JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Juuh elikkäs ite aloitin tämmösen projektin auton kävin hakemassa vähän aika sitten toiselta puolen suomea ja sitten kun oli saanut vielä itelle ostettuu käyttöauton niin pääsi tuota purkamaan. Myyjän puheiden mukaan tietystikkään ruostetta ei pitänyt olla juuri missään mutta kyllä itse piti varautua siihen että pellin vääntelyä pitää tässäkin projektissa harjotella.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
olkoon voima kanssasi
, ja asfaltti sulaa takarenkaan jättöpuolella









superturboa alkaen 2003
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6

Nyt on mersuu vähä jo purettu ja alkaa kohta olemaan silleensä että pitää voida jonkinlainen kori grilli tässä vielä rakentaa jotta on helpompi pohja käydä läpi

Tuli tuossa jo vähän sorvailtuu nailonista kumityynyjen alle säätö palikkaa kyllä jo tässä vaiheessa näyttää että ei jää hirveesti tuohon konehuoneeseen tilaa kuhan kaikki tuonne laittaa.
Kysymys foorumilaisilta mitä alustoja porukka suosittelee tähän ja sitten myös tuon laatikon ohjauksen kanssa onko kellä kokemusta tuosta kuuluisasta ofijerin boksista vai onko jotain muitakin varteen otettavia?
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Tuli myös heräte ostoksina tilattuu yhdyisvallan maalta etu jarrusatulat jotaka ovat peräisin w124 e420 onneksi käyvät ihan muuten heittämällä mutta jarrukilpeä pitää ehkä koneista tai viskata kokonaan pois.
Taka jarrujen suhteen en ole vielä päättänyt mitä teen niille olisiko mitkä mahdollisesti isommat satulat ja levyt hyvät taakse kaipaisin viisaammilta neuvoa ja tietysti jos joltain vielä löytyisi semmoset niin saa tarjota

Taka jarrujen suhteen en ole vielä päättänyt mitä teen niille olisiko mitkä mahdollisesti isommat satulat ja levyt hyvät taakse kaipaisin viisaammilta neuvoa ja tietysti jos joltain vielä löytyisi semmoset niin saa tarjota

Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6



Jooh elikkäs taas pientä päivitystä tänne tuli hiekkapuhallettuu kaikki akselin osat ja myös maalattuu väri on vähä poikkeava mutta eipähän kaikilla oo ja sitten tuli kaikki uudet tukivarret ja nivelet ostettuu ja pitäs osata päättää alusta minkä sitä hommais kun taitaa nuo järkevät vaihtoehdot olevan r&r ja eibach/bilsten
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Nyt on tekijämies asialla
jälki on komiaa ja tapahtuu sykkeellä.

värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6



Jooh elikkä tuossa taas muutama kuva korin ruostuneista kohdista ensin piti kori ottaa ja hiekka puhaltaa niin rupesi näkymään että mitkä kohdat oikeasti olivat huonot kaikki tunkkaus kohdat oli läpi käytävä mutta onneksi ei koko Helmaa tarvinnut vaihtaa kun muuten oli vielä muu helma täysin ehjä pelleiltään ja kone huoneen puhalsin ihan täysin puhtaaksi että sai tehtyä tilaa down pipelle ja sai nuo ruoste kohdat sieltä korjattua myös
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Peräluukussa on tilaa.sinne siirtyy omakin akku talven aikana kun rupeaa tuolla akkukotelossa oleeen ahdast koska lämppärin putki kiertää tuon kautta ja pissapoika on myös siellä vielä paisarin laitan tuonne ja liitos tähän lämppärin linjaan. Oli hyvä että avarsit tuota moottoritilaa koska itteltä jäi tekemättä eikä oikeen mahdu pakoputki menemään muutaku 3"
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Hyvältä näyttää 

Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Onko muuten mun tekemät kiihytyssuppilot tossa amw kotelossa? Löytyy muuten lisääkin jos muut tarttee.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Kyllä vain ne pitäis paikalleen vielä laitella jossain vaiheessa
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Taas näin sunnuntai päivän ratoksi päivitystä elikkä nyt kun sai maalattuu niin sai ruveta pikkusen polttoaine linjoja suunnittelemaan elikkä pa pumpuksi ostin holleyn 150 pumpun ja loput sovelsin omien varastojen osista elikkä pumppu ja suodatin tulivat suunnilleen entisille paikoille ja polttoaine linja tuli 12mm nylon putkesta sitten kun joku vielä sanoi että näinköhän riittää tuommosenaan niin otin tigin käteen ja näppäsin tehä konehuoneeseen välisäiliön jotta ei ainakaan polttoaineen saannista jää tuo homma kiinni







Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Hyvältä kyllä näyttää tää projekti. Mistä tuo suodatinjalka on? Ittellä lähti kans ebaystä tiluuksille tuplajalka 1 mikronin ja 100 mikronin esisuodatin mutta siirtoon käytän luultavasti fuellabbia tai aeromotivea niin voi koitella hiukan noita pumpun sisäsiä poltooainepaineita ja kattoo mikä on paras radalla ja kadulla.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Suodatin jalka on ihan tarvike juttu mitä käyttävät kuorma autoissa ja työkoneissa
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Minne meinasit sie laittaa suodatin jalan ?
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Pumppu sunmuut tulee peräloosteriin sitä aeromotivee ei tartte asentaa polttoainepinnan alapuolelle. Tommonen paketti tulee ittelle http://m.ebay.com/itm/Cummins-Diesel-Re ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false; ei pitäs ahdistaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Puhuin täyttä kakkaa tosta aeromotivesta ei saa asentaa polttoainepinnan yläpuolelle tai tarttee keruusäiliön jos tuommosen laittaa loosteriin.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Laita ne 603 moottorijalat niin saat sen mosan meneen tulipeltiin kiinni muuten tulee ahdasta. Ja matalemmat moottorityynyt samaan syssyyn niin menee vielä konepeltikin kiinni.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Kyllä pitäsi olla jo 603 jalat ja kumi tyynyiksi otin yleismallin kumityynyt ja niihin sorvasin nylon holkit mutta silleesti että moottori jäi mahdollisimman alas mutta tosiaankin aika ahdas tuo koppa rakentaa mutta josko se siitä
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Siinä tapauksessa
mistä tuo laatikon ohjaus on ? Ei vissiin pcs onko se sen englantilaisen tyypin tekele? Loytyykö nettisivua? Vois ittekkin laittaa harkintaan. mikä turbiini sulla tulee tohon? Vakio?jeemulla oli mielenkiintonen tuo vedonvälitin joskus myynnissä täällä empä muista onko se wet clutch oikee nimi tolle amg sydeemille mutta olis massa huomattavasti pienemmällä kehällä kun normi turbiinissa.

värit väreihin ja loput maihin.
Re: JH tervaniemessä tapahtuu w201 om 606 hx50 mm8 722.6
Joo elikkä laatikon ohjaus on tuo http://ofgear.dk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ja laatikko on 320cdi Väyrysestä ja turbiinikisi suunnittelin että laitan tuommosen 290td turbiinin kannattaako tuommonen laittaa ja siitä tuon turbiini kopan oli jonkinlainen homma vaihtaa tuo koppa






