C-sarjan riisseli-----LUCAS----POIKI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
michaelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 15.05.2004 23:12
Paikkakunta: oulu

C-sarjan riisseli-----LUCAS----POIKI

Viesti Kirjoittaja michaelis »

Nyt se poiki...nimeksi tuli LUCAS.Voiko tosiaanki olla et meseen on asennettu noin epävarma pumppu?Mulla on tää jo kolmas mese ja eniten vikoja on ollut täsä C-sarjan riisselissä.Nimittäin pumppu nimeltä LUCAS teki lakon ja tähän autoon laitettiin uus pumppu jo ajettuani vain 255000 km naurettavaa.Sen ymmärtäs jos olis halvempi auto kyseessä,ja nyt tiedustelisin onkos FOORUMIN lukijoilla vastaavia häiriöitä...varmaanki on.En kauaa rupee leikkiin tämmösen pelin kans.Onkos uudemmissa malleissa (c-sarjalaisissa isoja vikoja) vai merkin vaihto?????????? :roll: :twisted: Nimittäin vähän jokapuolelta pokii......!!!!!!!!!!
Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18230
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pumppuremonttia on tehty Lucas-pumppuihin jo 150000 nurkilla olevilla kilometreillä, et todellakaan ole ainut jolla on ongelmia.

Hintaa tulee kaikkineen 600-1300 euroa, ja uusi pumppu on vähän kalliimpi.

(Nythän se pumppu on jonkin aikaa kunnossa - Cdi:ssä on omat ongelmansa jos sellaisen vaihtaisit.)
wiimax.fi
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Yleinen juttu. Sama koskee E220 malleja Lucaksen vehkeillä.

Jos auto joutuu seisomaan käyttämättömänä, pumpun tiivisteet "kuivahtavat" ja vuoto alkaa. Liikkeissä vaihtoautohallissa seisotetut riskipelejä. Alkavat vuotamaan kyllä muutenkin.

Kierrän kaukaa ko. mallit !!!
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tuli vaan mieleen että eikös tuo sama lucaksen pumppu löydy myös Audi A6:desta, diisselimalleista. Siintähän on tullut oikein audin tyyppivika. Ja taitaapi löytyä Pösöstä myös.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: C-sarjan riisseli-----LUCAS----POIKI

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

michaelis kirjoitti:Nyt se poiki...nimeksi tuli LUCAS.Voiko tosiaanki olla et meseen on asennettu noin epävarma pumppu?Mulla on tää jo kolmas mese ja eniten vikoja on ollut täsä C-sarjan riisselissä.Nimittäin pumppu nimeltä LUCAS teki lakon ja tähän autoon laitettiin uus pumppu jo ajettuani vain 255000 km naurettavaa.Sen ymmärtäs jos olis halvempi auto kyseessä,ja nyt tiedustelisin onkos FOORUMIN lukijoilla vastaavia häiriöitä...varmaanki on.En kauaa rupee leikkiin tämmösen pelin kans.Onkos uudemmissa malleissa (c-sarjalaisissa isoja vikoja) vai merkin vaihto?????????? :roll: :twisted: Nimittäin vähän jokapuolelta pokii......!!!!!!!!!!
Saako udella , minkä vuosimallin mersu kyseessä ????
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Sama "pimeyden ruhtinaan" valmistama pumppu on myös Ford Transitissa.
C220/E220 diesel taitaa olla onneksi ainoa, jossa on Lucas?
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei ne kaikilla nuo pumput hajoa. Kaverilla on C mallin 220. Ajettu 420000km ja alkuperäinen pumppu. Nyt sano ensviikolla menevän vaihdattamaan uudet takajarrulevyt. :shock:
Avatar
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 16.12.2003 23:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

Joo lucas on C ja E 220 D:n akilleen kantapää. Kuten aikaisemmin on kirjoitettu, sen tiivisteet voi hajota jo varsin vähillä kilsoilla tai voi kestää pitkäänkin. Tietysti kuten kaikissa tiivistevioissa ajallakin on osuutensa asiaan.

Ittelläni vaihdettiin rungon tiiviste (yleisin vuotokohta) lucakseen kuukausi sitten. 611 € kustansi ja vaihdettiin vain se yksi tiiviste, koeponnistuksessa ei havaittu muita vuotoja. Tiivisteitä ja vuotokohteita taisi olla toistakymmentä, joista osassa joutuu vaihtamaan samalla sähköosia. Se voi poikia piankin edellisestä tiivistyksestä. Itse ajoin vuodon kanssa aivan niin kauan kuin vain käytännössä mahdollista, loppuvaiheessa sadekelillä näki parkissa mistä on ajettu, vuoto oli jo rajua. Lisäks löpö rupes jo haisemaan matkustamon puolella. Kilsoja oli tiivistyksessä 235000.

Tehdaskunnostettu pumppu maksaa noin 1400 € ja vaihdot päälle. Arvokasta puuhaa... :( Onko kukaan muuten tuonu niitä Saksanmaalta, mitä ne siellä maksaisivat? Joissakin korjaamoissa tykkäävät vaihtaa vain tiivisteet ja jotkut (ainakin Veho) vaihtavat suoraan uuden pumpun. Se on melkeinpä sitten lottoa kumpi kannattaa...riippuu tapauksesta...

Niin ja älä nyt masennu sen C mersun kanssa, kyllä tässä ittelläkin on ollu jos jonkinlaista vikaa. Jos uudempaa halajat, niin siellä sitä vasta sähkövikaa tuleekin eteen. Tuossa C-sarjalaisessa on sentään sähkövikakohteita huomattavasti vähemmän :D
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Tuntuu että suurin osa jotka valittelee LUCAS:n pumpusta , omistaa vm. -96 tai uudemman mersun .. Olisin tostakin tapauksesta melkein voinut lyödä vetoa , että osuu tuohon vuosimalliin.
Jostain mielestäni luin että pumppu olisi vaihtunut 95 tai 96 Englantilaisvalmisteiseen , jossa vikoja olisi ollut enemmän . Pitäneekö paikkaansa ????
Vastaa Viestiin