200d -87 Budjetti turboilua
200d -87 Budjetti turboilua
suunnittelu:
Turbo: Garret T2:nen 1.9td volkkarista. ehkä t03 jos löytys jostain huokealla.
Pakosarja: homemade tai käyrällä orkkissarjaan kiinni
IC: ehkä joku passelin kokoinen ja edullinen
Pumppu: Mitä muutoksia tarvis tehrä?
Tarkoitus ei ole supertuupoilla vaan jotain ehkä +100kaakkia saada.
Edotuksia otetaan vastaan.
Turbo: Garret T2:nen 1.9td volkkarista. ehkä t03 jos löytys jostain huokealla.
Pakosarja: homemade tai käyrällä orkkissarjaan kiinni
IC: ehkä joku passelin kokoinen ja edullinen
Pumppu: Mitä muutoksia tarvis tehrä?
Tarkoitus ei ole supertuupoilla vaan jotain ehkä +100kaakkia saada.
Edotuksia otetaan vastaan.
Re: 200d -87 Budjetti turboilua
Pumppuun joudut laittamaan kumminkin isommat elementit jos tuollaista tehonlisäystä ajattelit ( +100= 172 hv ) Kysy MynäDieselistä hintaaSaleksi kirjoitti:suunnittelu:
Turbo: Garret T2:nen 1.9td volkkarista. ehkä t03 jos löytys jostain huokealla.
Pakosarja: homemade tai käyrällä orkkissarjaan kiinni
IC: ehkä joku passelin kokoinen ja edullinen
Pumppu: Mitä muutoksia tarvis tehrä?
Tarkoitus ei ole supertuupoilla vaan jotain ehkä +100kaakkia saada.
Edotuksia otetaan vastaan.
Turboksi vois käydä hyvin tuollainen Garrett T4 katso http://koti.mbnet.fi/hi-po/index.php?id ... 4a5151e113
Tuossa olis sitten varaakin vaikka vetää syötöt joskus täysillekin jos alkaa nälkä kasvamaan (tai kun )
Tai jos meinasit että tehot pitää vaan saada yli sadan hevosen niin sitten tuollainen 250 turbon tai 300 turbon ahdin on tosi sopiva, ja vakiopumppu riittää.
Pojathan on ottaneet 120 hv:n hujakoille vakiopumpulla ja tuollaisella turbolla. Cooleri tekee kanssa terää.
Garret T2 on liian pieni, älä sorru siihen.
Pojathan on ottaneet 120 hv:n hujakoille vakiopumpulla ja tuollaisella turbolla. Cooleri tekee kanssa terää.
Garret T2 on liian pieni, älä sorru siihen.
OM602 turbosta lähtee 150hv ja Nissan 200SX pukkaa vakiona200hv T2:lla . Nissan Patrol GR 2.8 TD pukkaa sekin toistasataa hepoa pikkusolmulla.Mauri H. kirjoitti:Garret T2 on liian pieni, älä sorru siihen.
T2:sen hyvinä puolina on pieni koko, pienet inertiat (turbo lägi) ja käytettynä varmasti edullinen.
Eli sorru vaan jos löydät sopivan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Eikös OM602:sessa ole T25:nen, joka sekin on huonompi vaihtoehto kuin KKK K24.nokileka kirjoitti:OM602 turbosta lähtee 150hv ja Nissan 200SX pukkaa vakiona200hv T2:lla . Nissan Patrol GR 2.8 TD pukkaa sekin toistasataa hepoa pikkusolmulla.Mauri H. kirjoitti:Garret T2 on liian pieni, älä sorru siihen.
T2:sen hyvinä puolina on pieni koko, pienet inertiat (turbo lägi) ja käytettynä varmasti edullinen.
Eli sorru vaan jos löydät sopivan.
näin on! turboon pistetyt rahat ei mene hukkaanMauri H. kirjoitti:No jos parilla kympillä saat ehjän turbon niin ei mene rahat hukkaan

oikeassa olet Mauri H, T25 on se turbo jolla revitään kaikki se VOIMA vakiosta OM602:sta. pohjimmiltaan kyse on kuitenkin T2-sarjasta (keskiosa, akseli, laippakiinnitys).
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Saleksi kirjoitti:niin ja hakusessa ei ole maksi tehot vaan.
käyttlövarmuus ja tietenki plussaa olis se hienonen tehon nousu
Kyllä tämmöisessä itsetehdyssä systeemissä käyttövarmuus riippuu täysin rakentajasta ja kuskista. Ei se turbon malli siihen vaikuta. Kaikki öljynkierrot ja muut laipat ja putket on tehtävät hyvin, jotta kestävät käytössä.
Ja heti vaan pumppu PP-dieseliin, niin saa ruuan kohalleen.
Ei tarvi välttämättä olla superturbo ja kauheita syöttöjä. Ainakin omassa vaikutti huomattavasti käyttömukavuuteen, kun ei tarvi kokoajan vinguttaa ja veto on jotenki paremman tuntosta 7mm elementillä
Vielä kun kytkimen kerkiäisi vaihtaa isompaan
Ei tarvi välttämättä olla superturbo ja kauheita syöttöjä. Ainakin omassa vaikutti huomattavasti käyttömukavuuteen, kun ei tarvi kokoajan vinguttaa ja veto on jotenki paremman tuntosta 7mm elementillä

Vielä kun kytkimen kerkiäisi vaihtaa isompaan

Joku mersupurkaamo??
tuli todistettua toi 200 tehottumuus kun piti oulusta käydä trailerilal hakeen äipän auto. eli teli traileri ja kakoskoppanen golffi kyytis niin 0-80kmh aikaan 51sek lievään ala mäkeen =)
eli osien haaliminen jatkuu, oisko kellään kuvaa koneella pakosarjan laipasta kanteen? vai käynkö hakeen uuden tiivisteen mallliksi?
kuinka pitkät putket kannattaa tehrä pakosarjaan vai onko vaikutusta niin kauheasti?
eli osien haaliminen jatkuu, oisko kellään kuvaa koneella pakosarjan laipasta kanteen? vai käynkö hakeen uuden tiivisteen mallliksi?
kuinka pitkät putket kannattaa tehrä pakosarjaan vai onko vaikutusta niin kauheasti?
noniin nyt ois tuo vuoria kaatava möhkäle tallissa =)
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo2.jpg
eli pitäs poltella laipat tullo möhkäleelle ja väsätä jonninmoinen tuubisto kannen ja antisuperturbon väliin.
ei kellään sattus koneella olemaan 200d pakosarjan laipan kuvaa? niin ei tartteis löysätä tosta autosta sarjaa että suaa laipan tehtyä.
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo2.jpg
eli pitäs poltella laipat tullo möhkäleelle ja väsätä jonninmoinen tuubisto kannen ja antisuperturbon väliin.
ei kellään sattus koneella olemaan 200d pakosarjan laipan kuvaa? niin ei tartteis löysätä tosta autosta sarjaa että suaa laipan tehtyä.
ei sais pelotella, mutta tuossa voi käydä niin kuin mulle, laitoin tojotaan 2.8 litrasessa ducatossa olleen mitsun turbon, pieni se turbo oli ja pieneksi kävi heti lähes vakio syötöillä, nosti paineita kivasti jo paikallaanki yli 0.5 barSaleksi kirjoitti:noniin nyt ois tuo vuoria kaatava möhkäle tallissa =)
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/turbo2.jpg
eli pitäs poltella laipat tullo möhkäleelle ja väsätä jonninmoinen tuubisto kannen ja antisuperturbon väliin.
ei kellään sattus koneella olemaan 200d pakosarjan laipan kuvaa? niin ei tartteis löysätä tosta autosta sarjaa että suaa laipan tehtyä.

ajossa meno puutui 3000 kierroksen paikkeille, kun ei pienestä reiästä mahtunut määräänsä enempää pakokaasua...
eikös nuo volkkarin solmut ole aika pienillä siivillä, 38-40mm?