Henkan projekteja
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Henkan projekteja
Maanantaina 10.11 tuli käytyä hakemassa 300 turbo. Kaksi vuotta ajelin 1999 vuosimallin C-sarjalaisella, mut lopulta yltyi w124 kuume niin suureksi että semmonen täytyi etsiä. Aiemmin on ollu kaks w124 mersua, 200 ja 300.. 200d löytyy vieläki tallista, 850tkm ajettuna vara-auton virkaa suorittamassa.. Kolmesatku löytyy nykyisin jäsen Dixonilta.
Kuumeeseen lievitystä löytyi Jyväskylästä, varustettuna vuoden leimalla. Sieltä löytyi Espanjan tuonti mersu, eli kori on kohtuullisen hyvä. Se olikin suurin kriteeri autoa etsiessä.. Mutta huolta tästä ei kyllä oo pidetty.. Sisusta todella karu.. Kampiakselin etustefa vuotaa paljon jonka vuoksi merkkaa reviiriään pienenki seisomisen jälkeen, ASD:n putki vuotaa murikan läheltä ja perä huutaa lujaa.. Karttaanin tukilaakeri myös aivan paskana.. Laatikko sentää tuntus nätisti pelaavan. Tyhjäkäyntiä täytyy ruuvata, pyörii tällä hetkellä tyhjäkäyntiä 400rpm. Syöttöjä vois myös näin alkuun vähä ruuvata..
tommoset jäähdytinnesteet. Ja ei, tuolla ei oo öljyä seassa vaikka siltä näyttääki.. Pelkkää vettä ja ruostetta ehkä myös vähä jotain nestettäki.
Tälle viikonlopulle ois tarkoitus vaihtaa kampiakselin etustefa, että tällä ilkii ees ajella. Samalla vaihtaa moottori ja peräöljyt sekä jäähdytinnesteet. Sisustaa täytyy myös kasailla, ainaki penkit vaihtuu. samoin oviverhoilut.. Onneksi on hyvä sininen sisusta yhdestä varaosamersusta jäänyt.. ASD putkea en ehkä tänä vkloppuna ehdi tekemään uutta, koska ei oo putkee hallilla.. Ei kai se perää enää lisää tuhoa..?
Suunnitelmiahan tekniikan suhteen on.. Tallin hyllystä löytyy ylimääräseks jäänyt garretin to4.. Mut eka tarviis löytää isommilla elementeillä oleva pumppu tai teetättää jossain.. Mutta katsellaan, ei tämän kanssa kiire ole. Käyttöautona kuitenkin toimii eli ei saa olla pitkiä aikoja tallissa levällään.
Ja jospa kaikki saa meikäläisen kirjoituksesta selvää, ei oo tuo äidinkieli paras osa-alue..
Kuumeeseen lievitystä löytyi Jyväskylästä, varustettuna vuoden leimalla. Sieltä löytyi Espanjan tuonti mersu, eli kori on kohtuullisen hyvä. Se olikin suurin kriteeri autoa etsiessä.. Mutta huolta tästä ei kyllä oo pidetty.. Sisusta todella karu.. Kampiakselin etustefa vuotaa paljon jonka vuoksi merkkaa reviiriään pienenki seisomisen jälkeen, ASD:n putki vuotaa murikan läheltä ja perä huutaa lujaa.. Karttaanin tukilaakeri myös aivan paskana.. Laatikko sentää tuntus nätisti pelaavan. Tyhjäkäyntiä täytyy ruuvata, pyörii tällä hetkellä tyhjäkäyntiä 400rpm. Syöttöjä vois myös näin alkuun vähä ruuvata..
tommoset jäähdytinnesteet. Ja ei, tuolla ei oo öljyä seassa vaikka siltä näyttääki.. Pelkkää vettä ja ruostetta ehkä myös vähä jotain nestettäki.
