W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

Terve!
Nyt alkaa itteltä järki loppumaan ton maailmanlopun vekottimen kanssa..
Ongelmana on w211 220cdi lämpökäynnistyminen. Eli lämpösenä saattaa lähteä kerrasta, tai kolmen tai neljän sahaamisen jälkeen käymään.Tekee välillä myös sitä, että lähtee käymään vasta kun kone viileämpi.Kylmänä lähtee laakista.
Kampi-, sekä nokka- akselien asentotunnistimet vaihdettu parisen viikkoa sitten, tosin kampialselin asentotunnistin huollossa, joten en osaa varmaksi sanoa onko vastakappale puhdistettu. Nokka akselin asentotunnistimen vaihdoin itse ja toimi päivän- pari moitteitta, kunnes alkoi ongelmat taasen.
Suuttimet ei vuoda venttiilikopan päälle, ohivuotoa en ole vielä mitannut, mutta vaikuttaisiko se noin vahvasti pelkästään lämpökäynnistykseen, mutta ei kylmäkäynnistykseen? Kone käy kumminkin erittäin nätisti ja vedotkin tallella.
Eikös näissä ollut ongelmaa polttoaine letkuissa, tahtovat vissiin hapertua?
Voihan se toki olla, että jompikumpi asentotunnistimista alkaa taas olla tiensä päässä, mikä sinänsä kuulostaisi uskomattomalta.
Mutta luotan teihin viisaampiin, sillä apuja tarttis :oops:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ruiskut pumppu ja paineensäätö- ja määränsäätöventtiilit voi vuotaa erilailla lämpöisenä/kuumana, välykset siellä muuttuu kuitenkin. Ei näiden letkut tainnu niin huonot olla kun aikasemmissa. Samoin antureita on tainnut mennä nopeastikin. Koodeja et ole lukenut?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja dealer »

Star kiinni kun vika on päällä.
wiimax.fi
Lare77
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 23.06.2015 18:05

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Lare77 »

Olisko kellään PK-seudulla staria. Tarttis saada selville kun 211 perä roikkuu.
Kompura vaihdettu ja perä nousi 1 kerran. Onko vika pusseissa vai
koron säätöventtiilin tapissa.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja venit »

Epäilen solenoidiongelmaa.
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

venit kirjoitti:Epäilen solenoidiongelmaa.
Mitä solenoidia tarkotat, vai oliko vaan solenoidi viasta veikkaus? :)
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Lare77 kirjoitti:Olisko kellään PK-seudulla staria.
Kuusen alle :wink:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

MiHe kirjoitti:Ruiskut pumppu ja paineensäätö- ja määränsäätöventtiilit voi vuotaa erilailla lämpöisenä/kuumana, välykset siellä muuttuu kuitenkin. Ei näiden letkut tainnu niin huonot olla kun aikasemmissa. Samoin antureita on tainnut mennä nopeastikin. Koodeja et ole lukenut?
Koodit kyllä luettu pilipali-testerillä jolla ei saanut mitään irti.. Kai se pitää staarin päässä käyttää, olishab se mukava kuntoonkin saada. :lol:
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja venit »

