Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?

Viesti Kirjoittaja mc »

Pitääköhän tuo väite paikkaansa?

Ainakin Kompressorin kohdalla on ollut "sääntö" ettei kannata asentaa enää paljon ( yli 200 000 tkm ) ajettuun autoon.

Mutta toisaalta nuohan ovat aika sama mutta hieman eri juttu.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Benzo kirjoitti:Pitääköhän tuo väite paikkaansa?

Ainakin Kompressorin kohdalla on ollut "sääntö" ettei kannata asentaa enää paljon ( yli 200 000 tkm ) ajettuun autoon.

Mutta toisaalta nuohan ovat aika sama mutta hieman eri juttu.
No tietty voi hajottaa.. Joko loppuu soppa tai sitte ahrin päästää rojua ite koneeseen
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä ainakin mersun dieseleitä voi huoletta turbotella vanhempiakin, kunhan perusasiat on kunnossa. Varmempi homma kyllä olisi avata kone ennen virityksiä ja tehdä tarvittavat remontit. Tällöin voisi olla varma, että kone on kunnossa, eikä laukea ekassa vetäsyssä. Dieselkone ei taida yleisesti olla niin herkkä turbolle :lol:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Eli diesel kö olisi vanhempanakin turvallisempi Turbottaa?

Bensakoneista minulla on ollut seuraavanlainen käsitys.
Moottorissa paikat ovat tottuneet tietyille olosuhteille, tehoille ja paineille, ja kuluneet niiden mukaan, moottori on vuosien saatossa karstoittunut ym, ja jos yhtäkkiä olosuhteet muuttuu radikaalisti ja paineet kasvaa, niin suuri riski on olemassa.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kokeilemallahan se asia selviää...pitäähän sitä vähän jännitystä olla :P
Millhill Performance
-Built With Pride-
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 22.08.2004 16:28
Paikkakunta: 08...

Viesti Kirjoittaja vito cdi »

Eipähän juuri haittaa nuo seoksetkaa :D
romujenkeräys on sairaus!
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

mitäpä sitä ei tekisi ----------------> saavuttaakseen tuulen nopeutta. :lol:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä se bensa kestää samalla tavalla jos on paikat kohdallaan. Puristus suhde bensa turbossa kaiken a ja o Ja polttoaineen seos suhde ja sytytys ennakko. Eli dieseliin nähden kuin käki kello yhtä tarkka tehtävä . Toimii myös hyvin jos kaikki kohdallaan :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Jos säädoissä olevan koneen rikkoo niin syyllinen löytyy kun katsoo peiliin. kaiken saa kyllä rääkättyy hajalle...
Vastaa Viestiin