Tälle viikonlopulle ois tarkoitus vaihtaa kampiakselin etustefa, että tällä ilkii ees ajella. Samalla vaihtaa moottori ja peräöljyt sekä jäähdytinnesteet. Sisustaa täytyy myös kasailla, ainaki penkit vaihtuu. samoin oviverhoilut.. Onneksi on hyvä sininen sisusta yhdestä varaosamersusta jäänyt.. ASD putkea en ehkä tänä vkloppuna ehdi tekemään uutta, koska ei oo putkee hallilla.. Ei kai se perää enää lisää tuhoa..?
Suunnitelmiahan tekniikan suhteen on.. Tallin hyllystä löytyy ylimääräseks jäänyt garretin to4.. Mut eka tarviis löytää isommilla elementeillä oleva pumppu tai teetättää jossain.. Mutta katsellaan, ei tämän kanssa kiire ole. Käyttöautona kuitenkin toimii eli ei saa olla pitkiä aikoja tallissa levällään.
Ja jospa kaikki saa meikäläisen kirjoituksesta selvää, ei oo tuo äidinkieli paras osa-alue..
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ma 02.01.2017 18:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Noo katotaan ny että miten nälkä kasvaa..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kampiakselin stefa vaihdettu, tais jopa onnistuakkin. Meinas vähä onkkelmia olla kiilan kanssa, vahingossa napautin sen irti kolostaan ja melkein koneeseen jo päätyi. Ei millään sen jälkee meinannu saada hihnapyörää menemään.. Lopulta sitte tippa pikaliimaa kiilaan ja hihnapyörän kiilauraan vaseliinia niin johan onnistu. samalla tietenki koneeseen uudet öljyt ja nesteet sekä moniurahihna. Uudet öljyt perään ja tukilaakerin/kumin karttaanille laitoin myös. Entinen laakeri hajos käsiin irrottaessa. Perä hiljeni HUOMATTAVASTI, ei voi entiseen verratakkaan.
ASD:n putket vuotavat kaiken öljyn heti pihalle, ne pitänee ensiviikolla tehdä uudet. Ei kai se perää tuhoa jos viikon ajelee ilman ASD öljyjä?
ASD:n putket vuotavat kaiken öljyn heti pihalle, ne pitänee ensiviikolla tehdä uudet. Ei kai se perää tuhoa jos viikon ajelee ilman ASD öljyjä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Henkan 300 turbo diesel
Itse jättäsin kokeilematta
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ei se perä siitä hajoa, ettei sinne tule lukkoa kytkevää hydraulipainetta, pumppu ennemmin ottaa itseensä kuivana pyörimisestä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Veikkaanpa, että tuo pumppu on kuiviltaan pyörinyt jo ainakin puolisen vuotta.. Eli saa vielä viikon pyöriä kuiviltaan. Katsoo sitten pitääkö uus hommata.
Huomenna koittaa tyhjäkäynnin hienosäädöstä saada tyhjäkäyntiä 100-200 rpm ylöspäin. Vai kannattaakohan tuo suoraan kannen takaa säätää.
Huomenna koittaa tyhjäkäynnin hienosäädöstä saada tyhjäkäyntiä 100-200 rpm ylöspäin. Vai kannattaakohan tuo suoraan kannen takaa säätää.
Re: Henkan 300 turbo diesel
Suoraa kannen takaa vaan, käynti lämpösenä ja kone käyden. Ota samalla sielt syöttöäkin hiuka lisää pumpun ajoitus kannattanee tarkistella samaan syssyyn
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Henkan 300 turbo diesel
Laita ensin se sähköinen tyhjäkäynnin säätö kuntoon. Se ei toimi jos tyhjäkäynti on noin matalalla.Henkkka_ kirjoitti:
Huomenna koittaa tyhjäkäynnin hienosäädöstä saada tyhjäkäyntiä 100-200 rpm ylöspäin. Vai kannattaakohan tuo suoraan kannen takaa säätää.
YJ-releen sulake palanut?
Tyhäkäynnin säätimellä johdot kiinni?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Pitääpä kattoo tarkemmin, joku johto pumpun vieressä irtaallaan on. Nopeesti en sille paikkaa löytäny. sulakkeet myös tsekata puoli kiekkaa jo hienosäätöö pyöritin niin nyt pyörii 600-700rpm.Mika.T kirjoitti: Laita ensin se sähköinen tyhjäkäynnin säätö kuntoon. Se ei toimi jos tyhjäkäynti on noin matalalla.
YJ-releen sulake palanut?
Tyhäkäynnin säätimellä johdot kiinni?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 12.12.2013 03:38
Re: Henkan 300 turbo diesel
Onneks möin hyviin käsiin kyllä sen tiesin et huonossa kunnossa oli mutta että nuin huonossa
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Joo kyllä tässä tekemistä riittääsalimarkku kirjoitti:Onneks möin hyviin käsiin kyllä sen tiesin et huonossa kunnossa oli mutta että nuin huonossa
Etuvanteiden pultit äsken vaihdoin ja niihän siellä oli kartiopultit vaikka pallopultit ois sinne kuulunut
Mitenkäs tuo sähkönen tyhjäkäynnin säätö, kylmällä koneella pyörii hieman korkeemmilla kierroksilla. Eikö tuo kerro että toimisi? Mutuilen tässä vain
Tämmönen oli muuten edellinen karttaanin tukikumi..
Re: Henkan 300 turbo diesel
Pistä hommaukseen samoin tein se iso pumppu ni katotaan sille se ajotus kohalleen.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Joo kyllä jossain välissä tulee isompi pumppu, mut pitää eka ajella jonku aikaa että saa korjailtua nuo viat ja muutenki siistittyä tätä..Kodetsi kirjoitti:Pistä hommaukseen samoin tein se iso pumppu ni katotaan sille se ajotus kohalleen.
Ulisevan ASD perän tilalle matkahuollossa tulossa 3.07 välityksellä oleva asd.. Pitäs olla äänetön, mutta mistäpä sitä ikinä tietää. Saas nähä miten muuttuu, kun entinen on 2.65. Pitää aukasta jossain välissä tuo 2.65 ja katella selviiskö iha laakereiden vaihdolla.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Noniin, 3.07 välityksellä oleva perä saapui ja 2.65:nen irrotettu.. Vetoakselit tässä uudessä perässä 100mm laipalla ja entisessä 110mm laipalla. Noh, irrottelin 2.65:sta laipat pois ja huomasin että niistähän on laakerit paskana. Ääntäävät käsin pyörittäen ja vähä väljää.
Tässä "uudessa" 3.07 perässä olisi hyväkuntoiset laakerit, mut ei taida ehjänä saada irti laipoista? Vai saako? Tarttis vissiin saada huomenna jostain uudet laakerit..
Eli siis poskilaakeritha ne taitaa nimeltään olla..
Edit: näillä näkymin joutuu kasaamaan huonoilla poskilaakereilla, ei taida viikonloppuna saada mistään kuopio-iisalmi-kajaani-nurmes alueelta. Eli viikon päästä taas perä auki.
Tässä "uudessa" 3.07 perässä olisi hyväkuntoiset laakerit, mut ei taida ehjänä saada irti laipoista? Vai saako? Tarttis vissiin saada huomenna jostain uudet laakerit..
Eli siis poskilaakeritha ne taitaa nimeltään olla..
Edit: näillä näkymin joutuu kasaamaan huonoilla poskilaakereilla, ei taida viikonloppuna saada mistään kuopio-iisalmi-kajaani-nurmes alueelta. Eli viikon päästä taas perä auki.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
3.07 välityksellä oleva perä kasattu vanhoilla poskilaakereilla. Pitää tilailla osat ensviikonlopulle.. Samalla sit ruosteet ropsutella perästä pois ja maalata. nyt vielä hirveän näköinen..
Mitenkäs nuo ASD putket? 6mm paksuutta vuotavilla putkilla. Kestääkö korjata ihan joillain kupari putkella? Jarruputkella ei oikein hyvä varmaankaan tuu, kun on 5mm paksuista.. Pitänee ainaki jostain hydrauliikkakaupasta käyä kyselemässä.
joskus muistelen nähneeni täällä jonkun kertomuksen ASD putkien korjauksesta mut en nyt millään löyä sitä.
Mitenkäs nuo ASD putket? 6mm paksuutta vuotavilla putkilla. Kestääkö korjata ihan joillain kupari putkella? Jarruputkella ei oikein hyvä varmaankaan tuu, kun on 5mm paksuista.. Pitänee ainaki jostain hydrauliikkakaupasta käyä kyselemässä.
joskus muistelen nähneeni täällä jonkun kertomuksen ASD putkien korjauksesta mut en nyt millään löyä sitä.
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ekapostauksen kolmas kuva. Kauanko auto on käyny kun lämmöt on normaalissa mutta ö-paine silti melki tapissa ja jos tyhjäkäynti sen 400 ?
Vakkari mallia? Toimiiko
Vakkari mallia? Toimiiko
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Jari Ke kirjoitti:Ekapostauksen kolmas kuva. Kauanko auto on käyny kun lämmöt on normaalissa mutta ö-paine silti melki tapissa ja jos tyhjäkäynti sen 400 ?
Vakkari mallia? Toimiiko
Öljynpaineet pomppaa 3 baariin ku virrat kääntää. Vakkari ei toiminnassa, joku boksi irrotettu. pitäs tutkia sitä kunha tässä muut viat sais korjailtua.
3.07 välityksellinen paikoillaan, pieni ujellus tietynlaisessa vejätyksessä, uskon että johtuu paskoista poskilaakereista, jotka viikon päästä tarkotus vaihtaa
Viimeksi muokannut Henkkka_, Pe 13.03.2015 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Henkan 300 turbo diesel
harva perä ko itellä huutaa melkee 3000 todellisessa satasessa. Itellä o germanlook minirenkaat tosin.
S124 & W124
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kulutukseen vaikuttaa negatiivisesti se on varmaa. 2470 mulla todellisessa satasessa on orkkis ja sekin sais olla alempi. Kerroppa mitä oli tehty tuolle ö-painemittarille kun keksit mix näyttää väärin. Vakkari nyt on pikkujuttu. Sen saa pelaamaan satavarmasti. Pistä vaikka yv:tä ni neuvon minkä osaan.Henkkka_ kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:Ekapostauksen kolmas kuva. Kauanko auto on käyny kun lämmöt on normaalissa mutta ö-paine silti melki tapissa ja jos tyhjäkäynti sen 400 ?
Vakkari mallia? Toimiiko
Öljynpaineet pomppaa 3 baariin ku virrat kääntää. Vakkari ei toiminnassa, joku boksi irrotettu. pitäs tutkia sitä kunha tässä muut viat sais korjailtua.
3.07 välityksellinen paikoillaan, pieni ujellus tietynlaisessa vejätyksessä, uskon että johtuu paskoista poskilaakereista, jotka viikon päästä tarkotus vaihtaa
kiekkoja uudella perällä n.2700rpm satasen vauhdissa, kun ennen oli jotain 2400rpm. Saas nähä miten paljo kulutukseen vaikuttaa.
Mistä maasta ostit ton auton?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
joo pitää katella öljynpainemittaria kun ehtii. Ja laittelen yv:tä kunhan vakkaria rupeen ronklaamaan. Tää tuli jyväskylästä ja on Espanjan tuonti. Ei oo tietoo millon tuotu.Jari Ke kirjoitti:
Kulutukseen vaikuttaa negatiivisesti se on varmaa. 2470 mulla todellisessa satasessa on orkkis ja sekin sais olla alempi. Kerroppa mitä oli tehty tuolle ö-painemittarille kun keksit mix näyttää väärin. Vakkari nyt on pikkujuttu. Sen saa pelaamaan satavarmasti. Pistä vaikka yv:tä ni neuvon minkä osaan.
Mistä maasta ostit ton auton?
Re: Henkan 300 turbo diesel
Öljynpainemittari hyppää tappiin jos anturin liitin huonosti tai kokonaan irti, ainaki ittellä käyny monesti
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kertaalleen käytin johdon irti ja puhistelin liittimen, mut ei auttanu. Pitää vaihtaa anturi seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.Mitriitti kirjoitti:Öljynpainemittari hyppää tappiin jos anturin liitin huonosti tai kokonaan irti, ainaki ittellä käyny monesti
Tänään hain jokihydrosta 6mm kuparinikkeli putkee ja siihe sopivia liittimiä.. Josko ens vkloppuna sais asd putket kuntoon. Huomenna käydä poskilaakerit ostamassa ni saa tuon viimesenki huudon tuolta perästä loppumaan.
Kilsojaki tullu jo 1400km tällä, eikä oo vielä tielle jättäny. ihme...
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
KL:stä tuli paketti, mut siellä oli jotkut iha ihmeen kokoset laakerit. Eli eipä vaihella tänä viikonloppunakaan laakereita.
Jos jotain positiivistä pitää etsiä niin kulutus yllätti.
550km tuolla tiheämmällä välityksellä olevalla perällä nyt tullu kilometrejä, kulutus 7,2 litraa/ 100km. Oottelin semmosta 9-10 kulutusta, jota oli 300d:llä aikoinaan. Tähän kulutukseen sisältyy matka ajoa 500km ja kaupunki pyörittelyä 50km. Eikä oo nättiä ajoa vaan suurimmaks osaks kylki edellä.
Jos jotain positiivistä pitää etsiä niin kulutus yllätti.
550km tuolla tiheämmällä välityksellä olevalla perällä nyt tullu kilometrejä, kulutus 7,2 litraa/ 100km. Oottelin semmosta 9-10 kulutusta, jota oli 300d:llä aikoinaan. Tähän kulutukseen sisältyy matka ajoa 500km ja kaupunki pyörittelyä 50km. Eikä oo nättiä ajoa vaan suurimmaks osaks kylki edellä.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Jaaaahas. Alipainepumpun kansi vuotaa. Ja vuotaakin aika paljon, 5min pyörittää ni on alla lammikko. Kattelin sitä, näyttää olevan se vanhanmallinen pumppu, jossa ei oo kannessa niitä ruuveja/pultteja. Eli kannattanee ostaa kokonaan uusi pumppu, eikä tiivistää tuota kantta? eikös näissä oo ollu niitä vikoja että on ne laakerit pumpuissa levinny??..
Edit: irrotin pumpun ja finaalissa oli laakeritkin. Aika paljon välystä. Eli huomenna käydä uus pumppu vuoristorata on onneks täysin ehjä
Edit: irrotin pumpun ja finaalissa oli laakeritkin. Aika paljon välystä. Eli huomenna käydä uus pumppu vuoristorata on onneks täysin ehjä
Re: Henkan 300 turbo diesel
Hyvä tuuri tuon kanssa, että vuoristorata on säilynyt ehjänä huonosta laakerista huolimatta. Ja tietty se, ettei laakeri ole porsinut kuulia öljypohjaan tai varsinkaan jakoketjun ja rattaiden väliin. Kyllä. Se on se temppu, jonka vanhan mallin pumppu osaa tehdä, kun se riittävästi kuluu.Henkkka_ kirjoitti:Jaaaahas. Alipainepumpun kansi vuotaa. Ja vuotaakin aika paljon, 5min pyörittää ni on alla lammikko. Kattelin sitä, näyttää olevan se vanhanmallinen pumppu, jossa ei oo kannessa niitä ruuveja/pultteja. Eli kannattanee ostaa kokonaan uusi pumppu, eikä tiivistää tuota kantta? eikös näissä oo ollu niitä vikoja että on ne laakerit pumpuissa levinny??..
Edit: irrotin pumpun ja finaalissa oli laakeritkin. Aika paljon välystä. Eli huomenna käydä uus pumppu vuoristorata on onneks täysin ehjä
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kohta täyshuolto tehty että saa ajella 200tkm ilman murheita.
S124 & W124
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Noniin, alipainepumpun kävin aamulla motonetistä ja äsken asentelin paikoilleen. Nätistihän tuon sai vaihdettua, tilaa ei vaan aivan älyttömästi ole. Mistähän mahtaa seuraavaksi rueta öljyä kusemaan.
Vanha irti
Uusi tuli motonetistä
Siellähän se nyt majailee. Metallinen tiiviste tuli mukana, laitoin tiivisteliimaa vielä lisäksi..
Mistäs näkee tuon ohjaustehostimenpumpun öljymäärän? En huomannu mistään, vai onko nii paljo öljyä ettei ees yläraja näy?
Moottoritilan pesin jälleen, samalla vähä huuhtasin koko autoa.
ja joo, nää kuvat on ku perunalla otettuja..
ASD putket korjailin ja ainakaan vielä ei vuotoja näy. 6mm kuparinikkeliputkesta. Ilmannu en oo vielä, mut taitaa öljyä jo järjestelmässä kiertää kun säiliöön takaisin tulee.
Samalla vaihdoin soittimen, nyt paikoillaan jvc:n dvd soitin. Sisustaa pitäs kasailla ja osia vaihdella, mattamustalla maalaillu joku noita paneeleja.
Sähköinen tyhjäkäynninsäätö taitaa elää omaa elämääsä, välillä toimii välillä ei. Saattaa yhtäkkiä lämpimälläki koneella nousta tyhjäkäynti n.100rpm.
Lisävalot pitäs viskata keulalle, Hellan 3003 55w xsenoneilla odottas tallissa jo. Joku lisävalotelinekki tuossa keulassa on paikoillaan.. Eniten tulee ajettua pienillä teillä, ni tarvii valoa..
Jospa tällä taas viikon pääsis eteen ja taaksepäin..
Vanha irti
Uusi tuli motonetistä
Siellähän se nyt majailee. Metallinen tiiviste tuli mukana, laitoin tiivisteliimaa vielä lisäksi..
Mistäs näkee tuon ohjaustehostimenpumpun öljymäärän? En huomannu mistään, vai onko nii paljo öljyä ettei ees yläraja näy?
Moottoritilan pesin jälleen, samalla vähä huuhtasin koko autoa.
ja joo, nää kuvat on ku perunalla otettuja..
ASD putket korjailin ja ainakaan vielä ei vuotoja näy. 6mm kuparinikkeliputkesta. Ilmannu en oo vielä, mut taitaa öljyä jo järjestelmässä kiertää kun säiliöön takaisin tulee.
Samalla vaihdoin soittimen, nyt paikoillaan jvc:n dvd soitin. Sisustaa pitäs kasailla ja osia vaihdella, mattamustalla maalaillu joku noita paneeleja.
Sähköinen tyhjäkäynninsäätö taitaa elää omaa elämääsä, välillä toimii välillä ei. Saattaa yhtäkkiä lämpimälläki koneella nousta tyhjäkäynti n.100rpm.
Lisävalot pitäs viskata keulalle, Hellan 3003 55w xsenoneilla odottas tallissa jo. Joku lisävalotelinekki tuossa keulassa on paikoillaan.. Eniten tulee ajettua pienillä teillä, ni tarvii valoa..
Jospa tällä taas viikon pääsis eteen ja taaksepäin..
Re: Henkan 300 turbo diesel
Eikö tossa tehostimen keskellä oo toi keltanen muovi tötterö josta jotenki piti lukia se pinta? Oon itte laittanu mututuntumalla, oisko sentti kaks peitossa toi keltanen osa.
S124 & W124