w210 E430

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
IL02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 19.06.2004 15:42
Paikkakunta: Thaimaa

w210 E430

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Onko taalla kenellakaan mielipidetta MB E430 Avantgarde -98. Huomasin em. mallisen auton myynnissa jolla on ajettu 160tkm ja ainakin kuvissa nayttaa tosi siistilta. Onko kuinka hyva? Uskaltaako ostaa, vai onko siina jotain erityisen kalliita tyyppivikoja tms.? Luulisin etta on aika harvinainen. Saisiko tuommoisesta hyvan kayttoauton jonka saisi kohtuullisilla kustannuksilla pidettya liikenteessa?
VW 1300 -73
MB 200D -83
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 E430

Viesti Kirjoittaja simoks »

IL02 kirjoitti:Onko taalla kenellakaan mielipidetta MB E430 Avantgarde -98. Huomasin em. mallisen auton myynnissa jolla on ajettu 160tkm ja ainakin kuvissa nayttaa tosi siistilta. Onko kuinka hyva? Uskaltaako ostaa, vai onko siina jotain erityisen kalliita tyyppivikoja tms.? Luulisin etta on aika harvinainen. Saisiko tuommoisesta hyvan kayttoauton jonka saisi kohtuullisilla kustannuksilla pidettya liikenteessa?
Siitä vaan koeajolle ja ostamaan. Ei noissa mitään ihmeempiä tyyppivikoja ole. Bensaa se syö reippaasti :)
W210 E320cdi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w210 E430

Viesti Kirjoittaja RH »

No mikä nyt on reippaasti... Mulla oli tuommonen FL farkku käyttöautona melkein 7 vuotta, tosin ajoa tuli ko. ajanjaksona yhteensä vain noin 60tkm. jolloin kulutuksella ei ole oikeastaan kokonaisuuden kannalta tuon taivaallista merkitystä. Omassa ajossa todellinen keskikulutuspysyi jossain 11 tuntumassa, taisi jopa olla pikkuisen allekin, vaikka välillä tuli roikutettua kärryäkin perässä. Ja pääsi sillä maantieajossa helposti ysillä alkaviinkin. No, onhan tuo nykynormein reippaasti ja nurkka-ajossa painava isomoottorinen on sitten ihn toisella tapaa perso bensalle, mutta sellaista ajoa itsellä maalla asuvana ei juuri ole. Kuriositeettina todettakoon, että vaimon uusi reikäpallo bensakoneella menee jatkuvasti alle kuudella... Pääomakulut siinä tosin on reippaasti suuremmat kuin bensalasku.
Tyyppiviat? Etujouset katkesi, bensapumppu pimahti, (ruostettakin) ym. pientä eli siis kasikoneen takia tuossa mitään erityistä ongelmaa ollut koskaan. Kiva, hiljainen ja herraskainen auto, jolla ei tasan jää jalkoihin paremmin kulkevienkaan nykyautojen joukossa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: w210 E430

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Normaali perusjuttujen lisäksi kannattaa katsella öljyvuotoja, eli huohotinkotelot, venttiilikopat, öljysuodattimenjalka + lauhdutin, kampiakselin stefat. Vaihteiston puoleinen stefa vaatii jo hieman jumppaamista, muut vuodot korjaa helposti ja halvalla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: w210 E430

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Tässä muutama kommentti, jonka sain kun itse tuota pohdiskelin.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161451" onclick="window.open(this.href);return false;

Minusta noihin kyllä uskaltaa sekaantua, kunhan ei nyt ihan kaikki ole"kiinni" ja kori on kunnossa.

Ruosteista läjää ei pidä ottaa, tai ei ainakaan kannata maksaa siitä juuri mitään. Näin on, vaikka ei sitten olisi mitään väliä ehjällä sisustalla tai toimivilla laitteilla ja yleisellä siistydellä. Nämä ovat niitä normijuttuja :)
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Vastaa Viestiin