w201 ja OM606
w201 ja OM606
Joo elikkäs tuli alotettua semmonen rojekti että omasta Römmelistä lähti alkuperäinen 602:nen kävelemään ja tilalle tuli 606:nen. Nyt on vaan semmonen ongelma että tuo isompi pannu ei vain ota mahtuakseen paikoilleen. Moottori jää liian ylös eikä konepeltiä saa kunnolla kiinni ja muutenkin se tuntuu olevan liian takana. Tällä hetkellä moottorinjalkoina on 603:sen jalat ja aluksi kokeiltiin 602:sen jalkoja joilla moottori jäi silti liian ylös(makasi kallistuksenvakaajan päällä) ja tuli vähän turhan eteen. Tiedän että kyseisiä rakennelmia on tehty ennenkin, mutta minä en ainakaan löytänyt mistään apuja ja ajattelin että josko täältä löytyis. Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita.
Re: w201 ja OM606
Kokemusta ei oo, mutta mitenköhän onnistuisi 2.6bensa koneen kumityynyillä ja kannakkeilla jos ne käy.
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
S124 om606
s211 320cdi
Re: w201 ja OM606
om603 jaloilla ja kumitarvike liikkestä yleismallin moottori kumityynyt että saa koneen alemmaksi. sitä suoja peltiä mikä on puhaltimen moottorin edessä joutuu vähän taivuttaa öljysuodattimen jalan kohdalta. mutta kaikki joutuu laittaa kenkälusikan kanssa 

124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: w201 ja OM606
Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 ja OM606
Eikös tuossa nyyttonirajassa ollut joku siirtymäaika johonkin 2017 tms.?masa201 kirjoitti:Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
Kyllä:
"Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2017 asti noudattaen ennen tämän määräyksen voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön päätöstä (779/1998)."
Re: w201 ja OM606
JSJ kirjoitti:Eikös tuossa nyyttonirajassa ollut joku siirtymäaika johonkin 2017 tms.?masa201 kirjoitti:Otappas huomioon sitten tuo kesällä tuleva trafin 20% nyyttoniraja jos meinaat leimailla tuota. Nimittäin cossun alustalla sais olla väännöt 288nm ja tuossa 606 turbossa on väännöt 330nm eli joudut kikkaileen vaparina ensin sen leimaan.
Kyllä:
"Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2017 asti noudattaen ennen tämän määräyksen voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön päätöstä (779/1998)."
Missäähän ei siis vielä olla kerrottu että tämä "nyyttoniraja" tulisi. Kohua aiheuttanut tekstinpätkä Trafilta oli esitys, mitä voitaisiin tehdä auton rakenteita muuttaessa. Tästä esityksestä Trafi toivoi jokaiselta autokunnalta omaa näkemystä asiasta, joten toivon että tekin ootte sähköpostia sinne laittanut.
Re: w201 ja OM606
Juuri noin eli 2017 vuojen loppuun saa tehdä vanhoilla säännöillä mutta piti olla joku todistus että on aloitettu ennen tuon voimaantuloa. Toivottavasti ei mene läpihte. Autoharrastajat oli ainakin laittanu textiä trafille ja vaativat sen poistamista.toivottavasti ei tule voimaan.en itte vaan viittiny jäähä rannalle ruikuttaan ja käytin oman pirssin leimalla keskeneräsenä.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 ja OM606
Prkl autoharrastajat
Toivottavasti esitys menee läpi...
Oma pulkka osottautu vähäpäästöseks eli vanhoilla säännöillä tulee turbojumppaa katsastuksiin (jahka se joskus valmistuu ajoon tms ).
Vääntöraja on kyllä tiukahko, että joutunee omavalmiste om606 N/A + holsetti yrittää leimata ja pitää väännöt alle 240x1.2 = 288Nm

Toivottavasti esitys menee läpi...

Oma pulkka osottautu vähäpäästöseks eli vanhoilla säännöillä tulee turbojumppaa katsastuksiin (jahka se joskus valmistuu ajoon tms ).
Vääntöraja on kyllä tiukahko, että joutunee omavalmiste om606 N/A + holsetti yrittää leimata ja pitää väännöt alle 240x1.2 = 288Nm

Re: w201 ja OM606
Siis puolestahan ne puhu siis ettei tulis noita vääntörajoja ja että kemiallinen ahtaminen sallittais yms
tuolta voi käydä lukaseen http://autoharrastajat.fi/?page_id=27" onclick="window.open(this.href);return false; .toivottavasti menis ilman tota vääntörajaa läpitte. Monen muun harrastajan elämä helpottuu kummasti. Paitsi jos meinaat laittaa kaasari autoon ruiskun + turbon ruiskusta tuli jo 20% tehonlisäys eli ei turboa.säädettävä moottorinohjaus automaattisesti 20% jne meni taas ot mutta onnea projektiin ja toivottavasti saat jossain välissä leimallekkin 


Viimeksi muokannut masa201, Pe 01.05.2015 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 ja OM606
Juu tajusin lukemani väärin, hyvän esityksen olivat lähettäneet Trafille 

Re: w201 ja OM606
Olikos Velsterillä OM602 orkkis turbo? Oliko EGR-laitteita? Kiinnostaisi pari vakio-osaa, jos oli ilman EGR:ää.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: w201 ja OM606
Ei ollu turboa eikä tulekaan. Eikä mulla oo paniikkia leimauksen kans ku naapurina on konttorimamu kirjoitti:Olikos Velsterillä OM602 orkkis turbo? Oliko EGR-laitteita? Kiinnostaisi pari vakio-osaa, jos oli ilman EGR:ää.

Re: w201 ja OM606
Just niinkun jukkis sano eli 603 moottori jalat ja matalemmat tyynyt.nuo tyynyt löytyy vaikka biltemasta kestosta en sitten tiedä mitään 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 ja OM606
ITE laitoin niillä 606 korvakoilla meni iha kohtuudella ko rälläköi vaan reilusti matalemmaksi ja vakio 2.0 bensan tyynyillä.
Re: w201 ja OM606
Nuilla 603 jaloilla moottori siirtyy useamman sentin taatepäin ja tarvike tyynyillä taas alaspäin tai sitten noilla bensan tyynyillä ja käy sinne muun mallistenki autojen moottorityynyt.
värit väreihin ja loput maihin.