistimessa
Mittaa x11 pistokkeesta jännitettä lämpöisenä (navat -2 ja +3). Seilaako jännitte vai jököttääkö jossain tasalukemassa? Jos seilaa ei pitäisi olla vikakoodeja päällä ja jos taasen osoittaa esim. 6.5 volttia tasan kertoo se vikakoodisa.
jimite kirjoitti:Kylläpäse näytti jännite seilailevan
Lambda säätää siis seosta, niin kuin sen pitää. Olihan kone yli 60 asteinen kun mittasit jännitteet? Koska alle 60 asteisena pitäisi jännitteen olla muuttumattomana jossain arvossa jota en nyt muista koska koneen säädöistä huolehtii pelkästään ecu ja sen anturit paitsi lambda koska moottori ei ole vielä normilämpöinen. Kannattaisi ehkä säädättää ruisku pitkän seisonnan jälkeen. Imuvuotoa voisi olla ruiskun alla josta haarautuu tk moottorille yksi letku ja tk moottorilta taas kanteen ja venakoppaan.
Joo lämmit oli 80 paikkeilla kun mittasin ruiskun käytin joku aika sitten irti siinä näytti se pohja kumi olevan ihan kunnossa niitä letkuja en sen enempi katellu täytynee nekin tarkista
jimite kirjoitti:Joo lämmit oli 80 paikkeilla kun mittasin ruiskun käytin joku aika sitten irti siinä näytti se pohja kumi olevan ihan kunnossa niitä letkuja en sen enempi katellu täytynee nekin tarkista
Katoppas bensiipumpun releen sisään. Siellä on kierrostenrajoitus ominaisuus integroituna elektronisesti. Juotoksissa voi olla murtumia, tummumisia yms. Löytyy akun takaa muovisen läpyskän takaa, n. tupakkiaskin kokoinen musta mötti. Piskokantarele. Sen saa avattua varovasti kampeamalla.
Katsopa muuten virranjakajan sisään...voi se sielläkin vika olla..ne ei kanssa anna polkea tallaa lattiaan vaan vähitellen jos hapettumaa ja kosteutta mutta se kyllä tuntuisi nykimisenä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Virranjakajan käytin auki ja siellä oli se akseli missä on pyörijä kiinni paskanen ja hapettunu sen hijoin puhtaaksi ja läjäsin nyt toimii auto siihen asti kunnes rupiaa lämmöt nousemaan ja sitte ei taas kierrä.
jimite kirjoitti:Virranjakajan käytin auki ja siellä oli se akseli missä on pyörijä kiinni paskanen ja hapettunu sen hijoin puhtaaksi ja läjäsin nyt toimii auto siihen asti kunnes rupiaa lämmöt nousemaan ja sitte ei taas kierrä.
Käyppä ostamassa uusi v.jakaja ja pyörrin. Ei mene rahat hukkaan.
Ojiz kirjoitti:Käyppä ostamassa uusi v.jakaja ja pyörrin. Ei mene rahat hukkaan.
Tarkoitat vissiin virranjakajan kantta, ei koko jakajaa kannata alkuunsa vaihtaa. Jos tulpanjohdot ovat huonokuntoiset tai lyövät läpi, kannattaa nekin uusia.
jimite kirjoitti:Tulpanjohdot ja tulpatkin vaihdettu vasta, Voiskohan olla jotakin löpö puolen vikaa?
Tukos on mahdollinen, mutta ensiksi uusisin kyllä jakajankannen ja pyöriän jos niillä on jo kertaalleen saatu helpotusta pelkällä restauroinnilla.
Määränjakajan rintapelliin tulevassa bensaletkussa on myös sihti ja se on itse määräjakajassa kiinni, bensansuodattimen lisäksi joka taasen on auton alla.
Jos autossa ollut samaa vikaa ennen seisotusta niin kannattaisi tutkia nokka-akselin kuntoa.
Sitten seuraavaksi bensapaineen mittaus määränjakajan päältä nipasta...voit myös puhaltaa paineilmaa ehan kanaviin kun otat sen ensin irti.
Sitten kanssa tutkia hieman huohotus ja ilma letkuja ja ruiskun alus kumia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Sitä en tiiä liekkö ollu samaa vikaa ennen ku jääny seisontaan ei ollu puhetta siitä ku sen ostin. Bensapaineita en kerenny mitata ku vaan pumpulta tulevalta letulta ja sieltä tuntu tulevan ihan mukavasti eli ainaki bensapumppu on kunnossa. ruiskun käytin irti ja kattelin sen kumin se tuntu olevan ehjä ja samalla puhistelin ja puhaltelin sen. Ainakaa nuilla ei ollu mitään vaikutusta.
Tervehdys itselläni on myös 200 E -93. Käyntiongelma on menneisyydessä ratkennut kaasuläppäkotelon vaihdolla. Kokeilulle tulee hieman hintaa. Toinen käyntiin vaikuttava kohentelu on ollut paineentasausventtiilin vaihto. Viime mainitun kustannus on pienempi.
Tuo kaasuläppä on hieman mystinen juttu. Omani sakkasi, kun metrit osittelivat n. 140 -150 tkm. E 220:ssä meni hieman pidemmälle.....metrit vähäisiä, mutta aikaa molemmille oli tullut n. 18 v.
Tuo vanha kaasuläppä on tuolla kellarissa, ja joskus käy mielessä, että se pitäisi "avata"....tiedä sitten mitä tekisin? Vieressä on pojan SLK:n kaasuläppä....joka sekin pitäisi "avata"...ihan mielenkiinnon vuoksi. Viime mainitulle tuli aika täyteen n. 15 v jälkeen....metrit päälle 150 tkm.
Näin mietti Maunuko mit zwei linke hände.