MB 280E W123 Puunalta museokuntoon
Re: MB 280E Puunalta
Ompas hieno projekti. Nostan kyllä hattua tuollaiselle työlle.
190D -87>C200D -94>C200CDI Classic STW -99>C200CDI Elegance -06>Ford S-Max -08>C200CDI Avantgarde -12>GLK200CDI -12
Re: MB 280E Puunalta
Kiitoksia,kiva saada positiivista palauteesta.
Massa olisi tarkoitus vetää helmoihin ja pyöränkoteloihin.
Tarkotus on kyllä ajaa kesällä kun aurinko paistaa
Tosin bensan kulutus voi olla pieni este jokapäiväselle ajolle.
Massa olisi tarkoitus vetää helmoihin ja pyöränkoteloihin.
Tarkotus on kyllä ajaa kesällä kun aurinko paistaa
Tosin bensan kulutus voi olla pieni este jokapäiväselle ajolle.
Re: MB 280E Puunalta
Bentsiinin kulutusta ei kannata murehtia, öljy varantoja riittää kuulema vielä kymmenjksi vuosiksi, joten benssiiniä riittää
Re: MB 280E Puunalta
On se vaan hieno nähdä mitenkä joku osaa..Myönnän olevani kateellinen autosta tulee varmasti komea kaikinpuolin heh...jos ei olis mersu foorumia nii auto olisi jo valmis ku ei tarvis kuvata ja kirjoittaa kaikkea tänne:) hienoa että viitsit.toivon lapsilleni samanlaista vaaria työn iloa...on mahtava seurata!
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,taas olis homma edennyt.
Suuret kiitokset projektin seuraaville
Polttoainekulutus tuli mieleen kun putsasin perää ja samalla tarkastin välityksen.No 3,58han se on.
Joten 80km/h ja nelonen pesässä niin moottori pyörii 2500r/min.Renkaan 175/80R14.
Et kyllä se jotain tolla kierroksilla vie,no se on sen ajan murhe.
Taas näitä "räjäytyskuvia"
Tässä lisäilmaputkisto,tyhjäkäynnin säätöruuvi ja lisäsuutin. Ja tässä putkisto paikoillaan. Sitten imusarja ja ruisku löytäneet paikkansa. Vaihdeaski tuli päälisinpuolin kunnostettu. Starttimoottori oli vaihdettu jossakin vaiheessa,mutta vaati kunnostuksen. Konehuoneeseen saatu kasattua lämppärinputket,etujarruputket,lämpöpelti ja vähän muutakin.
Joten mosan voisi pistää sinne. Joten toimeksi.Sinne sen pitäisi mahtua Noin se sinne muljahti Aika korkeen näkönen mosa on konehuoneessa.Yllättävän pieneksi huone kävi imusarjanpuolelta
Vaihdeaski meni kanssa paikoilleen joten kone on löytänyt oikean asennon. Tästä jatketaan
Suuret kiitokset projektin seuraaville
Polttoainekulutus tuli mieleen kun putsasin perää ja samalla tarkastin välityksen.No 3,58han se on.
Joten 80km/h ja nelonen pesässä niin moottori pyörii 2500r/min.Renkaan 175/80R14.
Et kyllä se jotain tolla kierroksilla vie,no se on sen ajan murhe.
Taas näitä "räjäytyskuvia"
Tässä lisäilmaputkisto,tyhjäkäynnin säätöruuvi ja lisäsuutin. Ja tässä putkisto paikoillaan. Sitten imusarja ja ruisku löytäneet paikkansa. Vaihdeaski tuli päälisinpuolin kunnostettu. Starttimoottori oli vaihdettu jossakin vaiheessa,mutta vaati kunnostuksen. Konehuoneeseen saatu kasattua lämppärinputket,etujarruputket,lämpöpelti ja vähän muutakin.
Joten mosan voisi pistää sinne. Joten toimeksi.Sinne sen pitäisi mahtua Noin se sinne muljahti Aika korkeen näkönen mosa on konehuoneessa.Yllättävän pieneksi huone kävi imusarjanpuolelta
Vaihdeaski meni kanssa paikoilleen joten kone on löytänyt oikean asennon. Tästä jatketaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
On kyllä ehkä hienoimman näköinen M110 mitä olen Suomessa nähnyt.
Muuten, 280-malleissa oli vakiona 195/70-14 -pyörät.
Muuten, 280-malleissa oli vakiona 195/70-14 -pyörät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 280E Puunalta
Viimisenpäälle kyllä oot tätä tehnyt, Eipä varmaan toista samanlaista tuu vastaan. Konehuone näyttää kun uudelta!
Onko muuten noi ilmastoinnin letkut uusia, entä saako tota vihreää jarruputkea metritavarana?
Onko muuten noi ilmastoinnin letkut uusia, entä saako tota vihreää jarruputkea metritavarana?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: MB 280E Puunalta
On kyllä siistiä. Täällä seurataan myös kädenjälkiä. Ei ollut itsellä ihan noin siistejä M110
Tuohan kuuluisi jo olohuoneeseen
Tuohan kuuluisi jo olohuoneeseen
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB 280E Puunalta
Melkoinen hässäkkä tuo lisäilmaputkisto. Onko noi keltapassivoidut osat maalattu vai joku pinnoite?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Erinomaista jälkeä 10Points!!!
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Re: MB 280E Puunalta
Suuret kiitokset.
Aina on parantamisen varaa
Tosiaan rengaskoko on 195/70-14 ja sen kehämitalla nopeuksia laskin.
Tais olla unisilmässä kun kirjottelin...on muutenkin kirjotushäröjä.Mut asia on pää asia
Kummit on kantakortin mukaan ollut Dunlop Formula 70.Yksi uusi oli varapyöränä.
Ilmastointiputket ja melkein kaikki muutkin on vanhoista kunnostettu.
Aattelen niin että ehjät kunnostetaan ja risat/loppuunkuluneet vaihdetaan joko hyvään käytettyyn tai sit uuteen
Eli parempi hyvä käytetty kun huono kiinakopio.Se on vain pieni vika päässä
Jarruputket vanhojen mukaan tehty ja sit maalattu vihreeksi,olis voinut olla asteen tummempi.
Polttoaineputkisto kokee saman käsittelyn.
Toi "keltapassivointi"on vähä semmonen ja tämmönen mut saa luvan kelvata.Olis sen kuulemma aidonkin saanut teetettyä.No tällä mennään.
Se on maalintyyppinen lämmitettävä pasta,joku amerikan ihme.muuta en tiiä.Toimii jotenkin.
Pistetään tosta yksi kuva vielä imusarjanpuolelta,kun on kivan ahdasta... Kohta tarvis taas orjentautua loppujen peltitöihin.
Ja pisteosia tarvii hommata.
Niistä myöhemmin
Aina on parantamisen varaa
Tosiaan rengaskoko on 195/70-14 ja sen kehämitalla nopeuksia laskin.
Tais olla unisilmässä kun kirjottelin...on muutenkin kirjotushäröjä.Mut asia on pää asia
Kummit on kantakortin mukaan ollut Dunlop Formula 70.Yksi uusi oli varapyöränä.
Ilmastointiputket ja melkein kaikki muutkin on vanhoista kunnostettu.
Aattelen niin että ehjät kunnostetaan ja risat/loppuunkuluneet vaihdetaan joko hyvään käytettyyn tai sit uuteen
Eli parempi hyvä käytetty kun huono kiinakopio.Se on vain pieni vika päässä
Jarruputket vanhojen mukaan tehty ja sit maalattu vihreeksi,olis voinut olla asteen tummempi.
Polttoaineputkisto kokee saman käsittelyn.
Toi "keltapassivointi"on vähä semmonen ja tämmönen mut saa luvan kelvata.Olis sen kuulemma aidonkin saanut teetettyä.No tällä mennään.
Se on maalintyyppinen lämmitettävä pasta,joku amerikan ihme.muuta en tiiä.Toimii jotenkin.
Pistetään tosta yksi kuva vielä imusarjanpuolelta,kun on kivan ahdasta... Kohta tarvis taas orjentautua loppujen peltitöihin.
Ja pisteosia tarvii hommata.
Niistä myöhemmin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Noin se vuosipäivä tuli vastaan.
Tasan vuosi kun Mersu tuli talliin.Jotain on siinä muuttunut
Mut vielä on tekemistä...joten lisää osia saapui Lokarit on tarvikemallit joten niistä tulee ns.korjauspalat.
Mittaristosta otetaan tiettyjäosia alkuperäiseen kuten hanskalokeronkannesta takaosa
Syy näihin on kun, joku/jotkun on leikkinyt kovakouraisesti kojelaudalla
Onneksi löytyi pitkään puskuriin päätykiinikkeet ja välikumit Niitä on vähemmän tarjolla.
Pisteosia oli samassa kuormassa.Kuten pyyhkijän vivusto ja muita pikkunippeleitä.
Takajarruputki ja polttoaineputket tuli saatua poikoilleen. Loput peltityöt on päässyt alkuun joten niistä lisää kun on saatu tehtyä.
Vielä suuret kiitokset Jani85 osista
Tasan vuosi kun Mersu tuli talliin.Jotain on siinä muuttunut
Mut vielä on tekemistä...joten lisää osia saapui Lokarit on tarvikemallit joten niistä tulee ns.korjauspalat.
Mittaristosta otetaan tiettyjäosia alkuperäiseen kuten hanskalokeronkannesta takaosa
Syy näihin on kun, joku/jotkun on leikkinyt kovakouraisesti kojelaudalla
Onneksi löytyi pitkään puskuriin päätykiinikkeet ja välikumit Niitä on vähemmän tarjolla.
Pisteosia oli samassa kuormassa.Kuten pyyhkijän vivusto ja muita pikkunippeleitä.
Takajarruputki ja polttoaineputket tuli saatua poikoilleen. Loput peltityöt on päässyt alkuun joten niistä lisää kun on saatu tehtyä.
Vielä suuret kiitokset Jani85 osista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Todella hienoa jälkeä ja vielä tuossa ajassa.
Sen verran tohon keltapassivointiin että Lounais Suomen Putki metsämaalla tekee ainakin keltapassivointia ja pk seudulla Amoila juvanmalmilla.
Tänään hain metsämaalta laatikollisen osia keltapassivoinnista ja laatu sekä palvelu oli erinomaista.
Kari
Sen verran tohon keltapassivointiin että Lounais Suomen Putki metsämaalla tekee ainakin keltapassivointia ja pk seudulla Amoila juvanmalmilla.
Tänään hain metsämaalta laatikollisen osia keltapassivoinnista ja laatu sekä palvelu oli erinomaista.
Kari
Re: MB 280E Puunalta
Noinikkään,Kyllä niitä nyt löytyy jotka keltapassivointia tekee.
Kiitoksia vihjeestä.Tietää tulevaisuudessa kysellä
Noniin,homma on jatkunut ovien kunnostuksella ja etusiipien kimpussa.
Nyt on hitsi hommat tehty,JEE...
Ovet tuli koeistutettua poikoilleen. Etusiivet myös saatu korjattu ja sovitettua.
Puskurikin täyty sovittaa koska siiven etuosa tuli vaihdettua.Juu ja vilkut sopi vielä paikoilleen. Puskuri välikumit ja raudat oli mielenkiintoiset asentaa kun ei ollut koskaan nähnyt saati asentanut niitä Nyt on kittaus homma päässyt alkuun ja odottaa maalarin käsittelyä.
Joten siitä myöhemmin
Kiitoksia vihjeestä.Tietää tulevaisuudessa kysellä
Noniin,homma on jatkunut ovien kunnostuksella ja etusiipien kimpussa.
Nyt on hitsi hommat tehty,JEE...
Ovet tuli koeistutettua poikoilleen. Etusiivet myös saatu korjattu ja sovitettua.
Puskurikin täyty sovittaa koska siiven etuosa tuli vaihdettua.Juu ja vilkut sopi vielä paikoilleen. Puskuri välikumit ja raudat oli mielenkiintoiset asentaa kun ei ollut koskaan nähnyt saati asentanut niitä Nyt on kittaus homma päässyt alkuun ja odottaa maalarin käsittelyä.
Joten siitä myöhemmin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Piti oikein koukata tuolta aloitussivun kautta, kun mietin, että kauankos tätä nyt on rakenneltu. Ja tosiaan vuosipäivähän sieltä puun alta vasta meni... Eli onko oikein vappuajelut jo mielessä, siis tänä vuonna? Kesäksi ajoon vissiin ainakin tällä tahdilla?
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB 280E Puunalta
Näitä on kiva lueskella, kun on tekijät asialla
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB 280E Puunalta
Noniin, taas on aikaa kulunut ja jotain on tullut tehtyä.
Tosiaan Vappu tuli eikä se siihen valmistunut Ei kyllä ollut tarkoituskaan.
Eiköhän sitä tänä kesänä pääse testaamaan,siitä tavote,kuten amerikan Bill sanoo "deadline"
Sit asiaan...
Ilmastointilauhduttimen "flekti"tuli kunnostettua.Moottori oli kuin uusi sisältä mutta etupään laakeri rohisi joten se vaihtoon. Sit puhallin takaisin autoon. Ovet kävi maalarilla ja tuli nosteltua paikoilleen.Alkaa taas tulla kylkilmuodot näkyviin Takaluukku odottaa asennusta.Tuli viilisteltyä ja laitettu mekit paikoilleen Pikkuosien viksaus on aikaa vievää.Tuntuu ettei saa mitään aikaan.Niistä myöhemmin.
Nyt kaikille Hauskaa Vappua.
Tosiaan Vappu tuli eikä se siihen valmistunut Ei kyllä ollut tarkoituskaan.
Eiköhän sitä tänä kesänä pääse testaamaan,siitä tavote,kuten amerikan Bill sanoo "deadline"
Sit asiaan...
Ilmastointilauhduttimen "flekti"tuli kunnostettua.Moottori oli kuin uusi sisältä mutta etupään laakeri rohisi joten se vaihtoon. Sit puhallin takaisin autoon. Ovet kävi maalarilla ja tuli nosteltua paikoilleen.Alkaa taas tulla kylkilmuodot näkyviin Takaluukku odottaa asennusta.Tuli viilisteltyä ja laitettu mekit paikoilleen Pikkuosien viksaus on aikaa vievää.Tuntuu ettei saa mitään aikaan.Niistä myöhemmin.
Nyt kaikille Hauskaa Vappua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Viikkositten tuli käytyä Lahdessa katsomassa monennäköisiä pelejä.
Kyl ralli on ollut reteetä ennen.Autot oli autoja ja kuskit oli pelimanneja.
Tosin paljon oli muutakin katseltavaan.
Oma peli etenee hitaasti.Täytyy tehdä pihahommat kun kelit sallii.
No,jotain sentään.
Takaosa näyttää jotenkin valmiilta . Oviinkin saatu kasattua lasit ja listat. Lahdessa tuli kyseltyä uutta lattiamattomateriaalia.Ei se ollut sinnepäinkään joten jotain muuta on keksittävä.
Peseminen vaikuttaa järkevätä kun matot on muuten ehjät.Eikun toimeksi.
Mäntysuopa tuli mieleen pesuaineena mutta siinä on se tuoksu.
Matoissa on myös rasvaa joten kokeiluun Wurth tehopesuaine laimennettuna.
