W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!
W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!
ELI AUTOHAN ON 124 300D -89 FARKKU JA TASONSÄÄTÖÖN ON NYT PANTU UUSI VENTTIILI JA ISKARIT. ASD PELAA HYVIN JOTEN PUMMPU SILOIN KAIKETI MYÖS TOIMII, MUTTA MITÄ TEHDÄ KUN PERÄSSÄ EI OLE EDELLEENKÄÄN MITÄÄ ELÄMÄÄ TOISIN SANOEN SE EI NOUSE VAIKKA MITEN KUORMITTAA TAI VENTTIILIN VIVUSTA VÄÄNTÄÄ AUTON OLLESSA NOSTURILLA KÄYNNISSÄ. iLMATTU ON JA UUDET ÖLJYT ON SISÄSSÄ MUTTA EI. hYVIÄ NEUVOJA VASTAANOTETAAN! VOIKO OLLA ETTÄ ILMAUS ON NIIN KINKKINEN ETTÄ SE EI VAAN ILMAUDU VAIKKA RUUVIA AUKOO VAI MIKÄHÄN SYSTEEMIÄ RIEPOO?
T:EERIK 044-5007880
T:EERIK 044-5007880
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
tasonsäätö
Oliko se nosturilla pyörät ilmassa
tasonsäätö
Juu sitte on ihan ok. Sitä vipua ylöspäin kääntämällähän se pitäs alkaa antaa oljyä iskareille.
joo niinhän sen pitäis ja kyllä se antaakin kun öljyä kyllä pukkaa joka välistä mistä ruuveja aukoo.tosin sain tuossa tietoa että asd:n pitäisi lyödä joku kitkalukko päälle perästä kun rengas luistaa.Autossani se vain ilmoittaa mittaristossa keltaisella kolmiolla että nyt luistaa mutta mielestäni se ei kyllä vauhtia hidasta tai mitään lukkoa laita päälle..ainakaan se ei mitenkään ajaessa tunnu(en tiedä pitäisikö???)
Joten viiitaakohan tämä nyt siihen että pumppu ei yksinkertaisesti tuota tarpeeksi painetta että perä jaksaisi nousta? auttaako pumpun tiivisteisen vaihtaminen pumppaustehoon millään lailla vai onko lyötävä uusiksi koko pumppu ja mitähän semmoinen mahtaapi maksaa?
Joten viiitaakohan tämä nyt siihen että pumppu ei yksinkertaisesti tuota tarpeeksi painetta että perä jaksaisi nousta? auttaako pumpun tiivisteisen vaihtaminen pumppaustehoon millään lailla vai onko lyötävä uusiksi koko pumppu ja mitähän semmoinen mahtaapi maksaa?
W124 300 D -89
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
W110 220 -65
W115 220 -68(ex)
Omaan 124/250/88 td laitettiin uudet kaasupallot. Piti tehdä kunnon lenkki tienpäällä ennenkuin alkoi nostamaan perän oikealle korkeudelle. Ei tehnyt sitä nosturin nokassa nostamalla ja laskemalla maahan vaikka ilmailtiin putkista.. Vaati näköjään hiemen reippaammat kierrokset alkaakseen toimimaan. Nyt toiminee myös tyhjäkäynnillä.
Muutuui kyllä takajousitus täysin. Iskunvaimennus imee nyt tien epätasaisuudet todella hyvin.
Muutuui kyllä takajousitus täysin. Iskunvaimennus imee nyt tien epätasaisuudet todella hyvin.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: W124 TASONSÄÄTÖ. APUA!
Nyt on tasonsäädön putket vaihdettu. Enää ei mainittavasti vuoda. Hieman tihkuu yhdestä kohtaa, se on työn alla vielä.
Jouduin vaihtamaan käytetyn tasonsäätöventtiilin. En tiedä, missä asennossa sen vipu oli, mutta onko sillä mitään merkitystä? Eli voinko pyöritellä vipua vaikka 10 kertaa akselinsa ympäri ilman, että vaikuttaa mihinkään?
Ongelma on, ettei tahdo perä nousta maasta. Iskareille tulee öljyä (auto sammutettuna ihan paineella lorskahti öljyä ulos). Paluulinjasta tulee öljyä. On kokeiltu ajaa, käyttää pyöriä ilmassa ja väännellä vipua moneen asentoon auton käydessä, mutta ei.
Mielessä kävi kaksi asiaa:
1. Jos paineputki ja paluuputki on kytketty ristiin venttiiliin päästä, miten se näkyy? Kuuluuko venttiilin ylempään vai alempaan edestä tulevaan putkiliittimeen tulla paineputki? Kaveri purki ne, niin en ehtinyt näkemään, miten oli, mutta vannoi, että olisi oikein kytketty
2. Jos venttiili on rikki, miten se ilmenee? Hajoaako niitä ylipäätään tai voisiko siellä olla joku roska sisällä?
Jouduin vaihtamaan käytetyn tasonsäätöventtiilin. En tiedä, missä asennossa sen vipu oli, mutta onko sillä mitään merkitystä? Eli voinko pyöritellä vipua vaikka 10 kertaa akselinsa ympäri ilman, että vaikuttaa mihinkään?
Ongelma on, ettei tahdo perä nousta maasta. Iskareille tulee öljyä (auto sammutettuna ihan paineella lorskahti öljyä ulos). Paluulinjasta tulee öljyä. On kokeiltu ajaa, käyttää pyöriä ilmassa ja väännellä vipua moneen asentoon auton käydessä, mutta ei.
Mielessä kävi kaksi asiaa:
1. Jos paineputki ja paluuputki on kytketty ristiin venttiiliin päästä, miten se näkyy? Kuuluuko venttiilin ylempään vai alempaan edestä tulevaan putkiliittimeen tulla paineputki? Kaveri purki ne, niin en ehtinyt näkemään, miten oli, mutta vannoi, että olisi oikein kytketty
2. Jos venttiili on rikki, miten se ilmenee? Hajoaako niitä ylipäätään tai voisiko siellä olla joku roska sisällä?
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"