Nojoo vähäse, eipä tossa oo vielä puoliakaan kaikista peltihommista tehty, ja tuntuu että yhen kohan kun paikkaa niin löytyy kaks uutta mätäkohtaa Mutta eiköhä nyt huomisen jälkeen ala tapahtumaan enemmän kun ois taas aikaa
No eipä tosta helmakotelon etukulmasta mikään kaunis tullut, vaikka sen tekemiseen kokopäivä vierähtikin. Mutta on se ainakin kovempi kuin ennen ja jos nyt ei kuskilta kastuis jalat vesilätäkköön ajaessa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tuntuu ruostekorjaukset leviävän kokoajan vaan isommaksi urakaksi. Piti alkaa vaihtamaan takakaarta, mutta totesin peräpellin olevan niin mätä, että pääsee helpommalla kun vaihtaa sen kokonaan uuteen eikä ala kursimaan tuota vanhaa. Oli tarkotus korjata pikku reikä etu okarin sisältä, mutta sitten löytyikin tosi kivasta paikasta reikää kun konepellin saranoiden "kuopassa" oli reikä kojelaudan taakse. Jos nyt ei enää menisi vesi sisään lattiaa ruostuttamaan ainakaan kuskinpuolelta Ja tulipahan tehtyä nyt tili kuvapalvelimeen niin jos joku ei rekistyröitynyt käyttäjä sattuu eksymään sivulle niin näkee kuvat
Tuo pyöränkotelo pitäis puhdistaa tuosta pvc massasta kokonaan, veikkaanpa että ruoste on tehnyt aika laajojakin tuhoja, lähtenyt siitä jarruputken läpiviennin lähistöltä kun se massa on niistä terävistä kulmista lohkeillut. Mulla on kans helman etupäät aika rapeat, mutta noi saranakotelot aika hyvän näköiset. Mutta sitten sieltä kytkinpolkimen kohdilla on jo iso reikä.
Joo, apukuskinpuolella ei ollut saranakotelossa kuin vähän pintaruostetta joka lähtee hiekkapuhaltamalla, puhalsin tuostakin kaikki pintaruosteet pois tänään ja hitsailin loput pellit paikalleen ja pohjamaalit heitin niskaan. Ja oon kaikista kohdista, joista olen ruostetta havainnut vetässy rälläkän teräsharjalaikalla tota pvc-massaa reilusti pois, niin että on vastassa ollut vain puhdas ja terve pelti. Toisellapuolen on kanssa helmakotelon kulma aikas rapea tapaus ja ruoste levinnyt a- pilarin juureenkin kiitettävästi, akun kiinnityslevyn alapuolen joutuu kans tekemään uusiks sekä tulipeltiä paikkaamaan siitä akun takanta/alta.
Nyt alkaa olemaan tulipelti pannuhuoneen puolelta ehjä, jos huomenna vielä kävisi väsäilemässä helmakotelon apukuskin etukulman. Saa mielikuvitusta käyttää, kun noita paikkoja koittaa saada mukailemaan alkuperäistä muotoa Ja lisää kuvia, koska kuvat on kivoja ja olen huono tänne mitään satuilemaan.
Sitä ironian määrää, kun hallilla alkaa radiosta soimaan billy talentin -rusted from the rain biisi ja samalla oon koputtelemassa helmakoteloa meisselillä ja metsästämässä kovaa peltiä, meinas alkaa ihan naurattamaan Tänään sain tällästä aikasiksi ja pitää varmaakiin koittaa ehtiä loppiaista haplille viettämään, jospa saisin tuon helman kasalle. Tällä viikolla pitäisikin jo tulla alvadilta peräpelti ja muita hilppeitä, eli ensi viikonloppuna toivottavasti pääsee askartelemaan takapään peltejä.
IiroS kirjoitti:Ainii ja pitäähä olla vähintän hienoratti vaikka hienosta autosta ei o vielä tietoakaan. eli vanha ratti oli vaaleampi, sitä vaan lakatpois ja pähkinäpuunsävyinen venelakka pintaan jonka jälkeen viisikerrosta kirkasta venelakkaa, ennen viimosta kerrosta vesihionta ja vika kerros ruiskulla. ja puolat kiilloitin
Minkä merkkistä oli tuo pähkinän sävyinen lakka? Tarttis keskikonsolin puuosat lakata.
Se oli ihan perus tikkurilan petsilakkaa, jota oli saatavissa aika monessa eri sävyssä ja väri muuttuu tottakai peittävämmäksi ja tummemmaksi mitä useamman kerroksen sitä sävy lakkaa laittaa. Miulla tossa on yks ohut kerros sitä pähkinäpuun sävyistä lakkaa kun se on aika peittävää ja sitten vaan ihan perus kirkasta venelakkaa niin monta kerrosta että oot tyytyväinen. varotuksen sanana sit se, että kuivaa tosi hitaasti täysin kovaksi kun on niin monta kerrosta.
Kerkesinkin jo ostaa tikkurilan venelakkaa sävytettynä "pohjamaaliksi". Kiitos ideasta, olisin muuten varmaan vesipetsillä yrittänyt saada väriä alle, mutta tämä on helpompi ja ehkä vähän turvallisempi tapa.
Tästä apparinpuoleisesta helmakotelon päädystä tuli mielestäni huomattavasti paremman näköinen kuin siitä kuskinpuoleisesta, vaikka ne ovatkin vähän erinäköiset niin en enää ainakaan tässävaiheessa viitsi käydä sitä samanlaiseksi muokkkaamaan. Mutta saa sitten nähdä, että kuinkapaljon se alkaa vaivaamaan. Ja lokarin alalista peittää kuitenkin suurimman osan muodoista ja eikä toisaalta kiveniskumassan alta eroa huomaa (toivottavasti). Huomenna pitäs DPD:n ukkelin tuoda kotiovelle peräpelti sekä alustan osia.
Juu kiitoksia!
tänään tuli pidettyä koulusta vapaapäivä ja mentyä vaihtamaan peräpeltiä. Säästyypähän aikaa sitten siinävaiheessa kun alkaa maalausta varten pohjia hiomaan kun on valmiiksi suht suora pelti eikä vanha, jota paikattu kymmenstä kohtaa. Olipahan muutes aikamoinen asettelu, että sai pellin istumaan näinkään hyvin.
Joo elikkäs valojen kanssa on sovitettu. Puskuria en ole kokeillut. Ei toi ole kuin hepattu vasta kiinni, kun pitää kuskinpuolelle vaihtaa takakaaren isompi korjauspala, niin silläpuolella vaan noi lukkopihdit pitämässä sitä aloillaan. Omasta mielestä oli helpompi ekaks sovittaa toi peräpelti linjaan alkuperäisten kylkipeltien mukaan ja sitte vasta vaihtaa kylkeen sitä korjauspalaa. Saa minimoitua mittojen muuttumisen mahdollisuuden. Kun täällä foorumilla on välillä nähty niitä tekotapoja, että on vedetty molemmilta puolin takakaaret ja peräpelti pois. Tänään sain sen verran edistystä, että sovittelin sisäpyöränkaaren korjauspalan kohdilleen. Sitten loppuikin pelti ja takakontin pohja jäi vaiheeseen, mutta tästä on hyvä jatkaa.
Paikkailut jatkuu! Alkaa pikkkuhiljaa tulemaan semmonen voiton tunne tän romun kanssa, kun ruostehommat lähenee loppuaan. Toki vielä on aika paljon paikkaamista taka-akselin ylityksissä ym. Oli tuolta äänenvaimentimen luonta koripalkki päässyt ruostumaan pinnasta aika röpelöiseksi ja muutamia läpireikiäkin oli, niin kävin sitten työpaikalla kanttaamassa siihen uutta peltiä tilalle. Tuli myös pintapeltien korjauspala hitsailtua paikoilleen. Mites ihmiset olette ton lokarin ulkopellin kiinnittämisen sisäslokasuojaan toteuttaneet. Pistehitseillä? vai pelkällä koriliimalla/kitillä?. En vielä kiinnittänyt mitenkään toisiinsa heitä vaan ennen sitä pitäs saaha lainaan joltain kaarimankeli, jolla sais ton kanttauksen käännettyä nätisti sisälle, jotta mahtuu riittävän leveet vanteet alle. Ja pitihän se kallistuksenvakaajan kiinnitys tehdä kanssa kokonaan uusiksi.
Jos oikein laho on takapäästä, niinku minun rojekti oli, niin suosittelen ensimmäisenä korjaamaan nuo runkopalkit kokonaan. Sitten pyöräkotelot ja kyljet, viimeisenä peräpelti. Hyvin tuo kyllä minun silmään on pysynyt linjassaan, ettei taida huolta sen suhteen olla. Mulla oli joskus 90-luvulla -76 220d, joka tuli mulle vaihtokaupassa ja oli hitsattu ihan linkkuun. Siinä perä roikkui ja takaovet ei istunu huonostikaan. Keulakolarin jäljiltä oli etupääkin hitsattu uusiksi ja se roikkui samallalailla. Oli se hirveä kötöstys ja onneksi meni purkuun Tämä hirvitys pyöri mielessä, kun omaani hitsasin ja varmuudeksi tein vielä tuet putkesta koriin
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Juu ois pitäny aloitaa niistä runkopalkkien korjauksesta ja sitten vasta vaihtaa toi peräpelti. Mutta hyvin on pysynyt linjassaan ja tuin perän, kun runkopalkin leikkasin irti. Onneksi apukuskinpuoli on kaikinverroin parempikuntoinen kuin tää kuskinpuoli ja näyttäs muutenki siltä, ettei tätä oo kolaroitu ainakaan pehemmin ikinä. Nyt jos vasta aloitaisin kyseistä rojektia niin tekisin monet asiat toisin, mutta sen takia tämän pelin hommaisnkin että on joku halpa laitos mihin lähteä harjoittelemaan. Vielä Pitää kuitenkin muutamat paikkaukset tehdä noihin taka-akselin ylityksiin ja korjailla jonkun aikaisempia paikkauksia, kun on niin kauhean näköisiä.
Pakoputki taitaa olla syyllinen tuohon vasemman puolen palkin ruostumiseen, mutta mikähän sen loppuviimein tekee Kovettaako lämmin äänenvaimennin tuon pvc massan siltä kohtaa, joka halkeilee ja päästää kosteuden alleen, vai pitääkö se talvikeleillä sen kokoajan sulana, jolloin lumi ja suolaloska sulaa sinne vai tuleeko pakokaasusta jotain syövyttävää
Kyllä tuo pvc massa ei halkeile, vaan jostain muualta kosteus sinne hiipii. Pakoputkella todennäköisesti on jotain tekemistä kuitenki tuon palkin lahoamisen kanssa.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Sama tossa itellä kans, että kuskinpuoli huomattavasti lahompi kuin apukuskinpuoli. En tiedä sitten että onko tuon kuskinpuolen peräpään lahoamisen syynä vesi joka on konttiin päässyt. Kun miulla on tossa sellanen kiva reikä takalasin ja hattuhyllyn kulmauksessa, mistä vesi on todennäkösesti päässyt sisälle. Jokatapauksessa pitää noi pyöränkaaret puhistaa ja maalata ja sitten vetää uudet kivenisku massat sinne kaariin.
Tossa miun autossa ei oo antennia ollenkaan, niin ei oikein jää muutakuin se takalasin luona oleva reikä. Pitää sekin korjata sitten kun purkaa lasit pois, saattaa olla mielenkiintonen paikata sieltä, kun ruostevaurion laajuus paljastuu vasta lasin ja hattuhyllyn verhoilun irroittamisen jälkeen.
Saattaapi vaikka ollakkin, mutta ei itellä siitä mitään tietoa, kun autoon oli vaihdettu tarvike etulokarit ennen kuin ton ostin. Toisaalta eipä ole antennin piuhaa tullut vastaan missään koko autossa vaikka etulokarit ovatkin irti. Kummalla puolella se antenni on ollut lokareissa? Eipä tossa antennilla mitään tee kun ei siinä ollut mankkaakaan
Tänään hain ovet pois hiekkapuhalluksesta, puhalsivat miulle noi ovien alareunat ja tiivisteiden urat, niin ei tarvinnu ite käyä suhraamaan onnettomien laitteiden kanssa ja maksoikin vain 25e Olin hieman pettynyt ovien kuntoon, kun oletin niiden olevan paremmassa kunnossa kun ei mitään kukintoja näkynyt maalin läpi. Mutta paksun kitin ja useiden maalikerrosten alta paljastui kolmessa ovessa hitsauksen tarvetta. Ei sinällään mitään pahoja läpimätiä kohtia, mutta tollasta pistekorroosiota riittämiin sekä myös aikaisempia paikkauksia, joista toi kuskinoven paikkaus ehkä törkein. Ihmettelin jo aikaisemmin, että miks kuskin oven alareunan ja etulokarin väliin jää semmonen 1,5cm rako niin tuossahan se vika oli, paikka hitsattu väärään kulmaan ja siksi rako jäi huomattavaksi.