-kierrokset tippuu nopeasti alle tyhjäkäynnin kun painaa kytkimen pohjaan. Yleensä tippuu 400-500 rpm ja palautuu hyppien takas 750 rpm. Välillä palautuu normaalisti 750 rpm ja välillä sammuu sitten.
Paikallaan kaasutellessa tätä ongelmaa ei ole, paitsi ehkä saattaa välillä käydä hieman alempana kuin 750 rpm. Kävi miettimään eikös tässä ole auton nopeuden haisteleva anturi, joka nostaa tyhjäkäyntiä liikeessä? Kuuluuko kierrosten tippua 750 rpm vapaalla liikkeessä vai pysyä hieman ylempänä ja laskea vasta kun pysähtyy? Tässä ei ole ABS jarruja eikä vakionopeudensäädintä sekä 4 vaihteinen manuaali.
Ilman ylijänniterelettä testasin ja kierrokset palautuvat nätisti siihen 1000 rpm. Eivät tippuneet ja hyppineet yms. Ilmamääräpotentiometri antoi 0,57-0,59v pinneistä 1 ja 2 ja 4600 ohmia pinneistä 1 ja 3. Pitäisikö kierrosten laskea kun sen kaasuvivuston mikrokytkintä painaa jos kaasuttelee reilusti? Itsellä ei näin tee mutta liittimen irroitus nostaa tyhjäkäynnin siihen 1000.
Monta tuntia olen yrittänyt etsiä vastausta ja itse olen päätynyt tyhjäkäyntisäätimeen, bensapumppuun tai lambdaan. Olisi kiva saada edes jotain ehdotuksia