Klassikko kirjoitti:
venit kirjoitti:Epäilen solenoidiongelmaa.
Mitä solenoidia tarkotat, vai oliko vaan solenoidi viasta veikkaus? :)
Startin solenoidia. Toinen simppelijuttu voisi olle polttoaineen suodattimen löysyys, vaikkakin epätodennäköisempi. Myös akku voi olla syyllinen, eli vanha akku, mutta kun kyse on lämpimästä koneesta ja juuri varatusta akusta, niin epätodennäköinen tämäkin ratkaisu. En tiedä kuinka vanha akku on. Toivottavasti saat rulaamaan.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Klassikko kirjoitti:Terve!
Nyt alkaa itteltä järki loppumaan ton maailmanlopun vekottimen kanssa..
Ongelmana on w211 220cdi lämpökäynnistyminen. Eli lämpösenä saattaa lähteä kerrasta, tai kolmen tai neljän sahaamisen jälkeen käymään.Tekee välillä myös sitä, että lähtee käymään vasta kun kone viileämpi.Kylmänä lähtee laakista.
Kampi-, sekä nokka- akselien asentotunnistimet vaihdettu parisen viikkoa sitten, tosin kampialselin asentotunnistin huollossa, joten en osaa varmaksi sanoa onko vastakappale puhdistettu. Nokka akselin asentotunnistimen vaihdoin itse ja toimi päivän- pari moitteitta, kunnes alkoi ongelmat taasen.
Suuttimet ei vuoda venttiilikopan päälle, ohivuotoa en ole vielä mitannut, mutta vaikuttaisiko se noin vahvasti pelkästään lämpökäynnistykseen, mutta ei kylmäkäynnistykseen? Kone käy kumminkin erittäin nätisti ja vedotkin tallella.
Eikös näissä ollut ongelmaa polttoaine letkuissa, tahtovat vissiin hapertua?
Voihan se toki olla, että jompikumpi asentotunnistimista alkaa taas olla tiensä päässä, mikä sinänsä kuulostaisi uskomattomalta.
Mutta luotan teihin viisaampiin, sillä apuja tarttis :oops:
Kovasti kuulostaa ohivuoto ongelmalta jossakin suuttimessa tai useammassa. Suuttimet ovat siitä vekkuleita että niiden ohivuoto-ominaisuus tulee ilmi juuri lämpötilavaihteluiden aikana. Staarilla voi katsoa startatessa rail paineen nousua. Sen pitäisi nousta startatessa siitä kun startti ensimmäisen kerran pyörähtää alle sekunnissa yli 200 baarin. Jos menee enemmän aikaa, eikä rail-painen nouse, silloin moottoriohjain ei anna lupaa startata. Yksikään suutin ei silloin anna polttoainetta pyttyyn.
Ohivuototesti kannattaa tehdä. Se voi jo kertoa ongelman
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja venit »

venit kirjoitti:
Klassikko kirjoitti:
venit kirjoitti:Epäilen solenoidiongelmaa.
Mitä solenoidia tarkotat, vai oliko vaan solenoidi viasta veikkaus? :)
Startin solenoidia. Toinen simppelijuttu voisi olle polttoaineen suodattimen löysyys, vaikkakin epätodennäköisempi. Myös akku voi olla syyllinen, eli vanha akku, mutta kun kyse on lämpimästä koneesta ja juuri varatusta akusta, niin epätodennäköinen tämäkin ratkaisu. En tiedä kuinka vanha akku on. Toivottavasti saat rulaamaan.
Tsekkaa vielä imusarjan muoviset osat, sellaiset napit (muistaakseni)?, ne saattavat olla hapertuneet ja päästävät ilmaa.
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

Kiitoksia neuvoista! :angel:
Huomenissa sitten katellaankin nuita mahollisia ongelmia. Toki lisääkin saa heitellä mikäli vaan mieleen tulee. :)
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Klassikko kirjoitti:Kiitoksia neuvoista! :angel:
Huomenissa sitten katellaankin nuita mahollisia ongelmia. Toki lisääkin saa heitellä mikäli vaan mieleen tulee. :)
Kerrohan sitten miten homma korjaantuu. Kerro, sitten kun tiedät myös kumpi polttoainejärjestelmä siinä on Bosch vai Delphi? Vian kannalta ei ole eroa. Samoja vikoja molemmissa. Mutta mielenkiinnosta.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

HannuS kirjoitti:
Klassikko kirjoitti:Kiitoksia neuvoista! :angel:
Huomenissa sitten katellaankin nuita mahollisia ongelmia. Toki lisääkin saa heitellä mikäli vaan mieleen tulee. :)
Kerrohan sitten miten homma korjaantuu. Kerro, sitten kun tiedät myös kumpi polttoainejärjestelmä siinä on Bosch vai Delphi? Vian kannalta ei ole eroa. Samoja vikoja molemmissa. Mutta mielenkiinnosta.
Kertoilen toki. :) Katellaan ensi nuo imuvuodot ja kun saa taas tallin käyttöön niin sitten suuttimet, mikäli pääsisi sitä ennen vaikka staarin päähän, niin aina olisi parempi :lol:
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: W211 220cdi käynnistysongelma lämpimänä, apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

Nonniin! Vika löytyi.. Meni 2 suutinta vaihtoon ja huomenna pitäis olla katiska taas ajossa. :lol:
Kiitoksia vielä kertaalleen saamastani avusta ja neuvoista :angel:

Edit: Meinasi unohtua kertoa vielä, että boschin järjestelmähän tuossa on :D
Vastaa Viestiin