Kovaa jynssäystä juuriharjalla ja huuhtelu.Kuivuttua näky että tuli kun uudeksi
Tässä ei pety yllä ja pesty alla :lol:Niinkun tota ei muuten huomais Kaikenlaisia kiinnikkeitä on tullut hommattu.Tässä jokunen malliksi. Tämmönen määrä kumitulppia pitäisi löytää paikkansa pohjasta Vielä on paljon tekemistä mutta pikkuhiljaa.
Pari puuttuvaa osa kyselyä tännekin.
Kuljettajanpuolen kojelaudan alaosa eli potkulevy vaaleanruskea puuttuu.
Sit jos on jäänyt tallinnurkkaan varapyöränä ollut Dunlop SP Sport Formula 70 rengas kokoa 195/70-14,mieluuten hyväkuntonen jopa ajamaton käy.
Pistäkää viestiä tulemaan jos tietoa
Näistä jatketaan
Kyl ralli on ollut reteetä ennen.Autot oli autoja ja kuskit oli pelimanneja.
Tosin paljon oli muutakin katseltavaan.
Oma peli etenee hitaasti.Täytyy tehdä pihahommat kun kelit sallii.
No,jotain sentään.
Takaosa näyttää jotenkin valmiilta . Oviinkin saatu kasattua lasit ja listat. Lahdessa tuli kyseltyä uutta lattiamattomateriaalia.Ei se ollut sinnepäinkään joten jotain muuta on keksittävä.
Peseminen vaikuttaa järkevätä kun matot on muuten ehjät.Eikun toimeksi.
Mäntysuopa tuli mieleen pesuaineena mutta siinä on se tuoksu.
Matoissa on myös rasvaa joten kokeiluun Wurth tehopesuaine laimennettuna.
Kovaa jynssäystä juuriharjalla ja huuhtelu.Kuivuttua näky että tuli kun uudeksi
Tässä ei pety yllä ja pesty alla :lol:Niinkun tota ei muuten huomais Kaikenlaisia kiinnikkeitä on tullut hommattu.Tässä jokunen malliksi. Tämmönen määrä kumitulppia pitäisi löytää paikkansa pohjasta Vielä on paljon tekemistä mutta pikkuhiljaa.
Pari puuttuvaa osa kyselyä tännekin.
Kuljettajanpuolen kojelaudan alaosa eli potkulevy vaaleanruskea puuttuu.
Sit jos on jäänyt tallinnurkkaan varapyöränä ollut Dunlop SP Sport Formula 70 rengas kokoa 195/70-14,mieluuten hyväkuntonen jopa ajamaton käy.
Pistäkää viestiä tulemaan jos tietoa
Näistä jatketaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,taas on homma jatkunut ja jotain saatu aikaan.
Ilmat kun lämpini tuli mieleen tutkia ilmastoininkompressoria.No,vikaahan siinäkin on.
Kompressorin magneettikytkimen hihnapyöränlaakeri pitää pahaa ääntä joten se vaihtoon.
Sisäpuolelta löytyy lukkorenkaat jolla kytkin kasassa.Laakeri on tavallinen 6306. Pesu, puhdistus ja takaisin kasaan.Moottorinkylkeen kiinni ja putket paikoilleen.
Tosin ensin remmit,laudutin,viskokytkin,tuulitunneli ja viimeisenä jäähdytin jossa öljynjäähdytin toisessapäässä kiinni.
Aikatiivis paketti. Kuvan alareunassa näkyy sähköinenvesipumppu joka kierrättää vettä lämppärinkennolla.
Pumppu oli jäänyt aitanrappusille ja korvattu kuparimutkalla.Numeroselvittelyn jälkeen Bosch käännös antoi pumpuksi saman mikä on Sprinterissä ja Vitossa.
Lukkojen kanssa tuli painittua.Uudella avaimella sai kaikki muut lukot pelaamaan mutta kuskinovenlukko oli jumissa.Joten se piti purkaa. Kuvassa näkee miten haitat on jumissa.Valkonen hapettuma on jo pesty pois.No,haitat irti ja puhdistus.Lukko lähti pelaamaan hyvin. Sitten oli vuorossa taka-akselin kasaaminen. Ja tietystin paikoilleen laitto. Uudet takajouset löyty sattumalta.Ollet varastossa ties kuinkakauan,kuten paketista näkyy. Saanähdä missä asennossa kori on kun on pyörillään
No se sitten joskus.
Osia odatellessa
Ilmat kun lämpini tuli mieleen tutkia ilmastoininkompressoria.No,vikaahan siinäkin on.
Kompressorin magneettikytkimen hihnapyöränlaakeri pitää pahaa ääntä joten se vaihtoon.
Sisäpuolelta löytyy lukkorenkaat jolla kytkin kasassa.Laakeri on tavallinen 6306. Pesu, puhdistus ja takaisin kasaan.Moottorinkylkeen kiinni ja putket paikoilleen.
Tosin ensin remmit,laudutin,viskokytkin,tuulitunneli ja viimeisenä jäähdytin jossa öljynjäähdytin toisessapäässä kiinni.
Aikatiivis paketti. Kuvan alareunassa näkyy sähköinenvesipumppu joka kierrättää vettä lämppärinkennolla.
Pumppu oli jäänyt aitanrappusille ja korvattu kuparimutkalla.Numeroselvittelyn jälkeen Bosch käännös antoi pumpuksi saman mikä on Sprinterissä ja Vitossa.
Lukkojen kanssa tuli painittua.Uudella avaimella sai kaikki muut lukot pelaamaan mutta kuskinovenlukko oli jumissa.Joten se piti purkaa. Kuvassa näkee miten haitat on jumissa.Valkonen hapettuma on jo pesty pois.No,haitat irti ja puhdistus.Lukko lähti pelaamaan hyvin. Sitten oli vuorossa taka-akselin kasaaminen. Ja tietystin paikoilleen laitto. Uudet takajouset löyty sattumalta.Ollet varastossa ties kuinkakauan,kuten paketista näkyy. Saanähdä missä asennossa kori on kun on pyörillään
No se sitten joskus.
Osia odatellessa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hyvältä näyttää! Mutta mites se nyt meni w123:ssa, eikö se ois kannattanu laittaa jarrukilpi paikoilleen enne navan asennusta...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
Juu olet oikeassa.Nyt vaan on niin että navat on "höpötillä" ja orottavat niitä kilpiä
Kävi ajastuskatkos eikä tullut tilattua ajoissa.
Joten kaikki aikanaan
No tuulilasi tuli tänään ja laitoin samantien paikolleen.Joten lävät on nyt ummessa.Pääsee kasaileen vaikka sisustaa Kartaanissa oli hauska väri yhdistelmä massan alla säilynyt.Aattelin että kun on yli 30 vuotta ollut niin olkoon vieläkin kun ei ollut siitä kohtaa ruosteessa Nyt kahvipaussi ja sit rännilistojen kimppuun.
Ps.ensviikolla pitäs osia tulla.
Kävi ajastuskatkos eikä tullut tilattua ajoissa.
Joten kaikki aikanaan
No tuulilasi tuli tänään ja laitoin samantien paikolleen.Joten lävät on nyt ummessa.Pääsee kasaileen vaikka sisustaa Kartaanissa oli hauska väri yhdistelmä massan alla säilynyt.Aattelin että kun on yli 30 vuotta ollut niin olkoon vieläkin kun ei ollut siitä kohtaa ruosteessa Nyt kahvipaussi ja sit rännilistojen kimppuun.
Ps.ensviikolla pitäs osia tulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Mites, onko listat kutistunu normaaliin tapaan, eli tuulilasin reunuksen leveemmän listan ja katon kapeemman listan liitoskohtaan on tullu rako?Hemu kirjoitti: Nyt kahvipaussi ja sit rännilistojen kimppuun.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
Jepulis,juurikin näin on käynyt
Kuskinpuoleinen lista on vielä ilman rakoa.Kyllä ne näköjään kutistuu vuosien saatossa.
Varmasti irrottaminenkin koituu niiden turmioksi.Eli ei tykkää irrotuksesta
Muutenkin listat oli tosi pas...maiset asentaa.
Onhan ne nyt siinä.Joten sillä mennään.
Kuskinpuoleinen lista on vielä ilman rakoa.Kyllä ne näköjään kutistuu vuosien saatossa.
Varmasti irrottaminenkin koituu niiden turmioksi.Eli ei tykkää irrotuksesta
Muutenkin listat oli tosi pas...maiset asentaa.
Onhan ne nyt siinä.Joten sillä mennään.
Re: MB 280E Puunalta
Hyvältä näyttää!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 280E Puunalta
Osia tulee pikkuhiljaa.
Polttoainepumppu ja suodatin saapuneiden joukossa.
Pumppupaketti tuli kasattua. Ja sitten autoon kiinni.Kuva vähä huono Lisää tulossa
Polttoainepumppu ja suodatin saapuneiden joukossa.
Pumppupaketti tuli kasattua. Ja sitten autoon kiinni.Kuva vähä huono Lisää tulossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Tällä tavalla tehden auto alkaa olla 1-tasoa. Siis erinomainen ja harvinainen saavutus.
http://www.classicdata.fi/classicdata/c ... t!OpenPage
http://www.classicdata.fi/classicdata/c ... t!OpenPage
Re: MB 280E Puunalta
Kyllä on hienoa työtä!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 280E Puunalta
Kiitoksia kommenteista
No ei nyt sentään 1 luokkaan mutta jos edes 2 luokkaan pääsis,koska osissa näkyy niiden alkuperäisyys ja sitä kautta kuluneisuus
Ja aina on virheitä eli parantamisen varaa...Jos tekis uusilla osilla ja tonnitolkulla rahaa niin sit olis melkein virheetön.Onko se sitten alkuperäiseksi palauttamista vai jotain muuta
Homma on edennyt niin että jarrukilvet ja etulevyt on saapuneet ja takajarrut saatu kasattua käsijarruineen. Kaasuvivusto saatu kasaan.Kuvassa valkoinen "värinäkumi"oli mennyt vanhuuttaan murusiksi ja jousilipsit oli hävineet.Mersulta löyty vielä uusia. Moottorin käynnistäminen oli melko haasteellista.Pikku murheiden kera
Alku näytti hyvältä.Virrat autoon,ok.Starttaus,ok.Kipinä tulee.Sitten öljynpaineet startilla ylös,kyllä mittari nousee,mutta sitten kuuluu lorina
Öljynjäähdyttimen jalassa vuoto,per...le.Kuivaus ja puhdistus.Öljy tulee laipan välistä,ei liitoksista.Uudet O-renkaat laitettu,miksi vuotaa?
O-renkaat samanlaiset kun alkuperäiset mutta silti näyttää pesään liian pieniltä.Isommat renkaat ja takaisin kasaan ja vot nyt pitää Sit bensaa tankkiin ja ihme ei vuoda.Sit pumpulle virtaa,pumppu toimii mutta taas vuotaa.Nyt painepuolenliitos.Pikku kiristys ja vuoto hävisi.
Sitten edestä katsomaan ja tottakai määräjakajalta kostea.Puhdistus ja kiristys auttoi asiaan.
Nyt on edelletykset käyntiin mutta ei lähde
Tippa bensaa läpästä imusarjaan ja VOT se käy sittenkin.Eli bensa ei tule suuttimilta.Lisää tutkimista ja vielä tutkimista...ja sitten Polttoaineputket väärinpäin.
Putket jarrutehostajan alla olevasta liitoksesta toisinpäin.Juu ja taas vuotaa.No aikansa taisteltua alkoi pitämään.5bar paine tulee pienemmästäkin välistä ja kun putkien ei ole alkuperäiset, on liitoksen "pallo"mitä on.
