Hauskojahan nämä sähköviat ovat. Ja hyviä ominaisuuksia sähköllä ja nykyajan mikrotietokoneilla saadaan aikaan. Harmi vaan että nykyajan korjaamoista puuttuu kyky etsiä vikoja. Siihen menee monesti paljon aikaa että oikea vika löytyy. Ja se aika maksaa nykyään paljon. Toisaalta on sähköjen mukana tullut paljon hyvääkin. Kunnollinen testeri, kuten mersuun saatavana oleva Star auttaa vikojen selvittelyssä paljon. Toisin oli vanhojen autojen kanssa. Esim jarrupaineiden mittaus oli mahdotonta. Nykyaikaisella testerillä saa todella paljon tietoa auton toimilaitteista. Webastokin printtaa A4:n täyteen tekstiä, kun käy kurkkaamassa.fokura kirjoitti:Onhan tämä Mercedes aika kokemus ollut menneen ajan autoilijalle sähköisiltä osiltaan.
Ellei ihan lakia saada säädettyä niin pitäisi ainakin mersun myyjä velvoittaa
kehottamaan ostajaa tutustumaan Mersufoorumiin pikimmiten (:
Mutta koko ajan löytyy myös korjaamoja joilla on kokemusta ja taitoa korjata näitä. Mutta varmasti se vie paljon aikaa ja huoltomiesten pitää kouluttaa itseään ja heidän työnantajien pitää tajuta tämä.
Saastetekniikka (DPF/EGR/KAT) aiheuttaa paljon ongelmia, mutta sen kanssa on vain elettävä. Muilla merkeillä toimivat DPF pöntöt pääsääntöisesti huonommin kuin mersulla.
Varaosahinnoittelussa kaikki merkit tekevät rosvousta. Onneksi on ebay ja ali-express. Niistä paikoista saa käytettyjä ja uusiakin sähköbokseja edullisesti.