Jos tuo ei comfort boxin kanssa taivu niin täytyy myydä eteenpäin mut olishan se reteetä laittaa lasit kiinni ja ovet lukkoon ihan kaukkarin kanssa
Keskuslukituksen kauko-ohjaus??? MB-124.
tänks! Satsi tuli mutta asentaessa meni peukalo heti suuhun
Mulla on comfort boxi tossa kärryssä ja siinä on sen suorakaiteen muotoisen liittimen värit ihan erilaiset
Liittimen kolmesta kontaktista keskimmäiseen ei ole kytketty mitään
Mitäs johtoja noi on merkitykseltään mitä siihen suorakaiteen muotoiseen liittimeen tulee kytkeä? Etenkin se keskimmäinen mille ei sitten ole paikkaa ollenkaan!
Jos tuo ei comfort boxin kanssa taivu niin täytyy myydä eteenpäin mut olishan se reteetä laittaa lasit kiinni ja ovet lukkoon ihan kaukkarin kanssa

Jos tuo ei comfort boxin kanssa taivu niin täytyy myydä eteenpäin mut olishan se reteetä laittaa lasit kiinni ja ovet lukkoon ihan kaukkarin kanssa
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
ensimmäiset ovat saaneet laitteen joten lisäohjeita asennuksesta, osassa autoista alipainepumpun litteän liittimen keskimmäiseen nastaan ei ole kytketty mitään, joten näissä seuraavat ohjeet
-kytke musta johto ruskeaan johtoon
-kytke oranssi johto toiseen samaaan nastaan menevään johtoon joko(mustakelllertävä tai vaaleampi ruskea)
Jos on vaikeuksia asennuksessa saa soittaa
jos löytyy lisävinkkejä asennuksesta esim farkkuun älkää pihdatko tietoa sillä autan mielelläni kaikkia asennuksessa joten lisätieto kiinnostaa
-kytke musta johto ruskeaan johtoon
-kytke oranssi johto toiseen samaaan nastaan menevään johtoon joko(mustakelllertävä tai vaaleampi ruskea)
Jos on vaikeuksia asennuksessa saa soittaa
jos löytyy lisävinkkejä asennuksesta esim farkkuun älkää pihdatko tietoa sillä autan mielelläni kaikkia asennuksessa joten lisätieto kiinnostaa
makopa
Jees, tänään tuli matkahuollosta tekstari, että paketti on saapunut!
Ei muutaku mutka matkahuollon kautta kotio tullessa ja het parkkipaikalla piti avata paketti (niinku lapsi jouluna, ei malta oottaa) ja ihmetellä tuota värkkiä. Ihmetys olikin suuri, sillä kovin on pieni laite, vähän stdiaskia isompi laatikko ja pieni ja nätti kauko-ohjain.
Ilta vierähti sitten jo ehtoopuolelle ja meinasin aluksi että en lähe enää pimiässä asentelemaan, mutta tietäähän sen.. eiku sivuleikkurit ja puukko mukaan ja autolle. Taksivalo takapäähän päälle ja takapenkki veks.
Sitten pikkusen hämärässä ihmetellä että mitäs sieltä löytyy, pumpun päältä vaahtokumi veks ja johdot esiin. Liittelin 'makopa':n ohjeiden mukaan (kiitos niistä, ei tarttenu het alakaa saksaa opettelemaan) johdot paikalleen, ainoa ihmetys oli, että oranssille johdolle ei löytynyt vastakappaletta, jääköön siis irti...
Sitten kun pumpulle oli 4 johtoa kiinni (varkaat mukana paketissa) het testaamaan... EI TOIMI (alipainepumppu surraa, mutta ei pelaa ei)
Eipä hätiä mitiä saksankielinen ohje kätöseen ja siitä sujuvasti koskaan saksaa lukematta kattoin että jaahans, laitteen kotelon ulkopuolella on vastus, joka kaiketi katkaisemalla antaapi pidemmän pulssin tuolle alipainepumpulle. Pikainen konsultaatiosoitto 'makopa':lle ja yhdessä tuumin ajateltiin asian näin olevan. Lupasin toimia testikaniinina ja sipasin vastuksen sivareilla poikki, tai siis sen vastuksen jalan. Ja avot, pelaa ku buikki!
(tai merssu..). SItten vaan vilkkujohtojen kimppuun, pari liitosta ja vot, vilkutki räpsyy keskuslukon komentojen tahtiin. Kylläpä kelpaa ny kikkailla, tuota sitä on kaivannutki jo tovin aikaa.
Kiitoset siis 'makopa':lle laitteen hankinnasta ja nopeasta toimituksesta, samaten ohjeista jotka tuli paketissa mukana!
Tuon oranssin johdon mysteerio tarttee tietty vielä tarkistaa, mutta pelaa siis jo noin ihan hienosti.
Tästäpä vielä sitten jatkokysymys, miten tuo kauko-ohjain (ja alkuperäinenkin keskuslukko) ohjaa tuota pumppua, kääntyykö napaisuus tuon pumpun ohjaukseen, eli miinuksella kiinni ja plussalla auki? Ja jääkö pumpulle joku ohjausjännite auki / kiinni -tilaan. Jos näin, niin riittäs ku laittas vilkkuledin siihen 'kiinni' pulssiin (linjaan) ja vot, varashälyytin on valmis. Noh, jos jollakulla on kytkis, niin siitähän sen näkis. Kun ei sattunut yleismittaria mukaan autolle.
Ei muutaku mutka matkahuollon kautta kotio tullessa ja het parkkipaikalla piti avata paketti (niinku lapsi jouluna, ei malta oottaa) ja ihmetellä tuota värkkiä. Ihmetys olikin suuri, sillä kovin on pieni laite, vähän stdiaskia isompi laatikko ja pieni ja nätti kauko-ohjain.
Ilta vierähti sitten jo ehtoopuolelle ja meinasin aluksi että en lähe enää pimiässä asentelemaan, mutta tietäähän sen.. eiku sivuleikkurit ja puukko mukaan ja autolle. Taksivalo takapäähän päälle ja takapenkki veks.
Sitten pikkusen hämärässä ihmetellä että mitäs sieltä löytyy, pumpun päältä vaahtokumi veks ja johdot esiin. Liittelin 'makopa':n ohjeiden mukaan (kiitos niistä, ei tarttenu het alakaa saksaa opettelemaan) johdot paikalleen, ainoa ihmetys oli, että oranssille johdolle ei löytynyt vastakappaletta, jääköön siis irti...
Sitten kun pumpulle oli 4 johtoa kiinni (varkaat mukana paketissa) het testaamaan... EI TOIMI (alipainepumppu surraa, mutta ei pelaa ei)
Eipä hätiä mitiä saksankielinen ohje kätöseen ja siitä sujuvasti koskaan saksaa lukematta kattoin että jaahans, laitteen kotelon ulkopuolella on vastus, joka kaiketi katkaisemalla antaapi pidemmän pulssin tuolle alipainepumpulle. Pikainen konsultaatiosoitto 'makopa':lle ja yhdessä tuumin ajateltiin asian näin olevan. Lupasin toimia testikaniinina ja sipasin vastuksen sivareilla poikki, tai siis sen vastuksen jalan. Ja avot, pelaa ku buikki!
Kiitoset siis 'makopa':lle laitteen hankinnasta ja nopeasta toimituksesta, samaten ohjeista jotka tuli paketissa mukana!
Tuon oranssin johdon mysteerio tarttee tietty vielä tarkistaa, mutta pelaa siis jo noin ihan hienosti.
Tästäpä vielä sitten jatkokysymys, miten tuo kauko-ohjain (ja alkuperäinenkin keskuslukko) ohjaa tuota pumppua, kääntyykö napaisuus tuon pumpun ohjaukseen, eli miinuksella kiinni ja plussalla auki? Ja jääkö pumpulle joku ohjausjännite auki / kiinni -tilaan. Jos näin, niin riittäs ku laittas vilkkuledin siihen 'kiinni' pulssiin (linjaan) ja vot, varashälyytin on valmis. Noh, jos jollakulla on kytkis, niin siitähän sen näkis. Kun ei sattunut yleismittaria mukaan autolle.
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89
Tutkin tänään tuota W126:sen pumppua ja samanlainen näyttäisi olevan, kuin W124:ssakin. Johdotkin on prikulleen samanväriset ja aikalailla vierestä menee takavalojen johtonippu. Joten ongelmia asennuksen suhteen ei pitäisi olla. Tarvii sitä meikäläisenkin sitten varmaan tommoseen panostaa, koskas on seuraava tilaus?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ei jää. Ne +/- pulssit riittää triggeröimään pumpunohjauksen.jääkö pumpulle joku ohjausjännite auki / kiinni -tilaan
Vilkkuledin voi yksinkertaisimmin kytkeä vaihtoreleellä siten, että releen ollessa vetämätön (ei kuluta akkua auton seistessä) ledi saa syötön tuon vaihtoreleen kautta. virtalukon "run virran" ollessa päällä se sitten ohjaa vaihtoreleen päälle ja ledin syöttö katkeaa.
Kannattaa ostaa kauko-ohjain hälyttimellä, jos haluaa hälytin ominaisuuksia.
Minkä tahansa hälyttimen asennus on yksinkertaista ja työmäärä riippuu siitä mitä siihen kytkee.
Mitenkäs 124 farkussa parhaiten pääsee käsiksi keskuslukituksen ohjausboxiin? Takapenkin alla näkyy vain lattiamattoa koska rakenne on erilainen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
farkun ohjausboxi
joo ite aluks kattelin kans et aika vaikee mahtaa urakka olla. tänään sit menin autolle ja aloin purkaan, ensin penkin istuinosat irti, sit siit saranoilta ne muovikehykset ja vielä ovilista sekä vähän verhoilumuovia siitä palkista jossa turvavuö kiinni. no sit vähän väkisin vääntämällä kangasta ylöspäin, ja kyllähän nousi...
w124 250td -88
kakevikaa
laite on kiinni(oranssi johto irti, vastus irroitettu), ovet menee lukkoon, mut vasta toisella yrittämällä(ekalla keralla vilkut vilkahtaa kahdesti, mitään ei tapahdu ja toisella yrittämällä kerran ja ovet sulkeutuu) oikea takaoven nuppi jää ihan vähän ylös ja n.10s ovet aukee itestään...jos lukitsen ovet avaimella ja yritän kaukohjaimella avata, mitään ei tapahdu, edes vilkut ei vilkaha...mistä lähteä vikaa etsiin, avaimella ovet toimii siis normaalisti.
w124 250td -88
kuvia asennuksesta..
Perskules, nyt toimii kaukkarilla lukot ja on tosi näppärä peli
Otin muutaman foton asennuksesta, tosin tarkennus olikin mennyt pyllylleen tuossa kuvassa missä alipainepumppu näkyy... väreistä ei oikein saa selvää.
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2235.jpg
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2236.jpg
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2237.jpg
Kertokaas mikä on tämä boxi joka on mun sedanissa takapenkin vasemmassa reunassa?! Onkos tää se comfort laatikko vai mikä lie..? Ohessa näkyy ryöstäjät millä vilkut kytketään keskuslukkoon.
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2234.jpg
EDIT: linkit korjattu
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2235.jpg
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2236.jpg
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2237.jpg
Kertokaas mikä on tämä boxi joka on mun sedanissa takapenkin vasemmassa reunassa?! Onkos tää se comfort laatikko vai mikä lie..? Ohessa näkyy ryöstäjät millä vilkut kytketään keskuslukkoon.
http://xs2.xs.to/pics/04115/IMG_2234.jpg
EDIT: linkit korjattu
Viimeksi muokannut juha, Pe 05.11.2004 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
comfort
Juu comfort boxi on siellä kuskin puolella takapenkin alla. Saa joissain kauko-ohjauslaitteissa kytkettyä kauko-ohjaimelle vielä comfort boxin kautta ikkunat sulkeutumaan. Jos joku on kytkeny ton waecon silleen niin ohjeita kehiin.
nyt toimii
vika löytyi kuskin oven luosta. oviverhoilu oli huonosti ja ahdisti nappia niin ettei päässyt vapaasti liikkumaan ja siten lukot toimi miten toimi. no nyt pelaa...
w124 250td -88
keskuslukituksen kauko-ohjain
Tiedoksi kaikille kahdella ohjaimella tilanneille, Waeco fi.ryssi jotenkin tilauksen, saan laitteet vasta 3.11. keskiviiikkona, jolloin ne myös lähtevät.Ainoastaan perussarjan tilaukset ennen 19.10.2004 lähtevät pe 28.10. Olen pahoillani minusta riippumattomista viivästyksistä. Tiedän että odottavan aika on pitkä.Laitan kaikille ensiviikolla lähteville yv:nä mh.numeron jolla voi seurata tavaran saapumista.Saa soittaa jos kysymyksiä aiheeesta. t Seppo
makopa
No niin, nyt sain asennettua laitteen ja hienosti pelaa!
Selvittelin tuossa sen oranssin johdon merkitystä. Se johto pitäisi kytkeä "kytkettyyn plussaan", eli virran pitäisi tulla siihen kun autossa on virrat kytketty päälle. Tämän tarkoituksena on estää vilkkujen vilkahtaminen jos auto on käynnissä... Mulla oli se neliskanttinen liitin sellainen, mihin ei tullut keskinastaan johtoa ollenkaan. Joten jätin oranssin kytkemättä...
Sattuisiko joku tietämään, tuleeko esimerkiksi comfort-boxiin kytketty-plus-johtoa
Sattuisiko joku tietämään, tuleeko esimerkiksi comfort-boxiin kytketty-plus-johtoa
1991 420 SE
Sama täällä sain kytkettyä...
Multa kanssa puuttui keski kontaktin kohdalta liitin.Wikke kirjoitti:No niin, nyt sain asennettua laitteen ja hienosti pelaa!Selvittelin tuossa sen oranssin johdon merkitystä. Se johto pitäisi kytkeä "kytkettyyn plussaan", eli virran pitäisi tulla siihen kun autossa on virrat kytketty päälle. Tämän tarkoituksena on estää vilkkujen vilkahtaminen jos auto on käynnissä... Mulla oli se neliskanttinen liitin sellainen, mihin ei tullut keskinastaan johtoa ollenkaan. Joten jätin oranssin kytkemättä...
Sattuisiko joku tietämään, tuleeko esimerkiksi comfort-boxiin kytketty-plus-johtoa
Laite toimi ihan "ok"
Pieni mukavuus katosi, aiemmin kun avaimella avasin
syttyi sisävalo viiveellä että näki sisällä
Nyt sitä ei enää tapahdu (siis waecon asentamisen jälkeen jos yrittää avata avaimella , onko jollain vinkkiä
saada toimimaan entiseen tapaan.
Onhan toki lisä "timer" mahdollista kikkaalla sisävalo
toimimaan.
Vastailkaa jos nykyiseen siis waecon kytkentään saa helposti
aiemman toiminnon!
Mulla ei kuitenkaan ole sitä "comfort" boxia tai en ole
löytänyt ainakaan, silti ikkunat ja kattoluukku ei mene
kiinni vaikka ne olisi auki ovia avaimella lukkoon laittaessa
jo ennen waecon asenusta!!!
T.Jukka
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
keskuslukituksen kauko-ohjaus
Kaikille 31.11.04 tilauksen tehneille laitteet lähtevät to.4.11.04, myös lisäohjaimet. Pahoittelen osan foorumilaisten tilausten viivästymistä. Nyt pystyn lupaamaan laitteet viikossa, löytyy muutama paketti ohjaimia sekä lisäavaimia hyllystä, ettei tule pitkiä odotusaikoja. Asennus iloa 
makopa
Re: farkun ohjausboxi
Taisi olla vähän lyhennetty kertomus, vai saitko tosiaan myös vilkkujen ohjauspiuhat kytkettyä noin pienellä purkamisella? Näyttää että takapenkin alla oleva matto pitää irrottaa melkein kokonaan, ainakin jos meinaa myös kuskin penkin taakse päästä?hyrgas kirjoitti:joo ite aluks kattelin kans et aika vaikee mahtaa urakka olla. tänään sit menin autolle ja aloin purkaan, ensin penkin istuinosat irti, sit siit saranoilta ne muovikehykset ja vielä ovilista sekä vähän verhoilumuovia siitä palkista jossa turvavuö kiinni. no sit vähän väkisin vääntämällä kangasta ylöspäin, ja kyllähän nousi...
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kyllähän se homma kuulosti liian helpolta ollakseen totta. Näyttää että meikän autossa on vähän erilaiset kykennät. Johtuneeko tehtaan EDW-ajonesto/hälytinlaitteista? Pyöreään liittimeen tulee kaikki johdot tuplana, ja tosi ohuina piuhoina. Suorakaiteen muotoiseen liittimeen tulee puna-valkoisen kanssa samaan pinniin myös 2 kpl valko-oranssia johtoa. Onko tietoa näiden merkityksestä?


Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Comfort sarjalla varustetuissa autoissa on noita piuhoja kanssa "liikaa", siihen väliin on laitettu tehtaalla johtosarja ja alkuperäinen pyöreä kolmenapainen liitin löytyi kun johtonippua penkoi aikansaMatti R kirjoitti:Kyllähän se homma kuulosti liian helpolta ollakseen totta. Näyttää että meikän autossa on vähän erilaiset kykennät. Johtuneeko tehtaan EDW-ajonesto/hälytinlaitteista? Pyöreään liittimeen tulee kaikki johdot tuplana, ja tosi ohuina piuhoina. Suorakaiteen muotoiseen liittimeen tulee puna-valkoisen kanssa samaan pinniin myös 2 kpl valko-oranssia johtoa. Onko tietoa näiden merkityksestä?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
noin sain homman hoidettua, voimaa kyllä joutu käyttään sitä kangasmattoa kammetessa niitten saranoiden yli. Tietysti varovasti, ettei repeemään päässyt. kumpikin puoli samalla tavalla, vilkkuja varten ei mattoa juurikaan tarvitse saada raotettua, kuhan pääsee sen johtonipun suojamuovin ruuvin avaamaan.Taisi olla vähän lyhennetty kertomus, vai saitko tosiaan myös vilkkujen ohjauspiuhat kytkettyä noin pienellä purkamisella? Näyttää että takapenkin alla oleva matto pitää irrottaa melkein kokonaan, ainakin jos meinaa myös kuskin penkin taakse päästä?
w124 250td -88
Kytkin tuossa juuri ton waecon ohjaimen. En vaan saanu kuin vilkut vilkkuun mutta ovet ei mene kiinni. Johtoja tonne pumpulle tulee samoin kuin matti r:n kuvassa eli kaksi kutakin väriä ohon pyöreeseen liittimeen. Napsautin sinisistä johdoista toisen poikki ja kytkin sitten ohjeen mukaan. Nyt kuskin ovesta ei enää toimi keskuslukitus. Peräluukusta ja apumiehenovesta toimii ihan normaalisti. Katkaisin ton vastuksenkin tossa testaillesani.
Toivoisin pikaista vastausta joltain joka on saanut tossa comfort boxillisessa toimimaan.
Toivoisin pikaista vastausta joltain joka on saanut tossa comfort boxillisessa toimimaan.
Eilen paketti matkahuollosta, illalla asennus, pienten alkuvaikeuksien jälkeen (meni lukkoon mutta aukesi vain joka viidennellä kerralla), vastuksen jalka poikki ja toimii kuin junan vessa
. Kiitokset makopalle vaivannäöstä.
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Mä kytkin sen k -lukon ohjaimen ennen comfort boxin johtosarjaa. Kun seuraat alipainepumpun päässä kiinni olevan pyöreän liittimen johtoja (mihin kaikki värit tulee tuplana) niin löydät toisen liitoksen minkä jälkeen johtoja on normaali määrä. Kytke lukitus siis ennen comfort boxin johtosarjaa niin sitten toimii! Huomaa että sinisen piuhan väliin tulevilla johdoilla on värit oltava oikein päin kuten ohjeessa on sanottu.Viljo kirjoitti:Kytkin tuossa juuri ton waecon ohjaimen. En vaan saanu kuin vilkut vilkkuun mutta ovet ei mene kiinni. Johtoja tonne pumpulle tulee samoin kuin matti r:n kuvassa eli kaksi kutakin väriä ohon pyöreeseen liittimeen. Napsautin sinisistä johdoista toisen poikki ja kytkin sitten ohjeen mukaan. Nyt kuskin ovesta ei enää toimi keskuslukitus. Peräluukusta ja apumiehenovesta toimii ihan normaalisti. Katkaisin ton vastuksenkin tossa testaillesani.
Toivoisin pikaista vastausta joltain joka on saanut tossa comfort boxillisessa toimimaan.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Selvisi että tuplapiuhat johtuu comfort boxista, ja se oikea pyöreä liitin löytyy tuon kuvassa näkyvän valkean muovimötikän sisältä. Eli siihen tulee 3 johtoa, joista sininen poikki ja waecon piuhat väliin.Matti R kirjoitti:Kyllähän se homma kuulosti liian helpolta ollakseen totta. Näyttää että meikän autossa on vähän erilaiset kykennät. Johtuneeko tehtaan EDW-ajonesto/hälytinlaitteista? Pyöreään liittimeen tulee kaikki johdot tuplana, ja tosi ohuina piuhoina. Suorakaiteen muotoiseen liittimeen tulee puna-valkoisen kanssa samaan pinniin myös 2 kpl valko-oranssia johtoa. Onko tietoa näiden merkityksestä?

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Elikkä liitin nyt yhteen sen sinisen johdon minkä katkaisin, sekä tinasin vastuksen takaisin. Aukaisin valkoiselle pyöreälle liittimelle menevän kaapelin kuoren ja liitin waecon sinisen johdon välille siten, että lähellä liitintä olevaan siniseen kytkin harmaapunaisen ja toiseen keltasinisen mutta eipä toimi vieläkään. Oranssin johdon olen jättänyt kytkemättä. Waecon liittimestä olen mitannut että sinne tulee jännite mustaa ja punamustaa pitkin niinkuin pitääkin. Kuskin oven lukitus ei myöskään toimi avaimella. Missä meni vikaan, vai menikö missään ja laite on yksinkertaisesti viallinen?
Jos joku viitsis vielä vastata niin pääsis hyvillä mielin jatkaan viikonlopun viettoa:)
Jos joku viitsis vielä vastata niin pääsis hyvillä mielin jatkaan viikonlopun viettoa:)
Minä tein juuri samalla lailla, että katkaisin sen toisen niistä sinisistä johdoista. Vilkut vain vilkkui, mutta ovet ei menny lukkoon. Ja kuskin ovesta ei lukittunut. Vika oli siinä, että ne siniset johdot ovat liian ohuita niille rosvoliittimille, eli ne eivät saa kontaktia. Otin ne rosvot pois ja ei ihmekkään kun ei toiminut: liitin oli vain painanut pikku jäljen johdon eristeeseenViljo kirjoitti:Kytkin tuossa juuri ton waecon ohjaimen. En vaan saanu kuin vilkut vilkkuun mutta ovet ei mene kiinni. Johtoja tonne pumpulle tulee samoin kuin matti r:n kuvassa eli kaksi kutakin väriä ohon pyöreeseen liittimeen. Napsautin sinisistä johdoista toisen poikki ja kytkin sitten ohjeen mukaan. Nyt kuskin ovesta ei enää toimi keskuslukitus. Peräluukusta ja apumiehenovesta toimii ihan normaalisti. Katkaisin ton vastuksenkin tossa testaillesani.
Toivoisin pikaista vastausta joltain joka on saanut tossa comfort boxillisessa toimimaan.
1991 420 SE
Kiitti vinkistä muttei valitettavasti tuokaan auttanu. Se vaan vilkuttaa niitä vilkkuja mutta mitään ei tapahdu. Kohta meinaa jo mennä hermot...onkohan tässä nyt vika miehessä vai laitteessa?:) Ei kellään sattuis olemaan kuvaa onnistuneesta asennuksesta comfort boxillisessa mesessä? Alkaa jo keinot loppua:(
juu on. Eikai silläkään oo mitään väliä mistä siitä suorakaiteen muotoisesta liittimestä ottaa jännitteen ku siinä tulee kolme kumpaaki väriä. 12V tulee kuitenkin sinne liittimelle ja tosiaan eihän ne vilkutkaan varmaan toimis jos ei tulis. Lukot toimii normaalisti kyllä kun liittää sen sinisen johdon yhteen eli alipainejärjestelmän epäkunnostakaan ei voi olla kyse. Tässäkin tapauksessa laitteen kuuluisi kuitenkin yrittää sulkea/aukaista lukkoja mutta nyt ei kuulu minkäänlaista ääntä. Jos tosiaan laitteen pitäisi toimia liittämällä waeco vaan toisen niistä sinisistä johdoista rinnalle niin eikai tässä enää muuta vaihtoehtoa ole kuin että laite on rikki?






