W201 hattuhyllyn poistaminen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
W201 hattuhyllyn poistaminen.
Mitäs katsastusmies sanoo jos hyllyn poistaa kokonaan, eikös se ole kantavaa rakennetta? Mites jos hyllyyn leikkaa ISOT aukot, ja sitten vahvistaa siitä jäljelle jääneet pellit kunnon tavaralla?
Re: W201 hattuhyllyn poistaminen.
Turmelioitsia kirjoitti:Mitäs katsastusmies sanoo jos hyllyn poistaa kokonaan, eikös se ole kantavaa rakennetta? Mites jos hyllyyn leikkaa ISOT aukot, ja sitten vahvistaa siitä jäljelle jääneet pellit kunnon tavaralla?
Kokemuksesta suosittelen että joko teet erilliset kaiutinkotelot hattuhyllyn päälle, tai väännät jostain vanerista kokonaan uuden...?! Ei todellakaan oo mikään tukeva kaiuttimien kiinnitystä ajatellen...

W201 2,3E
Vito 112 cdi
Vito 112 cdi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
kyllähän siihen itse pahviin kärsii tehdä vaikka mitä reikiä, mut ohuthan se on. Eikä se ole kantava rakenne vaan sen alla oleva metalli taitaa olla, johon nyt tais sekottuu tuo reikien teko
Minä itse tein kokonaan uuden hattuhyllyn mdf-levystä ja päällystettiin keinonahalla se ja siihen kaiuttimet ja läpiviennit konttiin niin hyvä tuli. Nahan ja mdf:n väliin kun laittaa ohuen superlonin niin tulee näppärän näköinen. Taitaa tuolla mun kuvissa olla joku kuva hattuhyllystä, jos en väärin muista 


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Eli tarkoitin juuri tuon peltisen osan poistoa. Kaiuttimia ei hyllyyn tule, vaan ajattelin isompia "hengitysreikiä" subbasta varten. Näillä näkymin tulee aukot, ja itse näkyviin jäävä hylly lasikuidusta. Kun olen poistanut aukkojen kohdalta pellin, hitsaan kunnon vahvikkeet jäljelle jäävään peltiin. Täytyy vain toteuttaa toimenpide niin, että katsastusmies ei nää "hyllyä".
Ootko saanut tehtyä noita reikiä siihen hattuhyllyyn...?!
Kuinka onnistu...?!
Onko huomattavaa muutosta...?!
Onko sulla ensiapulaukun koteloa hattuhyllyssä...?
Tuli eilen heitettyä tuo pumputin tuonne peräluukkuun ja huomasin että äänet tahtoo jäädä sinne, saamarin pensatankki... tarttee varmaan kans ruveta väkästään jonkun näköstä aukkoa...
Kuinka onnistu...?!
Onko huomattavaa muutosta...?!
Onko sulla ensiapulaukun koteloa hattuhyllyssä...?
Tuli eilen heitettyä tuo pumputin tuonne peräluukkuun ja huomasin että äänet tahtoo jäädä sinne, saamarin pensatankki... tarttee varmaan kans ruveta väkästään jonkun näköstä aukkoa...
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Vito 112 cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Ei oo nyt tullut laiteltua autoa, kun kipeenä ollut
Ja on tossa niin paljon laittamista, että vielä ei ehi ruveta hyllyä reijittää. Ja käyttöautokin pitäisi laittaa kuntoon, kun hajosi viikonloppuna. Tuo mersu on mulla vähän niinkuin projektina, ja tarkoitus saada se ajoon joskus talvella.

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
tuli tossa tänään revittyä hattuhylly pois ja piirettyä orgis pahville mittojen takia. tuli samalla mieleen onko kukaan koittanut laskee paljon on se ilma tilavuus siinä kaijuttimien välissä olevassa kourussa? likuisuus projekti siis alkaa tääläkin. ajan puitteissa rakennettava uusiksi äänentoisto. hattuhylly jos onnistuu tulee olemaan todella poikkeava normaaleihin näöltään. vihjeenä materiaali valinta kallistuu puuhun. eikä mitään lastulevyy 

S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Varmasti tulee paremman näköinen kuin lastulevyst/MDF:stä, mutta puu ei ole akustisesti niin kuollutta kuin MDF (joka taas on täysin). Eli vaarana lienee se, että se puinen hylly alkaa soimaan, joka ei taasen ole toivottavaa. Joudutkin varmaan liimaamaan siihen hyllyysi sitten jonkin verran bitumia ja muuta äänenvaimennusmattoa värähtelyjen poistamiseksi.Torme kirjoitti:Vihjeenä materiaal valinta kallistuu puuhun. eikä mitään lastulevyy
Omaan ex-bemariin tein hyllyn 19mm mdf-levystä. Siinä oli kiinni kaksi 8" keskiääntä ja niille sai kyllä ajaa tehoa miten paljon vain keksi eikä levy alkanut päristä yhtään. Siinä tosin oli sitten bitumia ja mattoa tuomassa lisävaimennusta vielä. Sen kun päällysti harmaalla huovalla niin ihan siedettävän näköinen se oli.
t.Ville
-e28-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Onkos kukaan pistäny hattuhylle subia. Ajattelin et siihe ansiapulaukun reikään mahtuisi 10". Tekis uuden hattuhyllyn vaikka jostai 22m lastulevsytä ja siihe boksin interois jotenki. Vai toimisiko se freeairina siinä?
Kyllä siihen saattaisi mahtua jopa 12", mutta joutuisi varmaan työstämään hieman sitä peltiä siitä.
Kyllä siihen saattaisi mahtua jopa 12", mutta joutuisi varmaan työstämään hieman sitä peltiä siitä.
Olisiko tuommonen dls OA10 hyvä valinta?
http://www.audiohellman.fi/dls_subit2.html
http://www.audiohellman.fi/dls_subit2.html
hyvältä kaiujuttimelta vaikutti.. mulla on vaan itellä huono kokemus muutamien vuosien takaa free-air kaijuttimesta olikohan pioneerin 12" en saanut soimaa sitä mielestäni kunnolla.. tuli sitten se hävitettyä muutaman kympin tappiolla...
oma projekti hiukan edennyt.. nyt olis eka petsikerros päälä ja kuivumassa. huomenna pääsee uittamaan paksulla lakka kerroksella ja välihionnalla.
annetaanpa pikkunen maku pala.

oma projekti hiukan edennyt.. nyt olis eka petsikerros päälä ja kuivumassa. huomenna pääsee uittamaan paksulla lakka kerroksella ja välihionnalla.
annetaanpa pikkunen maku pala.


S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Jep tulee 6.5 focalin elementit.. mutta niihin neliskulmasiin joudun isontaa aukkoa. tekemään pyöreeksi.. liimasin eilen ne siihen päälle. jotta tukevampi paikallaan sahata reijät. irrallaan korotus renkaat olisivat murtuneet sahauksen yhteydessä. kun alan rakentaa supparia niin tohon keskelle tulee reflesi putki läpi. sitten vasta joskus muokaan siihen reijän...
tuli pariviiko sitten asennettua eteen focalin diskantti ,jakosuodattimet ja orkis paikalle focalin 4" slim. kalliisi tulee rakentaminen
elementeihin uponnut n. 450€ , vielä pitäs sitten se subari ja vahvarit....
tuli pariviiko sitten asennettua eteen focalin diskantti ,jakosuodattimet ja orkis paikalle focalin 4" slim. kalliisi tulee rakentaminen

S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
[quote="vito cdi" ku ei oo mitkää parhaat kaiuttimetkaa...[/quote]
mitä vikaa focalin K2 Power Series elementeissä?
onhan ne tietysti huonommat kun utopia series....
ajatuksena olis vahvistin DLS CLASSIC CA41 & subille DLS CLASSIC CA22...
subariksi Focal Access 27A? aika ja raha näyttää jos vaikka saisi käytetyjä hyviä vahvareita..
mitä vikaa focalin K2 Power Series elementeissä?
onhan ne tietysti huonommat kun utopia series....
ajatuksena olis vahvistin DLS CLASSIC CA41 & subille DLS CLASSIC CA22...
subariksi Focal Access 27A? aika ja raha näyttää jos vaikka saisi käytetyjä hyviä vahvareita..

S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä