Joo, hyvinkin mahdollinen vika tuollainen on, mutta ennen kuin voi oikein antaa hyviä korjausohjeita, niin pitäisi tietää, kumpi kenno on kyseessä. Lauhdutin on keulalla ja höyrystin kojelaudan sisällä. Lauhduttimen vaihtoa en ole joutunut opettelemaan, mutta veikkaisin, ettei se voi kovin kummoinen temppu olla, koska se on kuitenkin aika hyvin esillä siinä jäähdyttimen etupuolella. Höyrystimen vaihto on pykälän verran työläämpi... Se menee jotenkin niin, että kojelaudan alapuolen verhoukset pois, hanskalokero (tai matkustajan airbag vaihtoehtoisesti) pois, mittaristo pois, keskikonsoli kaikkine eri osineen pois, kojelauta pois, virtalukko pois, kojelaudan sisäiset tukirakenteet pois, ilmastointi-/lämmityslaite irti (ja sitä ennen tietty siitä vähintään putket ja letkut auki konehuoneen puolelta), ja lopuksi se koko ilmastointilaite puretaan suunnilleen alkutekijöihinsä, jotta saa vaihdettua sinne höyrystimen. Ja lämmityslaitteen kenno voi olla fiksua vaihtaa, kun se tulee suunnilleen samalla vaivalla tehtyä. Ja sitten vaan päinvastaisessa järjestyksessä kasaan. Korjaamon arvio tuolle hommalle oli 2...3 työpäivää. Mulla meni jokseenkin pitempään, mutta toisaalta sain tehtyä äänenvaimmennusmattojen asennusta samalla sinne kojelaudan alle, jolloin purkamista ja kasailua oli sitten vieläkin enemmän tarjolla...
Kun systeemi on pitempään ollut tyhjänä, niin ilmastoinnin kuivain on syytä vaihtaa myös kennon vaihdon yhteydessä. Se on yksinkertainen vaihdettava ja hinnaltaan joitakin kymppejä vaan. Sijaitsee siinä vasemman puolen etulyhdyn takana.
Joka tapauksessa, jos ei ole tiedossa, kummassa kennossa se vuoto on, niin ilmastointihuolto sen pystyy selvittämään. Oikeaoppisesti systeemi paineistetaan, yleensä typellä, ja sitten tunnistetaan vuoto (eikä esim. laiteta vaan siihen koneen tekemään alipainetestiin, joka ei ensinnäkään läheskään aina edes tunnista vuotoa, eikä sitä sillä ainakaan pysty paikallistamaan kai juuri koskaan).