w210 E430
w210 E430
Onko taalla kenellakaan mielipidetta MB E430 Avantgarde -98. Huomasin em. mallisen auton myynnissa jolla on ajettu 160tkm ja ainakin kuvissa nayttaa tosi siistilta. Onko kuinka hyva? Uskaltaako ostaa, vai onko siina jotain erityisen kalliita tyyppivikoja tms.? Luulisin etta on aika harvinainen. Saisiko tuommoisesta hyvan kayttoauton jonka saisi kohtuullisilla kustannuksilla pidettya liikenteessa?
VW 1300 -73
MB 200D -83
MB 200D -83
Re: w210 E430
Siitä vaan koeajolle ja ostamaan. Ei noissa mitään ihmeempiä tyyppivikoja ole. Bensaa se syö reippaastiIL02 kirjoitti:Onko taalla kenellakaan mielipidetta MB E430 Avantgarde -98. Huomasin em. mallisen auton myynnissa jolla on ajettu 160tkm ja ainakin kuvissa nayttaa tosi siistilta. Onko kuinka hyva? Uskaltaako ostaa, vai onko siina jotain erityisen kalliita tyyppivikoja tms.? Luulisin etta on aika harvinainen. Saisiko tuommoisesta hyvan kayttoauton jonka saisi kohtuullisilla kustannuksilla pidettya liikenteessa?

W210 E320cdi
Re: w210 E430
No mikä nyt on reippaasti... Mulla oli tuommonen FL farkku käyttöautona melkein 7 vuotta, tosin ajoa tuli ko. ajanjaksona yhteensä vain noin 60tkm. jolloin kulutuksella ei ole oikeastaan kokonaisuuden kannalta tuon taivaallista merkitystä. Omassa ajossa todellinen keskikulutuspysyi jossain 11 tuntumassa, taisi jopa olla pikkuisen allekin, vaikka välillä tuli roikutettua kärryäkin perässä. Ja pääsi sillä maantieajossa helposti ysillä alkaviinkin. No, onhan tuo nykynormein reippaasti ja nurkka-ajossa painava isomoottorinen on sitten ihn toisella tapaa perso bensalle, mutta sellaista ajoa itsellä maalla asuvana ei juuri ole. Kuriositeettina todettakoon, että vaimon uusi reikäpallo bensakoneella menee jatkuvasti alle kuudella... Pääomakulut siinä tosin on reippaasti suuremmat kuin bensalasku.
Tyyppiviat? Etujouset katkesi, bensapumppu pimahti, (ruostettakin) ym. pientä eli siis kasikoneen takia tuossa mitään erityistä ongelmaa ollut koskaan. Kiva, hiljainen ja herraskainen auto, jolla ei tasan jää jalkoihin paremmin kulkevienkaan nykyautojen joukossa.
Tyyppiviat? Etujouset katkesi, bensapumppu pimahti, (ruostettakin) ym. pientä eli siis kasikoneen takia tuossa mitään erityistä ongelmaa ollut koskaan. Kiva, hiljainen ja herraskainen auto, jolla ei tasan jää jalkoihin paremmin kulkevienkaan nykyautojen joukossa.
Re: w210 E430
Normaali perusjuttujen lisäksi kannattaa katsella öljyvuotoja, eli huohotinkotelot, venttiilikopat, öljysuodattimenjalka + lauhdutin, kampiakselin stefat. Vaihteiston puoleinen stefa vaatii jo hieman jumppaamista, muut vuodot korjaa helposti ja halvalla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: w210 E430
Tässä muutama kommentti, jonka sain kun itse tuota pohdiskelin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161451" onclick="window.open(this.href);return false;
Minusta noihin kyllä uskaltaa sekaantua, kunhan ei nyt ihan kaikki ole"kiinni" ja kori on kunnossa.
Ruosteista läjää ei pidä ottaa, tai ei ainakaan kannata maksaa siitä juuri mitään. Näin on, vaikka ei sitten olisi mitään väliä ehjällä sisustalla tai toimivilla laitteilla ja yleisellä siistydellä. Nämä ovat niitä normijuttuja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161451" onclick="window.open(this.href);return false;
Minusta noihin kyllä uskaltaa sekaantua, kunhan ei nyt ihan kaikki ole"kiinni" ja kori on kunnossa.
Ruosteista läjää ei pidä ottaa, tai ei ainakaan kannata maksaa siitä juuri mitään. Näin on, vaikka ei sitten olisi mitään väliä ehjällä sisustalla tai toimivilla laitteilla ja yleisellä siistydellä. Nämä ovat niitä normijuttuja

Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04