Kannentiiviste momentti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Kannentiiviste momentti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Terve,

OM601 [2,3 l 4 moottori]

Laitetaanko tuo kannentiiviste tehtaan ohjeen mukaiseen momenttiin vai löytyykö superturbospecialisteilta omat speksit, joilla siis kone tai pahvi voisi pysyä paremmin nipussa kun painetta aletaan oikeasti käyttämään.

Paljonko eli kauanko konetta pitää säästellä kun uusi pahvi on paikallaan, riittääkö kun perävalot ei näy enää korjaamolle :) vai oikeastiko pitää säästellä.

Mitä muuta pitäisi tietää ?

===================================
---=== Mersuforum, siellä se tieto ON ===---
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joku taisi sanoa että superturbossa kannattaa kiristää pultteja 90 astetta normia tiukemmalle (muista odotella vartti ennen viimeistä kiristystä).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sivonen kirjoitti:Joku taisi sanoa että superturbossa kannattaa kiristää pultteja 90 astetta normia tiukemmalle (muista odotella vartti ennen viimeistä kiristystä).
Ai määä vai, et kai oikeasti luullut että mä osaisin sen pahvin itse vaihtaa. Olisi nyt mersu palasina pihalla ja mun naama tällänen :evil:

mutta ajattelin kauko-ohjata tuon asentajan tekemään ohjeiden mukaan, ja unohtamaan sitten 'takuun'. Saas nähdä onistuuko, tosin maksava asiakashan saa sitä mitä tilaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sivonen kirjoitti:Joku taisi sanoa että superturbossa kannattaa kiristää pultteja 90 astetta normia tiukemmalle (muista odotella vartti ennen viimeistä kiristystä).
Ei kiristetä enää, eikä venyviä pultteja ole mitään mieltä lisää kiristääkään, kun venyvät vaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Joku taisi sanoa että superturbossa kannattaa kiristää pultteja 90 astetta normia tiukemmalle (muista odotella vartti ennen viimeistä kiristystä).
Ei kiristetä enää, eikä venyviä pultteja ole mitään mieltä lisää kiristääkään, kun venyvät vaan.
Oookoo, annan laittaa tehtaan ohjeisiin. Toivotaan että se sitten onnistuu täydellisesti :D Voi kun ne olisivat nyt sanoneet, että tehdas on keksinyt paremman pahvin ja sellainen nyt tulee. No jatkuva stressi pahvin hajoamisesta pitää mielen virkeänä yön pimeillä valtateillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin