S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:
Onnea vaan juhlapäivän johdosta :lol: .
Onk siinä noin lyhyt perävälitys? Vajaa satakakskymppiä mittarissa ja kolme tonnia kierroksia :o .
se on orkkisperä, ottaa kovasti kierroksia kun on pienin v6, muuten olisi varmasti laiskan oloinen..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt tarviin teidän apua, menee hermot kohta tän auton kanssa.. Mulla on sellaista tärinää kun jarruttaa. Otin kaikki jarrylevyt irti, hioin navat ja jarrulevyjen kosketusosat napaa vasten. Sitten katon mittakellolla ja kaikki levyt ovat ihan suorat, ei mitään kieroutta. Parkkijarrua löysäsin vähän samalla.

Uudet vanteet mulla ja renkaat on viime vuodelta(continental). Kun hiljennän pysäthyäkseeni niin silloin niinkuin tuntuis että tuo täristely seuraa renkaan/renkaitten pyörintää. Jarrupolkimessa ei pulsseeraa yhtään.

Missä vika?? Kaikki nivelet,tangot ja kumipuslat vaihdettu uusiin. Onko jotain jäänyt löysälle jossain??
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mittasitko levyjen suoruuden molemminpuolin levyä?

Jossakin levyssä voi olla vahvuusheittoa. Eli levy voi olla joltain kohtaa paksumpi kuin esim vastapuolelta.
Tosin tuo tuntuu yleensä polkimessakin "jumputuksena"

Ex 190:ssä oli raidetangonpää väljä ja se ravisti jarrutettaessa...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mika.T kirjoitti:mittasitko levyjen suoruuden molemminpuolin levyä?

Jossakin levyssä voi olla vahvuusheittoa. Eli levy voi olla joltain kohtaa paksumpi kuin esim vastapuolelta.
Tosin tuo tuntuu yleensä polkimessakin "jumputuksena"

Ex 190:ssä oli raidetangonpää väljä ja se ravisti jarrutettaessa...
joo tuosta sain vinkin Ruotsin mb forumilta, mittasin nimittäin etulevyt vain ulkopuolelta sillä mittakellolla. Levyt edessä ovat ventilöidyt ja mittaan ne sisäreunasta huomena.

Miten tuon raidetangon pään voin katsoa onko hyvä, olen kyllä nekin vaihtanut mutta en sisempiä niveliä ohjausvaihteistoon päin.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Joko hankkiuduit eroon tästä työllistäjästä kun näytit hommanneen W124 mesen toisessa säikeessä?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:Joko hankkiuduit eroon tästä työllistäjästä kun näytit hommanneen W124 mesen toisessa säikeessä?
Ei on tämä jälellä mutta nyt tallitettu talvea varten eli enempää ei ajoja tule tällä kaudella :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Jos jollakin on elegance vanteita myytävänä (vain hyväkuntoiset kiinnostaa) niin haluan ostaa, ne ovat tämän näköiset:
Kuva
mb numero on: 2104011202 7,5x16 ja et 41. Renkaitten kunto ei ole tärkeä koska mulla on uudet renkaat.
Haluan nämä vanteet koska tehdaskortista näin että auto on näillä vanteilla lähtenyt tehtaalta..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tein pienen videon projektista..
https://www.youtube.com/watch?v=rXnr6QCbT7s
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S210

Viesti Kirjoittaja aziz »

Musiikki oli niin terapeuttista ja rauhoittavaa, että nukahin kesken videon...taisi kuitenkin olla häpiending. :D
Ei vaan, oli ihan kiva kooste tapahtuneesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

aziz kirjoitti:Musiikki oli niin terapeuttista ja rauhoittavaa, että nukahin kesken videon...taisi kuitenkin olla häpiending. :D
Ei vaan, oli ihan kiva kooste tapahtuneesta.
Hahah, no en halunut mitään kauheeta metallimusaa siihen :mrgreen: Joo oli vaan vaikea valita mitä kuvista laittaa, kun niitä on reilusti yli 1000 :D
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: S210

Viesti Kirjoittaja edin »

Luin koko setin. Oot kyllä tehny mahtavaa jälkeä! :thumbup: :thumbup:
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S210

Viesti Kirjoittaja RAM »

Siitä tärinästä sen verran, että se ihan uusi äsken asennettu raidetangon pää tms. voi olla jo väljä. Näin on mulle pari kertaa käynyt, kun ei ole kolina millään meinannut hävitä, paljastui syyksi hiljattain asennettu osanen.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

edin kirjoitti:Luin koko setin. Oot kyllä tehny mahtavaa jälkeä! :thumbup: :thumbup:
Kiitos :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RAM kirjoitti:Siitä tärinästä sen verran, että se ihan uusi äsken asennettu raidetangon pää tms. voi olla jo väljä. Näin on mulle pari kertaa käynyt, kun ei ole kolina millään meinannut hävitä, paljastui syyksi hiljattain asennettu osanen.
Kiitos vinkistä,pitääkin kattoa kaikki nivelet että onko ehjät. Kun autoa keinuttaa kattoreelingistä niin kuuluu lonksetta etupäästä.. että jotain siellä on vialla..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt olen saanut elegancevanteet autoon:
Kuva
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on aika paljon tapahtunut auton kanssa viime aikoina. Käytin autoa katsastuksessa pari viikkoa sitten (joo auto on nyt käytössä) ja meni läpi puhtain paperein ja kehuin kunnosta.

No sitten katsastuksen yhteydessä kysyin katsurilta että missä päässä ne jarrulevyt ovat kierot ja hän sanoi että edessä. No sitten jätin levyt sorvattavaksi ja nyt on jarrutärinät poissa! :D

Perjantaina käytin autoa mersuverstaalla tuosta ärsyttävästä äänestä jota olen kuunnellut parin vuoden ajan, ja uskokaa tai älkää niin se oli kardaaniakselin tukilaakeri mikä oli rikki. Tämän olin jo kahesti vaihtanut koska itekkin epäilin sitä mutta toisen vaihdon jälkeen kun tuo ääni oli jälellä niin ei tullut mieleenkään että se toinenkin uusi laakeri olisi ollut viallinen.

Joten nyt on auto hiljainen eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Ja tärinät on poissa :)

Sitten olin ostanut bose vahvistajan ja subbarin jonka olen laittanut autoon myös, ja ääni tuli paljon paremmaksi.
Ostin kaapelia ja tein johtosarjan bose äänentoistolle.

Kuva
valmis
Kuva
oli helppo vetää kaapelit kun oli muovikanavat mihin laittaa johdot:
Kuva
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-d53493d023ae6bb01b614026c167f340.jpg][/img]
otin maton pois apparin puolelta..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-c86869364b1f44f1fbe2c8b80b5c8c6d.jpg][/img]
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-ea807e3500dab500816159e65c536b35.jpg][/img]
ISO kontaktit stereoon..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-4c0f4816b8859c19226e577df15797bb.jpg][/img]
siinä on subbarin paikka
Kuva
Kuva
vahvistin paikallaan.
Kuva
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvä hyvä! :thumbup:
Ja minähän olenkin sitten nykyisin autoilumaailmassa ilman tätä S210 herkkua. Ruosteistaan ja puutteistaan huolimatta mahdottoman kiva auto, varsinkin sivistyneellä bensakoneella. Melkein seitsemän vuotta tuolla tuli päästeltyä.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:Hyvä hyvä! :thumbup:
Ja minähän olenkin sitten nykyisin autoilumaailmassa ilman tätä S210 herkkua. Ruosteistaan ja puutteistaan huolimatta mahdottoman kiva auto, varsinkin sivistyneellä bensakoneella. Melkein seitsemän vuotta tuolla tuli päästeltyä.
No voit ostaa tämän minulta :D No en mä sitä kyllä myy..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

No nyt on se ilkeä ääni laitettu kuntoon. Käytin viime viikon perjantaina autoa mersun verstaalla ja siellä löysivät vian. Se oli kardaaniakselin tukilaakeri joka oli viallinen. Uusi laakeri joka oli rikki jo heti alusta lähtien.. No nyt siinä ön mersun originaalilaakeri ja on nyt auto hiljainen..tuntuu kummalle ajaa kun pari vuotta kuunnellu sitä ääntä..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

On aika paljon tapahtunut viime kerrasta.. Aloitan tuoreilla kuvilla kesävanteet/renkaat alla nyt:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt olen vaihtamassa taakse rengaslaakereita koska niitä en ollut vaihtanut remontin aikana:
Kuva
homma alkamassa..
Kuva
navan irroittaminen sujuu hyvin kun laittaa pultit (tässä tapauksessa kardaanin kumilaipan pultit koska ovat pitemmät kuin rengaspultit) ja sitten metalliputkea takana ettei jarrukilpi mene pahaks..
Kuva
Kuva
napa irroitettuna
Kuva
vedin hitsillä laakerin sisäreunaan saumaa jotta laakeri lämpenee kunnolla ja sitten annoin sen rauhassa jäähtyä että se hieman kutistuu ja on helpompi vetää ulos.
Kuva
vetämässä laakeria ulos, takapuolelle laitoin tuollaisen mustan "lautasen" ulosvetäjästä suoraan.
Kuva
poissa..
Kuva
uutta laakeria laittamassa paikalleen, otin sen vanhan laakerin jonka avulla työnnän uuden paikalleen. Uusi laakeri oli mulla pakkasessa ennen laittoa, menee helpommin sinne sitten.
Kuva
Kuva
uusi laakeri (skf) paikallaan:
Kuva

Sitten sattui löytmään samanlainen S210 halvalla.. ajoin sen tiistaina kotiin ja hyvin toimi. Hydrauliöljyä vuotaa joten iskarit ja ohjaustehostin ei toimi. Sama kone ja vaihteisto kun mulla on tässä projektiautossa. Sain auton halvalla, 4500kr(noin 450 euroa).
Tämä auto menee mulla purkuun ja otan siitä kaikki osat ja pelkkä kuori menee sitten romuun.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

käyköhän tässä niin että kunnostat vielä tuon elimenluovuttajankin kun on niin hyväkuntoisen näköinen...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:käyköhän tässä niin että kunnostat vielä tuon elimenluovuttajankin kun on niin hyväkuntoisen näköinen...
Et ole ainut joka tuota sanoo ja kyselee :mrgreen: Mutta en kunnosta tätä luovuttaja autoa koska olen jo alkanut siitä otteleen osia. Kummatkin vetoakselit menee omaan myös :D
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: S210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Tuleeko farkusta jotain osaa myyntii? yhdelle facelift keulalle vois olla tarvetta. 8)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

masaat kirjoitti:Tuleeko farkusta jotain osaa myyntii? yhdelle facelift keulalle vois olla tarvetta. 8)
Koko auton puran osiksi että on itellä varalla. Keulan voi olla että tarvitsen itse, katon tuosta mun omasta ensin että ,missä kunnossa se on. Muuten saat kyllä ostaa keulan, se on ihan virheetön.
Keskiyön pikajuna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 19.05.2007 17:32

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Keskiyön pikajuna »

Hej Pasi ja suurkiitos ansiokkaasta dokumentoinnista! Löysin tämän ketjun kun etsin tietoja S210:stä ostoaikeissa ja luin koko stoorin läpi yhtä soittoa! Loistavaa tarinaa ja hienoa työtä! Nyt mietityttää onko ne kaikki väykyt noin ruosteisia...Kyllä täytyy tarkaan katsoa auto läpi ennen kaupantekoa! Mutta nyt tiedän ainakin minne katsoa. Tack så mycket! T Lauri
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Ei ne ole noin ruosteisia... Ne on paljon pahempia :D
9903_2_Kuskin_oven_kohtaa_1.jpg
9903_DSC_0122_1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Keskiyön pikajuna kirjoitti:Hej Pasi ja suurkiitos ansiokkaasta dokumentoinnista! Löysin tämän ketjun kun etsin tietoja S210:stä ostoaikeissa ja luin koko stoorin läpi yhtä soittoa! Loistavaa tarinaa ja hienoa työtä! Nyt mietityttää onko ne kaikki väykyt noin ruosteisia...Kyllä täytyy tarkaan katsoa auto läpi ennen kaupantekoa! Mutta nyt tiedän ainakin minne katsoa. Tack så mycket! T Lauri
Hei! No kiva kuulla että sait vinkkejä tästä projektista:)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Starglazer kirjoitti:Ei ne ole noin ruosteisia... Ne on paljon pahempia :D
9903_2_Kuskin_oven_kohtaa_1.jpg
9903_DSC_0122_1.jpg
No huhhuh ei ollut noin paha minun(katoin helmojen sisälle kun oli päät auki siitä). Näyttää olevan ei facelift?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210

Viesti Kirjoittaja RH »

Ei ole.
Oma eksäni on parhaillaan kaverin pajalla purettuna odottamassa uutta maalipintaa. Siitä ei löytynyt mitään muuta kuin päälle näkyvät pari kukkasta siellä täällä ja noiden helmasynti vai pitäiskö sanoa kaarisynti eli pyöränkaarien kupruilu.
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

pasi84 kirjoitti:No huhhuh ei ollut noin paha minun(katoin helmojen sisälle kun oli päät auki siitä). Näyttää olevan ei facelift?
Jep, Lucas diesel, entinen taksi. Vuosimalli 1996 ja oli ruosteeton päälle päin kun ostin eli viimeisen päälle myyntifiksattu. Pohjaa oli paikattu 0,5mm pellillä ja helman reiät pakkelilla. Pellin sisäpuoli oli vielä jätetty sopivasti käsittelemättä. Kuten kuvasta näkyy niin lähti huomattavasti paremmassa kunnossa minulta eteenpäin!
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Vastaa Viestiin