om606 tuplaturbo projekti
om606 tuplaturbo projekti
laitetaan tännekki jotain juttua tästä keksinnöstä
elikkä kaverille rakentelen tällästä tuplaturbo viritystä ja aihiona on 124 sedan!
moottori täysin läpi käyty uusilla osilla + arrowin veiviillä, isoventtiili kannella, mynän 8mm pumppu ja laatikko on chevyn th400 vahvistettuna http://www.jegs.com/i/TCI/890/212000/10002/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
elikkä kaverille rakentelen tällästä tuplaturbo viritystä ja aihiona on 124 sedan!
moottori täysin läpi käyty uusilla osilla + arrowin veiviillä, isoventtiili kannella, mynän 8mm pumppu ja laatikko on chevyn th400 vahvistettuna http://www.jegs.com/i/TCI/890/212000/10002/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 tuplaturbo projekti
Mielenkiintoinen projekti!
Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?
tomant
Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: om606 tuplaturbo projekti
Tuleekos tuohon pakosarjaan "oikeeta" hukkaporttia ollenkaan? Seurantaan menee
värit väreihin ja loput maihin.
Re: om606 tuplaturbo projekti
lapualta jyrähtää ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,,
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. .. sopii päällekkäin turbot kivasti ja noukkapelti kiinni
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. .. sopii päällekkäin turbot kivasti ja noukkapelti kiinni
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo
superturboa alkaen 2003
Re: om606 tuplaturbo projekti
laatikon muutostyöt teki laatikko spesialisti suojanen seinäjoelta! laatikko hommattiin käytettynä n.1000hp jenkin perästä! aihion hintaa en muista mutta muutostyöt sisältäen pari uutta kitkalevyä+tiivistesarjat yms mitä huolto/tarkastukseen tarvii + sitten tälläseen tiisseliin sopiva turbiini muutostöineen oli 2000€ yhteensä!tomant kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti!
Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?
tomant
kokeillaan nyt aluksi tällä systeemillä mutta jos rupeaa näyttämään että porttia tarvii niin sitte tulee "oikea" porttikinmasa201 kirjoitti:Tuleekos tuohon pakosarjaan "oikeeta" hukkaporttia ollenkaan? Seurantaan menee
laturi siirrettiin tehostajan paikalle ja laitettiin oopelin sähkötehostaja hoitamaan hommansa kapiinin puolelle!esko kirjoitti:lapualta jyrähtää ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,,
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. .. sopii päällekkäin turbot kivasti ja noukkapelti kiinni
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo
pelli menee kiinni ja on tilaa vaikka hx60 vielä
syvä mallin ööpohja on
Re: om606 tuplaturbo projekti
pari vilmin pätkää tuli kuvattua testi lenkillä heräämis ongelmia ei ainakaan oo
https://www.youtube.com/watch?v=nagt1cReSQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=TNjnRswuABY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=FFY5d9hMuKA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=nagt1cReSQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=TNjnRswuABY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=FFY5d9hMuKA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 tuplaturbo projekti
eikö noi ahtoputket oo aivan väärin veetty? paine puolelta pitäs mennä imusarjalle eikä turpolta turpolle
W124 4ever
Re: om606 tuplaturbo projekti
Minusta taas näyttää, että väärin tehdyksi pelaa aika kivasti.Hebe124 kirjoitti:eikö noi ahtoputket oo aivan väärin veetty? paine puolelta pitäs mennä imusarjalle eikä turpolta turpolle
Väyrysen kopassa olis ollut kuitenkin jo ajo-ominaisuuksiakin.
Respektiä täältä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: om606 tuplaturbo projekti
kai noitaki voi tehä eri tyylillä väykän ylipainoisesta korista ei varmasti kellään mitään mainittavan arvoista ainakkan 210 korista joten ehdottomasti paras vaihtoehto on 190E kori
W124 4ever
Re: om606 tuplaturbo projekti
Hyvin näyttäs vetävän noin väärin rakennetuksi tuostahan tohtis pikkusen puottaa noita alasyöttöjä niin ei kalisis pannukaan ja herääminen on tuotaluokkaa niin tuskin laiskemmakskaan menee
värit väreihin ja loput maihin.
Re: om606 tuplaturbo projekti
Lie äkki vilkasulla ainut virhe otsikkossa, tuplaturbo termi lienee hieman väärä, "yhdistelmäturbo" tai compoundturbo lienee oikeampi termi, olettaen että alempi ahdin on pienempi ja ylempi suurempi. näin ollen todellinen compound turbo järjestelmä saavutetaan, onnea projektille.. näitä on odoteltu.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: om606 tuplaturbo projekti
Laitellaan taas jotain juttua tännekkin... pumppu lähti mynämäellä käymään pienessä päivitys hommassa! kovasti odotellaan pumppaamoa kotia että päästään penkkiin tuon laitteen kans sitten persdynolla kyllä tuntuu tosi toimivalle paketille... noilla 2Bar ahdoillakin tuntui että vääntöä ainakin löytyy ja Kaippa sielä hevosiakin jonkun verran on kun kolmosella jaksoi paikaltaan lähtiä suttaamaan kylläkin märällä asfaltilla
Re: om606 tuplaturbo projekti
Suattaapi se tuolla väännöllä jo hiukan luistaa
värit väreihin ja loput maihin.
Re: om606 tuplaturbo projekti
Hehheh. Kahdes ja puoles tonnis melkee tuhat nyyttoni vääntöä ni ilmankos luistaa
Re: om606 tuplaturbo projekti
Mitkä turbot?
Re: om606 tuplaturbo projekti
Kokeiles viedä pelkka kone sämpyn moottoridynoon nii ei turbiinit luista..
Re: om606 tuplaturbo projekti
Jos rullien kalibrointi tehdään niin että penkin jarrulla sidotaan pyörien nopeus vaikka siihen 100km/h ja sitten täys henki päälle, niin turbiinin luiston virhe on todella pieni. Jos vielä mittaa vaihteiston öljyn lämpötilaa että tehoveto tehtäis suunnilleen samoilla lämmöillä kuin kalibrointi.
Turbiinin luisto kasvaa, mitä kuumempaa öljy on.
Mut joka tapauksessa tämä projekti on hienoa seurattavaa!
Turbiinin luisto kasvaa, mitä kuumempaa öljy on.
Mut joka tapauksessa tämä projekti on hienoa seurattavaa!
Re: om606 tuplaturbo projekti
noo
missäs vaihees tuplaturboilu rojekti etenee ,, laatikko sepitetty ja asennusta vailla ?
missäs vaihees tuplaturboilu rojekti etenee ,, laatikko sepitetty ja asennusta vailla ?
superturboa alkaen 2003
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: om606 tuplaturbo projekti
Joko projekti on saanut jatkoa?
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa