Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?
Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?
Pitääköhän tuo väite paikkaansa?
Ainakin Kompressorin kohdalla on ollut "sääntö" ettei kannata asentaa enää paljon ( yli 200 000 tkm ) ajettuun autoon.
Mutta toisaalta nuohan ovat aika sama mutta hieman eri juttu.
Ainakin Kompressorin kohdalla on ollut "sääntö" ettei kannata asentaa enää paljon ( yli 200 000 tkm ) ajettuun autoon.
Mutta toisaalta nuohan ovat aika sama mutta hieman eri juttu.
Re: Turbo voi hajottaa vanhan koneen ?
No tietty voi hajottaa.. Joko loppuu soppa tai sitte ahrin päästää rojua ite koneeseenBenzo kirjoitti:Pitääköhän tuo väite paikkaansa?
Ainakin Kompressorin kohdalla on ollut "sääntö" ettei kannata asentaa enää paljon ( yli 200 000 tkm ) ajettuun autoon.
Mutta toisaalta nuohan ovat aika sama mutta hieman eri juttu.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kyllä ainakin mersun dieseleitä voi huoletta turbotella vanhempiakin, kunhan perusasiat on kunnossa. Varmempi homma kyllä olisi avata kone ennen virityksiä ja tehdä tarvittavat remontit. Tällöin voisi olla varma, että kone on kunnossa, eikä laukea ekassa vetäsyssä. Dieselkone ei taida yleisesti olla niin herkkä turbolle 

Eli diesel kö olisi vanhempanakin turvallisempi Turbottaa?
Bensakoneista minulla on ollut seuraavanlainen käsitys.
Moottorissa paikat ovat tottuneet tietyille olosuhteille, tehoille ja paineille, ja kuluneet niiden mukaan, moottori on vuosien saatossa karstoittunut ym, ja jos yhtäkkiä olosuhteet muuttuu radikaalisti ja paineet kasvaa, niin suuri riski on olemassa.
Bensakoneista minulla on ollut seuraavanlainen käsitys.
Moottorissa paikat ovat tottuneet tietyille olosuhteille, tehoille ja paineille, ja kuluneet niiden mukaan, moottori on vuosien saatossa karstoittunut ym, ja jos yhtäkkiä olosuhteet muuttuu radikaalisti ja paineet kasvaa, niin suuri riski on olemassa.