w201 ja OM606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Velsteri^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.04.2015 18:13

w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja Velsteri^ »

Joo elikkäs tuli alotettua semmonen rojekti että omasta Römmelistä lähti alkuperäinen 602:nen kävelemään ja tilalle tuli 606:nen. Nyt on vaan semmonen ongelma että tuo isompi pannu ei vain ota mahtuakseen paikoilleen. Moottori jää liian ylös eikä konepeltiä saa kunnolla kiinni ja muutenkin se tuntuu olevan liian takana. Tällä hetkellä moottorinjalkoina on 603:sen jalat ja aluksi kokeiltiin 602:sen jalkoja joilla moottori jäi silti liian ylös(makasi kallistuksenvakaajan päällä) ja tuli vähän turhan eteen. Tiedän että kyseisiä rakennelmia on tehty ennenkin, mutta minä en ainakaan löytänyt mistään apuja ja ajattelin että josko täältä löytyis. Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita.
Kupari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 25.08.2012 19:52
Paikkakunta: Lapua

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kokemusta ei oo, mutta mitenköhän onnistuisi 2.6bensa koneen kumityynyillä ja kannakkeilla jos ne käy.
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
Velsteri^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.04.2015 18:13

Viesti Kirjoittaja Velsteri^ »

Siitä ei ole täyttä varmuutta että onko kumityynyissä eroa ja nuo bensan jalat on itelläkin käyny mielessä, mutta ei oo mistään tullu vastaan että vois kokeilla
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

om603 jaloilla ja kumitarvike liikkestä yleismallin moottori kumityynyt että saa koneen alemmaksi. sitä suoja peltiä mikä on puhaltimen moottorin edessä joutuu vähän taivuttaa öljysuodattimen jalan kohdalta. mutta kaikki joutuu laittaa kenkälusikan kanssa :D
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Velsteri^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.04.2015 18:13

Viesti Kirjoittaja Velsteri^ »

No joo se tuli huomattua... Ja se suoja on jo lähteny kävelemään :D Onkohan kellään vinkkejä syylärin asennukseen ku nyt on paikoillaan hyvinkin väliaikainen ratkaisu
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja JSJ »

masa201 kirjoitti:Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
Eikös tuossa nyyttonirajassa ollut joku siirtymäaika johonkin 2017 tms.?

Kyllä:

"Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2017 asti noudattaen ennen tämän määräyksen voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön päätöstä (779/1998)."
Avatar
kimu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 25.09.2011 14:04
Paikkakunta: Metsämäki

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja kimu »

JSJ kirjoitti:
masa201 kirjoitti:Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
Eikös tuossa nyyttonirajassa ollut joku siirtymäaika johonkin 2017 tms.?

Kyllä:

"Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2017 asti noudattaen ennen tämän määräyksen voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön päätöstä (779/1998)."

Missäähän ei siis vielä olla kerrottu että tämä "nyyttoniraja" tulisi. Kohua aiheuttanut tekstinpätkä Trafilta oli esitys, mitä voitaisiin tehdä auton rakenteita muuttaessa. Tästä esityksestä Trafi toivoi jokaiselta autokunnalta omaa näkemystä asiasta, joten toivon että tekin ootte sähköpostia sinne laittanut.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Juuri noin eli 2017 vuojen loppuun saa tehdä vanhoilla säännöillä mutta piti olla joku todistus että on aloitettu ennen tuon voimaantuloa. Toivottavasti ei mene läpihte. Autoharrastajat oli ainakin laittanu textiä trafille ja vaativat sen poistamista.toivottavasti ei tule voimaan.en itte vaan viittiny jäähä rannalle ruikuttaan ja käytin oman pirssin leimalla keskeneräsenä.
värit väreihin ja loput maihin.
OMxxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 21:12

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja OMxxx »

Prkl autoharrastajat :silent:
Toivottavasti esitys menee läpi... :thumbup:

Oma pulkka osottautu vähäpäästöseks eli vanhoilla säännöillä tulee turbojumppaa katsastuksiin (jahka se joskus valmistuu ajoon tms ).

Vääntöraja on kyllä tiukahko, että joutunee omavalmiste om606 N/A + holsetti yrittää leimata ja pitää väännöt alle 240x1.2 = 288Nm :lol:
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Siis puolestahan ne puhu siis ettei tulis noita vääntörajoja ja että kemiallinen ahtaminen sallittais yms :lol: tuolta voi käydä lukaseen http://autoharrastajat.fi/?page_id=27" onclick="window.open(this.href);return false; .toivottavasti menis ilman tota vääntörajaa läpitte. Monen muun harrastajan elämä helpottuu kummasti. Paitsi jos meinaat laittaa kaasari autoon ruiskun + turbon ruiskusta tuli jo 20% tehonlisäys eli ei turboa.säädettävä moottorinohjaus automaattisesti 20% jne meni taas ot mutta onnea projektiin ja toivottavasti saat jossain välissä leimallekkin :)
Viimeksi muokannut masa201, Pe 01.05.2015 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
OMxxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 21:12

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja OMxxx »

Juu tajusin lukemani väärin, hyvän esityksen olivat lähettäneet Trafille :thumbup:
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja mamu »

Olikos Velsterillä OM602 orkkis turbo? Oliko EGR-laitteita? Kiinnostaisi pari vakio-osaa, jos oli ilman EGR:ää.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
Velsteri^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.04.2015 18:13

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja Velsteri^ »

mamu kirjoitti:Olikos Velsterillä OM602 orkkis turbo? Oliko EGR-laitteita? Kiinnostaisi pari vakio-osaa, jos oli ilman EGR:ää.
Ei ollu turboa eikä tulekaan. Eikä mulla oo paniikkia leimauksen kans ku naapurina on konttori :P pitäis vaan jonkunlaista varmuutta saada siihen että mitä tuolle vois tehdä että saa oikean kokoisen syylärin paikoilleen. Vaihdelaatikkokin on vissiin 30cm taaempana ku pitäis -.-
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Just niinkun jukkis sano eli 603 moottori jalat ja matalemmat tyynyt.nuo tyynyt löytyy vaikka biltemasta kestosta en sitten tiedä mitään :D
värit väreihin ja loput maihin.
Velsteri^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 28.04.2015 18:13

Viesti Kirjoittaja Velsteri^ »

Hmm.... Justiin tuossa mietittiin että kummeneekohan se sillä, ku se moottori on etupäästä pystyssä. Kokeilemallahan siitä kyllä selviäis mutta mutta....
heikkila-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.04.2015 14:20

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja heikkila- »

ITE laitoin niillä 606 korvakoilla meni iha kohtuudella ko rälläköi vaan reilusti matalemmaksi ja vakio 2.0 bensan tyynyillä.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 ja OM606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Nuilla 603 jaloilla moottori siirtyy useamman sentin taatepäin ja tarvike tyynyillä taas alaspäin tai sitten noilla bensan tyynyillä ja käy sinne muun mallistenki autojen moottorityynyt.
värit väreihin ja loput maihin.
Vastaa Viestiin