w123 om616 turbotus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
w123 om616 turbotus
elikkäs nyt pari tälläistä kysymystä?
nyt pitäis lähiaikoina kaiva tuolta tuo toinen om616 motti esille,vaihtaa paskana oleva kampiakseli,rengastaa,tiivistää ja laakeroida.
seuraavaksi pitäis tehdä imu- ja pakosarja,vai löytyykö keltään valmiita?
sit välijäähdytin ja turbo
2,5'' putki:p
eli tarvitsisin kuvaa turbon pako- ja imusarjasta? tai mittoja?
nyt pitäis lähiaikoina kaiva tuolta tuo toinen om616 motti esille,vaihtaa paskana oleva kampiakseli,rengastaa,tiivistää ja laakeroida.
seuraavaksi pitäis tehdä imu- ja pakosarja,vai löytyykö keltään valmiita?
sit välijäähdytin ja turbo
2,5'' putki:p
eli tarvitsisin kuvaa turbon pako- ja imusarjasta? tai mittoja?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
Noniin,eli nyt no tulevaa turbo konetta purkailtu.....
ekana kansi ei meinannut irrota kun pultti muljahti...
sitten kun kannen sai nostettua odotti ikävän näköinen lohko...3sylinteriä kärsinyt veden aiheuttamaa vahinkoa...täytyy hoonata ensviikonloppuna kun saa kampiakselin irti(jos enää pystyy pelastamaan)...
nyt kun kansi on irti nii avarretaan se kerralla...sekin menee ensiviikonloppuun,sen lisäksi pitää ootella tiivisteitä ja laakereita..
Siinä on sit pari kuvaa.
lisää tulee kun kerkiää tehdä.
ekana kansi ei meinannut irrota kun pultti muljahti...
sitten kun kannen sai nostettua odotti ikävän näköinen lohko...3sylinteriä kärsinyt veden aiheuttamaa vahinkoa...täytyy hoonata ensviikonloppuna kun saa kampiakselin irti(jos enää pystyy pelastamaan)...


nyt kun kansi on irti nii avarretaan se kerralla...sekin menee ensiviikonloppuun,sen lisäksi pitää ootella tiivisteitä ja laakereita..
Siinä on sit pari kuvaa.

lisää tulee kun kerkiää tehdä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w123 om616 turbotus
Kai olet tämän rojektin nähnyt: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=98595" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole minun. Tästä kannattaa kopioda paljonkin asioita, mutta tässä vaiheessa kun konekkin on irrallaan, tee turbon öljynpaluu kuten tässä Hietsun projektissa.
Peltiöljypohjaankin voi tehdä, mutta se jää mielestäni kovin lähelle öljyn pintaa.
Ei ole minun. Tästä kannattaa kopioda paljonkin asioita, mutta tässä vaiheessa kun konekkin on irrallaan, tee turbon öljynpaluu kuten tässä Hietsun projektissa.
Peltiöljypohjaankin voi tehdä, mutta se jää mielestäni kovin lähelle öljyn pintaa.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
ei tos oikeastaan oo mitään sellasta mikä ei olisi jo selvillä,just etsin alumiiniputkea imusarjan tekoon...ja pakosarjan teen itse pellistä. ahdin on KKK K03. tarvittaessa isompi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
paluu on suunniteltu sinne öljypohjaan.Sylinterien hoonaus,kannen porttaus,männän renkaat ja ehkä männätkin vaihtoon(mahle),tiivisteet ja laakerit.
Re: w123 om616 turbotus
Tee imusarja vanhanmallisesta pystyimusarjasta, läppä ja akseli pois ja hitsaa reiät tukkoon ja pyöräytä sorvissa siitä letkukara ja siihen suoraan coolerilta tai turbolta tuleva letku.
Ja paluuputki pikkupohjan yläreunaan kiinnityspulttien väliin itse käytin hydraulikulmaa ja tiiviste väliin ja mutteri sisäpuolelle.
Omassani on ollut näin jo 20 tuhatta km ja hyvin on toiminut öljynpaineen otin putsarin jalan hytin puolella olevasta luukusta,tein siihen uuden kannen 16mm alumiinista ja kierteet nipalle josta
letkun lähtö.
Ja paluuputki pikkupohjan yläreunaan kiinnityspulttien väliin itse käytin hydraulikulmaa ja tiiviste väliin ja mutteri sisäpuolelle.
Omassani on ollut näin jo 20 tuhatta km ja hyvin on toiminut öljynpaineen otin putsarin jalan hytin puolella olevasta luukusta,tein siihen uuden kannen 16mm alumiinista ja kierteet nipalle josta
letkun lähtö.
MB W-210 200cdi vm 99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
Imusarja on jo suunniteltu.Siis mistä oot voitelun ottanut? Porukka puhu et kannattaa ottaa suodatinjalasta? Paljon oot pitäny paineita? Ja/tai paljon rempatus konees uskaltaa pitää,tietysti matalilla oaineilla sisäänajo ekana.
Re: w123 om616 turbotus
w123TurboProjekt kirjoitti:Imusarja on jo suunniteltu.Siis mistä oot voitelun ottanut? Porukka puhu et kannattaa ottaa suodatinjalasta? Paljon oot pitäny paineita? Ja/tai paljon rempatus konees uskaltaa pitää,tietysti matalilla oaineilla sisäänajo ekana.
Suodatinjalan takanana on muutamalla pultilla valettu kansi johon ei saa kierteitä eikä voi hitsata,tein tilalle uuden kannen 16mm alumiinista siihen kierteet ja öljyn lähtö siitä tietenkin täysi paine turbolle 6-8 mm putkella/letkulla jotta saa laakereihin kunnon voitelun. Mulla itsellä kkk26 turbo ja cooleri,hyvin on toiminut kestää ajaa lappu lattiassa.
MB W-210 200cdi vm 99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
pystytkö laittaa kuvan? paljon sul on ahtopaineita?
Re: w123 om616 turbotus
Voinhan minä kokeilla tuleeko niistä kuvista mitään,ahtopaine 0,8 kun ei riitä säätö pienemmälle.
MB W-210 200cdi vm 99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
jees,kiitos etukäteen.
Re: w123 om616 turbotus
Itellä oli tommonen vanhanmallinen imusarja om615, josta alkuperänen läpän paikka tukittu ja sorvattu sopiva adapteri siihen ilusarjan etupäähän, kahdella poraruuvilla ja sialla kiinni tiiviisti. Olis toi koko imusarjahökötys muutamalla kympillä jouten!
Ja öljyntulo kannattaa ottaa suodattimen kannesta. Vanhanmallissa pultti johon saa hitsattua päälle jonkun nipan, ja se pultin alapää pitää tukkia ja porata siitä pultista se pieni reikä isommaksi. Uudenmallisissa ei oo pulttia keskellä, niin kanteen keskelle kierre ja siihen sopiva nippa. Noin oli itsellä. Viimesessä laitoksessa öljynpaluu oli myös lohkoon... E: ja näin saa turbolle siis suodatetun öljyn.
Ja öljyntulo kannattaa ottaa suodattimen kannesta. Vanhanmallissa pultti johon saa hitsattua päälle jonkun nipan, ja se pultin alapää pitää tukkia ja porata siitä pultista se pieni reikä isommaksi. Uudenmallisissa ei oo pulttia keskellä, niin kanteen keskelle kierre ja siihen sopiva nippa. Noin oli itsellä. Viimesessä laitoksessa öljynpaluu oli myös lohkoon... E: ja näin saa turbolle siis suodatetun öljyn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
sun videoitahan täs on katellu,ku saan remontin tehtyä nii keskityn tohon turbottamiseen,pitää katsoa sit sitä imusarjaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
make280s kirjoitti:Lueppa yksityisviestisi sielä on jotain sulle !
näin tein

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
noniin,eli kone on nyt laakeroitu,rengastettu ja tiivistetty,lohko on maalattu ja jako kohillaan,ens viikonloppuna/vappuna ois ekat savut luvassa.
sitten olisi pieni kysymys,onko KKK K03 003 liian pieni ahdin(audi a4 1.8t/vw passat 1.8t vakio ahdin)?
kuvia tulossa vappuna!
sitten olisi pieni kysymys,onko KKK K03 003 liian pieni ahdin(audi a4 1.8t/vw passat 1.8t vakio ahdin)?
kuvia tulossa vappuna!
Re: w123 om616 turbotus
On liian pieni. No saahan sillä varmaan vakioon 72 heppaan parannusta, mutta erittäin pieni on sen pakopesä. Joku tdi:n ahdin sen sijaan olis jo ihan passeli.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
näin arvelinkin
Re: w123 om616 turbotus
Hommaa 300:n turbo kkk26 niin ei nouse pakopaine,liian pienellä turbolla hajoaa kone (männät).
MB W-210 200cdi vm 99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
sit tota....oma korjauskirja on nyt ollu kadoksissa 3viikkoa...kone on kasassa,mutta pukit sun muut tarvis saada momenttiin.
-kiertokanget
-kampiakselin pukit
-nokka-akselin ketjupyörän pultti?
-kiertokanget
-kampiakselin pukit
-nokka-akselin ketjupyörän pultti?
Re: w123 om616 turbotus
Tuliko vakio männät?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
Tompa124 kirjoitti:Tuliko vakio männät?
kyllä,ainakin toistaiseksi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
mitäs sanotte switcher s2b ahtimesta?;) nyt ois sellanen hyllyssä 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
onko kenelläkään suoria ohjeita ulkoisen hukkaportin asentamiseen? sori,eka turbotus...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
onko normaalia,heti kun tiukkaa kiertokankien laakerit nii kone menee niin jäykäks ettei saa pyöritettyy 1m kääntövarrella kampuran päästä? meinaan vaa et onko uudet laakerit vain nin tiukat? mitä ite ottee tehny asialle?
Re: w123 om616 turbotus
Mitäpä itse arvelet onko normaalia
Aluksi kysytään onko kk-pukit oikeinpäin paikallaan ?

Aluksi kysytään onko kk-pukit oikeinpäin paikallaan ?
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
on oikeinpäin...
Re: w123 om616 turbotus
Jokin kuitenkin mättää; väärät laakerit, kanget ei paria pukkien kanssa ... männät varmaakin kuitenkin liikkuu sylintereissä kuten pitää.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
Koko kone pyöri kunnes veti sen loppu kiristyksen 90astetta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 09.03.2015 09:47
Re: w123 om616 turbotus
noniin,kone kasas,pitäi svaa työntää tonne mersun keulille 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.