laitetaan tännekki jotain juttua tästä keksinnöstä
elikkä kaverille rakentelen tällästä tuplaturbo viritystä ja aihiona on 124 sedan!
moottori täysin läpi käyty uusilla osilla + arrowin veiviillä, isoventtiili kannella, mynän 8mm pumppu ja laatikko on chevyn th400 vahvistettuna http://www.jegs.com/i/TCI/890/212000/10002/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
lapualta jyrähtää ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,,
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. .. sopii päällekkäin turbot kivasti ja noukkapelti kiinni
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo
Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?
tomant
laatikon muutostyöt teki laatikko spesialisti suojanen seinäjoelta! laatikko hommattiin käytettynä n.1000hp jenkin perästä! aihion hintaa en muista mutta muutostyöt sisältäen pari uutta kitkalevyä+tiivistesarjat yms mitä huolto/tarkastukseen tarvii + sitten tälläseen tiisseliin sopiva turbiini muutostöineen oli 2000€ yhteensä!
masa201 kirjoitti:Tuleekos tuohon pakosarjaan "oikeeta" hukkaporttia ollenkaan? Seurantaan menee
kokeillaan nyt aluksi tällä systeemillä mutta jos rupeaa näyttämään että porttia tarvii niin sitte tulee "oikea" porttikin
esko kirjoitti:lapualta jyrähtää ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,,
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. .. sopii päällekkäin turbot kivasti ja noukkapelti kiinni
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo
laturi siirrettiin tehostajan paikalle ja laitettiin oopelin sähkötehostaja hoitamaan hommansa kapiinin puolelle!
kai noitaki voi tehä eri tyylillä väykän ylipainoisesta korista ei varmasti kellään mitään mainittavan arvoista ainakkan 210 korista joten ehdottomasti paras vaihtoehto on 190E kori
Hyvin näyttäs vetävän noin väärin rakennetuksi tuostahan tohtis pikkusen puottaa noita alasyöttöjä niin ei kalisis pannukaan ja herääminen on tuotaluokkaa niin tuskin laiskemmakskaan menee
Lie äkki vilkasulla ainut virhe otsikkossa, tuplaturbo termi lienee hieman väärä, "yhdistelmäturbo" tai compoundturbo lienee oikeampi termi, olettaen että alempi ahdin on pienempi ja ylempi suurempi. näin ollen todellinen compound turbo järjestelmä saavutetaan, onnea projektille.. näitä on odoteltu.
Laitellaan taas jotain juttua tännekkin... pumppu lähti mynämäellä käymään pienessä päivitys hommassa! kovasti odotellaan pumppaamoa kotia että päästään penkkiin tuon laitteen kans sitten persdynolla kyllä tuntuu tosi toimivalle paketille... noilla 2Bar ahdoillakin tuntui että vääntöä ainakin löytyy ja Kaippa sielä hevosiakin jonkun verran on kun kolmosella jaksoi paikaltaan lähtiä suttaamaan kylläkin märällä asfaltilla
Jos rullien kalibrointi tehdään niin että penkin jarrulla sidotaan pyörien nopeus vaikka siihen 100km/h ja sitten täys henki päälle, niin turbiinin luiston virhe on todella pieni. Jos vielä mittaa vaihteiston öljyn lämpötilaa että tehoveto tehtäis suunnilleen samoilla lämmöillä kuin kalibrointi.
Turbiinin luisto kasvaa, mitä kuumempaa öljy on.
Mut joka tapauksessa tämä projekti on hienoa seurattavaa!