w123 om616 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

elikkäs nyt pari tälläistä kysymystä?

nyt pitäis lähiaikoina kaiva tuolta tuo toinen om616 motti esille,vaihtaa paskana oleva kampiakseli,rengastaa,tiivistää ja laakeroida.

seuraavaksi pitäis tehdä imu- ja pakosarja,vai löytyykö keltään valmiita?

sit välijäähdytin ja turbo
2,5'' putki:p

eli tarvitsisin kuvaa turbon pako- ja imusarjasta? tai mittoja?
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

Noniin,eli nyt no tulevaa turbo konetta purkailtu.....

ekana kansi ei meinannut irrota kun pultti muljahti...
sitten kun kannen sai nostettua odotti ikävän näköinen lohko...3sylinteriä kärsinyt veden aiheuttamaa vahinkoa...täytyy hoonata ensviikonloppuna kun saa kampiakselin irti(jos enää pystyy pelastamaan)... :roll: :lol:

nyt kun kansi on irti nii avarretaan se kerralla...sekin menee ensiviikonloppuun,sen lisäksi pitää ootella tiivisteitä ja laakereita..

Siinä on sit pari kuvaa. :clap:

lisää tulee kun kerkiää tehdä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Kai olet tämän rojektin nähnyt: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=98595" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ole minun. Tästä kannattaa kopioda paljonkin asioita, mutta tässä vaiheessa kun konekkin on irrallaan, tee turbon öljynpaluu kuten tässä Hietsun projektissa.
Peltiöljypohjaankin voi tehdä, mutta se jää mielestäni kovin lähelle öljyn pintaa.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

ei tos oikeastaan oo mitään sellasta mikä ei olisi jo selvillä,just etsin alumiiniputkea imusarjan tekoon...ja pakosarjan teen itse pellistä. ahdin on KKK K03. tarvittaessa isompi.
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

paluu on suunniteltu sinne öljypohjaan.Sylinterien hoonaus,kannen porttaus,männän renkaat ja ehkä männätkin vaihtoon(mahle),tiivisteet ja laakerit.
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja make280s »

Tee imusarja vanhanmallisesta pystyimusarjasta, läppä ja akseli pois ja hitsaa reiät tukkoon ja pyöräytä sorvissa siitä letkukara ja siihen suoraan coolerilta tai turbolta tuleva letku.
Ja paluuputki pikkupohjan yläreunaan kiinnityspulttien väliin itse käytin hydraulikulmaa ja tiiviste väliin ja mutteri sisäpuolelle.
Omassani on ollut näin jo 20 tuhatta km ja hyvin on toiminut öljynpaineen otin putsarin jalan hytin puolella olevasta luukusta,tein siihen uuden kannen 16mm alumiinista ja kierteet nipalle josta
letkun lähtö.
MB W-210 200cdi vm 99
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

Imusarja on jo suunniteltu.Siis mistä oot voitelun ottanut? Porukka puhu et kannattaa ottaa suodatinjalasta? Paljon oot pitäny paineita? Ja/tai paljon rempatus konees uskaltaa pitää,tietysti matalilla oaineilla sisäänajo ekana.
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja make280s »

w123TurboProjekt kirjoitti:Imusarja on jo suunniteltu.Siis mistä oot voitelun ottanut? Porukka puhu et kannattaa ottaa suodatinjalasta? Paljon oot pitäny paineita? Ja/tai paljon rempatus konees uskaltaa pitää,tietysti matalilla oaineilla sisäänajo ekana.

Suodatinjalan takanana on muutamalla pultilla valettu kansi johon ei saa kierteitä eikä voi hitsata,tein tilalle uuden kannen 16mm alumiinista siihen kierteet ja öljyn lähtö siitä tietenkin täysi paine turbolle 6-8 mm putkella/letkulla jotta saa laakereihin kunnon voitelun. Mulla itsellä kkk26 turbo ja cooleri,hyvin on toiminut kestää ajaa lappu lattiassa.
MB W-210 200cdi vm 99
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

pystytkö laittaa kuvan? paljon sul on ahtopaineita?
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja make280s »

Voinhan minä kokeilla tuleeko niistä kuvista mitään,ahtopaine 0,8 kun ei riitä säätö pienemmälle.
MB W-210 200cdi vm 99
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

jees,kiitos etukäteen.
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Itellä oli tommonen vanhanmallinen imusarja om615, josta alkuperänen läpän paikka tukittu ja sorvattu sopiva adapteri siihen ilusarjan etupäähän, kahdella poraruuvilla ja sialla kiinni tiiviisti. Olis toi koko imusarjahökötys muutamalla kympillä jouten!

Ja öljyntulo kannattaa ottaa suodattimen kannesta. Vanhanmallissa pultti johon saa hitsattua päälle jonkun nipan, ja se pultin alapää pitää tukkia ja porata siitä pultista se pieni reikä isommaksi. Uudenmallisissa ei oo pulttia keskellä, niin kanteen keskelle kierre ja siihen sopiva nippa. Noin oli itsellä. Viimesessä laitoksessa öljynpaluu oli myös lohkoon... E: ja näin saa turbolle siis suodatetun öljyn.
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

sun videoitahan täs on katellu,ku saan remontin tehtyä nii keskityn tohon turbottamiseen,pitää katsoa sit sitä imusarjaa.
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja make280s »

Lueppa yksityisviestisi sielä on jotain sulle !
MB W-210 200cdi vm 99
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

make280s kirjoitti:Lueppa yksityisviestisi sielä on jotain sulle !

näin tein :)
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

noniin,eli kone on nyt laakeroitu,rengastettu ja tiivistetty,lohko on maalattu ja jako kohillaan,ens viikonloppuna/vappuna ois ekat savut luvassa.



sitten olisi pieni kysymys,onko KKK K03 003 liian pieni ahdin(audi a4 1.8t/vw passat 1.8t vakio ahdin)?

kuvia tulossa vappuna!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5518
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

On liian pieni. No saahan sillä varmaan vakioon 72 heppaan parannusta, mutta erittäin pieni on sen pakopesä. Joku tdi:n ahdin sen sijaan olis jo ihan passeli.
S124 300TE
W124 300D
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

näin arvelinkin
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja make280s »

Hommaa 300:n turbo kkk26 niin ei nouse pakopaine,liian pienellä turbolla hajoaa kone (männät).
MB W-210 200cdi vm 99
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

sit tota....oma korjauskirja on nyt ollu kadoksissa 3viikkoa...kone on kasassa,mutta pukit sun muut tarvis saada momenttiin.

-kiertokanget
-kampiakselin pukit
-nokka-akselin ketjupyörän pultti?
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Tuliko vakio männät?
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

Tompa124 kirjoitti:Tuliko vakio männät?


kyllä,ainakin toistaiseksi.
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

mitäs sanotte switcher s2b ahtimesta?;) nyt ois sellanen hyllyssä :wink:
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

onko kenelläkään suoria ohjeita ulkoisen hukkaportin asentamiseen? sori,eka turbotus...
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

onko normaalia,heti kun tiukkaa kiertokankien laakerit nii kone menee niin jäykäks ettei saa pyöritettyy 1m kääntövarrella kampuran päästä? meinaan vaa et onko uudet laakerit vain nin tiukat? mitä ite ottee tehny asialle?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitäpä itse arvelet onko normaalia :shock:
Aluksi kysytään onko kk-pukit oikeinpäin paikallaan ?
wiimax.fi
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

on oikeinpäin...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokin kuitenkin mättää; väärät laakerit, kanget ei paria pukkien kanssa ... männät varmaakin kuitenkin liikkuu sylintereissä kuten pitää.
wiimax.fi
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

Koko kone pyöri kunnes veti sen loppu kiristyksen 90astetta
w123TurboProjekt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47

Re: w123 om616 turbotus

Viesti Kirjoittaja w123TurboProjekt »

noniin,kone kasas,pitäi svaa työntää tonne mersun keulille :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin