pystyykö tuosta säätöruuvista/sen sinettimaalista päättelemään että onko tuota menty kopeloimaan? Ellet siis oo jo kokeillu?? Mulla tota maalia on vielä sen verran että pystyy päättelemään jotta sen kanssa ei ole vielä sählätty.Saku- kirjoitti:Samalla tapaa itselläkin. Eli jälkimmäisten kuvien vivusto nostaa kaasuläpän vivun kautta ylös, jos vaijeria löysää tarpeeksi paljon. Tässä tilanteessa polkimeen tulee kuitenkin suuri klappi eli poljin vastaa kaasuun vasta, kun vipu vääntää kaasuläppää auki. Tuo mikrokytkin ottaa tosiaan kosketusta ainoaan tuossa asennossa. Kuuluukoo polkimessa siis olla klappia vai? Ja nuo tyhjäkäyntikiekat ei kyllä laske millään, jonka takia miettinyt olisiko auton käyntiä koitettu EHAa säätämällä parantaa tms...jarssep kirjoitti: Tuossa pitäisi nyt näkyy pari kuvaa mun mesestä, miten noi jouset siellä on. Sieltä puuttui aiemmin mm. tuo nyt uusittu mikrokytkimen jousi. Tyhjäkäynti oli hieman yli 800, mutta kun tuon jousen laittoi, tuo kytkin meni päälle tyhjäkäynnillä, ja kierrokset laski sinne 750.
Kaasuläpän jousen paikka näkyy nuolen kohdalla. Ainakin mulla on kaasupolkimessa huomattava klappi, mutta ei se mitään haittaa. Oisko joku mennyt säätämään esim. kaasuläpän säätöruuvia (muistaakseni siinä sellainen on) vaikka että pysyy pakkasilla paremmin käynnissä![]()
Mua kiinnostaa toi kaasuläpän vivun "tyhjä" klunssi. Tuleekohan siihen automaattivaihteisen kickdownin vaijeri?
Jos ne kierrokset tosta vaikka laskis, niin vois ehkä kirjottaa vaikka huoltokirjan väliin muistilapun, että kuin monta kierrosta ruuvia väänsi, että pääsee takas alkutilanteeseen, tarpeen vaatiessa...
Ja eihän kaasuvaijeri aivan piukeena saa olla missään koneessa