Nyt moottori käy.Käyttö lämpimäksi ja kannen jälkikiristys.
Saundi oli kohdallaan kun ei ollut kun pakosarjat
Sitten pakoputkiston kimppuun.Ensin lämpöpellit paikoilleen. Ja sitten itse putkisto joka oli hyvä kuntoinen.Pikkukorjaus ja siistiminen niin eiköhän se hetken mene. Nyt kun konehuoneeseen ei tarvitse enään "roikkua"niin keulan voi kasata.Joten... Keulakin alkaa näyttää valmiimmalta.
Nyt ei muutakun Hyvää Juhannusta kaikille
No ei nyt sentään 1 luokkaan mutta jos edes 2 luokkaan pääsis,koska osissa näkyy niiden alkuperäisyys ja sitä kautta kuluneisuus
Ja aina on virheitä eli parantamisen varaa...Jos tekis uusilla osilla ja tonnitolkulla rahaa niin sit olis melkein virheetön.Onko se sitten alkuperäiseksi palauttamista vai jotain muuta
Homma on edennyt niin että jarrukilvet ja etulevyt on saapuneet ja takajarrut saatu kasattua käsijarruineen. Kaasuvivusto saatu kasaan.Kuvassa valkoinen "värinäkumi"oli mennyt vanhuuttaan murusiksi ja jousilipsit oli hävineet.Mersulta löyty vielä uusia. Moottorin käynnistäminen oli melko haasteellista.Pikku murheiden kera
Alku näytti hyvältä.Virrat autoon,ok.Starttaus,ok.Kipinä tulee.Sitten öljynpaineet startilla ylös,kyllä mittari nousee,mutta sitten kuuluu lorina
Öljynjäähdyttimen jalassa vuoto,per...le.Kuivaus ja puhdistus.Öljy tulee laipan välistä,ei liitoksista.Uudet O-renkaat laitettu,miksi vuotaa?
O-renkaat samanlaiset kun alkuperäiset mutta silti näyttää pesään liian pieniltä.Isommat renkaat ja takaisin kasaan ja vot nyt pitää Sit bensaa tankkiin ja ihme ei vuoda.Sit pumpulle virtaa,pumppu toimii mutta taas vuotaa.Nyt painepuolenliitos.Pikku kiristys ja vuoto hävisi.
Sitten edestä katsomaan ja tottakai määräjakajalta kostea.Puhdistus ja kiristys auttoi asiaan.
Nyt on edelletykset käyntiin mutta ei lähde
Tippa bensaa läpästä imusarjaan ja VOT se käy sittenkin.Eli bensa ei tule suuttimilta.Lisää tutkimista ja vielä tutkimista...ja sitten Polttoaineputket väärinpäin.
Putket jarrutehostajan alla olevasta liitoksesta toisinpäin.Juu ja taas vuotaa.No aikansa taisteltua alkoi pitämään.5bar paine tulee pienemmästäkin välistä ja kun putkien ei ole alkuperäiset, on liitoksen "pallo"mitä on.
Nyt moottori käy.Käyttö lämpimäksi ja kannen jälkikiristys.
Saundi oli kohdallaan kun ei ollut kun pakosarjat
Sitten pakoputkiston kimppuun.Ensin lämpöpellit paikoilleen. Ja sitten itse putkisto joka oli hyvä kuntoinen.Pikkukorjaus ja siistiminen niin eiköhän se hetken mene. Nyt kun konehuoneeseen ei tarvitse enään "roikkua"niin keulan voi kasata.Joten... Keulakin alkaa näyttää valmiimmalta.
Nyt ei muutakun Hyvää Juhannusta kaikille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
JOTENKIN TUNTEE ITTESÄ HUONOKSI KU TSEKKAILEE TÄTÄ ROJEKTIA. MUT MERSA ON KYLLÄ HIENOSTI LAITETTU