W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eki82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 15.12.2007 13:56
Paikkakunta: Kälviä

W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!

Viesti Kirjoittaja Eki82 »

ELI AUTOHAN ON 124 300D -89 FARKKU JA TASONSÄÄTÖÖN ON NYT PANTU UUSI VENTTIILI JA ISKARIT. ASD PELAA HYVIN JOTEN PUMMPU SILOIN KAIKETI MYÖS TOIMII, MUTTA MITÄ TEHDÄ KUN PERÄSSÄ EI OLE EDELLEENKÄÄN MITÄÄ ELÄMÄÄ TOISIN SANOEN SE EI NOUSE VAIKKA MITEN KUORMITTAA TAI VENTTIILIN VIVUSTA VÄÄNTÄÄ AUTON OLLESSA NOSTURILLA KÄYNNISSÄ. iLMATTU ON JA UUDET ÖLJYT ON SISÄSSÄ MUTTA EI. hYVIÄ NEUVOJA VASTAANOTETAAN! VOIKO OLLA ETTÄ ILMAUS ON NIIN KINKKINEN ETTÄ SE EI VAAN ILMAUDU VAIKKA RUUVIA AUKOO VAI MIKÄHÄN SYSTEEMIÄ RIEPOO?
T:EERIK 044-5007880 :?:
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

vipua pitää liikuttaa hyvin vähän,jos kädellä liikutat käännä vain joku milli ja odota.löysää vaimentimesta letkua auton käydessä tuleeko sinne paine?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

aukase sieltä pumpun päästä lähtöletku ja päästä ilmat pois. siitä etiä päin availet kaikki mahdolliset liitokset. kyllä se siitä ilmaantuu.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Eki82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 15.12.2007 13:56
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Eki82 »

Kiitos vinkeistä.mitä lähtöletkua tarkoitat? eli sitäkö painelinjaa joka lähtee pumpulta? onko mitään hyötyä ilmauksen aikana hyppiä kontissa/painella perää?
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Oliko se nosturilla pyörät ilmassa
Eki82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 15.12.2007 13:56
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Eki82 »

nosturilla pyörät "maassa". siis ajosiltanosturilla.
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Juu sitte on ihan ok. Sitä vipua ylöspäin kääntämällähän se pitäs alkaa antaa oljyä iskareille.
Eki82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 15.12.2007 13:56
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Eki82 »

joo niinhän sen pitäis ja kyllä se antaakin kun öljyä kyllä pukkaa joka välistä mistä ruuveja aukoo.tosin sain tuossa tietoa että asd:n pitäisi lyödä joku kitkalukko päälle perästä kun rengas luistaa.Autossani se vain ilmoittaa mittaristossa keltaisella kolmiolla että nyt luistaa mutta mielestäni se ei kyllä vauhtia hidasta tai mitään lukkoa laita päälle..ainakaan se ei mitenkään ajaessa tunnu(en tiedä pitäisikö???)
Joten viiitaakohan tämä nyt siihen että pumppu ei yksinkertaisesti tuota tarpeeksi painetta että perä jaksaisi nousta? auttaako pumpun tiivisteisen vaihtaminen pumppaustehoon millään lailla vai onko lyötävä uusiksi koko pumppu ja mitähän semmoinen mahtaapi maksaa?
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Omaan 124/250/88 td laitettiin uudet kaasupallot. Piti tehdä kunnon lenkki tienpäällä ennenkuin alkoi nostamaan perän oikealle korkeudelle. Ei tehnyt sitä nosturin nokassa nostamalla ja laskemalla maahan vaikka ilmailtiin putkista.. Vaati näköjään hiemen reippaammat kierrokset alkaakseen toimimaan. Nyt toiminee myös tyhjäkäynnillä.
Muutuui kyllä takajousitus täysin. Iskunvaimennus imee nyt tien epätasaisuudet todella hyvin. :D :D :D
Yli 25 vuotta mersuilua
Eki82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 15.12.2007 13:56
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Eki82 »

eipä nosta mun mese vaikka kierroksillakin koittaa...oliko sulla asd ja toimiko se?
Voikohan asd:n "jakotukki" olla viallinen? siis eli mistä painelinja jakaantuu perään ja tasoventtiilille..siinähän on jonkun sortin kaasupallo myös..
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Ei ole ASD:tä.
Yli 25 vuotta mersuilua
osilpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Ti 05.04.2005 17:51
Paikkakunta: Sipoo

Re: W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Nyt on tasonsäädön putket vaihdettu. Enää ei mainittavasti vuoda. Hieman tihkuu yhdestä kohtaa, se on työn alla vielä.

Jouduin vaihtamaan käytetyn tasonsäätöventtiilin. En tiedä, missä asennossa sen vipu oli, mutta onko sillä mitään merkitystä? Eli voinko pyöritellä vipua vaikka 10 kertaa akselinsa ympäri ilman, että vaikuttaa mihinkään?

Ongelma on, ettei tahdo perä nousta maasta. Iskareille tulee öljyä (auto sammutettuna ihan paineella lorskahti öljyä ulos). Paluulinjasta tulee öljyä. On kokeiltu ajaa, käyttää pyöriä ilmassa ja väännellä vipua moneen asentoon auton käydessä, mutta ei.

Mielessä kävi kaksi asiaa:

1. Jos paineputki ja paluuputki on kytketty ristiin venttiiliin päästä, miten se näkyy? Kuuluuko venttiilin ylempään vai alempaan edestä tulevaan putkiliittimeen tulla paineputki? Kaveri purki ne, niin en ehtinyt näkemään, miten oli, mutta vannoi, että olisi oikein kytketty :-)
2. Jos venttiili on rikki, miten se ilmenee? Hajoaako niitä ylipäätään tai voisiko siellä olla joku roska sisällä?
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Vastaa Viestiin