W140<>W220
Re: W140<>W220
Tuosta facelifti takapotkusta ei kyllä saa ajonvakautusta kokonaan pois. Kyllähän se suttaa kun ottaa esp.n pois mutta pienikin ratin kääntö lyö vakautuksen peliin ja meno hyytyy.
Saako näitä "dynomodeen" kuten monet muut mallit?
Saako näitä "dynomodeen" kuten monet muut mallit?
Re: W140<>W220
Ahaa... Mulla kun on auto ihan ekaa vuosikertaa, niin siinäpä taitaa espi lähteä kunnolla pois päältä, tai sitten en ole riittävän kahva edellä mennyt.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W140<>W220
Kyllä näissä alkupään takapotkuissa ainakin antaa leikkiä Mäkistä kun ottaa ESP:in pois päältä,vilkkuu kylläkin kolmio kun tuuppaa menemään mut ei se vastaan laita..
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Bemarin mä vielä jotenkin ymmärrän parikymppinen kuskina sladissa mutta en ässää missään tapauksessa
Onneksi se oli vain mun mielipide 


Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Porissahan riittää ympyröitä, pitäisköhön ens kesänä koittaa

- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Tähänasti on kumpi ja kampi tapellut ja ilmeisesti kumpi voitti koska meirän mäelle ilmestyi tänään S320 W220RAM kirjoitti:Kumpi ja kampi tappeli![]()
Minä ostin W220 koppasen harrasteautoksi, koska sen piti olla maailman vikaherkin ja eniten rassausta vaativa edustuskelpoinen auto. 200 000 000 koodiriviä, useita dataväyliä sähköisinä ja optisina, 300 sähkömoottoria ja koko komeus maalattuna vesiliukoisella maalilla


Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Tervetuloa "kerhoon"
Ässä vastaan Lada, toinen taipui vähän enemmän


https://www.youtube.com/watch?v=V0bk1nw4Pc8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ässä vastaan Lada, toinen taipui vähän enemmän

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W140<>W220
Oli niin pieni kopsu, ettei kummassakaan lauennut turvatyynyt
Onneksi olkoon ja tsemppiä

Onneksi olkoon ja tsemppiä

Re: W140<>W220
Tämäkin posti on täysin arvoton ...harrikka95 kirjoitti:Tähänasti on kumpi ja kampi tapellut ja ilmeisesti kumpi voitti koska meirän mäelle ilmestyi tänään S320 W220Jos ei muuta niin ainakin sai mielenrauhan niinkauaksi kun ensimmäinen remontti tulee tai vikavalot alkaa ottamaan silmiin, kysellään sitten taas niitä tyhmiä
Kiitokset kaikille jotka opastivat kyseisessä asiassa ja valinnassa.
... ilman kuvia.

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: W140<>W220
Nii just. Kuvia palstalle pällisteltäväksi 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W140<>W220
Kumma juttu kun tuntuu paljon turvallisemmalta ajaa tolla ässällä kesällä kuin nappisilmällä talvella..

- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Kuvia tulee kuhan kerkee ottamaan ja laittamaan tänne jos osaan, nyt on pitänyt kiirettä kun taas nauttii autolla ajostaRAM kirjoitti:Nii just. Kuvia palstalle pällisteltäväksi

Kysyn tähän samaan syssyyn että onko noissa ässissä pellin alla jossain virran anto/otto/lataus paikka niinkuin esim. c-mersussa sellaisen kannen alla?
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W140<>W220
Apparin jalkatilan lattiamaton alla on luukku jonka alla on virranlataus paikka,suositellaan lähinnä jos takakontin lukko ei aukea virran vähyydestä tms..eli ei "virallista" lataus pistettä konehuoneessa tai muuallakaan.
Re: W140<>W220
Valppaana pitää olla akun kanssa. Kaikennäköiset valojen vilkkumiset sun muut kun alkaa kertoa akun olevan elinikänsä päässä, kannattaa siihen heti puuttua.
Yleensä kun joku ostaa ässän suomesta, on sillä rullattu muutama satatuhatta kilometriä, jolloin laturikin vetelee viimeisiään.
Nämä olen minä kokenut ja aika moni muukin
Yleensä kun joku ostaa ässän suomesta, on sillä rullattu muutama satatuhatta kilometriä, jolloin laturikin vetelee viimeisiään.
Nämä olen minä kokenut ja aika moni muukin

- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
JanneVillePetteri kirjoitti:Apparin jalkatilan lattiamaton alla on luukku jonka alla on virranlataus paikka,suositellaan lähinnä jos takakontin lukko ei aukea virran vähyydestä tms..eli ei "virallista" lataus pistettä konehuoneessa tai muuallakaan.
Kiitoksia vinkistä, sentakia ajattelin että auto seisoo joskus viikonkin niin vois laittaa jonku ylläpitolaturin siksi aikaa. Viime syksynä on kyllä laitettu uusi AGM akku mutta ei sekään tarvi liian tyhjäksi mennä, ei tuu kuin ongelmia mitä olen lukenut.RAM kirjoitti:Valppaana pitää olla akun kanssa. Kaikennäköiset valojen vilkkumiset sun muut kun alkaa kertoa akun olevan elinikänsä päässä, kannattaa siihen heti puuttua.
Yleensä kun joku ostaa ässän suomesta, on sillä rullattu muutama satatuhatta kilometriä, jolloin laturikin vetelee viimeisiään.
Nämä olen minä kokenut ja aika moni muukin
Onko se joku lisävaruste joissain malleissa Keyless Go kortti, en ainakaan omastani ole löytänyt? Onko silloin vaihdekepissä startti? Tyhmiä kysymyksiä mutta on kaikki vielä niin uutta.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö
Keylees Go on lisävaruste ja silloin olisi nupissa start/stop-nappula ja jokaovessa myös pienet nappulat ulkokahvoissa.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö

Keylees Go on lisävaruste ja silloin olisi nupissa start/stop-nappula ja jokaovessa myös pienet nappulat ulkokahvoissa.
Re: W140<>W220
Kauhea säätö on kyllä naulan kantaan
Munkin on pitänyt akkukaupassa käydä jo jonkin aikaa, mutta ei ihan ole vielä kerennyt. Josko tällä viikolla

Munkin on pitänyt akkukaupassa käydä jo jonkin aikaa, mutta ei ihan ole vielä kerennyt. Josko tällä viikolla

- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
.
Viimeksi muokannut harrikka95, Su 17.05.2015 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Voikos tuollaista AGM akkua ladata normaalilla laturilla? Laitoin sinne kiinni nyt ylläpitolaturin ja siellä se vilkuttelee ja näyttää 12,2V katotaan aamulla onko muuttunut mikskään.noroljan kirjoitti:Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö![]()
Luukku on auki ja liuotus käynnissä

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Mulla on ainakin ylläpitolatureissa 14.7V lataus mahdollisuus (kylmälle/AGM-akulle). Kai sitä voi ladata 14.4 voltillakin, joskaan ei taida täyteen asti tulla. Eipä se auton oma laturikaan lataa, kun sen n. 14-14.1.harrikka95 kirjoitti:Voikos tuollaista AGM akkua ladata normaalilla laturilla? Laitoin sinne kiinni nyt ylläpitolaturin ja siellä se vilkuttelee ja näyttää 12,2V katotaan aamulla onko muuttunut mikskään.noroljan kirjoitti:Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö![]()
Luukku on auki ja liuotus käynnissä
Se on hieno fiilis, kun avaimella ei pääse kuskinovesta sisään tai kontiin ja hälytin (jos löytyy alkuperäinen), huutaa omaa akkuaan tyhjäksi pihalla, kello on puoli yö ja naapurissa syttyy valot, että mitä hittoa täällä tapahtuu


Re: W140<>W220
Kuullostaa tutulta. Olin vähän pidemmässä reissussa ja akku oli sillä välin tyhjentynyt. Sain laturin kiinni akkuun ja kun akun jännite nousi, alkoi huuto. Jouduin muuten akun ladatakseni laittamaan kaksi laturia rinnakkain, koska matalalla jännitteellä otti auton systeemit enemmän virtaa, kuin laturi pystyi antamaan. Onneksi oli samaan aikaan honkkarissa tarjous defan laturista, jolla latailu onnistuu ilman temppuja ja akun kannalta riittävällä latausvirralla.
Re: W140<>W220
Sama kävi täällä, sain lopulta kuskinoven auki, mutta kontin lukko hajosi lopullisesti ja sinne ei siis päässyt. Konepelti auki ja sieltä sulakepesältä "latasin" akkua. Auto tosiaan sekoili tässä vaiheessa todella rankasti, kun yritti imeä virtaa enemmän, kun laturi antoi. Selvitin sen sitten niin, että otin PSE-pumpulta sulakkeen irti ja auto rauhoittui, jonkun aikaa latasin ja sulake takasin paikoilleen ja kappas aukesi kontti vihdoin napista.RAM kirjoitti:Kuullostaa tutulta. Olin vähän pidemmässä reissussa ja akku oli sillä välin tyhjentynyt. Sain laturin kiinni akkuun ja kun akun jännite nousi, alkoi huuto. Jouduin muuten akun ladatakseni laittamaan kaksi laturia rinnakkain, koska matalalla jännitteellä otti auton systeemit enemmän virtaa, kuin laturi pystyi antamaan. Onneksi oli samaan aikaan honkkarissa tarjous defan laturista, jolla latailu onnistuu ilman temppuja ja akun kannalta riittävällä latausvirralla.
Että sellasta säätöä tavipakkasella ja keskellä yötä

- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Kyllä se akku näyttäis täynnä olevan nyt yön jälkeen, jännästi pumppaa virtaa, nousee pikkuhiljaa 14,7V ja laskee 12V ja taas takasin 14,7 jne.noroljan kirjoitti:Mulla on ainakin ylläpitolatureissa 14.7V lataus mahdollisuus (kylmälle/AGM-akulle). Kai sitä voi ladata 14.4 voltillakin, joskaan ei taida täyteen asti tulla. Eipä se auton oma laturikaan lataa, kun sen n. 14-14.1.harrikka95 kirjoitti:Voikos tuollaista AGM akkua ladata normaalilla laturilla? Laitoin sinne kiinni nyt ylläpitolaturin ja siellä se vilkuttelee ja näyttää 12,2V katotaan aamulla onko muuttunut mikskään.noroljan kirjoitti:Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö![]()
Luukku on auki ja liuotus käynnissä
Se on hieno fiilis, kun avaimella ei pääse kuskinovesta sisään tai kontiin ja hälytin (jos löytyy alkuperäinen), huutaa omaa akkuaan tyhjäksi pihalla, kello on puoli yö ja naapurissa syttyy valot, että mitä hittoa täällä tapahtuuEi enää toivottavasti toista kertaa koskaan käy noin
Kuskin oven lukko toimii hyvin avaimella mutta kontin lukko on kuin jäässä, on niin olematon tuo avainkin ja menee melkein sisään koko avain että vaikea käännellä. Jos ei alkaa liikkumaan niin kesällä käteen koko roska.
On se varmaan hieno tunne kun esim. aamulla alkaa häly huutaa ja konstit on vähissä, eiköhän sekin vielä tule koettua

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"?
Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla. 


Re: W140<>W220
Moi,
kiva peli se on ajella ja nykyään taitaa saada kaikki osatkin jo muualta kuin Vehosta, niin ei sen pitäminen välttämättä paljon maksa. Itselläni ässä ei ole arkiajossa, vaan huristan 6 km työmatkan X-Type jaggella (neliveto tosin sekin). Syynä lähinnä se, että ohikulkevat teinit aina päivän aikana vääntelivät keulatähteä, lasinpyyhkijöitä ja pöllivät venttiilinhatut. Jagge saa olla rauhassa, siihen ei koske kakaratkaan.
Kait 320CDI riittää? Minä sain 6 vuotta sitten sellaisella koneella 1580 euroa sakkoa, kun ohitin rekan ohituskaistan kohdalla (tosin E-korimallissa). Tutkanpeijooni sai lukemaksi 146 km/h kahdeksankympin rajoitusalueella ja olin jo siinä vaiheessa nostanut jalan kaasulta ja palannut omalle kaistalle.
Veikkaisin, että kiihtyvyys 80-150 on jotain 6 sekuntia. W220 painaa himpun enemmän kuin W211, joten hiukan se tietysti jää noista lukemista.
Ässä on mukava ja hiljainen peli ja ainakin minun kohdaltani se poisti autokuumeen kokonaan. En ole ässän oston jälkeen (3 v) edes selannut nettiautoa kertaakaan, kun ei vaan kiinnosta. Että jos haluat silloin tällöin sairastua autokuumeeseen, älä osta ässää.
Eikö se TM:n toimittaja koeajon jälkeen sanonut, että nyt voi heittää kynän nurkkaan ja lopettaa kirjoittamasta autoista. Kaikki on nähty. Oliko se W140 vai W220 koeajo, en muista enää.
kiva peli se on ajella ja nykyään taitaa saada kaikki osatkin jo muualta kuin Vehosta, niin ei sen pitäminen välttämättä paljon maksa. Itselläni ässä ei ole arkiajossa, vaan huristan 6 km työmatkan X-Type jaggella (neliveto tosin sekin). Syynä lähinnä se, että ohikulkevat teinit aina päivän aikana vääntelivät keulatähteä, lasinpyyhkijöitä ja pöllivät venttiilinhatut. Jagge saa olla rauhassa, siihen ei koske kakaratkaan.

Kait 320CDI riittää? Minä sain 6 vuotta sitten sellaisella koneella 1580 euroa sakkoa, kun ohitin rekan ohituskaistan kohdalla (tosin E-korimallissa). Tutkanpeijooni sai lukemaksi 146 km/h kahdeksankympin rajoitusalueella ja olin jo siinä vaiheessa nostanut jalan kaasulta ja palannut omalle kaistalle.

Ässä on mukava ja hiljainen peli ja ainakin minun kohdaltani se poisti autokuumeen kokonaan. En ole ässän oston jälkeen (3 v) edes selannut nettiautoa kertaakaan, kun ei vaan kiinnosta. Että jos haluat silloin tällöin sairastua autokuumeeseen, älä osta ässää.

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
On itsellä vasta niin vähän kokemusta W220 mallista vielä mutta tähän asti ei ole muutakun positiivista sanottavaa ainakin bensakoneella. Sillä kerkee hyvin Suomen 80, 100 ja 120km/t ja riittää mullejosa kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"?Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla.


Viimeksi muokannut harrikka95, To 29.01.2015 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
No siinä tapauksessa eiköhä asia ala olla selväpforsell kirjoitti:Moi,
kiva peli se on ajella ja nykyään taitaa saada kaikki osatkin jo muualta kuin Vehosta, niin ei sen pitäminen välttämättä paljon maksa. Itselläni ässä ei ole arkiajossa, vaan huristan 6 km työmatkan X-Type jaggella (neliveto tosin sekin). Syynä lähinnä se, että ohikulkevat teinit aina päivän aikana vääntelivät keulatähteä, lasinpyyhkijöitä ja pöllivät venttiilinhatut. Jagge saa olla rauhassa, siihen ei koske kakaratkaan.![]()
Kait 320CDI riittää? Minä sain 6 vuotta sitten sellaisella koneella 1580 euroa sakkoa, kun ohitin rekan ohituskaistan kohdalla (tosin E-korimallissa). Tutkanpeijooni sai lukemaksi 146 km/h kahdeksankympin rajoitusalueella ja olin jo siinä vaiheessa nostanut jalan kaasulta ja palannut omalle kaistalle.Veikkaisin, että kiihtyvyys 80-150 on jotain 6 sekuntia. W220 painaa himpun enemmän kuin W211, joten hiukan se tietysti jää noista lukemista.
Ässä on mukava ja hiljainen peli ja ainakin minun kohdaltani se poisti autokuumeen kokonaan. En ole ässän oston jälkeen (3 v) edes selannut nettiautoa kertaakaan, kun ei vaan kiinnosta. Että jos haluat silloin tällöin sairastua autokuumeeseen, älä osta ässää.Eikö se TM:n toimittaja koeajon jälkeen sanonut, että nyt voi heittää kynän nurkkaan ja lopettaa kirjoittamasta autoista. Kaikki on nähty. Oliko se W140 vai W220 koeajo, en muista enää.

