joskami kirjoitti:Kuka osais antaa neuvon miten saan toimimaan tuon sdconnectin dassin kanssa, xentryn toimii eli uudemmat autot pystyy lukemaan, mutta vanhemmat mitkä pitäisi mennä tuolladassilla niin ei yhteyttä.
Kone oli lainassa ja kun palautui niin huomasin, että kovo oli hajonnut.
Backuppia tästä uusimmasta versiosta ei ollut vaan löysin koneelta 1/2014 version, mutta en muista onko se tuon varakoneen partD vai sdconnect mallia.
Eli olisiko mahdollista, että DAs puolelle olisi väärä cal.ini tiedosto? En muista miten noita piti muutella sd ja partD välillä.
Vai onko jotain muuta mikä ei tule mieleen.
Eli virheilmo:
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Note;
When using SDconnect, check connection status using the Toolkit."
vika vois olla niinkin yksinkertainen että siellä das ini inf setup(joku noista kansioista ja j tuon tapainen) on väärä mux on D kun olikohan
että pitäis olla W
jossan vaiheesa niisä oli jotan tumoisia onkelma
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
joskami kirjoitti:Kuka osais antaa neuvon miten saan toimimaan tuon sdconnectin dassin kanssa, xentryn toimii eli uudemmat autot pystyy lukemaan, mutta vanhemmat mitkä pitäisi mennä tuolladassilla niin ei yhteyttä.
Kone oli lainassa ja kun palautui niin huomasin, että kovo oli hajonnut.
Backuppia tästä uusimmasta versiosta ei ollut vaan löysin koneelta 1/2014 version, mutta en muista onko se tuon varakoneen partD vai sdconnect mallia.
Eli olisiko mahdollista, että DAs puolelle olisi väärä cal.ini tiedosto? En muista miten noita piti muutella sd ja partD välillä.
Vai onko jotain muuta mikä ei tule mieleen.
Tarkista onko siellä cal.ini tiedostossa Part_D2. Jos on niin se pitää vaihtaa mutta pitää tehdä muitakin muutoksia.
Mitähän tämä valikko tarkoittaa, eli mitä tuonne pitäisi valita:
SCN kodierung NFZ
Samalla sivulla on tämä valikko, minkä tiedänkin että siitä valitaan auton välitys:
SCN kodierung PKW
Mutta tuo ensimmäinen kohta on tyhjänä, eli siihen varmaan pitäis jotain laittaa?
Tämä ilmeisesti selvisi, eli tuo NFZ liittyy johonkin kuorma-autoon tai jotain sinnepäin, eli ei ilmeisesti tarvii kohtaan koskea.
Mutta mistähän löytäis selitykset tuon PKW(henkilöauto) valikon koodeille, niitä kun on aika monta siellä että minkä arpoo oikeaksi..
Jahas eipä tuo PKW ole vain perävälitys, eli muuttaa paljon muutakin
Hi mate,
Today i have little time to test the TCU's
Firstly i connect the CLK55 03 tcu to my C32, checked the code - it was AK50
Change it to AH04 and the TCU become with S/W It was no longer S/M/C... It behaves like a normal C32 TCU, the shifting was at 6000rpm compared to 6500 for the CLK55 (AK50 code)
So i hook up my original with AH04 and code it to AK50 - it become with 3 modes S/M/W... And it drives like the CLK55 one
- changes gears with little trotle at 1500
- changes gear at WOT at 6500
Noniin. Stari ollut puolivuotta ja nyt rupesi temppuilemaan. Kokeilin tänään lukea vikakoodeja. Ensimmäisellä kerralla onnistui. toisella kerralla ei enää saanut yhteyttä vaihteistoon ja kolmannella kerralla lopetti kokonaan toimintansa.
Antaa ilmoituksen
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Note;
When using SDconnect, check connection status using the Toolkit."
SDconnect "alavalikossa" piuhan kuva on muuttunut "wireless" kuvaan ja D-jossa on lukon kuva on muuttunut keltaiseksi "21" ja raksi päällä. Eli ei saa yhteyttä muxiin.
Mistä vois rueta selvittämään?
Muxihan ei vissiin tarte +12v autosta, että star tunnistaa sen? näin itse muistelisin.
Nyt olisi hyvä tietää mikä muksi on käytössä. SDconnectiin saa yhteyden ilman autoakin jos siinä vaan on akut latingissa. PartD muksiinkiin voi virtaa antaa muualtakin kuin autosta...
Ongelmatilanteissa muksin itsetestitulokset olisi hyvä laittaa heti viestiin mukaan.
DBFI kirjoitti:Nyt olisi hyvä tietää mikä muksi on käytössä. SDconnectiin saa yhteyden ilman autoakin jos siinä vaan on akut latingissa. PartD muksiinkiin voi virtaa antaa muualtakin kuin autosta...
Ongelmatilanteissa muksin itsetestitulokset olisi hyvä laittaa heti viestiin mukaan.
koitin autossa kiinni. ei vaikutusta. muistaakseni on toiminut ilman, että on autossa kiinni. Kaikissa testeissä tulee no connectivity tai connection failed tai no connection via cable
Katselin nuo juotokset läpi. Onhan se noilla kiinan juotoksilla pelannut mutta siinä rs424 mokkulassa mikä on piuhan välissä oli yksi tuhatjalkainen, jossa oli keskellä ruskeaa. Liekkö palanut. Helpointa olisi testat, jos jollain olisi antaa johto lainaan.
Go to:
Control Units->Information and Communication->IC-Instrument Cluster->Diagnosis to plant specifications->Control Unit Adaptations->Control Unit Adaptations (Variant Coding)->Variantenkodierung Werkseinstellungen (not menu)
Scroll to Tankinfo im Richweitenbild and select enable
Go to:
Control Units->Information and Communication->IC-Instrument Cluster->Actuations
Carry out control unit reset
Go to:
Control Units->Information and Communication->IC-Instrument Cluster->Diagnosis to plant specifications->Control Unit Adaptations->Control Unit Adaptations (Variant Coding)->Variantenkodierung Werkseinstellungen (not menu)
Scroll to Tankinfo im Richweitenbild and select enable
Go to:
Control Units->Information and Communication->IC-Instrument Cluster->Actuations
Carry out control unit reset
mitähän nuo mahtaa olla suomeksi?
Tarkoitatko noita englanninkielisiä valikoita vaiko saksankielisiä? Englanninkielisiä ei kannata yrittää kääntää suomeksi jos haluaa seurata ohjetta eikä vastaava suomenkielinen valikko tunnu selvältä, vaihda oman paketin kielivalinta englanniksi niin voit seurata ohjetta kirjain kirjaimelta. Saksankieliset osuudet pysyy saksankielisinä jolloin ohjetta onkin helppo seurata.
Tuossa saunassa istuessa tuli mieleeni, että miten sd-connect mahtaisi toimia jollain kosketusnäytöllisellä tabletilla? Ohjelmisto vaatii käsittääkseni windows xp käyttöjärjestelmän sekä noin 80gt tallennustilaa ja sd-connect muxi puolestaan wlan yhteyden. Itselläni ei kyseistä sd-connectia ole mutta kunhan mietin ideana.
Elikkä vaihteeksi muksi kyrvähti taas.
jännitteensaanti diaknoosi pistokkeessa30 tai 31 viallinen, miten kannattais toimia osaako joku korjata muksin? Vikakoodi virhe12250395040 ja uusi yhtä heikko muksi maksaa varmaan 300? Jos joku osaa korjata kyseisen muksin maksan kyllä! Täytyykö ostaa jokin delphin yleis testeri joka maksaa 200 ja toimii muissakin automerkeissä. tämä staari on hyvä mutta heikko ja kallis korjata.
jani k kirjoitti:Elikkä vaihteeksi muksi kyrvähti taas.
jännitteensaanti diaknoosi pistokkeessa30 tai 31 viallinen, miten kannattais toimia osaako joku korjata muksin? Vikakoodi virhe12250395040 ja uusi yhtä heikko muksi maksaa varmaan 300? Jos joku osaa korjata kyseisen muksin maksan kyllä! Täytyykö ostaa jokin delphin yleis testeri joka maksaa 200 ja toimii muissakin automerkeissä. tämä staari on hyvä mutta heikko ja kallis korjata.
Ei kai 300€ kovin pitkään toimivaa saa
mutta 30/31 herjoissa on joskus kyse ollut
kuvassa "klipusilla" kiini olevien mustien mutikoiden hajoamisesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jani k kirjoitti:Elikkä vaihteeksi muksi kyrvähti taas.
jännitteensaanti diaknoosi pistokkeessa30 tai 31 viallinen, miten kannattais toimia osaako joku korjata muksin? Vikakoodi virhe12250395040 ja uusi yhtä heikko muksi maksaa varmaan 300? Jos joku osaa korjata kyseisen muksin maksan kyllä! Täytyykö ostaa jokin delphin yleis testeri joka maksaa 200 ja toimii muissakin automerkeissä. tämä staari on hyvä mutta heikko ja kallis korjata.
Mistä tiedät että ne Delphi-kloonit olisi yhtään parempaa rautaa kuin kiinan halpis Starit?
Tuo CDI203:n mainitsema trankku on yksi mahdollinen vian aiheuttaja mutta sanoisin että kourallinen muita on paljon todennäköisempiä. Eipä se tilannetta paljoa kyllä muuta, mittaamalla selviää onko järkevää korjata.
Star korjattu, vika oli rs muuntimen johdoissa,
löysin korjausmiehen ihan läheltä, hän tarkasteli muxia ja sanoi että pystyy korjaileen niitä
yv:llä voin laittaa sen numeron jos joku tarvii korjaajaa.
jari36 kirjoitti:Miten noissa ****a staareissa . Toimiiko niissä Epc , vai mahdollisesti netinkautta?
Toimii niissä EPC jos se vaan on kunnossa. Netin kautta toimintaan ei tarvita mitään Star-konetta vaan EPC:n voi käynnistää suoraan selaimella mutta silloin vaatii erikseen käyttöoikeudet.
Ilmaister kirjoitti:Tuossa saunassa istuessa tuli mieleeni, että miten sd-connect mahtaisi toimia jollain kosketusnäytöllisellä tabletilla? Ohjelmisto vaatii käsittääkseni windows xp käyttöjärjestelmän sekä noin 80gt tallennustilaa ja sd-connect muxi puolestaan wlan yhteyden. Itselläni ei kyseistä sd-connectia ole mutta kunhan mietin ideana.
xentryt 4/2014 toimivat näköjään winukka seiskalla, joka on ihan loistavaa. Roottasin just simsungin android-tablettiin winukka seiskan. Saa nähä miten käy ohjelmien ja ajureiden kanssa, wlani ei ainakaa lähteny lennosta tulille.
Tuli itsekkin hommattua *:ri ja heti on ongelmia asennuksen suhteen. Koko topicin kahlannut läpi mutta ei oikein aukene itselle.
Koneena dell630 natiivi xp, *:lla.
Xentry ja wis toimivat mutta das:sia en saa toimimaan. Herjaa vain lisenssi avaimen corruptoituneen.
Muitakin toimimattomuuksia on tuolla self diagnosin puolella mutta kunhan tuon das:in saisi ensin pelaamaan niin voisi keskittyä
muihin vikoihin.
Toivottavasti saan apuja täältä ettei tarvi lähtiä kylille huutelemaan apuva,apuva.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
aveko kirjoitti:Tuli itsekkin hommattua *:ri ja heti on ongelmia asennuksen suhteen. Koko topicin kahlannut läpi mutta ei oikein aukene itselle.
Koneena dell630 natiivi xp, *:lla.
Xentry ja wis toimivat mutta das:sia en saa toimimaan. Herjaa vain lisenssi avaimen corruptoituneen.
Muitakin toimimattomuuksia on tuolla self diagnosin puolella mutta kunhan tuon das:in saisi ensin pelaamaan niin voisi keskittyä
muihin vikoihin.
Toivottavasti saan apuja täältä ettei tarvi lähtiä kylille huutelemaan apuva,apuva.
Tyohon löytyy apuja sieltä mistä Starin ostit......jos ei löydy niin ite ainakin panisin takasin menemään.
aveko kirjoitti:Tuli itsekkin hommattua *:ri ja heti on ongelmia asennuksen suhteen. Koko topicin kahlannut läpi mutta ei oikein aukene itselle.
Koneena dell630 natiivi xp, *:lla.
Xentry ja wis toimivat mutta das:sia en saa toimimaan. Herjaa vain lisenssi avaimen corruptoituneen.
Muitakin toimimattomuuksia on tuolla self diagnosin puolella mutta kunhan tuon das:in saisi ensin pelaamaan niin voisi keskittyä
muihin vikoihin.
Toivottavasti saan apuja täältä ettei tarvi lähtiä kylille huutelemaan apuva,apuva.
Tyohon löytyy apuja sieltä mistä Starin ostit......jos ei löydy niin ite ainakin panisin takasin menemään.
Niin arvelinkin.
On vain nuo kellot eriajassa siellä maapallon toisella puolella niin ei hirveesti tapahdu näin suomen ilta-aikaan eli tuo viestittely on 1/viesti/vuorokausi.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita