W201 M102 kansiremppaa
W201 M102 kansiremppaa
Eli olen nyt jonkun aikaa koettanut kantta saada auki. Ensimmäiseksi haluaisin tietää kun menin jo ketjun kiristäjän irti ottamaan niin saako ajoitusmerkit säätää kohdilleen kampuraa kääntämällä vai pitääkö kiristäjä laittaa takaisin ennenkuin merkkaa merkit? Sitten vielä mietin, että imusarjan pultit olen irroittanut kannesta ja siitä kolmiotuesta mutta se ei hievahda mihinkään, pitäisikö se liikkua taaksepäin vai?
Re: W201 M102 kansiremppaa
Imusarja pitäs lähtee kannesta pois päin vetämällä. Tuntu lankussakin kaipaavan pientä koputtelua kumivasaralla että lähti liikkumaan mutta tarkista nyt vielä että varmasti on kaikki pultit ja mutterit irti. Löytyy merkit niin nokkarattaalta kuin kampiakseliltakin valmiiks ni ei kai noita sen enempää tarvi merkkailla.
Tonnin parin romuja
Re: W201 M102 kansiremppaa
Sijoita 30 eurtoa korjauskäsikirjaan, niin pääset paljon helpommalla. Niissä neuvotaan vaihe vaiheelta sylinterinkannen irrotus ja muutkin korjaustyöt.
tomant.
tomant.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M102 kansiremppaa
Äsken tuli savut päästettyä mutta eihän se hyvin käy... Kylmänä käy hyvin mutta kun lämpenee alkaa röpeltämään ja tasakaasulla auto hypyttää. Imuvuotohan varmaan se on mutta kuinka esim. tuo virranjakaja säädetään kohdilleen?
Kaasua antaessa käy hyvin vähän aikaa, seurasin duty cycleä joka laskee hitaasti 50% sinne 20% jolloin auto alkaa käymään huonosti... Kannattaako se peltinen imusarjan tiiviste uusia paperiseen vaiko kannattaako koko imusarjanlämmitin ottaa pois siitä välistä koska vähän epäilyttää että siitä vuotaa.
Kaasua antaessa käy hyvin vähän aikaa, seurasin duty cycleä joka laskee hitaasti 50% sinne 20% jolloin auto alkaa käymään huonosti... Kannattaako se peltinen imusarjan tiiviste uusia paperiseen vaiko kannattaako koko imusarjanlämmitin ottaa pois siitä välistä koska vähän epäilyttää että siitä vuotaa.
Re: W201 M102 kansiremppaa
Voi sen lämmitys pellin viskata pois...ainakin täällä muut on kertoneet ettei ole ollut mitään vaikutusta.
Jos jakaja on HEI-tyyppinen???? niin kaiketi voi mutta uudemmassa jossa asento otetaan kampuralta sitä ei voi säätää vaan ecu ja sytty säätää sitä itse...kunhan on ykkönen kohdallaan kun kipuna tulee puolalta.
Jos jakaja on HEI-tyyppinen???? niin kaiketi voi mutta uudemmassa jossa asento otetaan kampuralta sitä ei voi säätää vaan ecu ja sytty säätää sitä itse...kunhan on ykkönen kohdallaan kun kipuna tulee puolalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 M102 kansiremppaa
Säädin kyllä jakajan osoittamaan 1 sylinteriä kohti kun se oli yläkuolokohdassa. Kokeilin äsken ottaa lambdaa irti ja se paranti tyhjäkäyntiä mutta tasakaasulla silti röpöttää/booaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 M102 kansiremppaa
onko ne kannen alipaine anturis olevat letkut oikeinpäi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 M102 kansiremppaa
Virranjakajan kääntäminen poisti nykimiset lähes kokonaan eli sytytyksen säädöstä tässä oli kysymys.
Re: W201 M102 kansiremppaa
Sulla on oltava joku -88 tai vanhempi toi mersus kun muut mallit säätää itse sytyn.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 M102 kansiremppaa
-91 on. Mitä tuo virranjakajan kääntäminen sitten tekee? Heti kun käänsin vastapäivään muutaman millin autolla pystyi ajamaan.