w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Nojoo vähäse, eipä tossa oo vielä puoliakaan kaikista peltihommista tehty, ja tuntuu että yhen kohan kun paikkaa niin löytyy kaks uutta mätäkohtaa :problem: Mutta eiköhä nyt huomisen jälkeen ala tapahtumaan enemmän kun ois taas aikaa :P
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

No eipä tosta helmakotelon etukulmasta mikään kaunis tullut, vaikka sen tekemiseen kokopäivä vierähtikin. Mutta on se ainakin kovempi kuin ennen ja jos nyt ei kuskilta kastuis jalat vesilätäkköön ajaessa :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tuntuu ruostekorjaukset leviävän kokoajan vaan isommaksi urakaksi. Piti alkaa vaihtamaan takakaarta, mutta totesin peräpellin olevan niin mätä, että pääsee helpommalla kun vaihtaa sen kokonaan uuteen eikä ala kursimaan tuota vanhaa. Oli tarkotus korjata pikku reikä etu okarin sisältä, mutta sitten löytyikin tosi kivasta paikasta reikää kun konepellin saranoiden "kuopassa" oli reikä kojelaudan taakse. Jos nyt ei enää menisi vesi sisään lattiaa ruostuttamaan ainakaan kuskinpuolelta :) Ja tulipahan tehtyä nyt tili kuvapalvelimeen niin jos joku ei rekistyröitynyt käyttäjä sattuu eksymään sivulle niin näkee kuvat :clap:
KuvaKuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Se onkin tuo saranakotelo sellainen paikka että sinne kannattaa kurkkia jos edessä matot kastuu vesisateella!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5518
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo pyöränkotelo pitäis puhdistaa tuosta pvc massasta kokonaan, veikkaanpa että ruoste on tehnyt aika laajojakin tuhoja, lähtenyt siitä jarruputken läpiviennin lähistöltä kun se massa on niistä terävistä kulmista lohkeillut. Mulla on kans helman etupäät aika rapeat, mutta noi saranakotelot aika hyvän näköiset. Mutta sitten sieltä kytkinpolkimen kohdilla on jo iso reikä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Joo, apukuskinpuolella ei ollut saranakotelossa kuin vähän pintaruostetta joka lähtee hiekkapuhaltamalla, puhalsin tuostakin kaikki pintaruosteet pois tänään ja hitsailin loput pellit paikalleen ja pohjamaalit heitin niskaan. Ja oon kaikista kohdista, joista olen ruostetta havainnut vetässy rälläkän teräsharjalaikalla tota pvc-massaa reilusti pois, niin että on vastassa ollut vain puhdas ja terve pelti. Toisellapuolen on kanssa helmakotelon kulma aikas rapea tapaus ja ruoste levinnyt a- pilarin juureenkin kiitettävästi, akun kiinnityslevyn alapuolen joutuu kans tekemään uusiks sekä tulipeltiä paikkaamaan siitä akun takanta/alta.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Nyt alkaa olemaan tulipelti pannuhuoneen puolelta ehjä, jos huomenna vielä kävisi väsäilemässä helmakotelon apukuskin etukulman. Saa mielikuvitusta käyttää, kun noita paikkoja koittaa saada mukailemaan alkuperäistä muotoa :lol: Ja lisää kuvia, koska kuvat on kivoja ja olen huono tänne mitään satuilemaan.
Kuva
KuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Sitä ironian määrää, kun hallilla alkaa radiosta soimaan billy talentin -rusted from the rain biisi ja samalla oon koputtelemassa helmakoteloa meisselillä ja metsästämässä kovaa peltiä, meinas alkaa ihan naurattamaan :lol: Tänään sain tällästä aikasiksi ja pitää varmaakiin koittaa ehtiä loppiaista haplille viettämään, jospa saisin tuon helman kasalle. Tällä viikolla pitäisikin jo tulla alvadilta peräpelti ja muita hilppeitä, eli ensi viikonloppuna toivottavasti pääsee askartelemaan takapään peltejä.
KuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 559
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja 300cd »

IiroS kirjoitti:Ainii ja pitäähä olla vähintän hienoratti vaikka hienosta autosta ei o vielä tietoakaan. eli vanha ratti oli vaaleampi, sitä vaan lakatpois ja pähkinäpuunsävyinen venelakka pintaan jonka jälkeen viisikerrosta kirkasta venelakkaa, ennen viimosta kerrosta vesihionta ja vika kerros ruiskulla. ja puolat kiilloitin :P
Minkä merkkistä oli tuo pähkinän sävyinen lakka? Tarttis keskikonsolin puuosat lakata.
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Se oli ihan perus tikkurilan petsilakkaa, jota oli saatavissa aika monessa eri sävyssä ja väri muuttuu tottakai peittävämmäksi ja tummemmaksi mitä useamman kerroksen sitä sävy lakkaa laittaa. Miulla tossa on yks ohut kerros sitä pähkinäpuun sävyistä lakkaa kun se on aika peittävää ja sitten vaan ihan perus kirkasta venelakkaa niin monta kerrosta että oot tyytyväinen. varotuksen sanana sit se, että kuivaa tosi hitaasti täysin kovaksi kun on niin monta kerrosta.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 559
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja 300cd »

Kerkesinkin jo ostaa tikkurilan venelakkaa sävytettynä "pohjamaaliksi". Kiitos ideasta, olisin muuten varmaan vesipetsillä yrittänyt saada väriä alle, mutta tämä on helpompi ja ehkä vähän turvallisempi tapa.
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tästä apparinpuoleisesta helmakotelon päädystä tuli mielestäni huomattavasti paremman näköinen kuin siitä kuskinpuoleisesta, vaikka ne ovatkin vähän erinäköiset niin en enää ainakaan tässävaiheessa viitsi käydä sitä samanlaiseksi muokkkaamaan. Mutta saa sitten nähdä, että kuinkapaljon se alkaa vaivaamaan. Ja lokarin alalista peittää kuitenkin suurimman osan muodoista ja eikä toisaalta kiveniskumassan alta eroa huomaa (toivottavasti). Huomenna pitäs DPD:n ukkelin tuoda kotiovelle peräpelti sekä alustan osia. KuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hyvää jälkeä tulee ja onnea projektiin :thumbup: Hieno tuli ratistaki.



On muutenki aina ilo lukea näit w123 kunnostusjutuja.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Juu kiitoksia!
tänään tuli pidettyä koulusta vapaapäivä ja mentyä vaihtamaan peräpeltiä. Säästyypähän aikaa sitten siinävaiheessa kun alkaa maalausta varten pohjia hiomaan kun on valmiiksi suht suora pelti eikä vanha, jota paikattu kymmenstä kohtaa. :D Olipahan muutes aikamoinen asettelu, että sai pellin istumaan näinkään hyvin. Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Sovititko kaikki perän tavarat ennen hitsausta? Valot, puskuri ym?
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Joo elikkäs valojen kanssa on sovitettu. Puskuria en ole kokeillut. Ei toi ole kuin hepattu vasta kiinni, kun pitää kuskinpuolelle vaihtaa takakaaren isompi korjauspala, niin silläpuolella vaan noi lukkopihdit pitämässä sitä aloillaan. Omasta mielestä oli helpompi ekaks sovittaa toi peräpelti linjaan alkuperäisten kylkipeltien mukaan ja sitte vasta vaihtaa kylkeen sitä korjauspalaa. Saa minimoitua mittojen muuttumisen mahdollisuuden. Kun täällä foorumilla on välillä nähty niitä tekotapoja, että on vedetty molemmilta puolin takakaaret ja peräpelti pois. Tänään sain sen verran edistystä, että sovittelin sisäpyöränkaaren korjauspalan kohdilleen. Sitten loppuikin pelti ja takakontin pohja jäi vaiheeseen, mutta tästä on hyvä jatkaa. Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Paikkailut jatkuu! Alkaa pikkkuhiljaa tulemaan semmonen voiton tunne tän romun kanssa, kun ruostehommat lähenee loppuaan. Toki vielä on aika paljon paikkaamista taka-akselin ylityksissä ym. Oli tuolta äänenvaimentimen luonta koripalkki päässyt ruostumaan pinnasta aika röpelöiseksi ja muutamia läpireikiäkin oli, niin kävin sitten työpaikalla kanttaamassa siihen uutta peltiä tilalle. Tuli myös pintapeltien korjauspala hitsailtua paikoilleen. Mites ihmiset olette ton lokarin ulkopellin kiinnittämisen sisäslokasuojaan toteuttaneet. Pistehitseillä? vai pelkällä koriliimalla/kitillä?. En vielä kiinnittänyt mitenkään toisiinsa heitä vaan ennen sitä pitäs saaha lainaan joltain kaarimankeli, jolla sais ton kanttauksen käännettyä nätisti sisälle, jotta mahtuu riittävän leveet vanteet alle. :D Ja pitihän se kallistuksenvakaajan kiinnitys tehdä kanssa kokonaan uusiksi. Kuva Kuva Kuva Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Jos oikein laho on takapäästä, niinku minun rojekti oli, niin suosittelen ensimmäisenä korjaamaan nuo runkopalkit kokonaan. Sitten pyöräkotelot ja kyljet, viimeisenä peräpelti. Hyvin tuo kyllä minun silmään on pysynyt linjassaan, ettei taida huolta sen suhteen olla. Mulla oli joskus 90-luvulla -76 220d, joka tuli mulle vaihtokaupassa ja oli hitsattu ihan linkkuun. Siinä perä roikkui ja takaovet ei istunu huonostikaan. Keulakolarin jäljiltä oli etupääkin hitsattu uusiksi ja se roikkui samallalailla. Oli se hirveä kötöstys ja onneksi meni purkuun :) Tämä hirvitys pyöri mielessä, kun omaani hitsasin ja varmuudeksi tein vielä tuet putkesta koriin :)
