Jari Ke kirjoitti:Syöttöpumppu moottoripaketti on automaattilootan perästä mutta siinäkö oli jatkeena manuaali aski vai miten tämä nyt menee?
Kyllä kumpikin sekä autossa oleva että autoon tuleva moottori on manuaalilaatikko versioita, näköjään vaan tuo katalysaattori ja EGR vaikuttaa asiaan. Sivulla 3 on tutunnäköistä kaavioo:
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 1-0005.pdf
Eli sammutin, tyhjäkäynnin hienosäätö, ja onko toi nyt sit se alppikello on visiin samanlaisia kuin muissakin. Mutta sitten tuolla pumpun takana oleva mötikkä ARA (anti-jerk control), toimii sähköllä. Sivun 2 kuvan mukaan liittyis tohon syöttöön?:
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 1-1856.pdf
Sitten on toi mikrokytkin joka liittyy jollain tavalla täyskaasuun:
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 1-8317.pdf
Niin ja sitten toi alipaine hässäkkä siinä kyljessä joka näkyy tossa ekassa dokumentissa, ohjaa ilmeisesti vaan kaasun mukaan ton EGR:n käyttäytymistä?
Jari Ke kirjoitti:Minusta loota voi näyttää tuolle vaikka se ei vuotaisikaan mitään minnekkään? Onkos lootassa nyt oikea määrä öljyä? Jos on selvästi vajausta niin on vuotanut ja harkitsisin kaksi kertaa laitanko paikalleen? Tietty jos varmuudella tietää sen olevan kunnossa ni sitte.
No joo pienellä googlettelulla kaikki näytti samanlaisille, ja ei tosta nyt ainakaan hirveesti öljyä alle tippunut. Ainoo vaan että 400tkm ajettu pitäskö tehdä jotain?
Jari Ke kirjoitti:Sit tuosta ajoituksesta. Voin olla väärässä mutta minusta tuo ei ole moottorin syötönajoituksen juttu ollenkaan? Harmaamielikuva on että olen tuollaisen rinkulan nähny joskus ja olisi ollu edestäpäin katsottuna kampuran oikealla puolen ja se josta ajoitus katsotaan on sellainen "viiksi" vasemmalla puolen?
Kyllä toi vasemmalla puolella oli...mutta nyt pitää tarkistaa kun illan pimeydessä sitä ihmettelin, niin katoinko edes oikeesta paikasta
