Joo lucas on C ja E 220 D:n akilleen kantapää. Kuten aikaisemmin on kirjoitettu, sen tiivisteet voi hajota jo varsin vähillä kilsoilla tai voi kestää pitkäänkin. Tietysti kuten kaikissa tiivistevioissa ajallakin on osuutensa asiaan.
Ittelläni vaihdettiin rungon tiiviste (yleisin vuotokohta) lucakseen kuukausi sitten. 611 € kustansi ja vaihdettiin vain se yksi tiiviste, koeponnistuksessa ei havaittu muita vuotoja. Tiivisteitä ja vuotokohteita taisi olla toistakymmentä, joista osassa joutuu vaihtamaan samalla sähköosia. Se voi poikia piankin edellisestä tiivistyksestä. Itse ajoin vuodon kanssa aivan niin kauan kuin vain käytännössä mahdollista, loppuvaiheessa sadekelillä näki parkissa mistä on ajettu, vuoto oli jo rajua. Lisäks löpö rupes jo haisemaan matkustamon puolella. Kilsoja oli tiivistyksessä 235000.
Tehdaskunnostettu pumppu maksaa noin 1400 € ja vaihdot päälle. Arvokasta puuhaa...

Onko kukaan muuten tuonu niitä Saksanmaalta, mitä ne siellä maksaisivat? Joissakin korjaamoissa tykkäävät vaihtaa vain tiivisteet ja jotkut (ainakin Veho) vaihtavat suoraan uuden pumpun. Se on melkeinpä sitten lottoa kumpi kannattaa...riippuu tapauksesta...
Niin ja älä nyt masennu sen C mersun kanssa, kyllä tässä ittelläkin on ollu jos jonkinlaista vikaa. Jos uudempaa halajat, niin siellä sitä vasta sähkövikaa tuleekin eteen. Tuossa C-sarjalaisessa on sentään sähkövikakohteita huomattavasti vähemmän