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Juu ois pitäny aloitaa niistä runkopalkkien korjauksesta ja sitten vasta vaihtaa toi peräpelti. Mutta hyvin on pysynyt linjassaan ja tuin perän, kun runkopalkin leikkasin irti. Onneksi apukuskinpuoli on kaikinverroin parempikuntoinen kuin tää kuskinpuoli ja näyttäs muutenki siltä, ettei tätä oo kolaroitu ainakaan pehemmin ikinä. Nyt jos vasta aloitaisin kyseistä rojektia niin tekisin monet asiat toisin, mutta sen takia tämän pelin hommaisnkin että on joku halpa laitos mihin lähteä harjoittelemaan. Vielä Pitää kuitenkin muutamat paikkaukset tehdä noihin taka-akselin ylityksiin ja korjailla jonkun aikaisempia paikkauksia, kun on niin kauhean näköisiä. :)
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5518
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Pakoputki taitaa olla syyllinen tuohon vasemman puolen palkin ruostumiseen, mutta mikähän sen loppuviimein tekee :roll: Kovettaako lämmin äänenvaimennin tuon pvc massan siltä kohtaa, joka halkeilee ja päästää kosteuden alleen, vai pitääkö se talvikeleillä sen kokoajan sulana, jolloin lumi ja suolaloska sulaa sinne vai tuleeko pakokaasusta jotain syövyttävää :crazy:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kyllä tuo pvc massa ei halkeile, vaan jostain muualta kosteus sinne hiipii. Pakoputkella todennäköisesti on jotain tekemistä kuitenki tuon palkin lahoamisen kanssa.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Jep, omasta 123 on tuo kuskinpuoli huonompi mitä matkustajan puoli, Kuskin puolelle joutuu hitsaamaan kaikki uusiks että saa hyvän :D
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Sama tossa itellä kans, että kuskinpuoli huomattavasti lahompi kuin apukuskinpuoli. En tiedä sitten että onko tuon kuskinpuolen peräpään lahoamisen syynä vesi joka on konttiin päässyt. Kun miulla on tossa sellanen kiva reikä takalasin ja hattuhyllyn kulmauksessa, mistä vesi on todennäkösesti päässyt sisälle. Jokatapauksessa pitää noi pyöränkaaret puhistaa ja maalata ja sitten vetää uudet kivenisku massat sinne kaariin.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mulla oli kans kuskinpuoli loppupeleissä paljon lahompi. Mietin tuossa, että voisiko olla antenni joka vuotaa kuskinpuolella veden sisään..?
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tossa miun autossa ei oo antennia ollenkaan, niin ei oikein jää muutakuin se takalasin luona oleva reikä. Pitää sekin korjata sitten kun purkaa lasit pois, saattaa olla mielenkiintonen paikata sieltä, kun ruostevaurion laajuus paljastuu vasta lasin ja hattuhyllyn verhoilun irroittamisen jälkeen.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Onkohan siinä ollu antenni alunperin etulokarissa? Se on toinen antennin paikka.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Saattaapi vaikka ollakkin, mutta ei itellä siitä mitään tietoa, kun autoon oli vaihdettu tarvike etulokarit ennen kuin ton ostin. Toisaalta eipä ole antennin piuhaa tullut vastaan missään koko autossa vaikka etulokarit ovatkin irti. Kummalla puolella se antenni on ollut lokareissa? Eipä tossa antennilla mitään tee kun ei siinä ollut mankkaakaan :D
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tais olla vänkärin puolella edessä.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Pitääkin ens kerralla vilkasta että muistanko oikein vai olikos sielä joku piuhanpää roikkumassa irrallaan lokarin sisässä.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tänään hain ovet pois hiekkapuhalluksesta, puhalsivat miulle noi ovien alareunat ja tiivisteiden urat, niin ei tarvinnu ite käyä suhraamaan onnettomien laitteiden kanssa ja maksoikin vain 25e :) Olin hieman pettynyt ovien kuntoon, kun oletin niiden olevan paremmassa kunnossa kun ei mitään kukintoja näkynyt maalin läpi. Mutta paksun kitin ja useiden maalikerrosten alta paljastui kolmessa ovessa hitsauksen tarvetta. Ei sinällään mitään pahoja läpimätiä kohtia, mutta tollasta pistekorroosiota riittämiin sekä myös aikaisempia paikkauksia, joista toi kuskinoven paikkaus ehkä törkein. Ihmettelin jo aikaisemmin, että miks kuskin oven alareunan ja etulokarin väliin jää semmonen 1,5cm rako niin tuossahan se vika oli, paikka hitsattu väärään kulmaan ja siksi rako jäi huomattavaksi.KuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Vastaa Viestiin